Uvazuji o koupi kotoucovek na predek staci to nebo je potreba na obe kola .poradte ,pripadne typ.
Uvazuji o koupi kotoucovek na predek staci to nebo je potreba na obe kola .poradte ,pripadne typ.
Někdy s dává kotoučovkaj en na předek. I u motorek to bývalo zvykem. Je to celkem logický, při brždění jde váha kola i cyklistova setrvačnou silou dopředu a tím pádem je víc zatěžováno přední kolo. při montáži by neměl být problém u přední vidlice, jsou tam, respektive u nových typů bývají návarky pro třmen brzdy. U zadní může být problém, na některých rámech ještě návarky nebyly a je nutné použít nějaký adaptér.
kdysi jsem se svezl na kole, kde byl vepredu kotouc a vzadu V. Ne ze by to neslo, ale strasne neprijemny byl fakt, ze kazda paka mela uplne jiny chod, urcite bych si na to nezvykl.
Presne tak…davkovanie brzdnej sily je u oboch druhov rozne a v kritickej situacii, ked sa clovek pozabudne, tak to moze byt aj o drzku :-)))
To je sice fakt, ale ja jsem bud extreme adaptabilni nebo nevim. Protoze i kdyz mas dve stejny brzdy, tak se ti na prednim a zadnim kole chovaji uplne jinak. Zadni prece dostanes daleko drive do smyku atd. Navic kazdou pouzivas trochu jinak. Neni to jako u auta:) Podle me nevadi a zvyknes si. Ja jsem to taky tak vozil.
Tak tak. Síly a styl brždění přední a zadní brzdy jsou jiný. Ve předu vozím 180 kotouč a vzadu 160. Je to OK.
To je pekna kravina (nebo je adaptabilni jen Padlista a ja:o). Obe brzdy se chovaji uplne jinak nehlede na typ, ale spis na to, je li to predni/zadni. Takovych 80% brzdne sily je na predni brzde, zadni jde mnohem lehceji do smyku. Vozil jsem vecka Shimano XT vepredu/Deore vzadu, pak Maguru Julii (kotouc) vepredu/XT vzadu, pak Julii vepredu/Hayes vzadu, ted provizorne Hayes vzadu/XT vecko vepredu a rozhodne v tom nevidim problem. To, ze bych si dal na drzku kvuli tomu, ze bude „v kriticke chvili ruzny chod pak“ opravdu nehrozi. Delka kroku se da nastavit u vseho priblizne stejna.
v predu kotuc je OK no do zadu aspon pre mna su postacujuce Vcka a usetris aj na vahe
Blbos?, na váhe už toho moc neušetríš, leda tak na korunkách. Ja som to nikdy nemal, ale uvažoval som o tom. Všetci moji kamaráti, ktorí mali túto kombináciu však prešli na rovnaké brzdenie na oboch kolesách, ale nenapadlo ma opýta? sa prečo. Asi je to o tom pocite. Ja som prešiel priamo na hydraulické hayesy a od vtedy kotúče milujem. Na druhom biku mám véčka, včera som bol da? pa?desiatku po ceste a necítil som sa v zjazdoch tak isto ako na fulle. robo
Presne, rok jsem pouzival kombinaci Disk/V a ted budu davat disk i dozadu. Na zabrzdeni to sice botate staci, ale uz mi zacina vadit ten rozdil, kdyz jedu v zablacenem terenu, jak spalky skrtaji o rafek a nutnost jej cistit (odmastovat). Naproti tomu kotouc je asi jedina komponenta na kole, ktere spina dela dobre (vzdy po dukladnem umyti to chvilicku seda, nez se opet dostane na maximalni ucinek)
Ja pouzivam kombinaci – dopredu kotouc Avid Juicy a vzadu veckove Avid SD7 a naprosta spokojenost. Paky lze celkem pohodlne seridit tak, ze maji dost podobnou delku chodu. Juicy ma moznosti nastaveni vyborne a brzdny sila take super a to mam jen 160mm kotouc. Co se tyce vahy tak se na V-ckach trosku usetri, preci jen jsou lehci jak brzdy samotne tak naba. Takze z me zkusenosti muzu rict ze kombinace vpredu kotouc vzadu V je dobre reseni.
Doporucuju Avid.
Mohl bych vznest dotaz. On k tomu patri a nechci zacinat dalsi thread. Mam na novym kole kotouce Hayesy 9-XC hydraulicky a cekal jsem od toho uprimne dost vic. Kdyz vezmu investici zhruba 8000, tak predni brza ma horsi ucinek nez stary vecko s coolstopama. Nevim, kolik potrebujou na zajeti. Mam asi 200km. Co je obrovska vyhoda je prenos sily a citlivost davkovani, ale ten vykon. Mate nejaky tipy, cim to muze byt, jestli to chce cas, nebo je to normalni? Diky moc
No jestli mas i vpredu 160mm kotouc, tak se ani nedivim. Ale s 203mm kotoucem se daji i HFX-9 rozbrzdit celkem slusne.
A na to potrebuju nejakou redukci, nebo ciste staci jinej kotouc? Kolik stoji ten kotouc priblizne? Jestli se to behem jara nerozbrzdi, tak do nej asi pujdu ;o(
padlistovi nesmis tolik verit. S 203 kotoucem na XC kole totiz zabrzdis akorat jednou – bud pujde do kopru vidle nebo draty nebo rafek:-) ale je fakt ze 180 by to vylepsit slo. Mozna bych ale nejdriv zkousel jiny desticky atp. Investice do novyho kotouce a adapteru je totiz minimalne dalsi litr:-(
No chci te videt, jak shanis 180mm original Hayes kotouc a redukci :) A jeste k tomu vsechno do litru:)
No jak říká Pádlista, 180ku od Hayes asi ne. protože ho nedělaj ;o)). Jinak proč si myslíš, že 203 ti sejme vidli a 180 ne? Rozdíl v brzdivoti (jedovatosti) a chlazení je, ale pokud máš šitózní vidli nebo vejplet tak je jedno jestli 160 nebo 203.
proc kupovat original hayes kotouc a redukci kdyz se to samy da sehnat za pulku:-) S tim brzdnym ucinkem – nejsem si teda vubec jistej (a nechce se mi ted nad tim moc premejslet:-) ale tusim ze brzdna sila je umerna druhe mocnine polomeru kotouce takze brzna sila u 180 kotouce je vetsi o cca 25% zatimco u 203 je to uz skoro o 60% a to myslim ze na vidli na XC bude znat at mas jakou chces:-)
Brzdna sila je zavisla pouze na pomerech radiusu kotoucu ,rozdil mezi 6" a 8" hayesem je tedy 25% ,jde tu jen o moment ,sila je stejna jen se meni rameno
Protože originál je vyřezávanej vodním paprskem je to nerez má pořádný chladící otvory a předepsanou šířku. Takže je trochu lepší. Má vyšší jakost plochy když seš u těch vzorečků. Jinak mám Hayes HFX-9XC 180kovej kotouč na reduci z 160na180 a že by to bylo tak levný něž Hayes 203 kotouč a redukce se říct nedá. Jinak pokud budeš vycházet ze vzorečku tak bude ideální taková ta brzda co přitlačovala ze shora na pláš? :-)) Podle vzorečků skončíš brzo na stromě.;-) … to myslim ze na vidli na XC bude zná at mas jakou chces:-)… Neřek bych proč s 203 počítá Manitou i pro Xc vidle ale třeba RS ne.
No chtel bych videt chvilku skareba s Hope M4 203 vcelku :)
tak jo,ale jenom chvilku:-)
jasne ze nejlepsi kotoucovka je vlastne rafkova brzda:-)))))))) 2: Kome pokud je to fakt zavisli linearne na polomeru kotouce ma pak vubec smysl v mezich 160 ci 180 laborovat s kotoucem? tech 12% vykonu muzu poladit i urcite vhodnejsima destickama a vyrazne levneji.
Asi na tom neco bude. Hayes udava o 30% vetsi brzdnou silu u modelu s 203mm kotoucem, coz by +/- odpovidalo.
No jeden říká 25, druhej 12, Hayes 30 takže jinak. Sou tam metalické destičky ,semimetalické , organické? Materiál kotouče? Jakost plochy? Velikost válečků? Síla stisku páky? Proprůžení páky? Roztažnost hadičky? Vlhkost vzduchu? atd… Celkově schrnuto pomocí vzorečků jak to bude opravdu brzdit popsat nejde. Musíš to ověřit reálným testem. Všeodbecně 160 pro XC, 180 pro větší HC a 203 pro ty co potřebujou jedovatý kotvy. To co ti to udělá s vidlí poznáš zase jen praxí. Mimo kotouč u RST měl 380mm metalický destičky! A nebrzdilo to :o)
To muzu potvrdit. Nebrzdilo, ale nebylo to nahodou tim, ze na hlinikovej kotouc jsou jiny desticky? U toho udaje od Hayese je samozrejme vsechno ostatni stejne a udaj je zaokrouhlen nahoru, kvuli snadnemu vtloukani do hlavy zakaznikum :) Stejne podminky se 180 Hayes kotoucem mit nemuzes, pac se nevyrabi, takze je to o jine brzde nebo praktickem zkouseni.
Myslel jsem to tak ,ja se projevi zmena kotouce u jedne brzdy,pokud je tedy ze stejneho materialu,hayes rika 30% protoze je to hezci nez 25 a tech 12 nebylo mysleno na kotouce 6" a 8"
Presne tak ,rozdil mezi 180 a 160 je velice maly a ale 160 a 203 uz je znat ,ale dost taky zalezi na materialech kotouce a desticek ,jinak by skoro vsechny hydrokotouce brzdily stejne,neco jeste muze ovlivnit pomer zdvihu paky a pistku
Ale mtalicky kotuc vs ocelovy kotouc ma jinej treci odpor. O tom to je. Kdybys brzdil kov na kov na rafku, tak poznas co je to 13" kotouc velice rychle :-))
Zrejme myslis 26" kotuc :-)
Ano, ano, neviem preco som to podelil dvomi :-)
Prepac, iba som si chcel rypnut, ved kazdemu to asi bolo jasne co si myslel.
Nevadi, este nie som tak rozrypany :-))
potrebujes kotouc i redukci ja sem musel dat dozadu 160mm kotouc (mam HFX-9 HD), koupil sem Promax, dost levny… trochu tlustsi a krivejsi nez original Hayes… redukci celkem levnou Avid, ta je uplne v pohode a chodi to super, paka ma kvuli silnejsimu kotouci trochu kratsi chod nez predni, jinak super
Ja jsem zajizdel Avida CPS asi 30–40 Km v prasnejsim zvlnenem prostredi typu nahoru dolu a porad jsem brzdil. Za tech 40 km to brzdilo na plny vykon, tech 200 km se mi zda hodne (i kdyz kamarad s hydraulickymi B4 mel stejny problem – po case si to sedlo). Nekapl ti olej na desticky nebo kotouc ? Taky po umyti kotouce to chce nekolikrat pribrzdit, nez to hodi plny vykon.
Vcera jsem to rekl v servisu na garancce a odmastili mi to, takze davam tomu jeste sanci ;o)
protoze vsichni doporucuji kotouc dopredu, tak ho dam dozadu a vepredu budu brzdit Veckem.
Tahle Tvoje varianta ma jen jedno opodstatneni – na klouzavem povrchu by se melo brzdit spise zadni kvuli smyku kola, a pokud se tvrdi, ze kotouc je kvuli spatnemu pocasi, tedy napr. zime a snehu, pak ano. Jenze Ty v zime nejezdis, tak si myslim, ze by mela byt ve predu.
no jo. Ale Vbrzda mi vepredu brzdi na Marz Z4 naprosto dostatecne, proto ji dam i na novou vidlu MXcomp 120mm, vzadu je to s Veckem take dobre, ale tam mi vadi vetsi „houbovitost“ brzdy,diky pruzeni lanka a bowdenu a vetsimu pruzeni zadni stavby. No ale nevim, jak se bude chovat Vbrzda no novych Marcoki, jestli se cepy nebudou roztahovat vic nez na Manitou, nebot ty nove Marcoki srubovaci cepy jsou dlouhe, tudiz asi budou hodne pruzit, krome toho ma zdvih 120mm..ale nevim, uvidime.
Mam par kamaradu co to tak vozi a pritelka taky bude, ale vsichni vice ci mene z jednoho prosteho duvodu absence cepu na celistove brzdy.
prokoukl jsi me:-), kdybych tam mel cepy, tak vzadu bych mel taky Vbrzdu.
A co takhle zdvojit to uplne. Nechat vpredu 160-ku kotouc, nasroubovat cepy a hodit tam Vcka poradnej rafek pro Vecka. Upravit trochu paky. Nastelovat chod tak aby lehce zacinala jedna z dvojice brzd, no a pri razantnejsim brzdeni za to bafnout poradne a obe dve by braly :)
Pokud by to byla mechanicka kotoucovka, vedel bych i o pace :) Promax FS-326
Nekde jsem videl fotku, manik mel obe brzdy :)