Co si myslíte je lepsí na XC/Enduro hore kopcom? Zmena zdvihu (lepsia geometria), alebo LO (tvrdý predok)? Uvazujem o kupe vidle a neviem si rozhodnut ktory z tychto zvolit.
Co si myslíte je lepsí na XC/Enduro hore kopcom? Zmena zdvihu (lepsia geometria), alebo LO (tvrdý predok)? Uvazujem o kupe vidle a neviem si rozhodnut ktory z tychto zvolit.
Inac ide o vidle Black, Super air s LO na rajdy a pevny zdvih, alebo Platinum bez LO s IT. Nemate nejake obrázky na pácku uzamcení na rajdy pre manitou?? Este som to nikde nenasiel.
Tak si přidej a kup si Platinum s IT i TPC Lockoutem. :o) Jinak mám Black Super s TPC LO a plná spokojenost. Neteče, je v poho a i mkámoš, který má Blacka třetím nebo čtvrtým rokem (už nevím) nemá zatím žádný problém.
podle me je nejlepsi vidle bez LO a bez zmeny zdvihu (pokud neni zdvih vetsi nez 120). Staci se naucit jezdit a nebudes to potrebovat.
ja by som bral tu s lockoutom,ale tradsej ako Black by som zobral nejaku Marzocchi Marathon XY s ETA-ou (chodi na 3 cm).
Alebo niektoru z Allmountain
Ja nejazdim tvrdo, hlavne XC niekedy nejake schody a take. Ide mi aj o vahu. Marz su tazke, na maratony uz nechcem dat peniaze. Inac preco by som nemal zvolit manitou black?
Manitou Black je super vidle, co se funkce týče – nemám sice zkušenosti ani s Lock Outem ani s IT (mám Black Super Air s pevným zdvihem 100 mm a tlumením FFD), ale funguje výborně. Jedinej problém Blacka je, že teče. Mě osobně vytekla nahoře v korunce (momentálně na reklamaci) a viděl jsem je i vyteklý dole na spodku nohou (u regulace tlumiče)…
to co je dole, to neni vyteklej olej, ale jen proaskujici rozpustena vazelina… alespon v mym pripade, zatim mi za tri roky nevytekl… jinak se musim pridat a zopakovat po nekolikaty, ze black je dobra vidle… ;-)
Presne tak, nemam sice Maratho, ale MX comp s ETOU a nemuzu si vubec stezovat. ETA je fakt super ty 3 centimetry zdvihu a zmena geometrie na výjezd jsou skvely. Predtim jsem mel Rockshox Psylo XC U-Turn a neda se to srovnavat. Predtim zbesile nekolikrat otacet koleckem na zmenu zdvihu, ted jedna pulotocka.
Mám Enduro s 100 vpředu a 120 vzadu a když jsem si ho naladil na pohodlno s vyšším předkem, tak se mi začal bike zvedat v stoupáních, řeším to pomoci ECC (snížení předku) Bike začne stoupat, ale problém je s se zamknutým tvrdým předkem, odskakuje a pilotáž je o hodně náročnější. Z toho pohledu bych preferoval změnu zdvihu nebo ETU, která je ve srvnání s ECC lepší (3cm zdvihu po snížení předku) Pokud má Enduro jet dobře z kopce i dobře šplhat, tak změna zdvihu u vidlic nad 100 není z mého pohledu od věci. ETA je odzkoušená, IT je novinka – nechme se překvapit (doufám, že příjemně)
asi blbej dotaz ale proc nejdes do blacka platinum s IT a lockoutem? stoji oficialne 12990/ o 1500 vic nez super air a to neni zas tak moc. ja bych sel rozhodne do zmeny zdvihu protoze kdyz snizim zdvih tak se bude min houpat a ve vyjezdu je nejvetsi problem „prepadavani“ dozadu a to sebelepsi lockout nevyresi.
mam 120 vzadu a 80–125 ve predu(psylo sl)vozim ji na 100 a jen minimalne pouzivam plny zdvih,pokud mas lock out tlumic dal bych prednost zamykaci vidli,jinak nastaveni zdvihu.Nebo si kup vidli co ma oboje,pokud jezdis tak bych si na to urcite priplatil
Když člověk umí jazdit tak stačí pevná vidlice!!!!!
Mam HT takze asi idem na zmenu zdvihu. Na LO zatial nemam peniaze, to potrebujem este na brzdu. Inác do Manitou sa dá potom dokupit LO, keby mi to velmi chýbalo. A este jedna otázka: nemate, alebo neznate obraz jak vypadá tá pácka na uzavíraní vidle pre manitou??
spousta obrázků.. :-)
mam LO na FOX 100 RL a vubec ho nepouzivam, na asfaltu nejezdim a v terenu ho do kopce nezaviram, protoze se lepe jede z aktivni vidli. Proto si myslim, ze snizeni zdvihu je lepsim resenim.
no jo ale tenhle fox ma nejaky ten pro pedal nebo neco takovyho (inteligentni zavirani), ne? na tehle vidli jsem jel kousek (pouze na parkovisti) a byla tvrdsi.
nema zadny propedal, ciste LO a nastavovani rychlosti odskoku, foukam to na 80 PSI a ani ze sedla nepocituji nejake vyrazne houpani. Fakt je, ze ze sedla jezdim minimalne.
Ani když jdeš ze sedla ? (V takové situaci zamykám, jinka to šíleně houpe – mám ho nastavený docela na měkko – 75psi)
me se taky jede lip s aktivni vidli.ale to bude spis tim ze s lockem neumim jezdit:-).totiz kdyz ho zapnu tak vestoje zvedam predni kolo,jak taham za riditka.stalo se mi kdyz jsem tohle necekal ze jsem sebou malem slehnul.
Je fakt, že dokud jsem měl vidli bez locku, tak jsem pořád seděl na zadku. Teď mám lock a občas si do kopce stoupnu – ale pár jízd jsem se osměloval.
jo jo, i ze sedla se da jezdit s nezamknutou 100 mm mekci vidli, jen to chce trochu jinou techniku jizdy
Je to jednoduchy, zamysli se nad tim co by ti vic vyhovovalo.. Zaviras vidli i na asfaltu, jsi na tom technicky dobre a jezdis spis silove? – Kup si LO (tvrdy lock) Na druhou stranu – jezdis hodne prudkych stoupani a spadnes u toho, protoze se ti kolo stavi na zadni? – Kup tu druhou (zmena geometrie)
Kdyby meli normalne reseny lock (zavreni zpetneho utlumu) jako vsichni dobri vyrobci, tak by takove dilema nemusel vubec resit, ze? :)
Jako u Marzocchi? To mě osobně třeba vůbec nevyhovuje, nelíbí se mi jak to rozhodí geometrii…
Nedobre se na to divas Veverko! To ti vylepsi geometrii pro vyjezd a spurt, preci :)
rozhodí?? Spíš zlepší ve stoupání.
No…zmeni ji to…a myslim si, ze 120mm vidle na predku neni prekazka pro nevyjeti – daleko vic udela spravna geometrie…mnohem mnohem vic.
Mne na tom nevyhovuje to, ze na to vubec musim zatlacit, aby zajela…
LO nemam a umim bez nej zit :)…
Lo pokud nemáš fulla bych asi moc nevyužil.Na ht je lepší se naučit správně šlapat.Snižování zdvihu do kopců je supr, ale jen některé.osobně používám do kopce asi 80mm-85mm a ostatní 107mm.Erovna eta si mi nelíbí snížení na 3cm je už opravdu moc a je to takové nepřirozené, navíc se mi zdají ty 3cm nějaké divné co se týká pružení ,ale hlavně tlumení.znižování zdvihu je supr hlavně pro větší zdvihy na vidlích.Navíc je dobré pokud si např koupíš toho blacka na 120, že když ti to nebude vyhovovat, tak klidně můžeš celou dobu jezdit na 100.Pokud bych do toho nechtěl dávat moc prachů a potřeboval bych okolo 120mm tak bych koupil toho obyčejnějšího Black s RTWD-ale až model 2005 měl by být okolo 7–8 tis-zkus mrknout na progrescycle-tam už je mají.A pokud by mi stačilo asi okolo107 tak bych šel do duka.připadá mi, že má lepší tlumení.Ale jinak asi budou obě vidle dobré.Na etu bych se vykašlal-to pak jedině ty nové řady all-mountain- tam se dá přepnutím měnit zdvih mezi 80 a 120.To je supr, akorát se bojím u některých all mounatin modelů těch gumových váčků-co to asi bude dělat v zimě, jakou to bude mít životnost.Jo a foxy maj taky slušně vyřešenou změnu zdvihu-ale to už jsou jiné ceny stejně jako all mountain.Samozřejmě existuje i dost modelů na postavených na vzduchu, ale pochopil jsem že sháníš spíše pružinu-jinak all mountain jsou spíše kombinací pruž vzduch. výsledek-raději změna zdvihu než lockout.
Kde jsi přišel na to, že ETA snižuje zdvih vidle na tři cm – kolik etu zatlačíš, o tolik snížíš vidlici, navíc ti zůstanou 3 cm zdvihu – vidlice je pořád aktivní (na rozdíl od mého ECC) Jinak např MX COMP ETA má jednu nohu vzduchovou a druhou pružinovou. To Kovář: Na Enduru, které nemá striktně XC geometrii mi snížení zdvihu u nízkozdvihových vidlic nad 10 cm nepřipadá od věci…(otázka úhlu pohledu)
// navíc ti zůstanou 3 cm zdvihu – vidlice je pořád aktivní// Vidlice neni aktivni, je zamcena a ty 3cm jsou spis neco jako ochrana systemu nez aktivni zdvih.
co jsem já zkoušel tak jsem při jízdě použil eta a šlo to hned dolů.To tedy asi vahou.Takže když zesednu pou6iji eta a zabořím třeba jen 3 cm tak to pak klidně zůstane na těch 7?To , by ale znamenalo při každém snížení zastavit a zesednout.To i s tím kroucením u-turnu nemusím.Já to šteluji za jízdy.
Tak to samozrejme neni… :)
Kdyz zapnes ETA, tak muzes vidlici zatlacit kam chces a vidle uz se nevrati, maximalne ji ale muzes zatlacit tak, ze ti tam zustanou 3cm :)…kdyz ji zatlacis tak, ze ti tam zustanou treba 7cm, tak pri propruzeni se ten aktivni zdvih jeste zmensi…no snad to chapes :)
Jinak – mne se na ETA nelibi prave to, ze na ni musim vyvinout pomerne velkou silu, protoze by se jinak nezanorila…
Nevim proc bych mel sesedat mimochodem :)
já myslel ,že to funguje stylem, že to uzavře vratný tlumič.Takže ve skutečnosti je to tak, že se přepouští vzduch?
Nechapu tvoje myslenkove pochody.
Ja uz taky nechapu, proc to nechape :)
ETA u MX Comp nemá s tlumením nic společného, tlumení je v druhé noze vidle. U ETA se aktivací nasaje do ní olej při zatlačování vidlice a zůstane v ETA, tudíž vidlice zůstane stlačená. při deaktivaci ETA se otevře ventil, kterým olej vyteče a vidla zase konečně zase začne fungovat. NEznám přesnou konstrukci, nebo? jsem to ještě neměl rozebrané (byla by to asi nevratná rozborka)
tak to jo díky.já etu ještě vyndanou neviděl, jen jsem na vidli s etou párkrát jel.Jinak ta eta se stará i o pružení?jen tam na pružení jen 3cm pružinka nebo je v eta taky vzduch který taky zastává funkci pružení.
Prd vzduch…na Ete je pruzina.
ok ale jen ta 3cm.ne.To se jen ptám ,že jsem uvažoval o pořízení a přestavění na trochu jiný systém.Uvažoval jsem jestli by šla předělat na trochu jiný systém.Chtěl jsem aby po zmáčknutí šla posunovat a zároveň nepřitvrzovala nebo alespoň přitvrzovala méně.Udělal jsem si sběžný obrázek a nešla.Takže díky všem.
Ne ne ne…je tam i jedna dlouhaaaaaa… :)
pokud jsi se teda pevně rozhodl jít do zbytečnosti typu snížení zdvihu nebo lock u nízkozdvihových vidlic , tak hlavně se zaměř na způsob aktivace – jednoduchost a rychlost- aby jsi se při měnění zdvihu před kopcem nebo někde neukroutil k smrti nějakým čudlem na korunce vidle.
to máš pravdu.taky mě to ze začátku štvalo- teď už mi to tak nepřijde 5× otočit a je oka ni to nepstřehnu-za jízdy.U-eta-je rychlejší, ale nevyhovuje mi.Kdyby tak nějajá firma přišla se změnou zdvihu u pružinových vidlic z řidítek.To by bylo něco.
Momentálně nevypadají ale špatně all mountain od marzocchi.Kombinace vzduch pružina-to by nemuselo být špatné.pokud u těchto systémů dobře chápu tak tam je pružina na kapacitu pružení těch 80mm a zbytek je vzduch.Změna 80nebo 120 přepnutím páčky-se vlastně přepustí vzduch.To by mohlo taky slušně žehlit.To se mi docela líbí.Zatím se mi ale nelíbí ceny těch vidlic co tento systém mají.Akorát čeho bychs e u all mountain bál jsou ty gumové váčky s Olejem-jakou to bude mít životnost a jaks et o bude chovat v zimě.Nicméně.Myslím, že marzocchi co se týká nastvení zdviku jde správným směrem-u all mountain