KATALOG VELO 2004 - odpoved redakcie

103 nepřečtených
  • pit

    Tak som po vcerajsom prelistovani katalogu napisal redakcii VELO svoj nazor na neho. Obdrzal som nasledovnu odpoved: Dobry den,

    diky za reakci. Myslim, ze v zaveru jste to vystihl. Pokud mate pocit, ze publikace Katalog kol neni pro Vas ta prava, nekupujte ji.

    Jan par poznamek k Vasim pripominkam:

    1. Cena na Slovensku je opravdu vysoka, coz je bohuzel dano podminkami distribucni firmy. Jen pro Vasi informaci – od nas Katalog nakupuje za 90 Kc… Ovsem cena v Cesku je odpovidajici (159 Kc). Jen pro srovnani: Katalog automobilu se u nas prodava za 325 Kc a ma zhruba 300 stran, Katalog motocyklu ma stran 200 a stoji 199 Kc.
    2. Evidentne jste nepochopil genezi Katalogu, takovato publikace nemuze vzniknout tak, ze si do ni my jako redakce neco vybereme. Nebudu vas zatezovat s informacemi, co vyroba takove publikace stoji a ze kdyby jsme ty produkty opravdu vybirali my, kolik by pak Katalog stal na pultu. Za produkty umistene v nem zadavatele plati, sice pomerne nizky poplatek, ale plati. Je na nich, co ze sve nabidky vyberou. Je to predevsim Katalog kol a je v nem v obrazovych rubrikach zastoupeno zhruba 1000 kol, v textovych prehledech vzdy za kazdou skupinou dokonce vice nez 1600 kol vsech na nasem trhu nabizenych znacek. V tomto smeru je tedy Katalog zcela vycerpavajici. Nechapu Vase formulace, ze ma nulovou vypovidaci hodnotu a ze jde o „smes vsetkoho a nicoho“. Ano Katalog kol, zduraznuji kol, je zcela ucelenym prehledem naseho trhu, lepsi rozhodne nenajdete a NIC TAM Z KOL NECHYBI!!! Katalog kol 2004 neni horsi nez ten predchozi, ale LEPSI, OBSAZNEJSI!
    3. Pokud se budeme bavit o dilech, je to jina vec a je zcela pochopitelne, ze tam nemuze byt vse, to by mel Katalog zhruba 5000 stran, nikdo by ho nevyrobil ani nekoupil.
    4. Biky do 10 000 Kc jsou nejprodavanejsi skupinou kol a nase filozofie je takova, ze Katalog kol je urcen prave i pro lidi, kteri zdaleka nemaji potrebu si kupovat pravidelne cyklisticky mesicnik, ovsem pokud chteji treba vybrat kolo pro svou ratolest, Katalog jim muze pomoci. I to jsou spotrebitele Katalogu.
    5. Neuvedeni produktu Shiano neni ignorance ctenare ze strany vydavatale, ale ignorance ctenare ze strany firmy Shimano, respektive jejich zastupce na ceskem a slovenskem trhu. Proto jsme take zaradili clanek o hierarchii sad MTB i silnicnich, ktera nabizi zakladni prehled o tom, co na jakych kolech za komponenty spotrebitel najde.
    6. Reakce na bike-forum.cz v kostce znam, i kdyz mam jinou praci, nez sledovat vyplody lidi, kteri netusi, o cem hovori. Je to kazdy rok stejne (predtim na bikeforum.cz. Nechci rict, ze je mi to jedno, ale rozhodujici je pro mne fakt, ze si kazdy rok 15 000 lidi tento „Hrozny Katalog“ koupi, a ne to co, pri vsi ucte k nim, placa padesat kriklounu.

    s pozdravem

    Kamil Hofman šéfredaktor časopisu VELO

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ma v podstate pravdu. Sve prace si pravdepodobne hodne ceni a tak by katalog slozeny z jim vybranych dilu a kol byl prilis drahy. Proto je pohodlnejsi, aby si prispevatele sami urcili co v reklamnim letaku mit chteji a za otisteni jeste zaplatili. To, ze lepsi katalog kol tu nenajdeme je taky pravda a tam kde je monopol to radne hnije:) Stejne jako v cyklokramku na rohu najdete prevazne kola do 10000Kc, je tomu tak i v katalogu. Na tom preci neni nic divneho. Jde o prachy. Nejprodavanejsi skupina kol si zaslouzi nejvetsi pozornost. To, ze na to Lange dlabe neni nic zvlastniho. Tezko si budes kupovat hotove kolo s jinymi komponenty nez Shimano a tak se neni proc snazit.

      Jenom se divim, ze jste tak nepoucitelni a ten katalog si kazdy rok znova a znova koupite, ackoliv vite, ze pro vas tam neni nic uzitecneho. To, ze nadava jen hrstka nas bikeru je asi z nekolika duvodu. Ostatni maji rekl bych mensi moznost se vyjadrit. A lidi nevyskytujici se na netu maji mensi prehled a i za tak ubohy Tescoletak jsou ochotni zaplatit. Uz se s tim smirte, ze ani Velo ani Velokatalog nevychazi pro bikery, ale pro obzivu obchodniku a redaktoru. Mate jedinej nastroj, jak ucinne vyjadrit svuj nesouhlas. Nekupovat.

      0 0
      • pit  

        Mas pravdu…jediny nastroj ako vyjadrit nesuhlas je nekupit…inac to maju v pazi. Pravdupovediac som od tohto katalogu po skusenosti s katalogom 2003 vela necakal, ale ked 450 stran prelistujes za 5 minut s nulovym vysledkom, tak to ma vytocilo…moja chy­ba.

        0 0
        • Honza z H  

          Ještě jsi měl dát do placu ten svůj názor. Ale i tak jsi se asi docela strefil, protože tak vyčerpávající odpovědi bych ani nečekal. Trochu mě zaujalo, že názor 50-ti křiklounů není pro Velo podstatný. To by školený šéfredaktor nevypustil do světa ani kdyby to byla 100× pravda. A těch 15 000 výtisků si koupí majitelé šopů, protože si to dají do nákladů a potřebují to pro zákazníka.

          0 0
          • Máca  

            Souhlas, ne pro lidi, ale pro peníze! Monolog na téma „MY JSME DOBŘÍ“ a urážky ze strany redaktorů Vela (né všech a né vždy, ale běda jak se něco kritizuje) tak to už taky známe, takže nic nového pod sluncem.

            0 0
          • MartinXC  

            Tak, tak – svobodné „nekup to“ znamená vpodstatě, že do problému se dostane tvůj oblíbený shop, kterému to zůstane ležet. A ten zprostředkuje názor klientů „nekup to“ až další rok…takže Velo má Veselé Vánoce. Redakci Vela se vždycky vyplatí podstoupit to strašlivé podnikatelské riziko a za „mírné poplatky“ prodejcům něco uveřejnit. Komunita lidí kupujících Velo je docela početná, těch 15.000 katalogůl se do ní taky vejde.

            0 0
          • RomanH  

            Mam pocit, ze VELO bz u potrebovalo konkurenci jako sul – zacinaji si o sobe moc myslet. Nic proti nim, Velo jako casopis se mi libi (nekdy vice/nekdy mene). Jsou tady skutecne nejlepsi, ale obcas dost ujedou (VELO katalog, zmrsena Cykloturistika). Jenze jsme moc mala zemicka, aby zde mohl vyrust jeste jeden podobny casak…

            0 0
            • rich  

              oni tu „konkurenciu“ maju v podobe pelotonu – je na trhu etablovany a ak by si vstupili do seba s vizualnou/ob­sahovou strankou bol by to mozno aj vyvazenejsi casopis (silnice vs MTB).

              0 0
              • kovar  

                Peloton neni zadna konkurence, bohuzel. Leda az vymrou ty stare struktury tam, tak snad, pokud mladi se mezitim nenakazi.

                0 0
                • Meesha  

                  Souhlasim. Peloton ma par stranek, z cehoz sou 3/4 reklamy a nesmylsny texty…

                  0 0
            • Twisp  

              No pokad chcete konkurenci, tak si kupujte treba nemeckej bike (v praze nebo si ho muzete rovnou koupit ve stanku a nebo predplatit a bude vam chodit az dom) – aspon si oprasite svoji bidnou nemcinu ;). Skoro „vse“ co vyjde v nemeckym biku se za cca. 3 mesice objevi ve velu. Trosku me taky popudilo tech 50 kriklounu. Kamil Hofman je starsi pan a tak chapu ze si plne neuvedomuje potencial interentu a diskuzi na nem. Preci jenom je nas tu vic nez avizovanych 50, a mimo to, mame kamarady bikery se kteryma se bavime a tyhle nasi kamaradi se bavej zase s jinyma… nepodcenoval bych exponencialni sireni zprav z netu.

              0 0
            • ravo  

              Tak přestaň žvanit a tu konkurenci udělej. Nebo je to těžžší než furt na něco nadávat???

              0 0
              • kovar  

                ano dulezite je drzet hubu a krok, viď soudruhu.

                0 0
                • ravo  

                  Já nemám zapotřebí někomu lézt do ****** a za to, že mám jiný názor se NESTYDÍM.

                  0 0
                  • enjoy  

                    zase kazdy nemuze delat vsechno to co se mu nelibi lepe.ja nemuzu zacit delat lepsi komponenty,protoze se mi nelibi jak to dela treba shimano.ale nadruhou stranu,neexistuje nemuzu,ale nechci:-)

                    0 0
              • RomanH  

                Už jsem Ti jednou psal, že se můj job je programování a tak nefušuju do jiných oborů. Jen jsem řekl svůj názor, za který se taky nestydím. Prostě VELO katalog je podle mě blitka, VELO časopis jako takový semi celkem líbí. A konkurence by jim prospěla, protože se mi zdá, že jim chvilkama přerůstá úspěch přes hlavu. Peloton podle mě konkurence není – nevím jak Tebe, mě ale nezajímají podrobné výsledky jednotlivých závodů – občas do toho upadne i Velo, ale to alespoň na méně stránkách. A o těch placených reklamách – testech v Cykloservisu ani nemluvě. Přestože mluvím anglicky a částečně německy, raději upřednostním česý časopis (lépe mu rozumím) a články v An/Ně si přečtu na netu. Ve Velu se mi líbí články od Tomáše Taich, Martina Raufer, sem tam zaboduje Ándré, ale zrovna fejetonky nebo články ze služebních cest od Kamila Hofmana mě neoslovily. To, že Kamil Hofman mluví o 50-křiklounech – dá se na to podívat i z jiné strany. Na tohle fórum přistupuje podle mě 90% lidí, kteří se pohybují na českých internetových cyklistických fórech. A nezaznamenal jsem na VELO katalog skoro žádný pozitivní ohlas. Jak psal Pádlista, ne každý má přístup k netu a ne každý je ochoten svůj názor sdělit.

                Jinak bych měl další nápad, kde by se daly ohledně cyklistiky vydělat peníze. Domluvit se šikovným mechanikem a natočit podrobnou kazetu, kde by byly do podrobna rozebrávány určité komponenty – 5–6 typů vidlic, středového složení, nábojů, celková stavba kola atd. Z obrázků je to sice většině lidí jasné, ale instruktážní kazeta je lepší. A pokud by to prodávali za rozumnou cenu okolo 300 Kč, tak se to možná nebude ani krást. Ale opět to dělat nebudu, protože to není můj job.

                0 0
                • RomanH  

                  A ještě jak Kamil Hofman píše o 5000 stranách : Duratec – geometrie všech kol na jedné A4, RB – geometrie všech kol na dvě A4, podobně Fort, Sfinx, Merida, Author. Detailní přehled sad od Shimana – mám nějaký starší od STX-RC po XTR na dvě A4 s dost velkým písmem, podobně mi to měl asi i SRAM a Campa. Pak zařadit přehled pár výrobců klik a zbytek bižuterie – Podle mě navíšení o ±20 stránek. A taky si nejsem jistej, že lidi, co kupují kolo do 10tkč pro syna (nic ve zlým, to ale bohužel dneska nestojí ani kvalitní vidlice), si budou vybírat podle katalogu. Vlítnou do prodejny a nechají si něco doporučit, případně rozhodne barva.

                  0 0
                • ravo  

                  Tvůj nápad s kazetou je fajn, ale má to jeden háček – jak tu kazetu dostat mezi lidi. Pokud vyřešíš distribuci, to ostatní bude relativně hračka. Jenže kolik lidi si tu kazetu opravdu koupi ( teď nemám na mysli ty, kteří si ji zkopírují)? Skusíme to společně, třeba z toho bude zajímavá debata. Takže napiš, kdo si podle tebe takovou kazetu koupí.

                  0 0
                  • RomanH  

                    Ja bych si ji koupil urcite (a to si na kole opravuji většinu věcí sám) a kamos taky (a ten si zase opravi akorat tak brdy – vlastne ted uz ne – ma hydry kotouce). Tak to uz jsme dva :o)) Ja nevim, ale kdyz uz se tady prodavaji ruzna bikova videa a originalky filmu, tak proc ne. Navi si myslim, ze by naklady nebyly az tak drahe. Dalo by se to pripadne palit i na CD a cena by byla zase nizzsi (ale vetsi riziko s okopirovanim)

                    0 0
                    • ravo  

                      Jasně, že to jde dělat i na CD, ale jde o to, zjistit skutečný počet zájemců ochotných si tuhle kazetu koupit. Není problém to natočit, rpoblém je, co s tisícovkou kazet, když se jich prodá 100. Bikový video si koupí jednak mnohém víc zájemců, navíc se na to mohou dívat kdekoliv a nemusí si tahat kolo do obyváku k videu. V tom je asi ta největší potíž – dobrou knižku na téma „udělej si sám“ si vezmeš do dílny, do sklepa, kamkoliv. S videem je to problém. a pořád zůstane to, kdo si to koupí – v mém okolí asi nikdo, a to tady je cyklistů relativně hodně. Prostě je to záležitost jedinců, kteří se v kolech radi hrabou, kterým nevadí šmír za nehty atd.

                      Prostě si myslím, že určitě nejsi první, kdo tenhle nápad dostal. Otázka je, jestli se jeho realizace finančně vůbec vyplatí.

                      0 0
                      • RomanH  

                        No ono se na to video da prvne podivat v obyvaku a pak sebehnout dolu do dilny… Ale stejne si myslim, ze pravy duvod muze byt i ten, ze se tomu budou branit servisaci – jak si jinak vysvetlit, ze napriklad od roku 2002 nejdou sehnat podrbne manualy k Marzocchi (a to asi nebude jediny pripad).

                        0 0
                        • ravo  

                          V tom máš určitě pravdu, ale tak to asi chodí ve všech oborech, bohužel. Kdo se o tohle zajímá, nakonec si poradí, by? to někdy stoji hodně námahy, usilí, času a někdy i peněz za zničené komponenty. Jenže 90 nebo možná i víc procent normálních cyklistů si bude kolo pořád dávat do servisu. A? se nám to líbí nebo ne, my tady opravdu nepředstavujeme normálního, průměrného cyklistu.

                          0 0
                          • czertd  

                            Dobře, ale my jsme ti „úchylové“ co si koupí drahé kolo a jsou skoro každý měsíc v obchodě pro nějákou novinku, či šperk na svého miláčka. Ono to koupení jednoho kala za 8000,– na kterém synek jezdí 5 let bez údžby, než se rozsype se někdy rovná dvoum mým návštěvám v obchodě a to tam nejsem během roku naposledy. Já si myslím, že my jsme ti na kterých oni nejvíce vydělávají.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Skoro bych se hadal. Co se tyce celych kol, tak urcite ne. V komponentech atd. to bude asi jine, ale o tech ten katalog ocividne neni :)

                              0 0
                            • ravo  

                              To tedy nevím, levných kol a komponentů se vyrábí neuvěřitelné množství. A přestože na tom všichni mají menší zisk, v globálu to ty naše nákupy asi těžce převálcuje. A nezapomeň na to, že my sice jsme „úchylové“ jenže jsme opruz, který věcem rozumí a který ví co chce. Ideální zákazník je ta?ka v mém věku, který příjde koupit 4 kola pro celou rodinu a vše, výměnou řetězu počínaje, svěřuje odbornému servisu. Tak to je ideální zákazník No a pak ještě snob, který každý druhý rok kupuje nového Scalpela…

                              0 0
                            • RomanH  

                              Myslim si, ze vetsina z nas trh s koly moc nezivy – alespon ten nas za ceske ceny. Ja sam si spoustu veci (a ne jen na kolo) kupiji v Rakousku nebo v Nemecku, at uz pres e-shopy nebo jejich kamenaky, protoze u nas bych jezdil tak na mixu Altus/Acera (mysleno nadnesene), pripadne v nasich e-shopech. A mozna by jsme se divily, jak je vynosne kolo za 8000kc, ktere se jezdi do rozpadnuti (nekde bylo napsano, ze prumerna vyrobni cena Alu ramu v Asii je okolo 3USD, tak si tam pripocti 10–15 USD za vse okolo, spocitej marze a vynasob poctem prodanych kol :o))

                              0 0
                        • scret  

                          Ja bych mel zajem o tu kazetu nebo CD, prestoze si taky dost veci delam sam (na biku) a vim ako sa to robi, tak by me to rozhodne zajimalo vic nez nejaky bikovy video. A taky na nejaky veci si sam netroufnu,1. nemam naradi, 2. nemam dost penez, aby kdyz to zkurvim, koupim novy atd. A 300,– kila nejsou zas tak moc. Myslim, ze i dost lidi z myho okoli by melo zajem, protoze v krame to akorat upatlaj od smiru:-) a uctujou si za to kolikrat velky prachy. Ale je pravda, ze servisaci tohle nikdy nepodporej, nepujdou prece sami proti sobe. Jedine distribuce pres net, nejaky e-shop apod.

                          0 0
                • K2  

                  Velo Katalog – chtěl jsem si ho koupit, ale po té co jsem zjistil, co v něm je, tak si ho nekoupím – takže jich letos prodají 149 000 ks Co se týká konkurence a vlastního přičinění, líbí se mi přístup Tinka, píše články sám a ohledně cen v obchodě, snaží se nabízet komponenty levněji (vím, že z toho má zisk, ale jinak to v podstatě nejde) Co se týká kazety s manuálama, tak si myslím, že je schůdnější psaná forma se spoustou fotek a obrázků (obdobné manuály jsou časté pro rozborku u aut). Dneska v době digitálních fo?áků může udělat manuál každý na nějakou komponentu, kterou pravidelně rozebírá. Na rozdíl od kamery se to dá zálohovat vytisknout a může se to povalovat v garáži. Navíc v bikeforu může vzniknout sekce manuály, kde se mohou manuály (vytvořené nebo stáhnuté) ukládat. Možná je to zbytečné, protože s touhle myšlenkou přišel www.bajk.cz a nedělá to špatně.

                  0 0
                  • admin  

                    Uz se o tom uvazuje ze vznikne sekce NAVODY Zacne snad kolem dubna – kvetna.

                    0 0
                    • scret  

                      KRASAVEC, uz se tesim.

                      0 0
                    • RomanH  

                      No super, a uz jen moznost ukladat i mpeg nebo avi soubory a s naradim se vyradi se i jazykove typy :o))

                      0 0
                  • K2  

                    Zapoměl jsem dodat, že po loňském sčítání křiklounů na starém Bikeforu se číslo zastavilo někde u 950. Takže 50 je opravdu mimo.

                    0 0
                  • RomanH  

                    Ty jsi si kupoval 1000 výtisků ? :o)) No nic, já to mám taky samý překlepy, člověk by sám nad sebou zaplakal :o))

                    0 0
    • zirecek  

      Z tohodle jsou evidentni 2 veci:

      • katalog neni pro nas
      • redakce Vela si o sobe mysli vic nez by mela
      0 0
      • Edmon  

        Líbí se mi jak jsou tady všichni chytrý,mám pocit že se tady rozvíjí diskuze mezi samejma tiskovejma odborníkama. Mě se katalog líbil, dělám v shopu a radim podle něj zákazníkům, copak v tom není smysl? Copak možnost něco ukázat a vysvětlit podle obrázku není plusem pro prodej? Co by na to asi řekl Jan Tleskač???

        0 0
        • enjoy  

          to je tak nejak pravda.je na nem velkej napis KATALOG KOL,tak nevim co nechapete?nejsou tam ty kola snad?me se taky nelibi,protoze v nem neni to co bych chtel,ale ten velkej napis na prvni strane mluvi jasne.nebo jestli si ho neumite otevrit v prodejne a prohlidnout?ten napis by vam fakt mel pomoct pri urceni toho katalogu.asi by ho meli pro priste udelat vetsi,aby to docvaklo.

          0 0
          • kankrlicek  

            Naopak – nadpis co nejmenší, ze zkušenosti vím, že čím větší nadpis, tím méně ho vnímáš :)

            0 0
    • Meesha  

      proste ten katalog je pro lidi, co si chtej koupit kolo a zacit troch jezdit. Lidi, ktery sou tady na foru predpokladam, ze asi bikum trochu roumej a dokazou si najit pro ne potrebny informace o bikach jinde. Ale kdyz se chlapek rozhodne, ze bude jezdit na kole a ma na to 15tis, tak je myslim Katalog nejlepsi volba. Proste koukne, co se v ty hladine nabyzi a ma to vse pre sebou a vybira… Mylsim, ze tak zacinalo hodne lidi vcetne mne. V ty dobe sem byl z Katalogu unesenej, protoze sem tolik kol nikdy nevidel a polovinu tech znacek sem vubec neznal. Dneska to proste prolistuju, pokoukam a dam do supliku s tim, ze se treba bude casem hodit. Rozhodne bych ale nekritizoval nikoho z Vela, ze tam neni to, co zrovna ja potrebuju.

      0 0
      • marhi  

        Souhlas. Pokud člověk začíná, anebo se tomu nějaký čas nevěnoval tak ty informace někde nasosat musí. Net je výborná věc, ale taky to chce mít trochu přehled. Jinak se ptá na úplný kraviny. Sám si někdy připadám jak Jarin.

        0 0
        • scret  

          Souhlasim s tim, ze Katalog neni pro nas, co maji trochu prehled. Ale pro ty strejdy, co nevedi jakou plecku koupit to neni spatny. Ale zasadne se mi nelibi nazor K. Hoffmana. Co si ten clovek vubec mysli? Normalni komous. Proste monopol a jedu si po svym a nic me nezajima, nazor ostatnich lidi apod. Takova nase dnesni vlada, komunismus v havu radoby kapitalismu. VELO jako casopis se mi libi, ale nekdy nazory nejakych redaktoru jsou fakt ujety. Ale berte to tak, ze pan Hoffman si nejak na tu Moratku, na ktery jezdi par km rocne nejak vydelat musel, ne?

          0 0
      • Radek Broz  

        Podle me takovej clovek neda 160 Kc za katalog.

        0 0
    • Tomcat  

      Reakce Vela je zase stejná. Oni to dělaj nejlíp a ne jinak. Následně kritiku odmítají nebo bagatelizují. Velo je hold časopis který se musí chovat tržně a to bohužel je často lezení do ****** našim distributorům a výrobcům a to nejen našim. To, že členové redakce občas nepřemýšlí nad tím co interpretují je pochopitelné, jednak je jasné protože napsat něco špatného o nějakém výrobku by pro ně znamenalo, že příště už nic nedostanou . Upřímně je lituju, protože to sou pěkný chudáci , kteří bohužel nemohou psát co chtějí, protože nemůžou , bohužel to navenek vypadá, že nechtějí nebo neumějí.

      Pokud se někomu Velo nelíbí a i Já sem často z některejch věcí hodně vytočenej ,většinou je to o technice ( přehled vidlí, ráfků ,Velo katalog, reportáž z předváděčky prototypů „Mongůze“ atd…). Takže pokud se Vám něco nelíbí tak Velo nekupujte a kupte si třeba Dirtbiker, Bike , Bike markt, Bike workshop reklamy je tam taky dost, ale je docela informativní( hodnotná). Nejsou tam reklamy na zboží které není , není tam klamavá reklama, ale zaujatost je tam taky viz., že RB Monster DH byl nic moc, ale recenze na Ghost DH (RB M DH v barvách Ghost) byla o výborném „echt“ Německém produktu .

      Ale, normální člověk má svůj rozum, takže co řešit, prostě co se vám nelíbý nekupujte.

      0 0
      • RomanH  

        Presne tak, iluze mi kdysi pred 4-mi lety vzal casopis Chip, ktery nasi firme nabidl, ze pokud si tam nechame otisknout reklamu na nas soft, muzeme si na nej napsat recenzi. To mi tenkrat docela vyrazilo dech (do te doby jsem ho bral jako seriozni casopis). Ja si VELO katalog uz 3 roky nekupuji, takze ted ani nemohu nadavat, ale spise me mrzi, ze pokud neco potrebuji, tak musim psat jak trubka vsem dovozcum, prodejcu atd., hledat na netu misto toho, abych si ty informace nasel v katalogu na jednom miste. Kdyz uz neco takovyho delaji, tak proc ne poradne…

        0 0
      • Meesha  

        Dirtbiker??? :-)) To si me docela rozesmal! Vsehovsudy ma asi 40 stran, reklam je tam stejnej pomer jako vseude jinde a k tomu obri fotka pres celou stranku s odstaveckem nejkyho textiku. Uznavam, ze nejakejm lidem se to muze libit…

        0 0
    • czertd  

      Ono s tou koupí přes katalog a už vůbec na kola do 15 000,– to není sranda. Když se Vám zalíbí kolo v katalogu je třeba problém ho sehnat v obchodě do 30km od bydliště. A když si kupujete takovéto „rekreační“ kolo tak se předpokládá, že nejste zběhlý mechanik a na veškeré opravy jste odkázán na obchody a jejich servisy. Dneska Vám ve většině případů nikdo kolo, které jste u něj nekoupili nevezme na opravu. Když už katalog kol, tak tam mají dát jen kola a to v co nejširší obrazové nabídce která u nás na trhu je a vyprdnout se na polovýběr komponentů. Kurňa katalog je snad k tomu, že si vyberu toco se mi líbí z široké nabídky a ne jen např. kliky 1ks MTB, 3 ks. silnice. Jo a mohly tam být alespoň www odkazy na dovozce a výrobce.

      0 0
      • J.A.V.  

        Já bych to s tím servisem tak černě neviděl. Nevím odkud jsi ty, ale na Liberecku vím minimálně o třech servisech kde ti vezmou a opraví cokoliv. Dva z těch krámků žijou více ze servisu (a dílů které k němu potřebují) než z prodeje celejch kol, alespoň si to myslím.

        A s těma komponentama to máš taky těžký – spousta dovozoců vozí kola a zároveň nějaký ty komponenty. No a když už se rozhodnou si dát do toho katalogu reklamu na svý kola, tak.

        0 0
      • Aiax  

        Přesně tak. Mě taky štve, že v době internetu VELO není schopné dát dohromady adresy webových stránek výrobců, distributorů a prodejců. To vše by se vešlo na 1–2 strany A4. Souhlasím i s tím, že kola do 10 kKč jsou jedno jako druhé a že lidi, kteří je kupují, na nějaký katalog kašlou. Prostě vezmou to, které jim je nabídnuto na prodejně, líbí se jim a které jim velikostí aspoň přibližně vyhovuje. Podle mého názoru je (stejně jako katalog aut nebo motorek) určen lidem, kteří se o kola zajímají víc – tj. v cenové hladině řekněme od 30 tis.

        0 0
    • ravo  

      Heldání viny ve Velu je už ubíjející.

      Chybí vám v katalogu věci od Shinana? Tak napište Langemu, proč tam není.

      Chybí vám tam cannony, jagwire, ritchey… Tak napište Vokolkovi proč tam není.

      Chbí vám tam italská modla? Tak nadávajde Bartoníčkovi, on je přece dovozce…

      Levnější reklamu než je uveřejnění v CYKLOKATALOGU nikde jinde neseženou. A kašlou na to. Stejně tak, jako kašlou na nás, koncové zákazníky. Asi reklamu nepotřebují, protože jejich pozice výhradních dovozců je zatím silná a oni jsou ti, kteří zatím diktují ceny. Možná se něco změní, až lidi pochopí, že se jím opravdu vyplatí dojet si koupit kolo k sousedům do rakouska nebo německa. Možná, kdo ví…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • J.A.V.  

        Souhlas s tím, že hledání viny ve Velu je trochu nuda a taková „móda“.

        Dovozců bych se taky zastávat nechtěl, ale zkus se na to podívat jejich očima. Nahoře si můžeš přečíst komu je Vela určen katalog. Začátečníkům, primární skupina kola do 15 tisíc atd. atd. Když pak přijdou za Vokolkem jestli ho zajímá izerce v takovém produktu tak řekne že ne, protože

        1. on moc kol do 15 tisíc pro začátečníky neprodává
        2. inzerci si dává do Vela o kterém předpokládá, že ho čtou „pokročilý“
        3. má celkem dobře udělanej web (i když by šel vylepšit)

        Tak proč by měl platit za produkt (reklamu v katalogu) který mu k ničemu není? A proč tady spousta lidí platí za produkt (Velo katalog) který jim k ničemu není a pak ještě pláče? Prostě je to o nabídce a poptávce. Katalog jsem si koupil jednou, zjistil jsem že nic pro mě. Od té doby jsem si ho nekoupil, jen sem se letos mrknul v jednom shopu zda je to pořád stejný. Ale co si mám myslet o lidech kteří nadávájí že je to stejnej šit jako vloni, předloni, před… atd.

        0 0
        • ravo  

          Já to vím, je to především katalog kol, ale právě proto by možná mohli dovozci malou trošku peněze ze svých nemalých marží dát na to, aby ten katalog byl nejen o samotných kolech. Máš pravdu i v tom, že Lange nebo Vokolek mají celkem solidní a přehledné veby ( Bartoníček je v tomto ohledu úžasný tragéd), ale všichni mají opravdu „težký“ monopol a nejvíc je to pak vidět na cenách… I díky obrovské konkurenci vydadají Auto a Moto katalogy trošku jinak, tam si nikdo nemůže dovolit nebýt…

          0 0
          • J.A.V.  

            No jo, to je těžký srovnání, protože auta jsou řádově úplně jinej byznys než kola. Mnohem širší cílová skupina, mnohem větší obraty atd. atd. Z toho je pak jasná ta mnohem větší konkurence už na úrovni značek. Tam nehrozí třeba to, že by dvě značky měli jednoho dovozce (pokud nemají taky jednoho majitele). Ale chápu co si tím chtěl říct.

            Nicméně stejně pořád nechápu proč se kvůli tomu katalogu všichni tak čílej :) V autokatalogu taky není přehled brzdovejch kotoučů a nikomu to nepříjde divný.

            0 0
            • zirecek  

              …na aute si nevolis geometrii, nevolis si vyrobce karoserie, nevybiras vzorek gum, neresis olej v tlumici, nevybiras volant a tachac. :-)

              0 0
              • Žanek  

                Pokud si ho ovčem neskládáš… :o))

                Jinak divím se vám, co nadáváte, že jsete si zase koupili ten katalog a že je hroznej…Proč jste si ho teda kupovali?? Měl jsem ho v ruce a na první prolistování je jasný, na jakou cílovou skupinu je zaměřenej, ale to už se tady rozebíralo. Chápu, že se do katalogu nedá narvat kompletní přehled komponentů dostupných na našem trhu, ale seznam webů by zabral jednu stranu a pro mnoho lidí by měl větší cenu než ty kecy okolo… A k reakci Vela – Na Bike-foru je registrovaných 673 uživatelů, to nemluvím o těch, kteří se sem přihlásí jen jako hosté…Takže si tenhle thread přečte rozhodně více lidí než 50 křiklounů, kteří neví co plácají… Tato reakce pana Hofmana svědčí o tom, že je mistr světa a ředitel nejlepšího cyklistického časopisu ve střední Evropě, ne-li v celém vesmíru. Pokud ovšem Mar?ani nevydávají něco lepšího…Velu by prospěla konkurence..

                0 0
          • enjoy  

            kurna tys toho napsal,budu mit co delat:-)

            0 0
    • Obey  

      Ja si ten katalog prohlizel na pulte, nelibil se mi a tak jsem ho nekoupil. Zadny problem, proste je asi urceny pro jine ctenare. Ale co me na odpovedi sefredaktora VELA maximalne vytaci je to „placani padestati kriklounu“. A protoze se na bikeforu taky obcas pohybuju, tak se me to dotklo. Takze vzkaz pro Hofmana: Hele Hofman, az zas budes nekdy mit urazenou jesitnost a budes kolem sebe nadavat, tak nadavej sam za sebe a netahej do toho firmu, ktera te zamestnava. Takhle to totiz vypada, ze me neurazis ty, ale cely casopis VELO. Je to dost trapny.

      0 0
      • Edmon  

        koukám že tady všichni rozebíráte vliv komoušů na chod všeho okolo vás ale mě připadá že se tak chováte právě vy a hledáte někoho na kom si schladit žáhu při vlastní neschopnosti !!!!

        0 0
        • kovar  

          neschopnosti ceho ?

          0 0
          • Edmon  

            neschopnosti uznat něčí práci. Když se podívám na katalog, má přes 400 stran který se samy neudělaly, to dokážete akorát vy pod peřinou, ale je za tím spouta práce a mě to například v práci pomáhá při kontaktu se zákazníkem-dělám v cyklokrámě a pracuju s ním denně- máte někdo proti takovýmu kladnýmu vlivu protiargument??

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Hmm. To musi byt smutne zamestnani, pracovat s takovym materialem :) Ale jsem rad, ze to aspon nekoho potesilo.

              0 0
              • Edmon  

                LÍBÍ SE MI JAK JE PÁ-DLISTA ZAKOMPLEXOVANEJ! Snažil jsem se naznačit že nemusí být Katalog pro všechny bezcenej, ale bylo to jako kopnout do vosího hnízda. Taky jsem se vrátil na úvodní článek a zajímalo by mě jakej mail posílal PIT do redakce- jestli reakce Hofmana nebyla přiměřená nějaký urážce ze strany Pita? Napadlo mě to po tom že když tady někdo něco napíše jako svůj názor, je okamžitě pranýřován. Neštve to i vás?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Vzdyt jsem ti napsal, ze me to tesi a navic jsem te politoval, ze musis pracovat s takovyma lidma a pouzivat takove prostredky. Co by jsi chtel jeste vic?

                  0 0
                  • Edmon  

                    As i už jenom červený Ferrari, dal bych si Katalog na zadní okno a dělal s ním masírku na nezkušený holky :-))

                    0 0
                    • Lucka  

                      Tak to bych chtela nakou takovou videt:-))), ale teda nevim nevim jestli bys uspel s katalogem nebo Ferrarim…

                      0 0
                      • Edmon  

                        neboooj, mě oblbneš i na starýho Fordíka, ale musíš mít za oknem Katalog :-))

                        0 0
                        • Lucka  

                          Ty o nem mluvis, jako by to byl nakej symbol sexu. Ja k tomu oblbovani katalog nepotrebuju, ale to uz jmse nekde trochu jinde.

                          0 0
            • RomanH  

              Nikdo nema nic proti 400 stranam, ale proc k nim nepridat jeste dalsi (treba stovku), na ktere by byly geometrie znacek, ktere se k nam nejvice dovazi, nebo se u nas vyrabi + technicke parametry komponent, ktere se u nas nejvice probiraji + odkazy na weby. Takhle by to alespon stalo zato. Ja nevim, to uz ale nemuzu projevit nazor, ze se mi neco nelibi ? Tohle jsem uz v jedne firme zazil – porad se blamovali, ze jejich soft je nejlepsi a nedali na podnety uzivatelu, az pomalu krachli. VELO asi urcite diky katalogu nekrachne (zvlaste kdyz Hofman tvrdi, jak je uspesnej), ale proc to nezdokonalit ? Kdyz uz jim to dalo „tolik“ prace, tak jeste trocha navic a bude to treba dokonaly.

              0 0
              • TPC  

                Romane H, jak tě tu sleduju, tak nechtěl bys jít do Vela dělat abys jim ukázal jak se to dělá? Člověče, tys uplně mimo mísu. Asi patříš do kategorie lidí, kteří do všeho jen rejpou a nustále by něco zlepšovali podle svých zvrhlých názorů. Kolik si už vystřídal zaměstnání? Z kolika z nich tě vyhodili? A že Hofman tvrdí že je úspěšněj je možná pravda. Úspěšnost se neměří podle názorů pár lidí na webu, ale podle toho, kdo kolik vydělá. Alespoň se to tak měří v podnikání. A i katalog kol je podnikání…

                0 0
                • RomanH  

                  Budeš se divit, ale nevyhodili mě ani z jednoho. A za 11,5 roku jsem ve třetím zaměstnání. Pokud si myslíš, že se na názory lidí, kteří používají Tvůj produkt, můžeš vykašlat a vše měřit jen penězi, Tak Ti přeju hodně štěstí.

                  0 0
                  • TPC  

                    Samozřejmě musíš respektovat názory druhých i v podnikání, protože když nebudeš, tak neprodáš. Ale jestliže se katalogu prodá hodně, tak je úspěšný. A to bez ohledu na názory lidí na chatu. Zase tolik lidí sem nechodí a bývá tu zvykem, že tu je většinou vše negativní.Tady to je jen malý vzorek názorů a navíc dost anonymní. Stačí si pročíst příspěvky. Někdo tady napsal, že hodnotit by se měly katalogy za dva, tři roky. Samozřejmě že to tak je, A nejen v případě katalogů. Člověk se musí dívat kolem sebe a své produkty přizpůsobovat požadavkům kupujících. Je tedy i na Velu, jak se se situací do budoucna vypořádají. Ale nikdo neví, jestli se katalogy třeba nestanou ještě žádanějšími, nebo třeba se budou dávat zadarmo apod. I katalog je normální podnikatelský záměr. A bohužel, v podnikání se měří penězi. Ale možná jsme si v tomto ohledu přesně nerozuměli.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Jasne ze uspech v podnikani se meri penezi a rustem firmy. Protoze jako ctenar VELA (ne katalogu) jim fandim a preju jim uspech, tak kricim i svuj nazor (a kdyz se tu divam po reakcich, tak si nejsem jediny) pro jejich inspiraci, tot vse. Proste libi/nelibi, zde maji od kriklounu namety, at si to preberou a zaridi se podle sveho, ja pak koupim nebo nekoupim.

                      0 0
                • MartinXC  

                  No, já bych řekl, že úspěšnost p.Hofmana byla už tady byla subjektivně ohodnocena. Není rok 1994, nebo 1998, kdy časopisy jako Velo nebo takové „Katalogy“ byly dobře akceptovány, jelikož jiné dostupné informace nešly sehnat. Komunita bikerů se posouvá dál a je náročnější a proto se posouvá i názor na zdroje, a vzhledem k tomu že zdroje se nevyvíjí adekvátním způsobem, názor je kritický. Já bych to viděl tak, že tahle diskuse by mohla pokračovat tak za 2–3 roky. Historie vždycky měří přesněji než prognóza, a uvidíme lépe, jestli „pár křiklounů na internetu“ nebo „jasnozřivý podnikatel“ jsou teď na míse nebo vedle.

                  0 0
            • Radek Broz  

              Vetsina prace na tech zminenych strankach pripada tak na grafiky, kteri nad tim bezesporu stravili dost casu. Obsahova stranka asi moc prace nedala (a pokud ano, pak to bylo zbytecne plytvani energii)

              0 0
        • enjoy  

          bacha na kovare,uz tu delal kvuli takovymu nazoru z rava soudruha.ikdyz vlastne nevim jestli je ravo socialni demokrat:-)

          0 0
    • Bunda  

      Mně připadá, že všechno hrozně řešíte. Na fóru je relativně málo technickejch věcí k řešení, protože na starým BF se už skoro vše probralo a tak se řešej chujoviny, protože přispěvovatelé mají ve výrobním procesu asi zrovna málo práce :-) Ten katalog má určitou vypovídající hodnotu, ale samozřejmě ne pro všechny – to je každýho věc, kup x nekup, hotové, vyřízené. To samý rozbor přispěvovatelů – četnost příspěvků na nick, IP adresa, proč? Když je někdo magor, tak bude plácat nesmysly s registrací i bez a naopak normální člověk to nebude zneužívat. To je zase zásah špidlovských regulací úplně všeho. Howg, jdu dom.

      0 0
      • jakub  

        howgh jdi

        0 0
      • jecnak  

        Je videt, ze s forama a chatama nemas moc velky zkusenosti. Jen jsem chtel pomoci svym navrhem nekterym uzivatelum se zorientovat v prispevcich „online obchodniku“, kteri si pletou forum se reklamnim prostorem. Kdyz uz chces k tomuhle tematu neco poznamenat, tak to pis do spravneho dreadu a ne sem. Krome toho, ze je to nefer vuci tomu na koho nadavas (tedy mne), tak je to nefer i vuci lidem co diskutuji v tomhle dreadu. Off topis prispevky jsou celkem obtezujici.

        Co se tyce magoru, tak asi nezans situaci na byvalym foru. Pozeptej se jak to tam ke konci vypadalo … Kdyby jsme byli mezi rozumnymi lidmi, tak by se nemuselo delat spousty zbytecnosti. Pri soucasnem stavu ale ty zbytecnosti delat musime.

        Co se tyce Katalogo Velo 2004, tak k tomu nemam co rict – nevidel jsem ho a ani ho necetl. Kdyz se vam to nelibi, tak si to nekupujte. Nikdo vas k nicemu nenuti (no mozna prysti rok zavede Spidla povinnou koupi pro vsechny cyklisty :-)

        0 0
        • blue  

          ses si jistej, ze ve foru jde o dready? :-)

          0 0
          • jecnak  

            No dobre tak thready kdyz musi byt po tvem. Me se ale stejne libi a pouzivam (stejne jako spousta jinych lidi) dready :-). Ta metafora pritom moc nekulha …

            0 0
            • blue  

              no jak to po tobe ctu nejen ty dready, tak si to asi psal v hodne velkym rozcileni a na klavesnici si moc nevidel :-)))

              0 0
              • jecnak  

                Mam uz dneska dost upsany ruce a cist se mi to po sobe taky moc nechce. 8 hodin u PC je na me trochu moc.

                0 0
        • Lucka  

          Kdyz uz jste se vsichni tak pekne vyjadrili, tak jeste ja. Sice moc nepisu, ale prispevky jsem cetla a mam pocit, ze uz tu padlo snad vse a kdyz uz jde o neco noveho, tak se max opakuje to same dokolecka. A veta nikdo vas do niceho nenuti je presna, tak ctete-nectete, kupujete-nekupujte a budte v klidu.

          0 0
          • Aiax  

            Svym zpusobem je thread o katalogu plýtváním energií, protože už se vedla mockrát a katalog klesá úrovní permanentně dolů (můžu to posoudit, mám doma všechny :-)), takže se dá říct, že ani výše uvedení vážení křiklouni nic nezmění. Přesto to není zbytečné, protože nápad je to dobrý, jen to provedení… A stačilo by poměrně málo. Škoda. A pokud jde o to kupte/nekupte – za komunistů se stála fronta na favority (kola i auta) – myslíš proto, že to byla dobrá kola (auta)?

            0 0
            • enjoy  

              v te dobe to byla velice dobra auta:-)

              0 0
              • Aiax  

                Byla relativně dobrá – relativně ve vztahu k možnostem tehdejšího trhu (škodaxtraban­txmaluch). Katalog je taky relativně dobrý – nemá konkurenci :-). Mnohem užitečnější je ale několikastránkový přehled kol od cykloservisu za 12 Kč.

                0 0
            • Lucka  

              To je mozna pravda, ale ted jsme v jine dobe. Vetsina z nas neresi existencni problem (si myslim). Tehdy bylo dobre vse co vubec bylo, ale ted uz si clovek muze v hodne vecech vybrat (kolo,auto). Katalog je ale v Cechach jen jeden, je to mozna problem, ale musime se s tim smirit. Mozna narazis na to, ze katalog je ted jako tehdy ty kola-ber co je. Kdo se trochu orijentuje na netu, tak katalog vlastne ani nepotrebuje, proc taky, kdyz tam najde to samy. V katalogu je to aspon zesumarizovany. Ja ho videla, nechci ho nijak schazovat a ani vyzdvyhovat jeho kvality, ale kdyz se nekomu nelibi, tak si ho proste kupovat nemusi a kdyz ho nutne potrebuje, tak se musi smirit s tim, jaky je.

              0 0
              • enjoy  

                ono neni na co nadavat,protoze je to katalog kol a ty tam jsou.lidi jsou nasrany ze tam nejsou poradne komponenty,mozna by bylo lepsi kdyby tam nebyly zadny,nikdo by nenadaval,protoze je to proste katalog kol.jinak,zadny katalog komponent u nas neni,takze ani vlastne neni na co nadavat(mozna na to ze tu neni,ale rozhodne neni komu),tudis i tahle debata nejak postrada smysl:-)

                0 0
              • Aiax  

                Já ho koupi, takže jsem s ním smířený. Nejde o takovou sumu. Už jsem utratil 100× víc za větší pitomosti. To mi ale nebrání napsat, že přehled distributorů je evidentně odfkláklý, místo Kony Stinky je tam Kona Stinky Jr., u některých rámů, co znám je uveden jiný materiál atd. BTW geometrie rámů má většina výrobců na webu a není problém je převzít (myslím, že rádi souhlas dají), k tomu dát článek o významu těch čísel pro začátečníky. To by mi pro začátek stačilo.

                0 0
                • Lucka  

                  Co ja vim, tak v katalogu je to, co si vyrobci a distributori sami zadali. Tam prece nejde o zadny testy a postrehy redaktoru, ale o to, jak chce prezentovat dany vyrobek sam vyrobce. A kdyz je uvedenej spatnej matros, tak to pak neni chyba redaktora.

                  0 0
                  • Aiax  

                    Ty přehledy za jednotlivými kapitolami dává dohromady pokud vím velo. Na tom ale nezáleží. Jde o koncepci. Chci říct, že s vynaložením malé práce mohli katalog o hodně vylepšit. Viz Pádlistou zmíněné weby. Nechci přece aby mi hned převážili všechny komponenty na trhu!

                    0 0
                • Pá-dlista1  

                  Webove stranky mnoha vyrobcu a distributoru nejsou sice dokonale, ale da se z nich vycist daleko vic, nez z jakekoliv papirove podoby publikace o kolech. Jenze problem bude asi v redaktorech, kteri by se museli snizit k prevzeti informaci z internetu a ten zrejme povazuji za podradne mozna konkurenci medium. Kdyby si to po sobe aspon zkontrolovali, kdyz uz nic. Nemusi nikde psat, kde vzali ty spravne informace. Ale k cemu je pak treba prehled vidlic ve kterem jsou smyslene vidlice? To uz fusuji do zanru Fantasy a tam jsou jini leadři :)

                  0 0
                  • Lucka  

                    Sorry, ale uz te vidim, jak kontrolujes x tisic veci. Nevim, ale kdyby mi vyrobce poslal info o svych kolech, ktere mam prezentovat, tak hned s kazdym nepoletim na net, abych si zkontrolovala, jestli to vse sedi.

                    0 0
                    • enjoy  

                      nicmene treba o vidlicich by meli mit velice slusny prehled a o tech o kterych neco nevi by to meli zjistit.

                      0 0
                      • Lucka  

                        Jo jasne, ja to beru. Preci jen jsou za to zodpovedni oni. Ale v tomhle pojeti musim stat za nimi. Je to asi dost monotoni prace, psat jedno policko za druhym…, to se pak clovek treba i splete. A jeste do toho dalsi cislo Vela…

                        0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ja vim, ze to neni lehka prace. Ja to vim a tak sedim tady u compu a placam do fora misto toho, abych vydaval katalog s pocitem, ze to delam spatne a mel za sebou ocividne chybnou praci. Jenze ja jsem proste jina povaha a nedelam, ze jsem supr hvezda a delam vsechno dobre.

                      0 0
                    • jecnak  

                      To je sice pekny, ze s nima mas soucit, ale oni se tim zivi a nedelaji to jen pro par kriklounu na foru. Netvrdim, ze kdyz ja neco nekam pisu, tak ze tam nejsou chyby, ale ja se tim nezivim, ja to delam protoze me to bavi.

                      0 0
        • Bunda  

          Máš recht – dredům se vyhýbám, to opravdu nemusím, ale neodsuzuju. Zejtra si du koupit katalog, na nikoho nenadávám, naopak, pokud budeš chtít, můžu ti něco zkopčit, ale šimáno tam není!!!

          0 0
          • Edmon  

            Díky za pozměnění tématu, zprvu jsem byl našňuplej na Pá-dlistu za jeho kritiku, ale postupem zjiš?uju že nemá špatný reakce, jenom já se neumím pohybovat v myšlenkách prezentovaných mezi řádky. Pánové všimli jste si že po vstupu holky do diskuze zmizela sprostá slova? Měl bych návrh-padlo tady hodně urážek a ponižování(nevyhnul jsem se jim ani já) v afektu reakce na přišláplý kuří oko, ale můj laický názor je že chat by měl fungovat jako poradna pro tápající a konfrontování zkušeností a né odpadkový koš pro špatnou náladu, myslíte že by to šlo? Zachytil jsem tu názor že starý BF už nemělo co říct a byla by škoda kdyby tohle dopadlo stejně :-))

            0 0
            • ravo  

              Někdy před 120–150 lety nějaký kongres amerických vědců učinil smrtelně vážné prohlašení, ve kterém se říkalo asi toto: „Vše už bylo vynalezeno, není co objevovat“…

              Taty je to podobné, některé se věci se omlely x-krát a omílat se budou, ale pořád bude co řešit:-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.