mam vidlici manitou a na ni kotouc a strhnul sem zavit!!! stalo se to nekomu nebo se muzu rozloucit s predni brzdou a tim pro me i s celou vidli pac bez ni nejezdim? neslo by to nejak predelat? prosim poradte sem totalne na dne:((
mam vidlici manitou a na ni kotouc a strhnul sem zavit!!! stalo se to nekomu nebo se muzu rozloucit s predni brzdou a tim pro me i s celou vidli pac bez ni nejezdim? neslo by to nejak predelat? prosim poradte sem totalne na dne:((
tak navrtan novi a cislo vetsi zavit… nic nieje stratene
a kde to de nechat udelat, myslis ze v normalnim bajkshopu mi to udelaj?
myslim ze by to nemal byt problem… sa mi zda ze sa tu uz nieco podobne riesilo a dotycny to vyriesil tymto sposobom..
Přesně tak. Měl jsem taky strženej zavit na vidli, tam jak se přidělává blatník. Udělal jsem závit o jeden větší a žádný problém.
Předělat na větší závit, otázka je kolik tam je materiálu okolo jestli by to sneslo (podle mě jo). Rozhodně bych to ale dělal na patřičnym vybavení, nepokoušel bych už osud, teda pokud nemáš doma vybavenou dílnu a nejseš zručnej nástrojař nebo tak něco, ale asi ne, to by ses neptal cos tím :-)
Mám skareba, a ten adaptér jsem si dělal sám, tak ten závit znám, tedy jestli myslíš ten na vidli. Strhnul jsi horní, nebo dolní? Ale je podle mě dost dlouhý, cca 1,5 cm, to jsi ho strhnul celý? Zkus tam strčit delší šroub, jestli toto nepomůže, pak vše bude jen o nádodě.Ten horní neni tak namáhaný, ten spodní víc. Ta náhoda je taková, zkus ten šroub něčim obalit, izolepou, nebo kápnout lepidlo na šroub a pak ho zaštoubovat.
no strhnul sem ten horni, je mi jasne ze neni tak namahany, ale stejnak je to blby, s tim sroubem to chystam zejtra koupit o 5mm delsi, ale bojim se ze to nebude stacit, kdyz sem vyndal podlozku mezi sroubem a trmenem tak uz se chytil, jenze to je fakt vo nahode a to teda nechci riskovat, mno zkusim ten delsi sroub, snad to bude stacit…
Vo náhodě bude, když se nechytí, a nebudeš chtít převrtávat, strč tam třeba zápalku, nebo cokoliv, a zjisti, kolik tam máš ještě zavitu.5 mm je málo, ale 10 už je Bohatě moc.) Horní díra neni namáhaná na tah, ale na tlak a na smyk, tak by to neměl být problém. no zkus to, lepší než vrtat.
no je tam maximalne 5mm vic ani tuk, to uz sem meril, mozna by taky pomohlo dat tam nejakej brajgl abych vic tu diru utemoval…
To jsem taky navrhoval, lepidlo, izolepu, nit, ale to je o náhodě, jestli se to chytí.Jakej tam dáváš kotouč?
ted mam 160 a je to mechanika tak to snad nevyvyklá…
vzhledem k tomu, ze je brzda, tak ta Tvoje rada je dost nebezpecna.Vyplneni diry necim podobnym jak navrhujes sice zajisti to , ze sroub se nejak chyti, ale pevnostne je ten spoj k nicemu a v zadnem pripade bych to tak nedoporucoval resit. Stejne je natom Loctail a podobne pripravky. Aby to bylo provedeno odborne je netne pouzit bud delsi sroub,ovsem 5 mm zavitu je asi minimum a nebo prevrtat diru a dat tam vlozku s opacnym tedy levym zavitem a nebo vetsi sroub,ovsem tady muze byt problem, ze drik toho sroubu se nemusi vejit do otvoru v telese brzdy. V obou pripadech je vsak neutno pocitat s tim, ze dira je slepa a tak nelze pouzit klasicky zavitnik (ten je na konci konicky).Na tyto diry se pouzivaji specialni zavitniky.Jeste jsem nezminil moznost pouzit specialni tmely na zavity, ktere jsou urceny na opravy poskozenych zavitu(otvor se vypni specialnim tmelem, do ktereho se vyreze puvodni rozmer zavitu),podle prospektu to ma mit stejnou pevnost jako original, osobne vsak s tim nemam dobre szkusenosti, pouzival jsem nejake dvoslozkove tmely s kovovymi casticemi,po case se to uvolnilo.Ale vim, ze v autoopravarenstvi se to celkem bezne vyuziva.
kdysi jsem musel použít na opravu ocelove casti do auta dvousložkový tmel(loctite ale nevím to na 100%), po vytvrdnutí jsme to normálně obrobili a co vím tak to slouží dodnes. Asi bude dost záležet na materialu…jak je na tom magnesium si netroufám odhadnout.
Stalo sa mi to isté. V prvom rade skús použi? tak o 4–5 mm dlhšie skrutky, závit vo vidlici je dos? dlhý, dlhší, ako bežne používané skrutky, ktoré tam máš originálne. Ja som to riešil takto a drží to v pohode.
Ešte na doplnenie – skrutky na imbus kúpiš v každom poriadnom železiarstve
No, lepší je obchod se spojovacím materiálem, a podle mě nejlepší na toto jsou ve FABORY. V Praze v ulici U trati.
jj, diky moc vsem ste me aspon trochu uklidnili, snad to bude drzet s tim delsim sroubem no…
mno, ještě to můžeš pojistit tmelem na závity loctite
Bohužel to je velký mínus Manitou stává se to i já se vždycky bojim když dotahuju třmen na Shermenovi.
Klid opravit to jde buď tam uděláš trochu větší závit nebo ten puvodní pokud není úplně zničenej jde „opravit“. Kde tu sadu na opravu závitů prodávaj nevim ,ale poraděj určitě v nějaky autoservisu.
Pro příště tam dej co nejdelší šrouby ;-)
o jaky sade to mluvis? to by me docela zajimalo to by me nejspis zachranilo…
Poptej se v autoservisech. Jejich víc druhů. Od čístě „lepidlovejch“ , pod sady na vyříznutí většího nestandartního závitu a nešroubování vložky s rozměrem původního závitu konče.
profimetoda je toto http://www.boellhoff.de/…r_start.html
Jo tohle je nejlepší.
diky za info,perfektni, ale dost drahe i kdyz u te vidlice, ktera se tu probira, by se to vyplatilo
Uz se to tu resilo, si to precti nez udelas nejakou blbost, treba vetsi zavit ;) Ja uz s tim jezdim pres pul roku a v pohode, jde to utahovat i vic.
Teď zrovna nemám po ruce vidlici s patkamu pro kotoučovou brzdu, ale tak mne napadá – tu díru se závitem prostě provrtej skrz (samozřejmě průměr vrtáků musí být o 20% menší, než průměr závitu), závit prořízni také zkrz ten nálitek, dej tam delší šroub tak aby koukal z druhé strany a normálně to pojisti pérovou podložkou a maticí. No a matici můžež zajistit lepidlem, a? máš 100% jistotu, že se to nepovolí. Nevím ale, jestli to půjde realizovat, je to jen nápad, jak říkám, nemám po ruce žádnou vidlici a z hlavy si nedovedu uvědomit, jak jsou ty nálitky na kotoučovku přesně provedené.
tu díru se závitem prostě provrtej skrz… …Ty seš ale čuně, provrtat postmount nó nazdar.
Si asi neuvedomil, jak PostMount vypada. Zpusob Jihry se da pouzit bohuzel jen na klasicky uchyt.
…kde navic zadny zavit neni :)
… a kde nic neni tam ani smrt nebere;)
jsem pro vložku, v práci používáme HELICOIL a je to pohoda, navíc zvýšíš únosnost původního závitu. Já jsem od Zlína, takže jestli jsi někde poblíž, tak se můžem domluvit. Jedna vložka stojí podle rozměru od 20 do 60 Kč.
ja sem z Usti nad Labem, to je na me moc daleko, neni tady nekdo kdo by to umel nejak opravit a je blizko tohoto mesta? Sem dneska koupil ten delsi sroub, hodil sem ho tam a jak dotahuju ten spodni tak se taky protocil, bych se na to vys***, to uz mi pripada ze neni moje chyba ale chyba materialu, protoze sem za to skoro vubec nevzal, fakt jen decentne… Nevite nekdo kolik stoji nove vnejsi nohy? je to manitou black
sem trotl…
jestli to má navářky na véčka tak si pořid véčka :-)
nema:) ale hodil sem tam uz i ten druhej delsi sroub a zatim to drzi, snad to vydrzi no… dyztak koupim za par litrů novy nohy… Meli jste vydet vyraz toho prodavace v zelezarstvi kdyz uz sem mu tam podruhy za dva dny prisel pro jeden sroubek za jednu kc a navic caloval stovkou:)
Zdravim , mel jsem ten samy problem na Blecku , vyresil jsem to vetsim zavitem . Puvodni zavit je tam M6 a tak jsem vzal vrtak prumer 6 opatrne zvetsil tu diru a vzal zavitnik M7 a udelal novy zavit , musis trosku zvetsit i dirku na trmenu ale to vyresi maly pilnik, das tam novy sroubek a funguje to dal .
tohle znam,takovyhle situace me uplne dojimaj:-).zrovna bych ted potreboval tak metr dratu.ale fakt nevim jestli seberu odvahu si o to v zelezarstvi rict:-)
proc ne??? od toho tam prece sou… :) sem byl takhle napr. ve ferrone v holesovicich (velkoobchod s zelezem a sroubama) pro 10 mosaznejch „M4“ podlozek.. kdyz to videla pani na pokladne, tak jenom mavla rukou, tak sem ji dal aspon korunu… :) nebo jednou sem byl taky v nejakym kramu pro metr medeny topenarsky trubky a este si ji nechal nakrajet po 10cm… :)))
takze pohoda jazz..
hehe, ja byl jednou v jednom velkoobchode s elektro materialem kupovat 10 stahovacich pasku, platil sem kacku, tak udivenej a nechapajici vyraz prodavace sem este nevidel :)
sakra, bylo jich pet ale to na situaci a cene nic nemeni
jednou sem takhle kupoval 0.5m kabelu, kreckovi zrovna zachutnaly koaxialni kabely k televizi:-)
jo ve Feroně jsem chtěl v létě 1ks imbus 7čku do představce… taky docela vtipný :-)
myslim ze tyhle veci se musi v zelezarstvi stavat denne:-)
K čemu ty trubičky?
:-))
Vodni chlazeni:D
Jak si ho strhnul??? NEchtel bych, aby se mi to stalo taky…
Dik za odpoved…
Určitě použitím nepřiměřené síly :o)) Táta říkal, že v práci měli takovýho týpka, co si vysloužil přezdívku Vohnout. Houpal se na klíči a netušil, že to utahuje místo aby to povoloval :o)
Jen doplnim, ze se to psalo Wohnout a kdyz ho za to vyhodili zacal s kamosema zpivat nekde po barech nebo co.
:oD
no to vis ze nadmernou silou, ale ta nadmerna sila byla dost mala bych rek, docela me to prekvapilo… u manitua bych cekal neco vic, no asi priste pudu do marzocchi… jinac skoro vubec sem za to nevzal, proste smejd material, radsi se vyvaruj jakyhokoliv jen trosku vetsiho dotahovani, radsi tam nic nedotahuj:))
To asi neni to nej… Radsi pujdu do zalezarstvi a koupim dlouhe srouby.
Co si raději koupit momen?ák? Pokud nemáš cit v ruce:) (v práci říkali, že mám místo rukou sikovky, když po mně někdo povoloval ZZ kabelový spoje na letadle. A to jsem hrozně hubenej) PS: Co já serval závitů. A Pekáček taky. Teď raději oba utahujeme málo a kontrolujeme, než jako dřív jednou a na krev:)))