• Blink

    Potřebuji zjistit přesnou délku drátů do zadního kola, však nevím jak. Zkoušel jsem použít Pythagorovu větu to , ale nejde protože drát nesvírá pravý úhel ani s ráfkem natož s nábojem. Existuje něaký osvědčený postup? Nezajímají mě něaké tabulky předem propočítané (náby, ráfky) Chci vědět jak to spočítat. Jeden vzoreček jsem našel ve Velu: L=(A:2)-B+2 přičemž L je délka drátu, A je vnitřní průměr ráfku, B je rozteč sousedních děr na nábě. Zkoušel jsem to , ale nikdy mi to nevyšlo navíc logika toho vzorečku mi není vůbec jasná.

    0 0
    • JJ  

      Uz to tady urcite bylo: http://www.sheldonbrown.com/…/spocalc.htm

      0 0
    • Mamutt  

      http://www.dtswiss.com

      → spoke calculator. Zadáš náboj, ráfek, počet křížení a vytiskneš si krásnou tabulku :-)

      0 0
    • delfyn  

      mám dotaz mám author náboje a ráfky Mavic 317. Vyšlo mi na předním kole 265,2mm a na zadním 264,29 na jedné a 262,62mm na druhé. Mám zaokrouhlovat dolů nebo nahoru? Navíc prý jsou jen sudé délky.

      0 0
      • juli  

        ±1 mm vubec neres.

        0 0
        • delfyn  

          no je pravda že u dvoustěných ráfků je to jiný jak u jednostěných:)

          0 0
          • juli  

            Pokud mas dobre spocitanou delku, tak rozdil 1mm nezpusobi vylezeni paprsku z niple na vnitrni strane rafku a zavit paprsku bude cely v niplu. Takze ani u jednostennych rafku nenastava potiz.

            0 0
            • delfyn  

              no počítal jsem to v excelovský tabulce co se dala stáhnout na netu. Doměřil jsem authorácký náboje a bylo to.

              0 0
      • vladaza  

        já jsem dával na Mavica dopředu 266, dozadu 262 a 264, ale bylo to nějakej předchůdce ráfku, co uvádíš, rozdíl zřejmě nebude žádnej

        0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0
    • Jakobo  

      Zdar vsem. Potrebuji radu nekoho zkuseneho. Vilem, Hnoj ad. mechanici.

      O velikonocich budu prepletat zadni kolo s vicerychlostni nabou Nexus 7z a menit za Nexus 8r. Delka dratu vychazi presne tak, ze draty ze stare naby z leve strany (jsou o 1 mm delsi nez u pastorku) maji presne delku ke strane s pastorkem u nove 8r naby. Na levou stranu pak prijdou draty nove. Pokud zachovam smysl namahani dratu na tah a tlak, jak velke muze byt riziko praskani? Draty DT Championy, plne, 2 mm.

      Je to naba s prevodovkou, na obou stranach je napnuti hodne podobme, u pastorku je jen o neco malo vyssi.

      Mam jedny recyklovane zaplety, kde jsem puvodni orientaci nedodrzel a obcas praskne nejaky drat. Je to teda bezna naba na kazetu a disk, draty byly nejake Merida z kol vyhozenych v servisu, mam je jen jako zimni kola, na to jsou dostatecne.

      Dik.

      0 0
      • Hnoj  

        Osobně bych je recykloval jedině v případě, že by zůstaly na původní straně. Roli hraje i šířka příruby (Nexus 7sp je tuším ocel tělo, ne?), hlavička bude různě ohnutá, atd.

        Osobně si myslím, že těch 18 drátů po 10Kč za možné problémy prostě nestojí :)

        0 0
        • Jakobo  

          Je to problem :-( Jsem v zahranici a takhle blbe jsem to pred par lety vymyslel. Momentalne s tim nic nenadelam, jedine zaplest a cekat, co to udela. Ja vim, ze nikdo toto nedoporucuje, spis jsem chtel vedet, zda to nekdo z podobne nouze uz zkousel.

          Obe naby jsou hlinik, priruby priblizne stejne silne – asi 3 mm u tech Nexusu (ohnuti dratu pres hranu bude podobne).

          Kazdopadne dik za reakci.

          0 0
          • Hnoj  

            Chceš poslat do Osla dráty v obálce? :)

            0 0
            • Jakobo  

              Kasli na to, ale moc dik :-) Nakonec, rodice bydli v Otrokovicich 500 m od Bottica, tak i to by byla moznost.

              Ja si myslim, ze pokud se zachova orientace puvodnich dratu a vzhledem k vetsi symetricnosti prave a leve strany u techto vicerychlostnich nab, tak to vydrzi.

              0 0
              • designer  

                Jaký přínos by mělo mít zachování orientace původních drátů?

                0 0
                • Jakobo  

                  Mas ve vypletu nekolik skupin s ruznym namahanim. Ty draty na prvnim zapletu si nejak sednou a pokud je pak das jinak u priruby v ohybu po case popraskaji.

                  0 0
      • designer  

        Jen zareaguji na větu o smyslu namáhání drátů tah – tlak. Dráty na kole jsou vždy namáhané jen tahem!

        0 0
        • va-bo  

          I v ohybu?

          0 0
        • Jakobo  

          No tak samozrejme, vsechny draty jsou napnute utahovanim niple. Pouze netusim, jak snadno oznacit draty vedouci ve smeru otaceni a proti, ktere zjednodusene prenaseji sily od pohonu nebo brzdne od kotouce.

          0 0
          • duk  

            Upravdu se ti vyplatí řešit tyhle věci při ceně kvalitních drátů na celý výplet okolo 300kč? Osobně by mi bylo líto práce, zaplétat to na starých.

            Řešil bych to max v případě cx-ray, nebo podobných lepších drátů, které už i něco vydrží.

            0 0
      • Mr.Duck  

        Plné 2mm dráty nevím jestli bych používal vícekrát. Ztenčované na 1.8 nebo 1.7 klidně, ty vydrží výrazně víc a šance, že budou praskat při opětovném použití a správném zapletení není nijak hrozná. Takže na tvém místě bych 2mm vyhodil, koupil pořádný dráty a můžeš je používat do konce světa :)

        1 0
        • kubad  

          zase dělá si to sám, když to bude praskat tak to časem přeplete

          1 0
    • tomcat5  

      Já to dělám tak, že mám z minulosti malou zásobu drátů a systémem pokus – omyl to s pár dráty zkusím.

      0 0
      • Prazak0  

        Nedávno jsem něco vyplétal, na jedné straně delší dráty, asi předpisová délka, taky jsem použil, co doma bylo. Na té delší straně mi pár delší drátů chybělo, tak jsem tam dal ty kratší. Trošku hůř se mi nasazoval nipl, pak to ale šlo, závit je celý schovaný. Nipl nešel při výpletu ke konci dotahovat šroubovákem, takže závitu je tam dost. Určitě je dobré mít doma zásobu obvyklých délek drátů, přijde mi, že tam je trošku vůle, tj. jdou použít dvě délky v pohodě.

        0 0
    • Prazak0  

      Zkusím oživit téma, krom reakce výše. 1. pro delší niple kratší dráty, funguje to tak a naopak, když je delší drát, tak kratší nipl (12 mm)? Při celém našroubování na závit, krátké niple asi 3mm koukají ven, u delších 14 mm ven jen cca 1 mm.

      2. Krom výpočtu, třeba stránky sapim, jde to i poměřit dle stávajícího výpletu? Hotový výplet, praskne drát. Poměřil jsem délku položením drátů vedle s tím, že nový drát by měl mít délku asi milimetr do ráfku. Nechtělo se mi výplet rozplétat a uvolňovat další drát, navíc ta délka, co tam dal výrobce nemusí být ideální.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Záleží na výrobci niple. Někdo má v delším niplu delší závit, jiný výrobce má závity ve všech niplech stejně dlouhé, a ta délka niple je tam jen kvůli přístupu centr klíče.

        Drát by vždy měl končit ±1mm od vršku niple. U mosazi může být jen na spodek slotu pro šroubovák, ale není to ideální. Neříkám že jinak postavené kolo nebude fungovat, ale správně by měl být drát skrz celý nipl pro ideální výdrž.

        1 0
        • Prazak0  

          Díky za reakci. Když jsem zkoušel zašroubovat kratší a delší niple, tak u kratších na maximum to bylo cca 3 mm ven, dál to nešlo. U delších niplů, tj. 14 mm a ne 12, tam koukal max milimetr. Ale mám niple od nějakého výrobce

          Prakticky to asi vyřeším tak, že nakoupím víc délek drátů, malinkou zásobu doma mám, ale spíš jen když by něco prasklo. A asi dokoupím i niple kratší délky, kterých mám jen pár. Včera večer jsem si všiml, že občas jdou sehnat i liché délky drátů, tj. nejen 290, 292 ale i 289, 291.

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.