• wraith

    Tak dneska koukám na mtbs.cz a vidim, že se sram chystá uvest novou řadu, s deseti pastorky, jaky je na to Váš názor?

    0 0
    • kubad  

      doba si žádá nové a nové věci.

      Takže proč ne – výhody a nevýhody ať si posoudí každý sám, já moc plusů nevidím

        
      0 0
    • maxtor  

      Je to věc názoru. Myslím, že lepší je zvolit si správné odstupňování než přidávat stále více pastorků. Moje zkušenost – přešel jsem z 8s Sory (kazeta tam tehty byla nějaká 13–26) na Duru 10s (kazeta 11–23) a byl to boj… Vyměnil jsem kazetu za 12–25 a zase spokojeně jezdím. Vystačil bych si ale klidně s toutéž 9s.

      0 0
    • Evilcleaner  

      no na jednu stranu občas bych uvítal trochu bližší zpřevodovaní ale zase občas při nějakém zlomu mi přijde že už tak se musím hodně převody prohrabat…

      druhá věc je životnost dílů…

      na závody by to nemuselo být špatné, kdyby mi to někdo zaplatil tak bych to klidně zkusil:-D

      0 0
    • wraith  

      No co sem se dočetl na mtbs tak se počítá se zpřevodováním 2×10, takže malá placka vepředu odpadá, což znamená další váha dolů

      0 0
      • kubad  

        ty páčky od Sramu už existují a dělají se 2×10 a 3×9

        proč asi :-)

        jinak 2×10 na biku ti nikdy nenahradí 3×9  bude vždy problém s lehkýma převodama, nebo moc velký skok mezi plackama

        fotky sou z SL z Brna

        0 0
      • karliner  

        tak to, že ti odpadne malá placka, ale místo toho budeš mít deset pastorků, to bude potom nějaká úspora váhy :-)))

        0 0
        • roud  

          zkus si porovnat váhu klik na dvojpřevodník a trojpřevodník potom pochopíš…

          0 0
          • kubad  

            30–40g dolu co chceš chápat?

            0 0
            • roud  

              mě to přijde dost tobě ne ?

              0 0
              • kubad  

                ne protože 20g u XTR je zpět jen díky kazetě kterou potřebuješ

                u jiných kazet typu XT nepo sram 990 to dělá přes 40g.

                takže úspora je nula

                0 0
                • roud  

                  Mno řekněme ,že tu hodně spekulujeme nikdo neví kolik bude mít ta nová desítka od sramu, ale tím že by měla bejt jako jeden kus (jako red) tak předokladam, že tam naka úspora taky bude beru to čístě jako sadu X-X, která by mohla bejt docela zajímavá otázkou pak je jak na tom budou kliky jaky materiály a technologie při výrobě použijou, když se to posčítá tak na sadě by to ve finále mohlo hodit zajímavý číslo jaká bude realita ukáže asi příští rok…

                  0 0
                  • kubad  

                    to bylo srovnání u 9-ky

                    s 3×9 klidně kazetu 11–32

                    ale s 2×9 musíš mít 11–34 a tam je ten nárůst váhy podle kazety takže se to srovná, navíc nemáš k dispozici tak lehké převody, někdo potřebuje někdo ne.

                    u té 10ky nevím jaké budou kazety, ale na váhovou úsporu prostě zapoměň

                    0 0
                    • roud  

                      hmmm nebudu spekulovat počkám si na finální výsledek :O)

                      0 0
                      • kubad  

                        to klidně můžeš ty sady budou 2×10 i 3×9 a výsledná váha bude +/- stejná asi tak

                        0 0
                        • roud  

                          Bral bych ty kliky v kombinaci 2×9 ale otázkou je jak na tom opravdu budou v reálu…

                          0 0
                          • kubad  

                            hi hi celkem jednoduché bude to modifikace klik Truvativ Noir, stejně jak sou silniční kliky Sram vlastně Truvativ a ty zrovná ultralight nejsou, ale třeba překvapí.

                            0 0
                            • roud  

                              Uvidíme co z toho vyleze třeba to bude stát za to zatim tu můžem vesele spekulovat :O)

                              0 0
                            • Žigo  

                              Je tu este moznost, ze sa inspiruju Zippackymi Vuma(ked ich uz vlastnia mohli by z toho cosi vytazit) a daju to na 30mm osu s nejakou fajn vahou.

                              0 0
                              • Gorgov  

                                jo, to by pak bylo zajimavy, ale myslim i docela logicky

                                0 0
                              • kubad  

                                to by asi mozne bylo, ale asi by byl trochu problem s cenou a tim prodejnosti sady, takze tohle moc necekam :-( ale BB30 asi utopie neni, to uz nabizi i klily Sram Red

                                0 0
                    • Žigo  

                      Zabudas nejak na presmyk. Ja som pri zmene z XT downswing na Chorus zhodil este cca 70g. Navyse sa pri 2prevodniku rata s mensim malym prevodnikom, ktory je lahsi. Ale o tom asi vies, kedze mam ten 30z extralite od teba :-)

                      0 0
                      • kubad  

                        to uz moc gramarime :-) a razeni se silnicnim smykem to taky neni uplne ideal, ale funguje to

                        0 0
                      • karliner  

                        čili vezeš o jednu tyčinku (nebo ultralight duši) méně…

                        podle mého je tato úspora váhy zcela zanedbatelná a nemyslím, že by to byla ta rozhodující veličina při rozhodování, jestli 2×10 nebo 3×9

                        0 0
                    • kolda  

                      covece, ja myslel ze s 3×9 jedine silnicni kazetu 27z..

                      k veci – 2 placku bych videl jako prinos na nenarocne a rychle trati, v kombinaci s 32 nebo 34 kazetou.. vyhoda ze nemusis vubec davat malou placku.

                      na dlouhe tezke trati je clovek ke konci moc rad, ze tech 3×9 ma…

                      tech 30–40 g, co vyse resil roud me prijdou uplne zanedbatelne.

                      0 0
                      • kubad  

                        víš jak to s tou kazetou 12–27 je někdo jezdí silově a ušlápne to, někdo ne.

                        Jinak přesně jak píšeš

                        0 0
                        • kolda  

                          jo jo, bud to v nohach mas nebo ne. :) ale u nekterych, co si to tam davaji o tom pochybuju..

                          0 0
    • Singlespeed  

      Nevím co řešíte. Kdo chtěl desítku na horáka, mohl ji už pár let mít od Shimana. Stačilo si pořídit řadicí páčky SL-R770.

      0 0
      • prvniodkonce  

        Ty jsou určeny pro fitness kola s silničním šaltrema rovnými rodly.  I když řešení 28z 10kazety, silničního šaltru a těhdle páček taky není na bajku od věci.

        0 0
        • kubad  

          ten Sram mel puvodne stejne urceni:-) na silnici s rovnyma riditkama

          0 0
      • patman  

        nebo se to da udelat s bar end razenim a paul objimkami na rovna riditka, je to sice s jednou packou, ale funguje to dobre.  ja vidim problem hlavne v tom, ze bordel ktery vleze  napr. do 8 kazety snadneji propadne dolu smerem k ose kola a neovlivnuje pak razeni i kdyz v kazete zustane. Kdyz se projedu na silnicce s 10 vzadu nejakym horsim povrchem a zacne mi pak blbnou razeni na 2 pastorkach tak je to skoro jisty, ze  to dela bordel v kazete a jediny reseni je zastavit a vydloubnout to ven. tohle asi k biku patri, ale dovedu si predstavit , ze s 10 pastorkama vzadu by frekvence zastavek byla daleko vetsi nez s moji 8. nevim jak zavodnici, ale ja bych komfort jemnejsiho odstupnovani razeni za nizsi spolehlivost razeni nemenil.

        0 0
    • Tomcat  

      Osobně u MTB čekám integraci řazení do naboje nebo do klik, ale 10kolecek + bahno je proste moc.

      0 0
      • Madman1  

        přesně tak, čím víc převodů, tím menší životnost řetězu a tím i kazety, aspon podle mě→ víc peněz…

        0 0
    • fluider  

      Ja v tom nevidím žiadnú výhodu prospešnú dlhodobo pre cyklistu a cyklistiku ako takú. Nie je to progress. Škoda, že aspoň Shimano nevráža peniaze do vývoja integrovanej prevodovky, ktorá by sa aspoň vyrovnala Speedhubu. Ale možno nás za pár rokov prekvapia, ktovie.

      0 0
    • Martin  

      desítka na silnici je fajn – umožní jemnější skoky na kazetě. ale u desítky na biku jsem spíš skeptik. už devítka je docela náchylná na bordel, desítka bude ještě víc.

      na závody nebo pro čistotného bajkra to asi smysl má, pro mě určo ne.

      0 0
      • pižmoň  

        Mozna vydim vyhodu v jemnejsim odstupnovani,je to zajimava vec a nevadimi to klidne bych do toho sel:-)

        0 0
        • kubad  

          souhlas, to odstupňování bude výhoda, otázka je jestly nevýhod nebude víc.

           
          0 0
          • Martin  

            nj, odstupňování je fajn věc, s tím souhlasím. ale myslím si, že ten jeden pastorek na bajku nikoho moc nevytrhne.

            na cesťáku mi, když jsem měl devítku, dost chyběl pastorek 18z. přešel jsem na desítku, kazeta 13–25 zůstala a přibyl v ní převod 18z

            když jsem kdysi měl, ještě na crossu, kazetu 8sp, 11–32, tak to bylo k vzteku, skoky v řazení mě děsně štvaly.  devítka 11–28 je v tomhle víc v pohodě.

            na supa dost intenzivně přemýšlím o kazetě 13 – 32 (11 a 12z stejně moc nejezdím, tak je oželím)

            0 0
    • VanVren  

      Vrátil jsem se z 9 na 8kolo, páč řetěz i kazeta vydrží tak 2× tolik. 10ka na bika je nesmysl.

      0 0
    • McBlacky  

      pokud bude pokračovat trend zlehčování MTB tras, tak se ta desítka šikne, protože to budou nakonec závody po silnicích a utažených šotolinách. Jinak v terénu je každé šlápnutí jiné a ta změna tempa si myslím moc nenahrává jemnějšímu odstupnování, spíš je potřeba aby to tam padalo rychle a přesně i v bordelu.

      osobně preferuji 9 jen na závodáku, na zimáku a fulu 8 – pro nevýkonostní cyklistiku je osmička lepší jak životností tak cenou, pokud se seženou ještě staré kazety  a řazení XT, XTR tak i váhově.

      0 0
      • cobra  

        To zlehcovani probiha ale spis na hobby zavodech – urcite mas na mysli maratony v CR, to je pravda a taky me to stve. V profi XC zavodech ale technicka narocnost porad stoupa, to ale diky tomu, ze se jezdej vetsinou na umelejch tratich.

        0 0
        • McBlacky  

          jsem měl na mysli mx a 1/2mx

          xc jsem jel jen pár a jsou těžký to je fakt, tam tě dokonce kousnutí řetězu při řazení může stát i flek. Teda pokud neurveš patku a hazku, což při tom jak se xc jezdí je spíš pravděpodobný.

          0 0
    • mr.antik  

      Když se dívám na vývoj xc, xc kol a komponentů, tak do pár let na tom budou berany, bude to vypad jak cyklokros nebo taková ta drsnější silnička…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.