tak co, uchyti sa?
tak co, uchyti sa?
ono stačí uplně 8–9 a oni už blbnou s 11 xD
hlavni je mit o kolecko navic ;)
to jakože přijdu do hospody a budu porovnávat kdo má víc?
To za to stojí. Hned du kupvoat :D
Dokonce o 2 :)
já vidím budoucnost v převodovkách :) hlavně v těch nábojových
No pokud drasticky klesne jejich hmotnost, pak možná i ano. Ale neumím si představit, že by mi na zadní stavbě přibylo více než kilo neodpružené hmoty. Dopad na chování odpružení, vyvážení biku, jízdní vlastnosti atd. by nebyl právě příjemný.
jó ten náboj je sice hodně těžký, ale od rozdílu váhy klasického náboje a převodového náboje musíš odečíst hmotnost kazety a hmotnost přehazovačky. Teoreticky bys mohl ještě odečíst něco z drátů, protože jsou kratší, a je možnost pohánět to řemenem, který je taky o něco lehčí než řetěz :) takže ten rozdíl tak dramatický nebude. Věřím že hmotnosti těch nábojů půjdou dolů, stejně jako jejich cena, která mi přijde hodně vysoká.
To už jsem samozřejmě baj vočko odečetl.
Pro městská kola, cruizery apod. je to fajn řešení i dnes, na bika ale zatím ani náhodou.
Mohu se zeptat nakolik máš v tomto zkušeností ?
Když tak soudíš ?
Píšu svůj názor, co je na tom špatného?
Na kole jezdím cca 20 let, tak si umím představit, co by s vlastnostma bika udělalo kilo a půl navíc na zadním kole…
Kilo a půl ? To myslíš vážně ?
Ach jo… Díval jsem se na Rohloff, 1860g, tak proto píšu o kile a půl.
I kdyby to nakrásně bylo kilo, tak je to pořád mazec.
Proboha odečti kazetu a vše sečti odečti a vyjde ti, že máš vzadu navíc cca. 650–700gr.
Já jsem se jich vzdala, jen když jsem začla jezdit závodně a nyní mi dost chybí, prostě jsem si na to příliš zvykla.
Tak jsi mě donutila si to spočítat. Pro můj bike to vychází takto: nába XT 369g, kazeta Sram 270g, dohromady 640g.
S Rohloffem tedy nárůst o 1220g, s Alfine o 1040g.
A ve své nenávisti vůči jinému názoru si zkus také uvědomit, že (ne)závadnost kilové zátěže na zadní nábě je každý styl ježdění jiná. Nechápu tvou žlučovitost.
hazka 230
Prehazovacka se na tvem kole nevyskytuje?
pst, on má něco od josepha de saxe :-X
To jsem jantar :-))))… A mě to přišlo nějak málo… Takže ještě mínus 230g.
Eště kósek řetězu
a taky smyk a levý řazení ;)
Tvůj bajk není bajk na kterém by se dalo dosáhnout toho rozdílu který jsem uvedla. :)
Můj rozdíl je verze na V-brake, takže, když přičtu kotouč a monkeybone apod. tak to bude kilo.
To není žlučovitost. Na toto téma je tady mnoho napsáno a nejenom tady že.., a ty se pustíš do tohoto tématu bez základních znalostí problematiky a vlastních zkušeností, tos to jen rozstřelil.
Myslím, tím pouze váhu na zadním kole, jinak celkově je rozdíl 400–500gr., samozřejmě dle použité sady a rohloffu, napínáku, atd.
Nějak se nemůžu dopočítat k těm tvým 400g. Mohla bys to prosím rozepsat?
dobrý ftip :D
?
rozdíl 400–500gr.
v reále ani náhodou,
Ale to už jsme probrali. Zatímco původní diskuse, kterou jsem odstartoval, byla o nárůstu hmotnosti zadní náby a její dopad na jízdní vlastnosti a vyvážení kola, diva do toho zakomponovala obměnu komponentů na celém kole..
V té úplně nejlehčí variantě možná, asi ne no, spíše 600gr, ale to přece záleží co s čím srovnáváš. Tehdy byly sady hodně těžké, tak dnes je tomu jinak, to je jasné, tak sorry.
já to srovnávám s tím co sem chtěl přaskládat, takže s XTR
ten výsledný rozdíl mám někde rozepsaný bylo to dost přes kg, ale testování Rohlíku mě zklamalo. takže sem zůstal u klasiky,
na pivním kole má Alfinu
No jo ale zase dneska už mají Rohloffy carbonový řemen a převodník, což váhu také rozděluje, takže asi ještě 200gr dolů.
nenadchlo mě to tak jak sem, čekal tak sem se na to vykašlal, i proto že by to mělo smysl jen jako komplet stavba na vhodném rámu
Nj, na toto téma bych mohla vést opravdu dloooooooooohou diskuzi, nicméně nyní mne hřeje u srdce kam mé 3 rohloffy putovaly.
Nevis nahodou o nejakym na prodej?
Nevím, nesleduji to tady v ČR, mrkni ale na ebay.
No tak to je potom jiná. Já píšu o výměně řazení, ty o výměně řazení + brzd…
Nevím, co myslíš tou abesncí znalostí a zkušeností, ale docela dobře si umím představit, co by s mým bikem udělalo třičtvrtě kilo až kilo hmotnosti navíc soustředěné do zadní stavby.
To pak chudak clovek, ktery si dozadu da pevnou osu, odolnejsi rafek a sjezdovy plast. Na takovem kole snad ani nepujde jezdit ;-)
Takový člověk nejspíš bude mít tu pevnou osu, odolnější ráfek a sjezdový plášť i vepředu – to je co se týká vyvážení kola.
Navíc pevnou osou, ráfkem a plášťem těžko dosáhneš rozdíl 1kg na zadním kole, že…
Moc to vyvazeni resis. Tenhle rozdil je zcela nepodstatny. Ad absudrum by se pak zaslo resit, ve kterem kosiku mas bidon, ze na XC kolech se pouzivaji casto znacne rozdilne plaste vpredu a vzadu atd.
Ja spis narazel na problem neodpruzene hmoty na fullu, kde je samozrejme vyhodne ji mit co nejnizsi. Jde i o to, ze kdyz srovnavas hmotnost jen naby, tak bych spis porovnaval hmotnosti treba se sadou Deore, pak je rozdil hmotnosti mnohem nizsi (Neni to samoucelne, ale cenove jsou si ty sady blizsi). Dalsi veci je, ze pro kompenzaci vyssi hmostnosti naby muzes pouzit trebas lehci rafek, NT a plast.
No, vyvážení řeším proto, že o kilo těžší zadek by byl v terénu sakra znát…
Já jsem psal o svém biku a dopadu použití převodovky na něj, takže nebudu psát o Deore, když tam mám XT, ne :-)?
Lehčí plášť už v mém případě moc nejde, ráfek moc také ne (rozhodně ne o stovky gramů), když nebudu uvažovat astronomické ceny.
Záleží jak se ten bajk postaví, rozdíly mohou být znatelné a tak neřeš jen ten svůj. :)
Ale máš pravdu, váha vzadu navíc znát je a u fullu při skocích nejvíce. Pak záleží na technice a jak s tím vládneš.
Tak jsem rád, že k tobě doputovalo, co tu od samého začátku píšu :-). Nic ve zlém.
Neudělá to nic, pokud to nechceš na XC jako jsem to měla já, protože pokud to budeš mít na pořádném endurku, kde to vyrovná váha těžší vidlice v předu, tak je ok. A to byl můj první bajk tehdy, mmnt vyhrabu fotku. A byl na tejné váze jako Tvůj oř co máš v profilu.
Zmizela editace oprav textu. :(( To je fuk.
Fotky žádné nevyhrabu, jsem na noťasu, později..
Toto byl můj první full s Rohloffem, těžké vzpomínky, váha navíc vzadu byla cítit minimálně. To byl Mercedes.. :) :*
Až na ty brzdy (a tlumič).., ale tehdy tam byly jen chvíli. :)
To je to, co jsi jej dala do profilu,po asi 2 dnech neunesla kritiku jeho vzhledu a nasledne jej smazala?
no co, 29 nebrat :)
Hmm, tak ano, jelikož mne to tenkrát rozhodilo, dala jsem za to spousty peněz a úsilí, ale to je fuk, prostě neřešme co bylo ano ?
Ja jen, ze mi bylo nejak povedome:)
Jj ty jsi pamětník.
Možná jsi si nevšiml, že mi někdo (nebudu jmenovat) do profilu napsal, že jsem jej někde lohla, tak asi proto jsem jej tehdy smázla, neb mne to urazilo.
Tak to jsem opravdu nezaregistroval.
Jestli chceš pošlu Ti kdo na email, pak jsem si jela s ním o tom popovídat na jednu bumbací akci, kde se mi přiznal že to udělal s čisté závisti. Takže tak.
dobra zruda – nic ve zlym:)
Jediné co je na tom bylo zrůdného byly snad jen ty rohy.
kdyz myslis:)
pocitam vaha tak 17kg?:)
15
to je slusne, ja mam ted HT bajk co vazi temer 15 :)
To já přece vím.. :))
tak ti nevim, ale asi myslim ze ty vaze neverim:)
Uz jen kdyz zacnu pocitat, ram urcite nebude zadny pericko, kola taky ne a vidle uz tuplem ne… Takze tech 15kg bude asi jen zbozne prani anebo cislo bez pedalu…
To máš přece úplně fuk, jestli to bylo 15 nebo 15,5kg.
Pak jsem měla další s Rohloffem na 13 ee nevim, 13,5 Cube a 14kg GT.
15 kg na to monstrum je čirá utopie.
hlavně že ty máš nejlehčí a nej nej nej :D
Nerozumím. Mohl bys prosím svou myšlenku rozvést?
Nic, že je to tu k smíchu .))
Nemohl. Ok.
Nechci, nemám ti to ani jak odůvodnit. Jen že jestli to není jedno jestli to těch 15 má nebo ne. Si to di převážit když se o tom tak hádáš.
No v pohodě. Nepochopil jsem tvůj příspěvek, tak jsem se zeptal. Nemáš jej jak odůvodnit – hm, zláštní, ale co už. Díky, že ses zapojil :-).
Pokud jde o ten můj bajk nahoře, tak ten už 6let nemám. :)
klid nebyla jsi sama, osobne sem par takovych fullu videl v nemecku jak na tom lidi drandi – proste maximalni pohodli a nic neresi.
To je někde kolem roku 2005, však také byl z Německého ebay.
No těbůh :(((.
Co, měl jsi v roce 2005–6 lepší bajk s Rohloffem ?
Tady se neshodneme. Kilo navíc na zadním kole by poznal každý při prvním bunny hopu…
A tomu vyrovnání těžší vidlice také nerozumím. Už takhle je můj bike těžší na zadek (patrně jako většina), kilo v zadní nábě by to ještě zhoršilo.
Souhlas,1,5kg rozdil to urcite neni,musi se pocitat kazeta,prehazka..taky mi vychazi 600–700g,a to pocitam s hmotnosti drazsi prehazky a kazety.Zase odpadne hmotnost na riditkach,hmotnost smyku,prevodniku.Komplet bike bude tezsi jen o malo.
je jedno jestli je to 700gramů nebo kilo, prostě je to v nejblbějším místě pro fulla. Dokud to nedají do středu, tak to nemá smysl…
Však už se to do středu dává, pak ale rozdíl vah je vyšší neb ta skříň a úpravy uprostřed rámu dělají hodně. Viz. Nicolai.
taak a tim padem se asi shodnem na tom, ze proste vaha navic v tomhle miste u HT zas az tak nevadi, u fulla je to trochu pruser… jinak by to uz vozila spousta lidi… a proto jak sama pises se to zacina cpat doprostred . Nicolai, Honda, RB apod.
A nepocitam samozrejme cenu a moment, kdy se ti na tom neco vykaka, to ti asi da dohromady uz jen hodinar…:)
Krome toho je u fulla vzdy nutny napinak a nejake voditko na prevodniku, coz pak dost ubira na cele cistote reseni u HTcka pripraveneho rovnou pro montaz razeni v nabe. To bych videl jako primarni pricinu. Ono zas tolik lidi rozdil ve vaze nepozna. Stejne jako spousta lidi nevyuzije/nepozna vyhody bezdusi, cilivejsich vidlic, tuzsich klik atd atd.
na klikach se shodneme, bezduse maji hlavne vyhodu ve snizeni poctu defektu (pokud nevemes nejakou ultralight verzi) a jineho jizdniho projevu si napr. moje draha polovicka vubec nevsimla, ja to poznal dost…
Citlivejsi vidli pozna podle mne i zacatecnik…
Rekl bych, ze mas s tou hmotnosti dost ruzovy brejle. Tipuju tak kolem 1kg narust.
V praxi na HT jsem vsak zadny vyrazny rozdil nepostrehl. Na fullu by to asi byla jina.
Já jsem uvedla váhu v tom nejlehčím případě, na v-brake, s kotoučem a monkeybone při fullu to dělá až kilo.
To má potom taková diskuse velký smysl, když je řeč o výměně řazení a ty do toho začneš montovat i brzdy, že… :-).
Ale snad už chápeš, v čem tkví největší mínus nábojových převodovek pro fully.
Mně nemusíš poučovat, s Rohloffy mám nalítono okolo 30.000km, z toho většinu na fullech. Na různých zdvizích a různých rámech, brzdách, atd.
A copak jsem tě nějak poučoval? Na začátku jsem napsal svůj názor, ten jsi mi začala vehementně vymlouvat, abys nakonec napsala to samé, co já na začátku… :-).
Kruh se uzavřel, není co dál rozebírat.
Hele ty jsi ordinoval s 1,5kg navíc vzadu a to jsi neměl dělat. :))
Tu hmotnost jsme pak doladili, nicméně princip a hlavní syžet mého příspěvku zůstává.
Nezůstává, neb to záleží na konkrétním bajku, kde se dá postavit takový aby ten rozdíl nebyl tak veliký. Pak záleží na tom zda chceš s bajkem jenom jezdit nebo jen skákat, ale na myslím jsou jiné bajky že..
Kdyz mas takovy zkusenosti s rohloffem, porad mi prosim.
Mam ho sotva par tydnu a najezdino na nem mam kolem 400km .. hruby odhad.
Ze to kolem 5–7 stupne hodne huci je pry normalni, pac tam je nejvetsi zprevodovani.
Ale me prijde ze kdyz jedu na 1 do prudkeho kopce, tak je to jako bych jel se zapnutym dynamem. Ztraty prenosu jsou sileny.
Dale kdyz pri jizde sundam nohy z pedalu, rohloff je sam roztaci. je to normalni?
Zlatka se jiste prida se zkusenostma taky, ta jich musi mit mraky. Mam zkusenost podobnou jako ty. Kliky se toci treba pri tlaceni kola, ale nepovazuju to za nic co by necemu vadilo. Ztraty jsem mel nejcitelnejsi na prevodu 4, ale od sedmicky k jednicce byly dost citelny.Na 7–14 jsem je nepocitoval. Osobne mi vadila naprosta nemoznost zaradit v tahu, semtam se to hodi a treba 8sp alfine, co jsem zkousel, tak toto zvladalo mnohem lip.
Pokud je náboj nový, tak problémy jsou, ale to je zase od náby k nábě, především hluk na některých převodech, ale to není hluk, jen takové cinkání na které se dá zvyknout. Důležité je nemít moc naplá lanka, vlastně vůbec naplá.., být nesmí. Pak to co popisuješ skok z 5 je prostě problém všeobecný, je tam převodový skok, mohu Ti postnout nějaké tabulky a kalkulátory. To že se roztáčí, když sundáš nohy je také u nových náb, nebo špatně seřízeným řazení normální, ale jen do jisté míry. Na nové nábě musí být nalítáno tak 5–10tis. než se zaprvé s tím člověk skutečně naučí řadit, nesmí se řadit moc v tahu a pak až se trochu ojede a uvolní. Pokud je to ale na jeté nábě, může to znamenat problém opačný, že něco je již špatně. Pak jestli si někdo myslí, že v nábě není důležitý olej, tak se hodně mýlí, protože právě ten zajišťuje správný chod. A pravidelně měnit, já jej měnila 2×.
Takže to hučí, na půlce převodů jsou znatelné ztráty energie několik sezon se to musí zajíždět, furt to musíš seřizovat, nesmíš řadit v tahu, musíš kontrolovat olej a je to výrazně těžší při menším rozsahu převodů.
Proč bych si to tedy měl pořídit?
no proto sem to taky nepořídil :D
Nikdo Tě do toho nenutí si to pořídit a to co popisuješ jen zveličuješ. třeba furt nemusíš seřizovat nic, narozdíl od klasiky.. :D
XT/XT, XTR/XTR, X.0/X.0 – jednou na jare seridim a do konce sezony v pohode… Co delam spatne?
přicházíš o spoustu kouzelných a nezapomenutelných zažitků s Rohlíkem :D které zlatka popsala kus nahoře :D
No to by ses divil, ta bezúdržbovost je prostě asi to nejlepší na něm.
bezudržbový je Singlspeed :D
Hmm nj a ten je hobbíkům k čemu..
nevím někteří hobíci na tom jezdí třeba 1000 mil Trans Czecho-Slovakia a nemají problém :D
Netuším, asi nejezdíš závodně, nebo v lese, neohýbáš patky, netrháš je, nejezdíš v blátě, co já vím… :))
Jezdim prakticky jenom v lese, loukach atd. – proste teren…
Blatu se nijak nevyhybam, patku jsem za cca 10let jezdeni ohnul jen jednou na DH trati:) zadna mi jeste nepraskla, saltr jsem taky neroztrhl, ani neohnul… Nudnej zivot ja ale vedu:))
Jinak drive hoby maratony… dnes jezdeni pro radost…
A přesně proto je také Rohloff = pro radost.. :), protože umí dělat jen radost namísto starostí.. :))
Zlatko, vyprdni se uz na to:)
Rohlik je dneska o tom ze si to proste chces koupit, rozumny argument pro to asi jiny neni… Jeho vyhody jsou v dnesni dobe taknejak jaksi zanetbatelne… Nic co by mne presvedcilo si tuhle hracku koupit… Stejne jako kdybych tu zacal tvrdit, ze softaily jsou proste bozi, maj jenom samy vyhody atd. Nesmysl!
Ale ted zcela uprimne, nez abych si poridil singla, to si dokazu lip predstavit „singla“ s rohlikem…
No, ten výčet „radostí“, který jsi popsala výše, ten by mě dostával na každé vyjížďce… :-)
zkus někdy něco na kole i na krev…vyjížďky jsou dobré jen pro hospodské povaleče, invalidy a důchodce nad 90 let..
Ztráta oleje je bohužel u některých náb a zejména nových častá, nevím jak nyní, ale dříve odcházely gufera, těsnění. Na druhou stranu to, že je tam třeba jen film oleje také nevadí zase tak moc, jen nesmí být nába suchá.
Pak si musíte dát pozor na grip, já jsem měla problém s tím, že mi přidrhával a nepouštěl lanko jakoby volně zpět, navíc nebyl ochozený, aby tam něco nevadilo volnému chodu, třeba také ucpané a rezavé bowdeny, lanka. Chod musí bý hladký bez odporu. Pak tak koncovka co tam máte takový šnek na kostičce musí být správně obtažen lankem, někteří borci to tam mohou mít špatně dané a pak se diví, že si to dělá co chce.
Pak je důležité nedržet Rohloffí grip silou, ale nechat jej volně, držet se druhé půlky pevného gripu, minimálně když je nába nová, nechat grip volně ať si chodí podle toho jak nába chce.
Další vějíř výhod :-)
Vše má své určité výhody a nevýhody.., Rohloff není na chrcení, tak to moc neřeš.
Právě přemýšlím, nač vlastně je, když píšeš, že aby správně fungoval, tak se musí zajíždět 5–10 kkm, což je pro drtivou většinu hobby cyklistů tak 5+ sezón.. Nehledě na ty další nevýhody a nedostatky.
Tak každý kdo si chce něco takového pořídit musí počítat také s tím, že to není úplně bezproblémové a navíc žádný hobbík s nájezdem 1000km ročně si to snad nepořizuje. A pokud pořizuje, tak tyto záležitosti ani nevnímá a rozhodně je neposuzuje jako nevýhody a nedostatky, ba právě naopak..
zvlastni, uz jsem par Rohliku na kolech videl a nikdy to snad nebylo na kole cloveka kterej hodne jezdi:))
Tak to jsi se 100% málo rozhlížel a nemáš přehled kdo jej jezdí, jezdil, vlastní. Což vypovídá i o Tvých znalostech co se týče Rohloffa, nic ve zlém, ale je to tak.
to bude urcite tim:)
100% neboť nesmíš koukat a hledat jen v ČR, češi jsou škudlilové a všichni čekají až bude nába stát do 5k.
spis bych rekl, ze nevyplaznou balik za neco co hur funguje, ale hlavne aby se odlisili:)) neboli co clovek, to nazor…
No, já nevím, jak to vyhovuje tobě, ale já požaduju, aby komponenty, které mám na kole, prostě fungovaly na 100% od první chvíle. A ne čekat 5000–10000 km (sic!) než se to rozchodí :-))) Proboha :-)).
tak ja ti ho za 3 mesiace zabehnem :-)
Napadl mne jediný důvod, kdy bych si šoupl Rohloff nebo podobný systém na kolo – kdybych se rozhodl vyrazit na cestu kolem světa.
2× klidně můžeš
Trochu nevýhodu ale vidím v tom, že pořádně zajetej bude až v Austrálii :-)
Tady ani tak nejde o to „zajetí“, kterého jste se všichni chytili, tak jako, že stejně dlouho trvá než se na něm člověk dobře naučí bez špatného zařazení, používání. Vše se člověk musí učit, však vzpomeneme si na řazení se smykem a kazetou a to někteří neumí třeba jako já řadit dobře doposud ! :DD
Je fakt ze to chce hodne zvyku.
Ja porad koukam kazetu jaky ze to mam prevod, a taky na prevodnik – porad jsem zdesenej ze jedu do prudkyho kopce a zapomel shodit pilu … nez mi to dojde :o).
Ta tuhost razeni me docela trapi.
Já ti s tím ráda pomohu, můžeme s tím zajet za Petrem Kubou.
Pak ještě samozřejmě záleží na stylu jízdy, na závody to třeba moc není, ale vidím to na tandemech a pak znám jednoho borce s jednou rukou, velice velice příjemný kluk co jej jezdí na KPŽ a je šťastný a spokojený, těším se až jej zase uvidím.., trochu té platonické lásky neuškodí.
No a pak samozřejmě handbiky a lehokola, zde si své místo skutečně našel asi nejlépe.
Tak tak,
Nekdy v lednu/unoru asi prijedu do cech, tak by se mi oko zkusenyho (nebo zkusene) hodilo ;o)
Diky
Fajn, tak mi pak dej na email vědět, domluvíme se a uvidíme co s tím.
Předem by mne také zajímalo jak to máš zpřevodované, co máš vzadu za pastorek a vpředu za pilu ? Jak máš protažená lanka ? Nemáš je tam někde moc ohlé ? Nemáš fotku napojení lanek na koncovku, výstup z rohlíka ? S tím se dá trochu otáčet.
Ok, nafotim, poslu :o)
Diky
Kde bydlis?
Na záPraží dejvíce.
jojo, tam jsem mel skolu :o)
taky chci někdy přes moře zkusit jet na kole…
jj, 5 sezon zajizdis, pak jezdis 2 v poho a pak uz to zas neni ono a chce to servis:))
Ja se rovnou priznam, ze o Rohloffu a podobnych prevodovkach vim prd, nicmene mi to treba v pripade alfine prislo jako mozna volba na naky pracovni/mestsky bike a uvazuju o tom.
Kdyz sem si tady ale precet, co vsechno s Rohloffem musim a nemuzu, tak me to, jako potencionalniho zajemce o nakou prevodovkovou nabu, fest odradilo a tohle bych teda nechtel na zadnym svym kole.
Funguje stejne „spatne“ i Alfine?
ne mám ji na pracovně pivním kole :D
8 nebo 11sp?
8 je to na flakaní se na pivo
To mel kamos na nejake fitness Meride a libilo se mi to projevem a chodem moc. Nakonec mu ji ukradli, stejne jako me:(
jj je to takový pivní stroj :D s funkcí spokojenost dal sem na tom i pár delších vyjížděk
Ale to je moc peknej pivni stroj :) jak se mi hnusi leftyna, tak fatty cannon je super
Kubadův pivní bajk, to je na mne moc.
ty jsou nyní ve sklepech nejvíce v kurzu…
Dik :) Presne takove urceni je planovano.
Nic nefunguje „špatně“, to jsem neměla nic psát, mé poznatky patří tak možná profíkům, kteří vědí o čem mluvím. Tyto informace nejsou tak úplně všeobecné a neplatí pro všechny nové náby. Bohuže nyní jsem tu zřejmě jediná, která to tu rozebírá a obávám se, že na špatném místě neb kdo si postaví hlavu jako beran nechce slyšet výhody, ale asi jen ty nevyýhody, které vlastně když to uzavřeme nevýhodami ani nejsou v tomoto měřítku.
No reknu ti, jeste ze sem tak nejak uz zvyklej na tvuj styl vyjadrovani z drivejska z oc fora, jinak nevim jak bych to nesl :D
A ted k veci – naprosto chapu vyhody prevodovkovych naboju, vim proc bych ho chtel a jaky by mel u me urceni. A kdyz vidim nekde napsane nake „vlastnosti“ daneho vyrobku, ktere jeste vyjma tebe potvrdi dalsi uzivatele toho vyrobku tak je proste musim brat v uvahu nebo ne? Zjevne nejde o nake nahodile veci.
A nezlob se na me, ale vim lip nez ty, co by sralo u nake veci ME. :)
Slovo spatne jsem dal do uvozovek specialne kvuli tobe (protoze ostatnim by to bez uvozovek neprislo jakc erveny hadr na byka), ale ani to zjevne nestacilo… No priznam se, nevim jak na tebe :D
nevim jak na tebe – běž na ten bazén přece a je to.
Jakej bazen zase? Co ma co spolecne rohloff s bazenem? :D
Aby to nevyznelo jinak (jako treba ze chci Zlatku utopit nekde v bazenu, nebo co), tak „Nevim jak na tebe“ znamena „Nevim uz jak to napsat aby si to Zlatka nevztahla vuci sobe“ :))
Priste asi musim veci vice rozepisovat :)
:)
Držet se druhé půlky gripu? Hm, to jde třeba technických výjezdech nebo při 65 km/h ve sjezdu po rozbitém podkladu úplně snadno, že… Zlatý Rohloff :-))).
Je dost mozny ze muj problem jde odtud.
Muj grip jde opravdu dost ztuha.
Kouknu jak je tam namotany ten snek.
Slušnej výčet celkem zásadních nevýhod, které jsou podtržené hmotností a cenou. Výsledek je jasný: v současné podobě na bike nepoužitelné.
Pro někoho nepoužitelné a pro někoho velmi dobré, každého věc. Zajímavé bylo, když jsem s ním jela myslím Trutnovskou 50, tak jsem byla rychlejší než s klasikou. :)
Opět ti uniká, že každý člověk má jiný pohled na věc a že já píšu za sebe.
Respektuju, že tobě to vyhovuje. Já bych to zahodil po prvním skoku, prvním technickém výjezdu, prvním rychlém sjezdu po rozbitém terénu. A nebavilo by mě čekat 5000 km, než to začne fungovat na 100%.
Prostě co člověk, to jiné potřeby. Už to pochop.
Tak to ano, ja pocital s DB verzi s externim razenim a speedbone.
Narust vahy na zadnim kole proste bude. Neco se zase usetri vpredu, na packach, smyku, prevodnicich, takze ve vysledku to takovy drama neni.
Přesně tak.
a ted jenom otazka, kolik uz ma Rohlik prevodu? razeni o velky kus dolu asi taky neprichazi v uvahu atd…
Pro mne zatim zustava Rohlik stejnou vymozenosti jako spousta jinych slepych vetvi… mysleno samozrejme v MTB… na city bike dobry…
Prevodu ma 14. Proc by razeni o velky kus dolu neprichazelo v uvahu? Jediny co by te omezovalo, je to, za musis prehmatnout na gripu, protoze najednou asi nedas vsech 14st.
Dáš 5–6 a nevím jak s tím novým. Možná je to lepší.
nebyl jsem si jisty jestli 12 nebo 14:)
a presne tak, to prehmatnuti by me iritovalo!
pozor zase připočti dva bovdeny vcelku až k zadní nábě, napínák, na kliky se hodí aspoň vodítko, a to originál řazení není z nejlehčích
neusetri … jen 2 placky a jedny packy
Pro tebe i Kubada. Myslel jsem to pri pouziti na HT ramu k tomu uzpusobenem, tak jak jsem to mel na Kone.
Snad je to spravne. Vahy Alfine jsem bral z http://www.fahrradmonteur.de/…ergleich.php a vahy zbytku z http://weightweenies.starbike.com/listings.php
Asi si to alfine poridim, ale stve me u nej dost jedna vec. A to, ze jeho prevod je strasne do rychla. Takze pokud chces dosahnout rozumnyho rozsahu, smerem k lehcim prevodum, tak musis dat mensi prevodnik a tim zase bude primarni prevod lehci, nez jaky povoluje vyrobce. Tzn mozna hrozi poskozeni vnitrku prevodovky. Nekde jsem narazil na takovou peknou tabulku, kde se dalo alfine porovnavat s rohlikem, co se tyce celkoveho prevodu a ten posun byl dost velky.
U rohloffa, kde jsem pouzil nejlehci vyrobcem povoleny primarni prevod, mi celkovy rozsah i nejlehci prevody vyhovovaly, tak mam strach, ze u Alfine to bud strham, nebo to bude hrozne do tezka:(
Ja jen cekam, az mi na zimaku chcipnou Crossmaxy. Prevod tam jeden kazdopadne chybi, ale prichodem dvojprevodniku a 11s Alfine se to trochu priblizilo. 8s Alfine tu ma trebas Bulda a jezdi s tim v terenu bez problemu.
A jeste par veci mi na Alfine vadi, je to osa na matky, slozitejsi odpojeni razeni pri defektu a nakonec konusy.
U toho 11sp. by to nemuselo byt tak hrozny, ale u stareho 8sp. znamenala zanedbana udrzba likvidaci cele naby, coz u Rohloffa neni tak lehce mozne.
Konusy a matky mi vadi taky, ale cena je zas nekde jinde. Mozna by sly matky nahradit necim na zpusob motylku. Na defekty budou bezduse. Me stve vic ten napinak co bude muset prijit na retez, protoze Progress nema excetricky stred a ani posuvne patky.
Jj, ten napinak to trapet kazi. Zajimava moznost je pouzit ram s BB30 a do nej excentricky adapter, to jen pro zajimavost, tvuj problem to neresi.
Dívám se na tebou uváděné hmotnosti a máš tam zvláštní údaje. XT nába (FH-M785) má včetně originálního RU 411 g, ne 469 g. XT kazeta (CS-M770–9) má 256 g, ne 364 g. XT řazení (SL-M770) má 225 g, ne 248 g. XT šaltr (RD-M771) má 228 g, ne 265 g.
Tedy rozdíl dalšího cca čtvrt kila.
Vsak pisu XT naba 404. Ru beru cca 65g, kolonka zvlast. S kazetou mas pravdu – 264g 11–34 XTcko misto 364 – preklep. Razeni s indikatory a bez bowdenu sedi.XT saltr s dlouhym raminkem taky. Nebo se na Shimano vykaslat a shodit min 150g. Naopak u ramu s letmymi patkami bych u Alfine/Rohloff mohl vyhodit napinak. Porad se ale ani radove neblizime tvemu 1500g rozdilu.
Proto pisu, ze to „snad mam dobre“. Misto vrhani hausnumer do placu jsem obetoval par minut a dohledal realna cisla.
Tak znovu: XT nába VČETNĚ RU (to znamená náboj včetně rychloupínáku) má 411 g, ne jak píšeš ty nába 404 g + RU 65 g, tedy 469 g.
Hmotnosti řazení a šaltru včetně přesného modelu jsem ti také opravil, protože jsi je měl nesprávně.
Čísla jsi dohledal, to se cení, ale nikoliv reálná, ale nesprávná.
A ty snad nekde uvadis jakym typem XT naby, saltru ap. tu operujes? XT se dela asi 15 let a typu bylo mnoho.
Samozřejmě. Stačí si nejdříve přečíst diskusi, do které se chceš zapojit.
Dobra, prehledl jsem, jako bych nic nenapsal.
Blbost ta naba je mnohem lehci – viz foto. Stejne tak jina je mnohem tezsi (FH-M756 XT). Vyber ty nejlehci kombinace jak se ti to hodi do kramu a hadej se. Ted najednou honis kazdej gram a pred chvili jsi tady machroval s kilama. Proste jak se ti to zrovna hodi do kramu, co.
Ty se mi zdáš… :-). Přečti si prosím ještě několikrát, co jsem psal, pak se podívej na obrázek, který jsi sem dal a pak se plácni do čela se slovy „A jóóó…“.
:-)
A jooo. Vsak rikam vyber to XT, ktery se ti hodi do kramu ty kilo a pul navic.
Chápu, že o tom kile a půl tě to baví opakovat a předstírat, že zbytek diskuse neexistuje… Když je ti to k něčemu dobré, prosím :-).
Bavi, protoze jsi nam to tu otriskaval o hlavu a nedokazes pochopit, ze jsem vzal proste XTcko na kotoucich a srovnal to s Alfinem. Nevzal urcity typ XT, stejne tak jsem zhruba pricetl bowden a lanko k XT i kdyz bude mit urcite vic a naopak nezapomnel na napinak pro Alfine. Pak bysme mohli i vazit kratsi retez a odecitat, dopocitavat delku a vahu dratu atd.
Jsem rád, že se bavíš svou neschopností číst napsaný text. Kde jsem napsal něco o 1500g a Alfině? 29 let, ale jako moje 6letá neteř. Čau.
Ano bavim se nad tvou zrychlenou nazorovou evoluci (a just budu nekorektni jako ty :-):
arrow dolu nahoru La Piér || Blokovat užvatele || 20.12.2011 11:38:41 || arrow || 193.86.109.xxx
Ach jo… Díval jsem se na Rohloff, 1860g, tak proto píšu o kile a půl.
I kdyby to nakrásně bylo kilo, tak je to pořád mazec.
Tak se zeptám podruhé, když napoprvé ses netrefil:
Kde jsem napsal něco o 1500g a Alfině?
Tohle mne nebaví.
Líbí se mi, že jsi sem spolu se svoji novou registrací vnesl tu neuchopitelnou adventní náladu plnou smíření a rozjímání.
Hehehe :) Nepřízpůsobiví občané…
Vis problem je v nekonzistenci tvych reakci. Kdbysme dal resili ty vahy komponentu, ale ocividne se „kilem a pul“ nechas vytocit natolik, ze zmenis smer diskuse, aniz bys pochopil, ze to bylo jen takove pratelske postouchnuti, ze z kila a pul na zadnim naboji se dostavame na rekneme trictvrte kile na cele sade. Nejednou misto kilogramu resime gramy. To mi prijde mirne receno zvlastni.
A jestli jsi napsal neco o 1500g a Alfine? Abych ti tedy pripomnel tu pradavnou historii, psal jsi o kile a pul a Rohloffu, ktery je o fous lehci jak Alfine. Nechtel jsem te urazit, tak nas dal poucuj udaji vycucanymi z prstu. Omlouvam se.
Také se omlouvám jestli jsem byla moc „prudérní“. :))
Má absťák z neposkládanýho kola :)
ehm, bych si dovolil… svesticky ze zahradky… te trochu opravit:)
mel jsem nekolik XT kazet 11–34 9 kolo a vsechny mely podobne kolem 297g…
256 ma tusim 11–32 XT…
To jen tady pro poradek, kdyz uz tu resime ty gramy:)
Kilo a pul navic to neni ani nahodou. Trebas Alfine ma 1680g, tak si dopocti kolik navic to v realu je.
Nic si o tom nepřečetl, nic o tom neví, zkušenosti nemá a jen o tom plácá..
rohloff prida cca 1kg.
uprimne, cekal jsem min
Remen akorat na HT. I po odecteni kazety ap, je stale o dost tezsi.
Něco na tom je, u fulla s velkym zdvihem je to asi znát nejvíc. Když to přeženu, tak třeba při skoku jak se vrátí ze zdvihu, tak při použitelnym nastavení odskoku ti to s kolem trochu cukne, a tou silou co cukne působí i proti pružení při běžný jízdě terénem. Ta váha je daleko od těžiště kola i jezdce, což má vliv na ovládání. Na XC kole to asi bude cítit míň, ale je to proporcionální ke zdvihu kola.. No a když tam přidáš kilo, tak tim ten efekt třeba o 50% zvýšíš (když přidáš kilo ke 2kg kolu).
Abych nepičoval, určitě je to místo kde by kolo zasloužilo trochu vylepšení, zničený šaltry a tak, to neni paráda, a je to na ráně, ale když už, tak by to chtělo u klik..
a existuji vubec nejake prototypy s prevodovkou u klik ? hodte pripadne odkazy. Tam je malo mista – to zasahuje do ramu, uz jen delat prototyp by byla draha legrace.
RB ..netušim co to váží, a tušim, že už to neřešej, ale nejsou jediný, Honda to dělala taky. Pár jich bylo, ale nic drobnýho..
to je asi jediný, co se dá koupit:
http://www.nicolai.net/…leon+AM.html
Jinak v DH kategorii je toho víc
Slušný, ten Nicolai: rámovej set 9 kg a 134 tisíc Kč…
toto je cenovo prijateľnejšie http://website.alutech-bikes.de/…20::477.html
Nicolay je punkový kolo, kdyby to někdo nacpal do karbonu, asi by to vypadalo váhově jinak (a cenově taky:-)
Vsak nacpal, treba ten Lahar, ktereho vkladala nekde vyse Zlatka.
Ten mi prijde punkovej mozna jeste vic:)
Punkový v jakém smyslu? Že to prodávají na kila?
Kdysi jsem toho měla plné stránky, toto je zbytek.
Ty brďo, ten Nikolai – to ti nikdo neřekl, že hadice se dají zkrátit :-)))?
kilo neodpružené hmoty… …chápeš? Nebo patříš ještě k tem co jezdí HT s véčkama? To není o celé hmotnosti kola.
a mluvis o fullu nebo o HT ?
Primárně píšu o fullu (viz slova o odpružení, že :-)), ale platí to i pro HTčko. U toho by dopad např. na (ne)vyvážení bika byl ještě větší.
na HT bych to bral kdyby to stalo min, u fullu to je jasny ta nevyhoda vyssi vahy
A u HT snad ne? Přikurtuj si k zadní stavbě 1,5litrovou flašku s vodou a zkus si třeba jen bunny hop… :).
Nauc se pocitat.
Víš, ono je ve výsledku úplně jedno, jestli to je 1500g nebo 1200g…
A tohle projevování své frustrace prostřednictvím agresivity a slovíčkaření je tady běžné?
Jen te upozornuju, ze to co tu tak vehementne prosazujes neni pravda. Kdyz uz neco vykrikujes, tak si to aspon over.
Opravil jsem se, viz výše. Nemám problém přiznat, že se spletu a nemám ambicve vystupovat jako Pan Neomylný, jak je tu, jak si všímám zvykem… :-(((.
jeste zavisi na to co jezdis, treba ja vylozene hobik to kilo navic beru – jezdim stejne s 29er, sam mam taky par kg navic takze je mi to sumak :) …z pohledu chrta je tech hypotetickych ‚1200g‘ samozrejme problem.
Těmi hypotetickými 1200 g myslíš těch reálných 600?
jo, dik
Jo, to souhlas. Já mám teda do chrta sakra daleko a ani jím nikdy být nechci. On je ale veliký rozdíl, jestli máš to kilo navíc na břiše, rovnoměrně rozprostřené na celém kole nebo jen v zadní nábě. A o tom to je.
já spíš v těch co se narvou do středu rámu.
Měls možnost zkusit Pinion? Docela by mě to zajímalo, škoda, že váha je zatím docela nekompromisní. Ale vidím tam docela prostor pro zlepšení, minimálně ty vnější příruby by určitě šly z karbonu. Osobně se mi to hodně zamlouvá, otázka je jak moc se tenhle systém bude dát odlehčit, aby to bylo atraktivní i pro kola do lehčího terénu…
Taky jsem jednu dobu prahnul po prevodovce(Rohloff),nyni uz ne.Duvod maleho rozsireni je jasny-mensi ucinnost-jinak by se to uz davno pouzivalo na silnici,nebo jel snad nekdo Tour de France s planetovou prevodovkou?!:-)
ja si radsi pockam na josefovo 12ti kolecko, 11 je malo.
na silnicku chystaju 12…a navyse vsetko aj pre mtb v elektrine.
těším se na automat :D
až mě naserou, tak hodím na mtb 15speed casette, integrovanou pneumatickou a budete všichni v řiti…avotomtoje.
a bezdráťáky?
ty uz davno jsou – Spinergy:)
ty nejsou od saxofóna :D
myslim ze jo a Spinergy mu musej calovat mega rocne:)
U me nee!Maji tu kazetu udelat ve verzi 8speed-to by byla hmotnost!:-)
proč ne :)
je to všechno k hovnu, když to není integrované a kompaktní…
ale ved zrovna ze je.
Mně se nejvíc líbí věta: Pro konvenční použití budou k dispozici dvě desetipastorkové specifikace počtu zubů a to 11–34 a 11–38. Na 29er bych 11–38 dokázal využít. Jen nevím jestli by to vydržel ořech …
11–38 už je solidní peklo. už 36 je pastor jak cyp
100 :)
Čekám, kdy tam prdnou rovnou 39 silniční malou placku.
K pro 29er debilním dvojplackám typu 42×28 je to jediná použitená kazeta :-(
a proto já osobně setrvám konzervativně u trojplacky :)
Já též, doufám že je nepřestanou vyrábět …
přestanou…dochází matroš…
.
a pojdme zapalit vanocni svicku za vicerychlostni naboje
tak jo…na vícerychlostní nápoje…
A beztak je to míčovina, jak 29". Prostě zbytečný, rozsah podobnej jako ti může nabídnout 8speed, víc koleček, takže gramů, když něco nevošidíš, no a sice ti to dopřeje menší skoky mezi kolečkama, ale zas tak velká výhra to nebude..když na kole jezdíš abys jezdil a ne abys točil nohama přesně kadenci co někdo někde napsal že je dobře.
Já bych to jako píčovinu neviděl. V blátě to bude řadit furt stejně.
ty jsi taky míčovina :)
já osobně jsem z desítky nadšený
Tak mne je celkem buřt, jestli se to uchytí, hlavně aby se pořád dělalo těch 8–9 koleček. Bohužel to začíná vypadat, že se 10sp stane standardem a 8 se posune do pásma levného šuntu.
hahá, přítulka/přítelkyně/mladá (nehodící se škrtněte) doteď jezdí na kole které má 3×6 :D a už budou kola které budou mít 2× tolik, děs :D
muhehehhehe, a to jsme namodl :-D
ja tiež na takých jazdím. sú aj také čo majú 18× menej prevodov (mám pre ne spoločný názov – ukrajina)
jojo název ukrajina je klasika… akorát ona to nemá jako kolo které necháváš ve městě nezamčené, ona to má jako jediné a hlavní kolo na kterém jezdí všude :) teď ale dostane nový, a když zjistila že bude mít vzadu devět koleček, tak měla obrovskou radost :D
ja tie 3×6 mám tiež ako biky na ktorých jazdím všade.. maximum mám na jednom 3×7 a viac ani nechcem (nechýba mi to a malo by to niekoľkonásobné náklady)
To bych nedělal. Vydá se do světa na kole s 9ti pastorkama a za pár měsíců tu budeš zakládat thread o tom, že hledáš bikerku :-)))