Dovolte laický dotaz. Lze ještě u modelů MX comp air 04/05 udělat upgrade na coil? Dělá to někdo v Praze a za kolik? Díky.
Dovolte laický dotaz. Lze ještě u modelů MX comp air 04/05 udělat upgrade na coil? Dělá to někdo v Praze a za kolik? Díky.
si to udelej sam..... 1)vysroubujes vrchni matky (myslim ze je potreba nastrckovej klic 21, ale radsi si to zmer) 2)vsun tam pruziny 3)odeber trochu oleje (ma ho tam byt do vysky vnejsich nohou vidle) 4)zasroubuj krytky 5)dolad tvrdost vzduchem 6)uzij si svih :-)
Ty vidle jsou až na pružiny fakt stejný? Proč je teda Coil verze o tolik dražší? U starých M. byl potřeba nějaký „kit“.
ta vidle je drazsi o ty pruziny (stojej cca 1000 ale daj se dat treba z naky stary vidle…) a ten kit obsahoval i vrchni kryty, ktery umoznovaly, serizeni predpeti, ale takhle to zase muzes doladit vzduchem…
máš to ozkoušený? mě se to nezdá že by to bylo takhle easy
je to celkem možný , na SportLifu jsem se ptal na stánku u Bartoníčka na to samý co teď Kohout a řekli mi že se zátky měnit nemusí a pružiny že stojí asi 800 Kč .
jo, jezdim na tom, obcas, ale treba minulej weekend jak sme byli v ty Davli, tak sem tam ty pera mel…
A je v tom velky rozdil? Myslim v zehleni…a jakej mas zdvih? Ja mam upraveno na 120 a nevim,jestli pro takovy zdvih delaji pruziny,aniz bych to musel nejak upravovat.Pravda,jeste jsem to ani nezjistoval…:)
mam mx comp air 85 predelanej na 105, v jedny noze mam pero, rozdil je to velkej co se tyce zehleni
hmm hele z ceho si tam dava pruziny :D hledá starou vidli
narval sem tam pera z nakyho rst+dorazovy pruziny z mx comp air 85 co mi zbyly po prestavbe zdvihu :-)
Pořád se mi nezdá, že tam můžu nechat pův. zátky- to jim ten mechanickej tlak od pružin nevadí- jsou přeci jen dělaný na vzduch..?
A proc by mel hlinikove zatce vadit tlak od pruziny? Nebo ten vzduch zadnej tlak nema?Jestli si nejses jistej tak muzes prikoupit original zatky,ale tim se pripravis o moznost doladeni tvrdosti a navic musis koupit pruziny presne na svou hmotnost.
..presne tak-zatky nejsou problem.. ..ja mam MX Comp „Air“ 05 predelanou na „Coil“ s puvodnima zatkama a vse funguje jak ma..
Hmm…ja bych do tech zatek dal standartni podlozky na srouby…zabranilo by to otlaceni od pruziny…
To presne jsem myslel- vzduch do nich prece jen rejhy neudela:) dik
..ty podlozky tam mam ;-)..
ja tam zadny podlozky nemam a ziju :-) ale asi je tam dam-otlacit to nechci
a moh bys kdyztak napsat neco vic o tom „zlepseni“, mam 85mm tak jestli to vazne ma cenu, je teda fakt, ze to nebere ani moc kaminky… danke
jezisi..... co ti na tohle mam napsat..... citlivost se ohrome zlepsi, uz je ta vidle schopna konkurovat jinejm i co se malejch vibraci tyce, proste je to absolutne o necem jinym, ale zase to ma nevyhodu z se to vic houpe, coz ale u 85mm chodu neni zas takovej problem :-)
Vraz to tam a uz nic neres…az to tam vrazis, tak to projed a ozvi se.
Taky se chystám na uprage na pružinu, mezi zátku a pružinu vložím hliníkovou podložku pod šroub, takovou tu s menším vnitřním a větším vnějším průměrem. No prostě tu širší :o) a bude se přesto dát doladit tlakem zduchu. Je to tak správně…? Myslím, že jo juchú........Jo a ještě jedna věc nechali jste stejnou výšku oleje?
Co myslis? :)
nemysli :o)
Já ti dám, že nemyslím........chtěl jsem se jen ujistit techniku :o))
No jasne ze ulijes…to je samozrejmy, ne? :)
No po pravde to zas tak jasny neni. On se ptal na stejnou vysku. A stejnou vysku bych nechal :) Cehoz teda docili tim ulitim oleje :))
A pán upřesníme to, viď? Stejnou výšku samozřejmě docílíme když odlijeme malinko oleje.......platí arch. zákon, na to jsem se ale fakt neptal. Spíš mi šlo o to jestli třeba vzduchové pružení nepotřebuje více oleje než pružina atd..nechám stejnou výšku jako mám teď, což jsem zamýšlel ještě před fffftipnejma příspěvkama.
To je videt tva vyspelost. K premysleni nad tim jestli pruzina nepotrebuje vic oleje nez vzduch jsem ani nedosel :( A to ze ses ptal na neco jinyho nez jsi napsal jsem taky vubec nepochopil :( Uz mlcim a telepatum nebudu odpovidat. .. a psychopatum taky ne, ale ty inzeraty na seznameni vypadaji lakave :))
Bohužel tě taky moc nechápu ( tvoje reakce na některé příspěvky a tak, to abych nebyl za telepata ) a to si tě pamatuju ještě ze starého fora. Zkus jogu, budeš víc v klidu. Have fun
Ja jsem v klidu. Ja mam oleje tak akorat. Teda na pruzinovku na vzduchovku by to asi bylo moc… nebo malo? :)
Muhehe, aspoň si ffftipnej :o)
Archimédův zákon s tím nemá nic společného.
a co takhle zakon o telese ponorenem do kapaliny......
No ano, ale tento zákon pouze definuje sílu, kterou je těleso ponořené do kapaliny nadlehčováno. Se změnou výše hladiny ve vidlici nemá nic společného.
Když při upravě do oleje vložíš pružinu, tak se ti podle arch. zákona malinko zvýší hladina oleje. Tak malinko uliješ to? vše...........
Ach jo, tak ještě jednou – napiš si Archimédův zákon a pořádně si ho přečti. Arch. zákon pouze definuje sílu, kterou je těleso nadlehčováno, nic více. To, že kapalina někam „uhne“, to je zákon zachování hmoty.
kapalina v nadobe, do niz je ponoreno teleso, se zvysi o objem telesa do ni ponorene…
Stačí možná to co napsal jmt........
To co píšeš, není Arch. zákon, to je zákon zachování hmoty.
pravdu má náčelník
Zdravím Přesně na tento dotaz jsem se ptal u bartoníčka a přišla mi tato odpověď:
„Kity na přestavbu již nejsou k dispozici vidlice má nyní každou nohu uvnitř jinou.“
Takže jsem potěšen že jde vzduch přestavět. Chtěl bych něco citlivějšího. Nevíte kde objednat nějaké vhodné pružiny do MC Comp Air 105mm 05 na váhu tak okolo 70kg???
..ja jsem se koupil v Razzu (www.razzo.cz).. ..cena 650,– ..kdybys chtel, mam jeste jedny na prodej;-).. viz. bazar..
..koupil jsem „JE“ ne „se“:-)..
Ja tu vidlu musím teprve koupit:-). Párkrát jsem ji zkoušel a hrozně se mi líbila,ale až na tu citlivost. Když to jde předělat na pružinu tak už nic neřeším. Jinak jsi po předělání spokojen??
..spokojenej JSEM.. ..„zehlivost“ se neda se vzduchem srovnavat.. ..je to opravdu zmena k lepsimu..
Tak ja jsem z toho jelen. Toto jsem psal do razza:
„Chtěl bych se zeptat, jestli je možno předělat vidli Marzocchi MX comp air 105mm 2005 na pružinovou verzi, která se bohužel již letos nedováží. Pokud ano co vše je potřeba a na kolik to asi vyjde??“
a odpověď: "bohužel je to náročnější záležitost za cca 2600,– bohužel díly nejsou skladem
RAZZO"
jak tomu mám rozumět?? Všichni to máte předělané a u bartoníčka napíšou, že to není možné a u razza, že je to za 2600??
Nevim jak konktretne u MX-Compu, ale u podle me staci jako u ostatnich vzduchovych M dat dovnitr pruziny. Originalni stoji neco malo pres 1000Kc, ale muzes si je nechat navinou nekde jinde. Je mozne, ze Ti v Razzu chteli prodat i jine zatky, ale klidne tam muzes nechat ty s ventilkem.
mám zkušenosti, že ani u BArtoníčka ani v Razzu se ohledně vidlic Marzocchi raději na nic neptat, pokud člověk nechce slyšet nesmysly.
Asi máš pravdu. Když jsem ještě poslal dotaz do razza, jestli nestačí pouze pružiny tak napsali, že nee. Můžete mi někdo, kdo máte letošní vidlu překopanou říct jak mají být ty pružiny do MX comp air 05 105mm dlouhé popř. další rozměry?? Dik moc
No to neni az tak tezky.
Proste do kazdy nohy potrebujes jinou dylku pruziny…problem je, ze se prodavaji pouze v paru, takze by jsi si mohl pomoct ciste jednou pruzinou do jedny nohy, ktera by byla hodne tvrda :)
Osobne bych videl jako nejlepsi prestavbu to, ze si clovek zmeri delku pruziny kterou potrebuje do prave nohy a podiva se k Manitou na moznosti…ty jsou levnejsi…mnohem levnejsi a hlavne – maj tvrdsi pruziny..
Pokud bude pruzina jen v jedne noze, a ve druhe nebude ani dofuk vzduchem, nemas strach, ze se ta vidlice casem polame ? Jen se ptam, zajimalo by me, zda ji nedela problem ta nesymetricnost.
třeba MX Comp ETA je nesymetrická a mnoho dalsích marzocchi a jiných vidlic, problémy to sice dělá, ale dá se s tím žít, není to Skareb. Polámat vidli díky tomu, to určitě ne.
Jasne, ale u MX Comp Eta (a i v jinych) je v druhe noze jeste vzduch.
dneska je takhle dělána většina vidlic.To by neměl být problém.
Vubec nemam strach…to uz bych mel vetsi strach o svoji Splice, ktera je neustale na 130mm a neda se sundat…taky ma v jedne noze pruzinu a ve druhe zas tlumeni…a nerekl bych, ze Manitou delaj vidle asymetricky…Mx Comp to ustoji se vztycenou hlavou.
Navic – v te leve noze by ta pruzina byla moc kratka – pomoci teto nohy muzes zas krasne upravit progresivitu :)…toz tak :)
..ty pruziny mam dlouhe zhruba 184 mm..
Zhruba 184mm? :))…to zni dost presne…a to mas obe stejny?
..ano-mam je obe stejny..
Hmm…divny…jaky zdvih mas?
..mam zdvih 105..
To je divny…ja se 105mm potreboval dve ruzny pruziny…
Díly musí mít. Vždy? mají díly ještě na deset let starý Marzochy 400 nebo 700. Něchával jsem přetěsnit svojí první vidli z roku 93. Dokonce i tu jsme předělali na olej pružina a krosí na ní moje máti :-).
Ptal jsem se v RAzzu na přestavbu MX 105 04 a bylo mi řečeno že u MX 105 je problém že by se musely měnit plunžry který jsou moc dlouhý a jeden stojí 1000,–, takže s pružinama za 600,– by to vyšlo na cca 2600,–. Tak to zní logicky. Otázka je co zkrátit plunžry? Sám se do toho pouštět zatím nebudu. Bych snad i těch 2600 dal.
Nemysleli spis kratky? ;)