Moze sa nieco poskodit ak sa jazdi na prazdnom skarebe? Teda ak vidlu zamerne vypustim a priviazem podkovu k brylam tak aby vidla bola trvale pritlacena na koncovy doraz.
Moze sa nieco poskodit ak sa jazdi na prazdnom skarebe? Teda ak vidlu zamerne vypustim a priviazem podkovu k brylam tak aby vidla bola trvale pritlacena na koncovy doraz.
:)
Důvod???
Tak toto je veľmi vážny problém, to treba lieči?.
Já se klidně léčit budu, protože tady tohle mi hlava nebere. Proč dělat z odpružené vidle pevnou??? A ještě takovým to způsobem…
Prepáč, moj odkaz patril marttovi, blbo som klikol, ale ani mne nejde do hlavy tá kravina, čo vymyslel martt.
Kup si Loc-out a nebo rovnou pevnou vidli to vyjde jeste levneji. Tohle je teda fakt blbost.
Bolo mi jasne, ze sa budete pytat na dovod. Ale mna fakt zaujima, ci sa tam moze nieco pokazit.
Dovod je jednoduchy. Na niektore preteky je lepsia pevna vidla (je nizsia a pevna). Premontovavat vidlu sa mi ale nechce a toto sa mi zda ako jednoduchsie riesenie.
Ad lockout – ten tam nemam a navyse blokuje vidlu v hornej (vytiahnutej) polohe.
Konkretne sa jedna o casovku (sprint) do kopca.
Silnicni, nebo MTB casovka?
Silnicni na MTB kole a je to autodromu :)
Ja nahodou jel… dojel jsem 5 :)
ne ze by som sa chcel do toho montovat ale predpokladam ze mtb. http://rcp-team.sk
Přehození vidlice je otázka max. 5 minut takže pokud ji máš tak nechápu co chceš řešit.
?
Pokud na tom trvas tak mozna by stacilo vidlici nafoukat na max tlak a zafixovat na zdvihu treba 3cm. Bez vzduchu ji to urcite nebude delat dobre.
Teda nezlob se ale takovou chujovinu uz jsem dlouho neslysel/necetl. Doporucuju to co daf natlakovat na nejvetsi povoleny tlak a pak se nebude tolik houpat.
Mozna jeste vyndat negativni pruzinu a misto ni tam strcit nejaky spalek.
S tou negativkou bych to nedelal.
to ja taky :)
pred rokom som do nej natlacil 15 atm (povolenych je tusim len 12) a napriek tomu sa pri jazde do kopca dost hupala. Velka cast toho preteku sa ide von zo sedla a vtedy je tlak na vidlu vacsi. Myslim si, ze tie dorazy musia byt stavane na to aby sa v nej nic nepokazilo ak ju vypustim. Fakt mi to nevie nik potvrdit, ci vyvratit?
Mnohi jazdci na prednych miestach na ten uphill namontovali pevnu vidlu. To sa mi zda ale kvoli desiatim minutam zavodenia trochu velka akcia.
Je to v terene ale zase nie v nejakom drsnom.
Tu je opis: http://www.bikemagazin.sk/modules.php?… http://milos-mtb.edison.sk/…uphill04.php
Zkusil bych ještě vypustit kola – po ráfku to nebude tak odskakovat a poletíš jak drak..:))
Zavodit budes ty? nebo nekdo z tveho okoli?
moj syn.
Dokonca som nasiel fotku, co robila ta konkretna vidla napriek tomu, ze bola nabuchana uplne na maximum
tu je fotka http://milos-mtb.edison.sk/…/uphill3.jpg
a to dieta malo asi 65 kg, takze nemylit si to s mojimi kilami :-)
Nejak se mi nechce verit, ze tohle by delal Skareb nafoukany na 15atm pod 65kg jezdcem(nemeri spatne manometr pumpicky?) Urcite pohupovani na vidlici bude porad pokud je tam negativni nebo mekka negativni pruzina.
Vidlice by tech 10min jizdy mela na ne moc rozbytem terenu vydrzet ale ja bych to rozhodne neriskoval (teda pokud uz neni stara a neuvazu je se o jeji vymene:)
Fukal som ju doma v asi 25 stupnoch, na tom preteku bola zima okolo nuly. Mozno to ma tiez vplyv ale nemyslim si, ze nejaky velky. Tlmenie som dal na maximum. Na dotyk bola ta vidla tvrda jak kamen. V skutocnosti dost pruzila ako vidis z tej fotky. Mozno mi manometer ukazuje zle, tiez sa mi zda, ze ukazuje trochu vela ale neviem ako by som ho skalibroval.
A i kdyby se nakrasne pohupovala diky negativni pruzine, tak to nezere zadnou energii (tedy ne tu vynalozenou na jizdu vpred), ale pouze udrzuje kontakt kola s povrchem....., ale nevim jak bys stlacil negativni pruzinu, kdyz by ani nesla stlacit pozitivni (bez toho abys zatahl rucne za vidlici). Na negativni by byl preci stejny tlak jako na pozitivni a to pouhou setrvacnou silou vidlice budes tezko prekonavat. Navic bys musel s tim kolem skakat (nebo neco obdobneho).
Já teda nejsem v termínech kovanej, ale negativní pružina tlačí vidlici do zvihu (stlačuje ji), ne? Pokud je tomu tak, potom Skareb nemá negativní pružinu. Má pouze elastomerový doraz.
Fakt? To i RST na tom jsou lip…nektere :)
Ve Skarebu je samozrejme krome negativni i pozitivni pruzina, ktera by mela pracovat v pocatku zdvihu.
Pokud chápu správně funkci negativní pružiny, potom na níže uvedeném schematu je pozice „G“ pozitivní pružina. Fumkci negativní pružiny plní elastomery navlečené na pozicích „B“ a „H“. http://www.answerproducts.com/…SKAREBSU.pdf?…
to jsou dorazy
Takže je správné mé tvrzení, že tam žádná negativní pružina není?
no nejsem si ted moc jistej ale jedna malá negativka by měla být na obrázku h, akorát tam asi není znázorněna jako pružina, ale ve vzduchových manitouech nejsem pevnej v kranflecích…pružinový jí tam maj 100. je to prostě asi 1 cm dlouhá pružina hned nad spodní zátkou vnitřní levý nohy.
No jo, něco tam je. Na to schematu to sice vypadá zase jako kus plastu, ale já tu nohu až tak rozloženou neměl. Zatím nebyl důvod.
No jo covece tady to vypada ze tam opravdu neni. Tak to jsem asi kecal no. Rozdelanou jsem ji jeste nemel :)
Oprava: škrtněte si, prosím, větu „Fumkci negativní pružiny plní elastomery navlečené na pozicích "B“ a „H“." To je samozřejmě nesmysl, omlouvám se.
To berete tu cyklistiku nejak moc vazne? Synovi viac pomozes, ked ako veci neznali turista budes nahodou zavadzat superom na trati :)
:-))) mna tam dost ludi pozna, toto by mi teda nepreslo :-)))
Ale mohli by sme tam nahnat synov turisticky oddiel a vytvorit zacpu na trati :-)
Stejně jí pak budeš muset vyměnit, ale je fakt že si jednu výměnu ušetříš.
vidlicu by ti to dodrbat nemalo, aspon moja RS Duke XC v pohode vydrzala asi 40km jazdu bez vzduchu, vratane zjazdov. Myslim ale ze ta zmena geometrie pri stlaceni vidlice o 8 cm bude robit aj pri jazde do kopca dost velke problemy, na tom sa bude aj blbo slapat, ked je clovek zvyknuty na normalny posed. Myslim ze ak nechces kupit pevnu tak najlepsie je nabombovat to na max tlak. To kyvanie o 2–3 cm bude mozno strata v ciely 2 sekundy. Ovela viac ide o vahu pevnej vidlice. Myslim ze takeho super vymyslanie ma zmysel ak mas 9kilovy HT, tiez som takto zvykol optimalizovat bike (odmontovane brzdy,kosik na flasu) na uphill, ale je to strasne mali rozdiel.
U Skareba udělej údržbu a namontuj pevnou. Prospějě to vám oboum. Ty budeš na závodech soustředěnej jen na výkon a on si odpočine. Navíc za to, co tady brouzdáš po netu by si ji měl už dávno přemontovanou … asi tak
Teoreticky by to vadit nemělo. Vzduchový píst bude v horní úvrati, něco málo bude pružit pružina, ale protože ta je určena pro počátek zdvihu, tak vidlice bude asi furt na „gumovém“ dorazu. Ale já bych to nedělal.
da sa povedat, ze som cakal na Tvoju odpoved, viem ze sa v tej vidle dobre vyznas. Ja to teda najprv skusim na necisto (na asfalte) a ak budem mat pocit, ze sa tym neposkodi, vypustim mu ju na preteky. Rozhodne by som ju ale niecim zviazal aby do dorazov nebuchala ale na nich trvale sedela.
Uz som skusal, ze ked ju vypustim padne na spodok ako by v nej ziadna pruzina nebola.
Dorazy jsou elastomerové, tak by jim to bouchání nemělo ublížit. Když už to chceš teda zkoušet.
ale aby náhodou nenajel na nějakou větší nerovnost a ta rana i přes ty elastomery nepoškodila ty spodní spodní zátky vnitřníh nohou…pak by mu mohl uchcávat olej z tlumiče do lázně na futra. Katastrofickej scénář je že by se s těma zátkama dojebal aj spodek vnitřníh nohou a to je pak na novou vidli.........Jak si psal hore, nevelké zatížení to snese ale kdo ví kde je hranice nevelké/velké.
Prece na mezi pruznosti materialu :)
ked toto tak citam, tak ju predsa len asi nevypustim. Hoci je v zaruke, ktovie ci by to uznali.
Tak to by teda asi neuznali…
A co na to rekne ram? Geometrie ramu je spocitana na nejake uhly, ne?
to sa cele ide do kopca. Pozri si tu fotku, kde ide popri vodorovnom muriku. Geometria je spocitana na vodorovny teren, do kopca je imho nizsi predok lepsi.
Je to od věci,ale podle te fotky bym řek,že ma to kolo male…
Ten bike ma rozmer 19 palcov a dieta ma vysku 183 cm. Sedlovku nema este uplne na doraz.
Este jazdi aj na mensom 17 palcovom horskom biku (zimaku) – ten ma najradsej, je to ale neskutocny srot a navyse dost tazky. Tam ma sedlovku 40 cm skoro uplne na doraz.
A na maratony ma 19 palcovy Schwinn moab, ten je trocha vacsi ale aj tazsi ako to Ravo.
Cestak (silnicku) ma 58 cm vysoku.
Tak se mi to asi jenom zdá.Nevím jestli se ještě hodí výraz „dítě“ na takového chlapa :-)
na tej fotke mal 15 rokov.
On so sestrou su dvojcata, su mladsie z nasich deti a doma ich preto este stale obcas volame babatka :-)
Mě se to stalo jednou,že mi během cestu utekl, zmizel, vyfoukl se, odplazil se, rozptýlil se všechen vzduch, šlo to na dno, a požítek z jízdi nic moc. Mě jí to nerozbilo, ale já jsem po zjištění maléru jel pomalu cca 15 kiláků domu, pomalu a snažil se moc nedrncat.