Poraďte plusy a mínusy při výběru z výše uvedených celopér vzhledem ke kvalitě vidlice, zdvihu, výšky 190 cm a váhy cca 93 kg.Díky.Ahoj
Poraďte plusy a mínusy při výběru z výše uvedených celopér vzhledem ke kvalitě vidlice, zdvihu, výšky 190 cm a váhy cca 93 kg.Díky.Ahoj
podle toho co chces jezdit. NRS vybornej zavodni full, ale dost malo pohodlny, GT spise kolo na celodenni vyjizdky, urcite o dost pohodlnejsi nez NRS. Mam podobny system zadniho odpruzeni jako GT a jsem dost spokojeny.
NRS , u GT sou trošku prý problémy s tlumičema, zustava viset ve stlacenym stavu, uz sem to slysel od 3 lidi co ho testovali
na NRS sem uz taky par zdechlejch tlumicu videl.. myslim ze Cabbage ti da presny vycet..
takze ten vycet: sid adjust, manitou QR a swinger-4way. u sida se prodrela vnitrni noha-takze tesneni slo do ****, u manitou je problem v konstrukci tlumice, ne v ramu kola, proste se tlumic postupne zanoruje, je to zpusobeno konstrukci negativno komory ktera nema svuj vlastni ventilek.........
normálně bych Ti radil NRS. Ve srovnání s iDXC je tužší, lehčí, rychlejší, při precizním seřízení tlumiče tuhý v záběru a zároveň pohodlný. Ale..na skorometrák bych dal něco z kategorie ENDURO. Třeba GIANT AC nebo REIGN či tak nějak.zdar.
Souhlas, i když těch 90 kg není tak strašně moc – když se přehodí vidlice tak není co řešit, ale záleží co chceš jezdit – při závodních ambicích na XC a občasné maratónky bych si upravil NRS3 (jak to mám já), na blbnutí do lesa něco z katergorie ENDURO, ale i to GT se mě líbí – takže jsem ti moc neporadil! :-(
U GT je problém v plovoucím středu, ve Velu psali že po 1500 km byla vůlé, kterou bylo nutno vyspravit vložkami. Osobně bych rozhodně nic nechtěl vložkovat :-) Každopádně s tím souvisí i nižší boční tuhost. Při tvé váze je možnost že bys to mohl pěkně vyrušit. Obzvláště pokud jezdíš častěji ze sedla. Než ho koupíš, tak bych to GT nejprve zkusil, teď je možnost si ho ve vybraných obchodech zapůjčit.
PS: zkus si sehnat to velo a přečti si něco o něm.
NRS3 5000 km bez vůle..... Už se mě to GT tolik nelíbí :-)
si nevyberes, GT chodi a nevydrzi, NRS nechodi a vydrzi. co je lepsi?
NRS nechodí? Od kdy? To máš z doslechu, nebo valstní zkušenost. Já měl NRS 1 m. 03 a naprosto v pohodě, zdar.
dle meho soudu nechodi. sem zvyklej na velmi aktivni projev, coz u NRS neni. jel sem na obou zde porovnavanych kolech a rozdil v tomto smeru je propastny. zatimco NRS mi prislo jakoby melo cca 5 cm zdvih, GT mi prislo ze ma zdvih vetsi nez tech 10. otazka je co cekas. ja bych NRS nechtel. nutno jeste dodat, ze se nehoupe ani jedno. i to je duvod spis pro koupi GT.
hele a nema ten I-drive neduhy klasickyho plovouciho stredu – tedy ze nepracuje vubec pokud je clovek ze sedla?
nerekl bych. co si pamatuju, tak i pri brzdeni i vestoje zadni stavba pracovala slusne. mozna tam nejaky rozdil bude, ale pri jizde je tezko pozorovatelny.
Jeste jsem si vzpomnel na jednu vec z dlouhodobeho testu Vela GT iD XC. Jak v prvnim hodnoceni, tak ve druhem zminili, ze zadni stavba neni moc tuha, ale ze to na ovladani kola vubec ale vubec neni znat. Je mi to strasne podezrele, proc tak ubezpecovali, ze to vubec nevadi. Problem s nedostatecnou tuhosti jsem si vysvetlil pro sebe tim, ze GT pouziva u cepu zadni stavby loziska z hlavovych slozeni (a vydava to za senzaci a vyhodu), ale ty jsou delany na uplne jinou namahu. Takze nevim.
Problém je spíš v tom, že to je krkolomnej jednočep. Chtěl bych vidět, jak by vypadal po 5000 km. Přesto je to určitě kvalití svezení, ale 92 kg tomu dá určitě dobře zahulit. Měl jsem ho taky jako žhavýho adeptat (uchvátila mě verze ID-XC 01 2004 – i barva a samolepy super, letošek trochu zmrvili), ale vůle v plovoucím středu mě odradila. Nechci nic vložkovat, ani se vtom vrtat. Zkusil bych se taky mrknou na toho JAMYSE (doufám že se tak píše) docela vychází dobře v testech a nejen ve VELU a měl by být tužší.
http://www.bikecentrum.cz/gt.php?…
Jinak zde je znázorněno, jak to vlastně funguje.
PS: tuším že loňský model měl problém ze zadní stavbou, praskliny ve svárech. Pro letošek to udajně, ale vychytali vše je zesíleno.
Mám Jamise, ale enduro. Nemám moc s čím srovnat, ale jede to moc hezky. Už aby vyschlo bláto v lese.
… hmm. Moc jste mne s tou vuli v cepech nepotesili. Stejne jako roman II (mam velmi podobne „parametry“) uvazuju u vymene HT za FS a GT bylo horkym kandidatem. Vzhledem k tomu, ze nemam moznost kola vyzkouset v realu (ani to GT ne, nebot tady maji na zapujceni vel. M a to je na 190 trochu malo), nezbyva mi nic jineho, nez se rozhodnout dle testu v casopisech a na webu a teto konference. A tedy porad nevim …
Dejte jeste nejaky typ – maratony nejezdim, spis se kocham, ve vyjezdu sedaci sval ze sedla zvednu jen vyjimecne ,sjezdy jezdím opatrne, obcas musim i po asfaltu.
V Brne u Velo-Hanaka maji to GT v M i v L
L jsem objevil i v Kromerizi – ted uz jen musim pockat, az se me oblibene trasy v Hostynkach stanou sjizdne …
Chybí ti tam KONA, mrkni na http://www.kona.cz/2k5_kolo.php?…
Canyon – doufám, že to píšu správně, systém podobný jako Spešl. Nebo se mrkni na Tinkův Giant AC
Ty Canyony vypadaji dobre, uz jsem se na ne dival. www.canyon.com/…s/index.html?b=47 skoda, ze je prodava jen BikeExpert v Praze(snad). Doby, kdy jsem jezdil do Prahy kazdy tyden uz jsou davno pryc. Ted vsechno resime po netu a ze Zlina se skoro nehnu.
Je to čtyřčep stejně jako Spešla a jsou dobře osazené vzhledem k ceně, za kterou se nabízejí. Pokud bych neměl na čem jezdit , tak bych o Canyonu dost uvažoval – enduro se mi líbí.
Moc vám to rozhodování nezávidím,chlapci.Na full jsem přešel kvůli bolesti zad,ale jelikož jsem zkusil občas XC,nebo maraton ve svižnějším tempu,chtěl jsem fulla s tvrdším projevem.Zvolil jsem NRS a jsem spokojenej,i když po pár hodinách jízdy ty záda přece jen trošku cítím.Kolo má slušnou váhu(okolo 12,5kg),odpich a podle mě slušně funguje(vzhledem k mým požadavkům).Ale ještě jsem chtěl napsat,že kdybych neměl tohle kolo,určitě bych chtěl,ale MOC chtěl Specialized FSR.Má taky slušnou váhu i odpich a řekl bych i lepší funkci.Na víc fullech jsem bohužel neseděl,tak nemůžu soudit.
Jednoznačně Giant NRS vzhledem k tomu jak dlouho je tehle full na trhu (asi 6 let) a nijak výrazně se nezměnil kromě patek. A kdyby to nefungovalo tak by se po nich ostatní neopičili a Giant jedna z největších firem na světě by ho už dávno stáhla z trhu. Jinak proti GT nic nemám ale vyvíjet systém plovoucího středu s kterým Trek a GF praštil před 5ti lety??? Nechápu proč se k tomuhle blbuvzdornýmu systému vrací třeba schwinn nebo Mongoose. Jsou to hrozný paskvily. Abych nechválil jen gianta tak třeba Cube Ams, nebo Cannon Jekyll nebo RB speedster nebo Duratec sonix atd.
se nediv že se k tomu vrací mongůs i švin ale patrí to spolu s džítý do jedny staje pod pacific
Cau,trochu mimo tenhle prispevek,ne?GT tenhle system plovouciho stredu i-drive uz taky dela tusim od roku 99 funkcne v podstate nezmenenej(predtim delalo GT ctyrcepy velice podobny tomu Giantu,jen ne s tak degresivne prepakovanym tlumicem – no proc to ten Giant vyviji kdyz s tim GT davno prastilo).Tyhle novy i-drivy jsou sice predelany ale principialne je to furt to samy jen je to o kus lehci (ten puvodni excentr byl asi dost tezkej).A taky to zda se funguje protoze to lidi kupujou a jeste jsem nevidel ze by si nekdo stezoval na funkci toho pruzeni – jen ze zacatku si stezovali na blbou geometrii a ted u toho odlehcenyho systemu ty prvni praskaly tak to museli zesilit.
To člověka vyloženě potěší, když mu rupne rám :-) Ono se tu tak ani nekritizuje funkce exentru, jako jeho provedení – prostě pokud musím někam strkat vymezovací podložky po nějaký 1000ce km, tak to asi vpořádku není.
No vzdyt ja jsem taky nereagoval na tebe ale na deda vseveda,kterej tu funkci kritizoval.Ze ti praskne kyvka je blby ale kdyz ti ji vyreklamujou za zesilenou ktera uz by prasknout nemusela tak se to jeste da zkousnout.Kdybych mel kupovat kolo tak bych ale asi radsi koupil lonskyho i-driva s tim starsim tezsim ale uz odladenym excentrem.
Já se domnívám, že starý GT LTS byl klasický čtyřčep, ale GIANT NRS je modifikovaný – tah řetězu jde proti zdvihu.
Loni jsem se rozhodoval mezi Giantem NSR a GT i-drivem s excentrem. Osobně mi vyhovoval významně aktivnější projev zadního pružení GT. Záleží ovšem jakou preferuješ jízdu. NSR mi připadlo tvrdší. Já hledal pohodu. V každém případě to raději vyzkoušej.
A jaký GT teda máš ?