za Maxiss Worm Drive Rear.
za Maxiss Worm Drive Rear.
Fakt jste je nikdo nikdy nejezdil??
Jezdil jsem jen wormdrive (ale to te asi nezajima:) maximalni vydrz, zaber odpovidajici typu plaste. Kendu jsem sam ani jednu nemel a nevim jestli po zapornych zkusenostech, ktere jsem slysel/cetl budu zkouset. Pokud je to dozadu, muzu doporucit Conti doublefighter, sirsi a vyssi nez wormdrive, taky jede rychle a zda se mi, ze zaberove je lepsi. Dalsi adept pro me bude WTB Nanoraptor, ktery by mohl byt jeste univerzalnejsi a schwalbe racing ralph (pokud sezenes dratovou verzi – jinak je to cenove nesrovnatelne). Priznivci drapaku at berou poznamky o zaberu s rezervou:o) ikdyz kolikrat i poloslick dovede prekvapit…
Na Wormech jsem dal letos nějakých 5–6 kkm, z WD Reara je téměř totální slick + 5 defektů (všechno průraz kovovým předmětem, vyjma jednoho případu, kdy to byl střep. Naposledy kus drátu a po chvilince duše perforovaná na 8 místech) a to nějak nepovažuji za kdoví jaký šlágr & Kendy jsou horší? Hmm, to je bída a přitom opticky vypadají celkem slušně (Kwick dokonce hodně podobně WD Rearu), takže mě logicky zajímají zkušenosti typu: ne/mizí před očima, ne/hlučí, ne/praskají borty, dobře ne/odvalují, v lehčím terénu ne/plavou, ne/trhá se jim dezén, atd. Ty doporučované minimálně omrknu :o)
pro hni-dopichy: WD neznamená v tomto případě obvyklé Western Digital!
Mne wormdrive vydrzel cca 7tis. a to jsem ho menil „predcasne“(nebyl jeste sjety tak, ze by diky tomu narustal pocet defektu, ale hladky byl uz uplne), ted doublefighter zatim cca 3tis., zivotnost bude zrejme o neco mensi, ale i tak dobra (zaberove a pohodlim mi ale pripada lepsi)
Tedy u toho WD jít až na plátno? Ten můj je zatím ojetý do hladka „jen“ v šířce ~5 mm po celém obvodu & to má být předčasná výměna?? Os.bych řekl, že je již pomalu na čase, třeba dnes na mokrých kostkách jsem to fakt neměl zcela pod kontrolou.
Na kontrolu na mokrych kostkach mit vyska vzorku vliv nebude, naopak na mokrych kostkach ti bude hladky plast drzet vic. Na mokry kostky leda mekso smes. Ten muj je ojety tak, ze nizke stredove vystupky na prostredku plaste jsou temer do hladka, predcasne jsem myslel, ze jeste neni sjety tak aby bylo potreba ho menit z duvodu nizsi odolnosti vuci defektu.
Určitě?? Co aquaplanning? Ten tu nefunguje? I když tu měkkou směs připouštím :o)
Nevim, jenom se mi zdalo, ze na mokrych kostkach nebo zamkove dlazbe:) klouze vzorek jeste vic, protoze ma se povrchu dotykas jeste mensi plochou nez u plaste bez vystupku.
To je sice fakt, ale i tady působí fyzika :o) vzorek se totiž pořád mírně deformuje proti směru působící síly a tím, ač na menší plochu je vždy účinější než slick a hlavně vytlačuje nestlačitelnou kapalinu zpod dotykových ploch do mezer ve vzorku, kdyby to fungovalo jinak, byly by autopneu také slicky (v F1 je sice jezdí, ale na suchu) a neexistoval by zákonný předpis na min.hloubku jejich vzorku.
Jezdil jsem ty Kwicky a nemoh jsem bejt spokojenej… Na zadku šli po 1000 Km do háje!!!!.Takový nic moc v terénu, nic moc na asfaltu.
No tohle!!! Představa, že Kwick jde do kytek za měsíc či o kousek déle není věru potěšující :o( A to sjeto (ale zase tak měkká směs se mi to přece jenom nezdálo) nebo vytrhány kousky dezénu od záběrů na tvrdých površích (to by bylo IMHO snad pravděpodobnější)? Je to nakonec semislick se vzorkem dost podobnému tomu Maxissu, tak jsem předpokládal, zřejmě chybně, i podobné vlastnosti, tzn.tvrdý, pevný povrch – OK, pružný – jede to kam kam se chce, měkký – jede to kam si chce, rozměklý – pokud jede, pak též kam si chce. Ostatně proto taky tento thread!
Nechci Kendy nějak hanit, to ne. Dělají i supr pláště, ale Kwick se mi nelíbí, je to nudlička a v jednom testu mu dali body za valivý odpor jako Z-Maxu, no nevím zda tomu věřit, ale pokud chceš polosemiš, ohlídni se po černejch drátovejch Mišelinech co dělají v Rubeně a vypadá nachlup stejně jako tehdejší modrej Winner. (poznáš podle malých šipek uprostřed dezénu, origoš Mišelin je tam nemá).
Kwick a nudlička??? Vždy? má (tuším) 1.95', oproti Maxiss Worm Drive Rear 1.90' BTW od Rubeny nová duše (1.75') a neudrží tlak ani celý den, je prostě jaksi řídká :o((
Já jezdím tlustčí pláště, Python se svýma 2,00" napsanýma na boku vypadá jako obr proti Kwicku 1,95". Prostě nudličky moc nemusím. To se týká i pláště Kenda Karma 1,95", to je taky nudle jako prase (uživatelé nudlí prominou).
Jo, s tou dusi si mel fakt smulu:((( A ten plast Rubena, jak vypada jako Michelin mam v kramu:))) ( to neni reklama, protoze jenom zasveceni vi, co je to za kram)
Kendy kwick jezdila kdysi moje bývalá přítelka, jí se hrozně líbily ve žluto-bílé verzi, na zadku na nich najela asi 2000km – na Wormdrivu najezdila asi 3× tolik. Oproti Wormu častějc defektila – ale jí to nevadilo, protože já to lepil. Ty semislickové mišeliny jsem zkoušel v béžovo-zelené verzi /dovoz z francie/ a byla to nejhorší guma jakou jsem kdy měl – na zadku vydržela jen 500km, ale seděla suprově a valivý odpor byl minimální.
Jestli myslíš originál zelenej Michelin s bokem barvy „plátna“ tak ty jsem měl, po 500km začaly prodírat duše, vypadalo to, jakoby některá vlákna tkaniny zevnitř (každých pár cm) byla vystouplá nad povrch a zařezávala se do duše. Reklamaci mi uznali a já koupil tehdá zase ty černý Rubeňácký. A pak Pythony a už jsem u tlustých gum zůstal.
Já jich měl 10 ks (výměnný obchod na jakémsi veletrhu) a všechny se takto rychle sjeli a od té doby mi mišelin nesmí na kolo – ale na kamionu micheliny používám bez problémů.
Na semislikový michelin nedám dopustit. Je to michelin wildgripper sprint 1,9. Sehnal jsem jakýsi starší kus, i když 1,9, odpovídal 2,1 a byl hodně balonový, dobře tlumil. Stejný vzorek dělá i rubena. Pláš? jsem nejdřív jezdil výhradně po silnici, malý valivý odpor. Pak jsem začal jezdit v terénu jak oschly lesy a byl jsem překvapený jak držel. Vydržel takých dobrých 5–6 kkm, byl z tvrdé směsi. Teď jezdím na wormdrivech a ty nejsou tak dobré jako sprinty. Za začátku, než se trochu sjely nízké zadní pražce, tak měl o poznání vyšší valivý odpor než sprint, teď je už OK. Ale tlumení je horší, musím méně hustit aby tlumil lépe. Docela mě překvapilo jak dobře sedí na 1 cm vrstvě ujetého sněhu i při jízdě ze sedla. Na vyšší už podkluzoval a plaval v zatáčkách. Taky v terénu má horší stabilitu. Na Michelinu byly boční výstupky asi 1 cm z pláště, tak to šlo. Ale na WD vycházejí přímo z pláště bez vystoupení a pláš? v ostřejších zatáčkách podkluzoval. Zase jakžtakž drží na šotolině. Skělé pláště jsou WTB NanoRaptor 2.0 drát. Mají malý valivý odpor na silnici, srovnatelné s WD než se sjedou pražce, jsou ale hlučnější. Zato v terénu na suchu jsou skvělé, jsou krásně čitelné, myslím dobře čitelná akce a odezva, dobře se přepovídá co udělají. Skvěle se s nimi projíždějí ostřejší zatáčky smykem, vzorek je hustý, docela vydrží. Jezdil jsem s nimi celé léto srpen – září a neměnil jsem ani na silnic, ani do náročnějších terénů a maratonů. Jedinou výtku, hůř drží na šotolině. Po projezdu blatem se celkem rychle vyčistí, ale na nějaké bahenní jízdy to není.
Tyhle Micheliny jsem chvilku zvažoval též, ale zdálo se mi, že se jako ojeté již vyrábějí … cca 1 mm vzorek na běhounu. Říkáš, že u WD po sjetí příčného vzorku je to již OK? Pak jej mám zřejmě právě ideální, ovšem na plátno ještě nevidno ;-D
jezdil jsem cobru, tu zelenou na předku. výdrž dobrá, ale moc to nedrží a to na ničem, jede to rychle to zase jo. mam pocit, že kozmik lite má stejný vzorek.
Na tu Kobru mám další negativní ohlasy, prý po několika měsících provozu rozpraská bort a má potom vypadat jako nějaká zpuchřelá staroba & reklamace neuznávána.
mě držela ok, mam ji pořád doma v záloze, ale už ji jezdit na vážno nebudu
Včera a dnes jsem zkusil tu Kobru a rozhodně se mi nezdála tak nepoužitelná, tedy v porovnání se sjetým WD držela na mokrých kostkách o dost lépe (samozřejmě to bylo i na jiném kolesu). Na druhou stranu je fakt, že to na běhounu moc hluboký vzorek nemá ⇒ tudíž výdrž zřejmě nic moc. BTW: tahle Kobra už měla borty skutečně popraskané, docela hustě na rozhraní materiálů a trhlinky tak 1÷3 mm dlouhé, hl.~0,5 mm.
Zkušenosti s Kendou Kwick po ~2.000 km:
Závěr: vhodnější volbou by byl původní Maxxis Worm Drive Rear.
wormdrive je dobrá volba lehčí závody na nich napohodu jezdím, jedou fakt krutě
Mne teda prijdou tezky a s velkym odporem, na to ze to je semislick…a stopu fakt nedrzej. Hodej se na hyperboudacky kola…