Mám asi dva tři zuby na převodníku docela dost odrbané, ale pořád nemůžu přijít na to, jestli by mi to mohlo způsobit nějaký problém, ale možná to ničí řetez. Myslíte že by bylo vhodné to obrousit šmirglem do hladka?
Mám asi dva tři zuby na převodníku docela dost odrbané, ale pořád nemůžu přijít na to, jestli by mi to mohlo způsobit nějaký problém, ale možná to ničí řetez. Myslíte že by bylo vhodné to obrousit šmirglem do hladka?
podobný problém jsem měl s prostřední plackou. vymačkané zuby od starého řetězu. nový řetěz na nich zústával viset. vyřešil to pilník. teď už je to dobrý.
Jestli mas na zubech otrepy, tak to zacisti pilnikem. Pokud s tim do ted nemas problemy, tak to nejspis ani casem vadit nebude.
Tak jsem to jemně obrousil šmirglpapírem, přijde mi ten převodník měkkej jak bláto, nemůžu si pomoct, ale převodník Alivio z roku asi 97 na mě působil daleko trvanlivějším dojmem. Mám obavu, že když na to půjdu z pilníkem, změním tim velikost zubů a pak to možná bude dělat neplechu.. zatím to jen dělalo divnej zvuk při řazení a hnusně to vypadalo:-)
Mozna je to tim ze ten Alivio byl ocelovej :)
Zub sem, zub tam, Sachsový převodníky i pastorky Power Glide byly tu a tam bezzubé kvůli lepšímu řazení. Já v létě urazil zub o kámen a chodí to dál. Obyčejným převodníkům bez náběhů jsem naproti sobě trochu upiloval zuby pro lepší řazení (a la Shimano SG).
tak tak , taktéž jsem na otlačené zuby použil pilník, a po nasazení nového řeězu ok !?
A nejsou ty tvoje „odrbané“ zuby náhodou odrbané schválně přímo z výroby? Jde totiž o to, že na každém trošku slušnějším převodníku je pár zubů upravených, aby řetěz lépe nabíhal z menšího na větší převodník. Ty upravené zuby jsou nižší – jakoby obroušené, jsou často jakoby nastřižené a zdeformované. Je to ale v pořádku, tak to má být. Taky mi do servisu přišlo pár lidí, že mají asi popraskané a poničené zuby na převodníku a a? jim ten trojpřevodník vyměním. Jeden zákazník si již přímo přinesl nový kompletní trojpřevodník Acera i s klikou.
Ne, taková guma zase nejsem:-)) To vím že některý zuby jsou menší. Ale prostě se mi to poškodilo buď při brutálním řazení nebo od nějakýho šutru. Jsou tam viditelný rápance a rozpácliny. A moje převodníky Alivio byly taky z hliníku (možná alíviové nebyly, bůhví co tam bylo namontováno, soudím podle klik) ale prostě vydržely víc než tohle. S každým ročníkem jsou ty komponenty snad shitovější, si nemůžu pomoct.
Poničit zuby převodníku není tak jednoduché, řekl bych, že jsi musel při nějakém přeskakování kamenů a překážek převodníkem asi někde chytit. Známý jednou zůstal za převodník doslova viset na kmeni stromu, když ten kmen „přeskakoval“. Zuby sice nezničil – ty se zasekly do dřeva – ale ohnul velkou placku.
No jasne to je pak zraly na vymenu!Me se stalo presne to samy nachlup to je ta bikerska obec ale stejne prastena jako ja!
ja mam na trekovi alivio 1994 a chodi… hyperdrive C s upravenymi zuby ja se pise vysej, po nekolika brutalnich padech, kamenech, klaccich prekousnutych jak nic… vzdycky stacili klesticky, pilnicek, a hlavne drobet casu a jede se dal…
No jo dřív to prostě byla jiná kvalita. Dnes se tlačí dolů náklady a dělá se to všechno hlavně hezký na pohled. Převodník jsem opiloval, chodí to teď pěkně, ale když tak budu pokračovat, za chvíli mi tam žádný zuby nezbydou:-) Možná bych tam měl hodit ocelovej převodník a byl by klid..
Vymenit a poridit rockring