Zdarec. Nevi nahodou nekdo,kde zjistit,jaky ma Shimano prumery pistku ve svejch kotoucovkach?
Zdarec. Nevi nahodou nekdo,kde zjistit,jaky ma Shimano prumery pistku ve svejch kotoucovkach?
Proc te to zajima? Nejjednodusi je to asi zmerit. Ovsem nezapomen, ze nezalezi na prumeru pistu v praseti ale i v pace.
To je snad logicky,ze zalezi na obou prumerech. Chci to vedet kvuli kombinaci ruznych pak a trmenu.
Ze to nereknes hned :) http://www.paul-lange.cz/…_166_196.pdf Tady jsou kombinace, ale jen ty doporucene.
No nevyjadril jsem se dost jasne.Jde mi o kombinace ruznych vyrobcu a proto potrebuju ty prumery pistku.
Chapu, nechceš skončit jako když dáš cantileverovy paky na vecka. Ale v tomto případě bych se na kombinování taky vysral. Vymejšlíš dávno vymyšlené.
tak mám tady v šuplíku jednu rozebranou páku deore 555 a průměr pístku je 10 mm Stačí??
Me tak napadlo, nezalezi krome prumeru pistku jeste treba na delce jeho kroku?Jde prece o objem vytlacene kapaliny
Myslim ze nezalezi…teda zalezi jenom v tom smyslu, jestli vubec zabrzdis, ale na brzdnou silu to nema primy vliv…
Spis bude hodne zalezet na pouzite kvalite hadice…ale to se tu neresi :)
tak to teda záleží, a dost hodně, protože z délky pístu určíš tyky objěm, by se ti v extremním případě mohlo stát že páku budeš mít na řidítkách a přitom budou desky jen šmejkat kotouč.
Blbost.
To neni blbost…ma pravdu…
Ten zdvih se muze projevit az pokud zmenis pomer mezi hlavnim pistem a pisty v praseti.Teda podle me:)
Dalsi vec je velikost pakoveho prevodu paka/pist.
Vem si supleru a zmer si to…jednoduchy…
No pokud premyslis co zkombinujes, tak to je podstatna velicina, ktera sice nema primy vliv na silu brzdeni, ale kdyz se nedostanou desky ke kotouci, tak je ti prd platny, ze se ke kotouci blizi fakt silne :o)))
Proc by se nedostaly ke kotouci,pokud budu pumpovat,tak dolezou az k nemu,pritom samo musim dolivat kapalinu. Musim vsak rict,ze z me strany je to teoretizovani,kotouce sice jezdim,ale do kombinovani jednotlivych vyrobce jsem se jeste nepustil.
Protoze by se ti mohly dostat ke kotouci tak blizko, ze uz by jsi to neseridil na bezskrtani ci v horsim pripade na bezdreni…
Pak do toho jeste musis zamyslet pruzinu mezi deskama – ta by ti je automaticky odtlacela od toho, kam by jsi ty desky natlacil. :)…
tak to teda blbost není
např. – dvě páky a stejnej průměr pístku jestliže celkovej oběm
originální páky(pístku v ní) je 1 ml a náhrady je 0,5ml tak logicky
omezíš chod pístů v třmenu na 1/2 originálního kroku.
Samozřejmě že to potom ještě pěkně zamotá pákovej poměr od středu otáčení páky k prstum a k pístku
takže jestli chcete mixovat páky tak si musíte zjistit vytlačovanej objěm páky , ten by měl být přibližně stejnej, když nová páka bude mít menší objem a stejně dlohej krok(myšleno rodla-páka) tak brzda bude lépe dávkovatelná, s malým odporem do prstů a delší krok, při větším objemu naopak. Jestli to bude brzdit je spíš na konstrukci třmenu, kvalitě desek a hadic.
ale jednoduší je zjistit průměr pístků na třmenu, protože ty maj krok prakticky stejnej všechny a odtud si stejným selským rozumem vybrat páku která původně měla na sebě třmen s podobnými průměry pístku.
No jasne, ale to jsem psal..ze..precti si co jsem napsal jeste jednou :))
On to nemusi byt extremni pripad, ona to muze byt hola skutecnost – myslim ze kdyby jsi treba pouzil paku z B4 na HFX-9, tak by to chodit vubec nemuselo…ta B4 vytlaci malo kapaliny…HFX-9 ji potrebuje pomerne hodne…
Ale až bys jednou dopumpoval ty desky ke kotouči tak bys z něj vymačkal š?ávu :)
:o)))…by jsi spis letel nekontrolovanym zpusobem z bajku :o)