• Petr_67

    Ve Velu vyšel test krosů a musím říct, že tato skupina kol se mi čím dál víc zamlouvá. Mám sice dvě kola, silničku a horáka na hladkých pláštích. Jezdím převážně po okreskách (bývají dost rozbité) a jen občas si cestu krátím lehkým terénem. Tak se mi zdá, že dvě specializovaná kola ani pořádně nevyužiju. Takový kvalitní kros by mohl být super řešení. Co vy na to? (Ovšem neptám se závodníků:-))

    0 0
    • BOREK  

      mno, ja jezdil /dojezdil-praskl/ stareho favorita a koupil Kellys Result Cross, najeto 6000 bez problemu. Koupil sem si letos konecne bika:)do lesa s krosem…LOL, je to o hubu

      0 0
        Výběr z produktů
        SCOTT Spark 910 29 kolo, černé Skladem > 2 ks

        Novinka -27% SCOTT Spark 910 29 kolo, černé

        101 999 Kč -27% MOC 139 999 Kč

        BMC Speedfox AL TWO 29 kolo, zelené Skladem 1 kus

        -13% BMC Speedfox AL TWO 29 kolo, zelené

        45 899 Kč -13% MOC 58 599 Kč

        GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá Skladem 2 ks

        -8% GHOST Nirvana Essential 29 kolo, zelená/šedá

        od 31 999 Kč -8% MOC 39 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • Petr_67  

        Takže je velký rozdíl mezi bikem a krosem v lehčím terénu?

        0 0
        • BOREK  

          podle mne docela jo. hlavne ovladatelnost kola, na biku je to radost, na krose uz ani ne, radsi po silnici ci cyklostezkach. btw kazdy rok jezdim na krose na dovolenou na tyden nekde do ČR, takze samo brasny atd.

          0 0
        • Vymi  

          Cross je prece kompromis mezi bikem a silnici… takze tam rozdil je a docela velkej… cross musi zvladnout jak slabsi teren tak i pohodovou jizdu na silnici – tedy docela rychlou bez moc velkeho odporu… problem je jen v tom ze spoustu lidi si mysli ze kdyz maji crossa tak s nim muzou jak v terenu tak i na silnici blbnout… na silnici proc ne tam ho neznici ale nikdy to nebude silnicka… a co se tyka terenu… odrovnat kolo behem par hodin jsem uz zazil… a potkat opravdu amatera na sjezdu kde bych si nedovolil jet na crossu tak to uz je opravdu moc… takze pro me je cross opravdu zbytecny… jedine BIKE :-)

          0 0
        • tbc  

          Ide aj o to co je podla teba lahsi teren. Cross zacne mat vazne problemy na maksich podkladoch, napr. na luke, listi v lese, na piesku na plazi. Pokial je teren spevneny, t.j. lesne a polne cesty, chodnicky tak je to uplne super. dokonca si myslim ze vhodnou volbou pneumatiy moze predcit bajka v istych situaciach (ujazdnena hlinita lesna cesta bez velkych jam, rovina).

          urcite si zrataj po com jazdis najviac. kym sa dostanes do lesa ides po asfalte, a tam ma cross urcite navrch proti bajku.

          ja jazdim celkom rad po lesoch, poliach a lukach. mam crossa a som spokojny. ale vela najazdim aj po asfalte, cykloturistiku s taskami, a tam hned postrehnem ze mam vyhodu proti kamosom co idu na bajkoch. a to ani nemusim menit plaste za sliky (mam 37mm IRC Cross V, najterennejsie cosove plaste co som zohnal, velmi vhodne do blata :-)).

          0 0
          • Fishboy  

            Ahoj, můžu se tě zeptat, co máš za kolo? Chci jezdit po stejných terénech jako píšeš ty. Právě přemýšlím o novém kole, ale max. do 11000 kč. Co by jsi řekl na 4ever shadow 2012? Měřím 188cm.

            0 0
    • miťo  

      No, povazuju se za amaterskeho zavodnika :) a prave jsem se vratil z treninku na silnicce, 100km z HK do Podkrkonosi a zpet. Jak jsem se tak vytrasal na rozbitych okreskach, napadlo me, jaky by to asi bylo trenovat na cyklokrosovym kole. Nebo na silnicce s odpruzenou vidli RS Ruby Metro (uz se asi nevyrabi) a pantograf.sedlov­kou. Poznamka pro rejpaly: Jen trenovat, ne zavodit!

      0 0
    • MF  

      Mne cross pride taky bajk ani tade ani tade. Ale je to len moj nazor. Radsej by som zobral bike a keby som vedel ze pojdem dajak viac okresiek, tak nahodim hladke tensie plaste a je vybavene. Keby som chcel na tej okreske podavat vykony vezmem cestak.

      0 0
    • m.k.2  

      Loni jsem si ze stejných důvodů krose koupil.V zimě jezdím po okreskách, v létě cyklostezky a lesní cesty a jsem spokojen. Otázkou je co je podle tebe lehký terén, ale i to se dá řešit použitím hrubších pláš?ů i když na drsnější terén kros není.

      0 0
    • emkaa  

      Teď už bych si ho nekoupil, ale tři roky jsem jezdil cross Amulet Husky a byl jsem velmi spokojenej. Teď už mám nároky trochu jinde, nejsem nějak technickej jezdec, ale občas přece jen jezdím i po šutrech a kořenech, maratony a tak. Prostě pro hobby maratonskyho jezdce to moc není, spíš pro turistu. Taky na sjezdy s crossem jsem musel dávat trochu bacha, teď tam horáka pustím a on tím nějak projede. Nejde ani tak o rozbití huby, ale spíš je to kolo bytelnější a nemusíš se o něj tolik bát. Na druhou stranu bydlím v HK a lidem tady cross rozhodně doporučuju, protože z 95% jezděj maximálně po polních a lesních cestách a tam je to ideální. Řekl bych, že cross je lepší volba než horský kolo na slickách. Horský kolo je mnohem líp ovladatelný, když jsem ještě měl toho crossa, tak jsem si vždycky půjčil od kámoše bajka a okamžitě mě nějaká záhadná síla nutila najíždět bezdůvodně na obrubník, skákat a prostě různě blbnout. No možná to bylo jen to pivo po vyjížďce:-) Jo a možná jsou dnes ty crossový kola někde jinde, ale úplně jinak se na tom sedí, bajk má většinou delší sportovní posez, na crossu jsem byl víc vzpřímenej, spíš je to dělaný aby to bylo pohodlný. No a ten můj byl ještě z ocele, takže při záběru prostě nebyl dostatečně tuhej, dneska to bude v hliníku asi lepší,ale jestli seš silovej jezdec, tak to ber v úvahu. Ale zas ne, že by se na tom nedalo jezdit, občas na maratonech vidím nějaký borce, třeba na Malevilu pravidelně a vůbec nejsou špatný, samozřejmě ve sjezdech ztrácej. A můj dálkovej rekord cca 210km pořád drží ten starej cross:-) Uff to jsem se teda rozepsal, holt mi ta klávesnice na švihu chyběla:-)

      0 0
      • wbiker  

        Já bych právě naopak řekl, že horský kolo na slikách je od krossu k nerozeznání. Rozdíl je vlastně jen v kolech a posedu (no a v hmotnosti, to je asi jediný, s čím se nic, ve stejné cenové kategorii, nedá dělat). Pláště změníš lehce a posed – stačí vyměnít představec za strmější a kratší a máš kross. Spíš bych řekl, že je to záležitost pevnýho rozhodnutí. Jestli si je jistej že nikdy nic tvrdšího než polní cesty jezdit nebude, nebál bych se jít do toho krosse. U horského, když ho ty polní přestanou bavit, výměna nebude tak drahá.

        0 0
        • orca  

          Taky bych se přikláněl k variantě koupit horáka a užší gumy, takhle jsem to uděl na prvním kole mamině a super… Gumy můžeš kdykoliv vyměnit kdežto z krosového bajka nikdy neuděláš. A navíc jestli se nemýlim tak krosové má i větší průměr kola tím hůře do terénu…

          0 0
    • cabbage  

      jezdim presne stejnej teren co ty akorat na fullu s drapakama. ale kdybych si kupoval kros, tak bych zauvazoval o dudak rebel.:)) krosovy kolo sem mel pujceny o taty a nejak me to neoslovilo-je to takovy nijaky(a to mam kompromisy rad:)

      0 0
    • JMT  

      ne

      0 0
    • rock  

      Bike na hladkých pláštích je podle mne jen nouzovka – vlastně se jen ponechají nectnosti MTB (váha a malá kola) a eliminuje se jeho největší plus (průchodnost terénem); záleží samozřejmě na Tvé finanční situaci, ale možná bych o tom uvažoval …

      0 0
      • McBlacky  

        váha? to jako že kros je lehčí o tolik, to asi ne. Pokud srovnáš stejné cenové kategorie tak to o moc nebude…

        0 0
      • wbiker  

        Jen maláotázka tak trochu mimo. Jezdte někdo 29¨ kola na mtb? Je velký rozdíl oproti klasickým 26¨? A dá se to srovnat s případem slicky na krossu a na mtb? O tomhle rozdílu jsem nikdy nepřemýšlel.

        0 0
        • orca  

          A myslíš že to kolo se ti vejde do vidlice ??? a co brzdy ?? to je blbej handl…

          0 0
          • wbiker  

            No, někteří 29" kola jezdí a myslím bez problémů. Mají kotoučovky, takže s brzdama problém není a vidlice asi taky nějaká existuje. Já jsem o tom četl teda jen ve Velu, tak mě zajímala bližší zkušenost. Prý je průchodnost terénem lepší.

            0 0
            • orca  

              Průchodnost terénem při zvětšení kol je lepčí ?? a není to naopak ?? Proč asi ta kola (bike) jsou menší než u silniček . No nevím..Ale tohle sestavovat to by asi přišlo na řádnej ranec…A dělat si doma kolo k obrazu svému se začíná rentovat až od určité ceny a užití…a v tomto případě – vyhozené peníze…

              0 0
              • lubos  

                Proc jsou mensi .. tak na tohle je odpoved. Nekde jsem to cetl. Jednoduse kdyz s tim nejaci typci zacinali v USA – garazovej podnik (Gary Fisher?) – tak prvni co se jim dostalo do ruky bylo nejake kolo z cehosi – nevim z ceho – co melo 26". A tak to pak zustalo. Tusim to psali ve Velu.

                0 0
      • Petr_67  

        No uvažuji tak, že bych obě kola prodal a koupil místo toho fakt dobrý kros a měl ho jako jediné kolo. Velice mě to láká. Důvody: Vzhledem k tomu, že jezdím jen silnici a jen občas nějaké polnačky a lesní cesty, je bike na drapákách jen přítěží. Na silničce si zas nemůžu zkrátit cestu terénem. Vypadá to jako ideální kompromis, jen mám obavy aby to zvládlo třeba nějakou náročnější horskou tůru, kdyby mě to popadlo. Těžké rozhodování.. Ale než fulla tak radši kros s odpruženou sedlovkou, na to moje ježdění:-)

        0 0
        • Andrzej  

          to kolu tezsi turu zvladne, ale nebude te to v tom terenu vubec bavit

          0 0
    • MARIN  

      NIKDY

      0 0
    • Volf  

      Právě mám doma na testu crossový kolo a už vím, že tudy cesta nepovede. Je to úplně jinej styl cyklistiky. Prostě vzpřímenej posed, na silnici to o tolik víc nejede, jak se dostaneš mimo cestu, tak to kolo je takový jako by nestabilní / asi pro velký kola /. Včera jsem dal 100 km trasu po silnicích třetí třídy a takovejch těch zpevněnejch cestách lesem / jezdím ji pravidelně každý jaro na biku pro porovnání výkonnosti na jaře / a na tom crossovým kole jsem nenašel nic, co by mne přesvědčilo, že právě takovej typ kola mi schází.

      0 0
    • Floydie  

      Sam jezdim temer vyhradne na crossovem kole a kdyz jsem se rozhodoval mezi mtb a crossem tak cross jasne vyhral. Jezdim radsi vetsi vzdalenosti a nejaky skoky ze skaly me nezajimaji. V tomto pripade neni zadny duvod mit mtb. Stejne si myslim, ze vetsina lidi co mtb ma ho nevyuzije, protoze je pravidelne potkavam na silnici :-) A kdyz me kamos co mtb jezdi zatahne do lesa, projedu to co on v pohode taky. Dokonce jsem mel v urcitych sneznych pasazich vyhodu, protoze mi uzsi plaste lepe drzely stopu. Kolo rozhodne nesetrim, ale jak rikam kvalitni cross je skvely kompromis.

      0 0
    • McBlacky  

      já bych se toho nebál. Začínal jsem na krosu před 13 lety a tenkrát to byly proti dnešku plečky a přesto jsme jezdili spíš po lesích, ikdyž za cenu každodenního centrování :) po tom co jsem viděl moderního krosa v akci (pilotáž Fousáč) ve sjezdech, kde ujížděl lidem na bajcích, můžu říct, že kromě toho že se rychle udělá vakl jako kráva na vidli to vydrří strašně moc. A kdo tvrdí že kros není do terénu to bud nezkusil, nebo jel na nějaký lowend šrotu (do 10tkč). Není to sice tak obratný, je to těžší v terénu, ale dá se to.

      0 0
      • fousac  

        dik.. ;D

        problem bych videl fakt jenom v ty vidli.. kdyz se tam nejaka odolna a sirsi plaste (vozil sem black jacky, cili cca 1,8"), je to vlastne 29" MTB..

        0 0
      • Martin  

        Ceossový kolo nee. Proč? Protože má všechny nevýhody kompromisu!!!

        0 0
        • fousac  

          napriklad??

          0 0
          • Martin  

            vycházím z úvahy, že buď bike nebo silničku. Crossový kolo je na silnici pomalý, do terénu nevhodný. Má úplně podivný převody. Odpružená vidle na silnici zbytečná, v terénu nedostačující. Na silnici je zbytečně těžké, do terénu málo masivní (prd vydrží). Tak asi tak. Prostě kompromis.

            0 0
            • MMX  

              Ty nie si moj klon? Lebo aj ja sa volam Martin a mam rovnake nazory: Kros na ceste: Tazky, zbytocne odpruzenie, siroke plaste, siroke sedlo, blby posed, pomale prevody. Kros v terene: Malo odolny, nedostatocne odpruzenie, uzke a nestabilne plaste, maly sloping. Prevody mne osobne neprekazaju (mam lacne MTB s krosovymi prevodmi), jazdim silovo takze nemam problem ist v terene na 48–12.

              Takze dovody na kupu krosoveho bicykla nevidim, a ak aj ano, URCITE NIE S ODPRUZENIM. Take „pruzenie“ ako maju krosy v pohode a bez narastu hmotnosti nahradia podhustene plaste, gelove sedadla (ale nie tie siroke, skor nieco ako fi´zi:k CP3), makksie gripy a vyuzitie karbonu kde sa to da; riadidla, predstavec, sedlovka, lyziny sedla a za zmienku urcite stoji aj karbonova pevna vidla Pell´s.

              Ak niekto jazdi lahky teren aj cestu tak skor by som odporucil CYLKOKROSOVY bicykel; zachovava sportove vlastnosti cestneho ale pritom vdaka plastom a brzdam zvladne aj lahky teren. A staci prezut plaste a mate cisty cestak. A co sa tyka MTB na ceste tak jedna skusenost: V pohode som presiel niekolko km po hladkej asfaltovej ceste 1 triedy na celoodpruzenom biku Kona Kikapu; mal plaste 2.5" Maxxis Minion DH s butylovymi vystuhami, platformove pedaly, pruzinovo-olejovu vidlu Marzocchi EXR Pro a pruzinovo-olejovy tlmic FOX Vanilla. Priemerna rychlost mojej jazdy bola cca 30km/h. Takze nie je o com diskutovat a ak vam 30km/h nestaci, kupte si cestak.

              0 0
              • Ekscel  

                Tak krosové kolo, které má pevnou vidlici a přitom „využívá karbon kde se dá – představec, sedlovka, lyžiny sedla a vidlice“ bude stát asi tolik co solidní kros s kvalitní a funkční odpruženou vidlicí s lock-outem :-)

                0 0
                • MMX  

                  To ano, ale bude lahsi. Okrem toho nie vsetky vidlice su pri uzamknuti uplne nehybne, skusal som RockShox SID a aj pri uzamknuti mal zdvih asi 5mm. A dalsia vec; pri prudkom naraze (necakane prejdes cez jamu alebo nieco podobne) pevna karbonova vidlica vydrzi viac ako odpruzena uzamknuta. Okrem toho kde by si ju odomykal? Keby si mal uzamykatelnu XC vidlu tak este ok, ale crossova vidla ti imho v terene aj tak nepomoze, maximalne na rozbitej ceste ta tak netrasie ale to ti spravi aj karbon.

                  0 0
                  • cabbage  

                    pri prudkem naraze se uzamcena vidle otevre,zpracuje nerovnost a zase se zavre. a pokud vim tak s tlumenim karbonu to neni tak horky,stejne jako u titanu.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Jsem byl linej psat, ale kdyzs to nakous, tak jeste pridam, ze docela pochybuju o tom, ze nejaka karbonova vidlice co myslis ty vydrzi vic nez zamcena odpruzena co myslim ja :) Ale verim, ze karbonovy BMX vidlice neco vydrzej, ale neverim ze znatelne tlumi.

                      0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ted to vypada, jako bych myslel tvuj prispevek. To byl jenom dodatek tveho k MMX.

                      0 0
                      • cabbage  

                        a vis ze sem to nepoznal? ty proste pises porad stejny veci, ktery pasujou uplne kamkoliv,jako predpovedi z delfsky vestirny......:-)

                        0 0
                    • MMX  

                      No o tom ci sa otvori sa da pochybovat, urcite to neplati pri lacnych ani pri starsich (ani pri tom SIDovi co som skusal). Titan pruzi o dost menej ako karbon tak to by som neporovnaval. A take nerovnosti ako su pri crosse to to zozerie v pohode kedze pri crosse je pruzenie kvoli pohodliu a nie kvoli prechodnosti terenom.

                      0 0
              • Martin  

                nejsem tvůj klon, mě našli ve škarpě:-))))

                0 0
    • Lensik  

      NE!

      0 0
    • fousek  

      Jestly chces jezdit prevazne po ceskejch silnicich tak bych na krosovy kolo zapomenul a kouk bych se po nakym celoperu, se zdvihem minimalne 150 mm

      0 0
    • tbc  

      ja osobne vidim iny problem pri dnesnych crossovych kolach. podla mna su vsetky nove kusy zle sprevodovane. pily 26–23–48 su proste na pastorky 11–34 prliz velke. ja jazsim pily 22–32–44 a najtazsie prevody pouzivam stejne pri jezde dole s kopca ked sa chcem viac rozmaknut. pokial to ma obute ozajstne terenne pneumatiky s priemerom >30 tak by som nechal prevody ako na horaku.

      inak celkom zaujimava alternativa ku klasickym cestakom, zacinaju byt __moderne'' fittness bajky. kto chce jazdit vacsinu casu po ceste, a sem tam nudzovo prebehnut po polnej par 100 metrov nech si ich aspon omrkne, kym kupi novy bajk.

      0 0
    • Glum  

      Určitě, ale musely by být splněny následují podmínky:

      1. neměl bych ambice sjíždět rokle nebo su?oviště
      2. při jízdě na silnici by mě na kompu vůbec nezajímala průměrná rychlost
      3. pravděpodobně by to bylo moje jediné kolo
      0 0
      • dalimil  

        má rád cyklodovolené s plným nákladem a to je pro tento druh kola ideální.na asfaltky nebo zpevněné cesty.

        0 0
        • Glum  

          Na cyklodovolené s plným nákladem taky občas jezdím, ale ani tam nepotlačím chu? sjíždět rokle či něco podobného. Takže se mi na to osvědčuje CrMo MTB s uzamykatelnou­ vidlí.

          0 0
          • dalimil  

            já po celém dni s plnou náloží již žádné touhy ohledně roklí či prudkých technikých výjezdu nemám :-) Taky jezdim na mtb,ale kros by se mi na týden v roce šiknul.Ale jenom na tu dovolenou…

            0 0
            • fousac  

              no vidis.. ja kdyz na dovolenou, tak jedine na fullu.. trosku problemy s nosicema, ale da se to prezit.. a rozhodne uz nikam nepojedu kempovat na silnicce.. prece jenom po celodenim presunu uz ma clovek kapku otupelou pozornost a lehce prehlidne nejakou diru nebo zeleznicni prejezd..

              0 0
              • dalimil  

                našel jsem svoji fotku z hlouby 80tých let,jak na favoritu,bera­ny,brašny,na řídítkách rádio a alou s rodiči na týden po jižních čechách…

                0 0
            • borda  

              souhlas mam horaka i krose (i silnicku) a na cyklodovolenou je kros optimalni. nikdo mi to nevymluvi. nehlede na to, ze je mi dost lito nicit drahy horsky kolo s drahyma plastema brasnama nosicema a jizdou po silnici

              0 0
      • Petr_67  

        Všechny tyto podmínky splnuji, sice mě průměrná rychlost zajímá, ale spíše orientačně. Takže asi rozhodnuto, ještě prodat ty dvě kola.

        0 0
    • dafe  

      Mno, pridam zkusenost cerstveho radoby bajkera. Jezdil jsem 5 let na krosu a ted sem si koupil horaka. Kros je idealni na cykloturistiku – cyklostezky, 95% asfaltu, dlouha pohodovejsi jizda, treba nekolikadenni, brasny na kole a jedem. Bajk, to je sportovnejsi pojeti – najednou zacnes teren vyhledavat misto aby ses mu vyhybal, ohromny rozdil je hlavne ve sjezdech v terenu, roztresenost a nepohodli z krose je to tam. Taky diry na silnici me uz tolik nezajimaji a muzu vjet skoro na kazdou cestu naznacenou v mape, kdyztak neco prenesu.

      0 0
      • dafe  

        A jeste k jizde na silnici – jsem na bajku dokonce rychlejsi nez na krosu! Ale protoze mam bajk o dost lepsi a kros je pet let stary a vetsi ram, takze je i o neco tezsi. Tim chci rict ze mytus ze kros je na silnici o hodne rychlejsi nez bajk, tak to je podle me blbost. Jo rychlostni rozdil silnicka-kros, tak ten je obrovsky (uplne kdysi jsem byl ziletka). Ale rychlostni rozdil kros-bajk, zvlast se slikama nebo semi slikama, je podle mych zkusenosti docela maly…

        0 0
        • tbc  

          hmm a co slusne-do-lesa obuty bike a skusne-do-lesa-obuty cross? tam je podla mna rozdiel na ceste dost velky. (moje terenne pneumatiky na corsse vazia 375g kazda). rozdiel vo vahe rotujucich sucasti spravi svoje. INHO obuvat na bajaka, ci crossa slicky je blbost, to si kup ziletku, alebo fittnessbike (sam si poznamenal ze tam nastane vacsi rozdiel).

          0 0
          • Martin  

            Nemáš zcela pravdu. Pokud jedeš s brašnama na pár dní, tak nemůžeš jet úplně pekelný terény a potřebuješ, aby to trochu odsejpalo. Tak mají slicky opodstatnění.

            0 0
            • BOREK  

              ja mam Kendu na crossu http://www.kellys-bicycles.com/index.php?… a jsou ok, na silnice v pohode, teren uz mene

              0 0
            • tbc  

              no, neviem si celkom predstavit, ako ides stymi brasnami na tych slickoch po tych pekelnych terenoch. alebo pocas jazdy prezuvas? tam by som to opodstatnenie zacal vidiet. ale to by si musel sebou tahat dalsie plaste, a to by som si ja rozmyslel hlavne ak by som isel par dni. navyse, ako som spominal, mam skusenost ze na crosse aj s terennymi plastami (s ktorymi si potom tie pekelne tereny viem lepsie predstavit) to po asfalte fici celkom dobre. kedze vacsinou ma zdrzuju kamosi co idu na bajkoch, tak nemam motivaciu nahadzovat sicky :-)

              0 0
          • dafe  

            Ted si nic kupovat nebudu, diky, jsem spokojeny s bajkem :-) Prave ze slusne-do-lesa obute mam myslim oba (zadne sliky), jak kros tak bajk a jak rikam, myslel jsem si ze bude velky rozdil na silnici a proste neni. Dost asi zalezi na konkretnim bajku a konkretnim krosu, ja mam Ravo Racing XC a to je takove rychle chrti kolo, kros je 5 let stary Superior.

            0 0
        • m.k.2  

          Nemám osobní zkušenost, ale myslím že při stejné váze by měl být kros rychlejší díky větším kolům a těžším převodům.

          0 0
          • BOREK  

            jak kde, kopec nahoru, dolu nebo po rovine, je to znat, kazdopadne na biku je to lepsi:)

            0 0
            • m.k.2  

              Myslel jsem na silnici, v terénu jsou těžší převosy spíš nevýhodou.

              0 0
              • tbc  

                uz som to sem raz pisal, podla mna su na crosse tazsie prevody uplne na pazu aj na ceste. tu moju velku pilu 44 by som vymenil za 42, keby daco take shimano (v kombinacii s hollowtech) vyrabalo. na crossoch co su dnes k dostaniu je velka pila 48. pokial mas vzadu 9kolo 11–34 tak je to uplne napazu.

                0 0
                • m.k.2  

                  V zimě jezdím na krosu dost na silnici, vepředu mám pily 48–38–28 a vzadu kazetu 11–32, což mi úplně vyhovuje, ale to je asi dost individuální záležitost

                  0 0
                  • tbc  

                    hmm, ten prevod 48×11 vyzuivas na rovine casto? ja slapem frekvencne, mam naslapy a na ceste malokedy zaradim vobec 44×13.

                    0 0
                    • m.k.2  

                      No 48–11 je hlavně na rovinky s dobrým větrem nebo z kopce. Většinou jezdím roviny na 48–12(13).

                      0 0
                    • McBlacky  

                      44×13 je hrozně pomalý, to musíš mít kadenci jako drak :)

                      0 0
                      • tbc  

                        no urcite >60/min, nemeral som si to :)

                        0 0
                        • martt  

                          44/132.13.6=25,6 km/h to teda moc rychlo nejdes

                          Moj syn jazdi na treningu tiez lahke prevody ale ma kadenciu tak 110–120

                          0 0
                          • tbc  

                            no, tych 60 je skor spodna hranica. to je taka phodova jazda. to tej rychlosti aj odpoveda. vcera cestou z prace a dnes rano cetou do prace mi to vrtalo v hlave tak som sa nu kadenciu sustredil, zistil vacsinu casu slapem urcite nad 60 tak skoro 1.5 otocenia za sekundu, co by som odhadol na 80–90.

                            Mimochodom, ten vzorec na vypocet rychlosti vyzera pred dosadim ako?

                            0 0
                            • tbc  

                              myslim ze uz som ho vyskladal aj sam <prevod><obvod kolesa><octacky klukami/sec>*3.6 a je to v km/h

                              takze s kadenciou 90, co je u mna ezte celkom v poho, (44/13)2.11.5*3.6 = 38.38 co je dost rychlo na crosse po rovine

                              0 0
                  • dafe  

                    Jak rikas, individualni zalezitost. Ja ze sebe na rovine na krosu nevytlacim vic nez tak 30–35 km/h a na tyhle rychlosti je 48/11 zcela zbytecnych. Cili namakanci potrebuji 48 pilu a nenamakancum staci 44 nebo 42 :-) Samozrejme prepokladam obvykle kadence okolo 80.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      tak to teda kros nic moc, pořád se píše jak je rychlejší, ale na biku se 33–35 dá na 44/11 na rozumných pláštích pokud není vítr jet v pohodě.

                      0 0
                      • dafe  

                        Nedelej si srandu, vis ze to nebude tim mym krosem ale myma nohama :-))

                        0 0
                      • tbc  

                        jasne ze sa da. ale ked zoberies ze by si ten isty prevod zaradil na corsse, mas vasci ekoleso v pomere 28/26=1.08, uzsie plaste – nech to znamena 0 2% nemsi odpor. lahsie kolesa, nech su to dalsie 2%. ked uvazis lachsi ram a trebarz lahsiu pednu vidlu, nech to prida 1% to mame, tvojich 33|35km/h sa premeni na 33|351.081.02*1­.01 = 37.5|40 pri kadnecii o 5% vacsej.

                        to nie je nejaky brutalny zisk, ale zaroven mas lahsi bajk a ine vyhody (ked idem na vylet s kamosmi co maju horske (taki ti co snimi jazdia po ceste), zvycajne oni vyplazuju jazyk po celom dni a ja som v poho :-))

                        0 0
                        • McBlacky  

                          Lehčí kola? jsou větší po obvodu (ale tenčí), delší dráty, náby stejný. , neřekl bych že se dostaneš pod 1,8kg. Lehčí rám, nevím o krosovejch rámech pod 1,5kg za rozumnou cenu. A krosový vidle pod 1,5kg taky neznám. Manitou má 1,58 a těžší a pochybuju že by SR mělo lehčí. Takže postavit krosa s odpruženou vidlí 10–11kg by se taky mohlo ukázat mnohem dražší než bike :)

                          0 0
          • orca  

            Jakej vztah je rychlost verzus převody ??? co to píšeš…Na bajku při nejtěžším převodu na rovince vyšlápneš tu 30 suveréně a to ti ještě budou kmitat nohy max 60.

            0 0
    • RomanH  

      Kdyz jsem byl na kole s kamarady v Pakistanu, jeden z nas tam mel krose. Na „silnicich“ (stridave spatny sterkovity asfalt se stridal s polnackou) nam obcas ujizdel, ale pri prejezdu hor cca 400–500km v podstate kolo tlacil – udelel si hezky nekolikadenni pesi vylet s kolem. Nase rychlost ale taky nebyla nijak zavratna, takze jsme se nakonec vzdy vecer sesli. Ja osobne bych si krose nekoupil, ale chapu, ze jako jedine kolo na chate na cestu k rybniku ci do hospody, pripadne lehkou turistiku, lze krose doporucit. Take spousta lidi, co se trapi na silnicich okolo mest na MTB, by byla z krose nadsena.

      0 0
    • Daf  

      Cross je univerzal. Pro vyuziti co popisujes to bude idealni. Pokud teda za teren povazujes hlavne polnacky.

      0 0
    • homat  

      nejhorší je možnost volby. Moje první „horský kolo“ byl cross KTM. To že je to crossový kolo sjem zjistil až po X letech, do tý doby jsem si myslel, že je to MTB a taky jsem na něm tak jezdil. Holt to bylo v dobách počátku. Rozhodně bych se na ježdění které popisuješ crossu nebál.

      0 0
    • filda  

      Krosové kolo bysch už si nekoupil, udělal jsem to před asi dvěma lety a jsem teda docela opruzenej, připadám si jak na chůdách, na horáku se mi jezdí daleko rychlejc, pořád píchlý duše v terénu atd.

      Mimochodem, prodám krosové kolo Author Clasic, super kolo na silnici i do terénu, pověstem o prasklejch duších a nemožnosti jezdit v terénu nevěřte, není to vůbec pravda…Vybavení Acera, vidle RST Big shit9, cena 5000. Při rychlém jednání daruji sadu prasklých duší

      0 0
      • bazi.marko  

        krosove kolo nic pro me, ale kdyz uz by to muselo byt, tak se mi zda v pohode Kellys Definite viz test v poslednim Pelotonu 4/2005. povedeny design a i to osazeni je pomerne slusne, az tak ze ho ne kazdy krosar asi vyuzije

        0 0
      • Petr_67  

        To je to, čeho bych se nejvíc obával, že bych v terénu asi často píchal (duše:-)).Jezdíte někdo výhradně na krosu a co vydrží ty duše? Jinak převody se mi zdají OK, jen ten posed proti silničce trochu vysokej. No, letos již měnit nebudu, pouvažuju a když tak přezbrojím v zimě.

        0 0
        • m.k.2  

          Loni jsem lepil asi třikrát, letos jednou (hřebík), což není taková tragédie. Duše mám nějaký obyč., pláště Schwalbe Black Jack.

          0 0
        • tbc  

          duse vydrzia celkom v pohode. myslim ze defektov sa podla toho co si pisal vobec obavat nemusis. narazam nato ze vacinou jazdis po ceste, a sem tam si to skratis mimo cestu. teda predpokladam ze nepojdes an podhustenych. na ceste ti defekt prakticky nehrozi, ak teda neprejdes enjaky zakerny klinec. v terene pokial nepojdes ako besnny cez ostra sutre tak tiez nie.

          0 0
    • icewind  

      no fuckin way!!!

      0 0
      • biker01  

        No já už o něm dyl uvažuju… libi se mi rockmachiny, to sou kusy… nejezdim skoro do terenu, spys ty cyklotrasy a tak. No prostě kros, to je rychlost:-D

        0 0
    • Thapsus  

      Crossa mám a jsem spokojenej.Pneu Schwalbe 1,9 dobře drží v terenu a na silnici to taky slušně sviští.Akorát bych se při koupi nového ohlížel na průchodnost zadní stavby,aby se tam vešli pořádný gumy (aspoň ty 1,9).Pak stačí přehodit kola nebo pneu podle toho do jakého terenu míříš.Každý Ti tady řekne,že crosse by za nic nebral,protože s ním nemůže do terénu a pak je předjedeš,když jedou s bikem nejdál k Pigimu (18km z centra Prahy afaltky a šotoliny) a strašně se u toho dřou…

      0 0
      • McBlacky  

        to spíš když se dřou po deseti kusech od Pigiho :)

        0 0
      • Otaku  

        jj, cesta k Pigimu muze byt docela fuska…

        0 0
      • fousac  

        tak jeste jednou.. jedinej rozdil (crossXbike), kterej stoji za zminku je vidlice.. krosova umre driv.. jinak je to v nohach..

        nejakou dobu sem prece jenom krosa jezdil a v pohode se projel se silnicarema i s bikerama v lese (a tem sem v terenu ujizdel)…

        staci zvolit rozumny plaste..

        0 0
    • Petr_67  

      Tak jsem po dnešku zase blíže rozhodnutí. Jel jsem na vyjíždku, převážně po okreskách, ale ty díry, v jedné jsem se málem přizabil, já myslím, že silniční kolo se na tohle snad ani nehodí. Závody, to je samozřejmě něco jiného, ale to se mě netýká. Takže (zřejmě) rozhodnuto, už začnu prohlížet katalogy. Měli byste nějaký tip? Značku? Model? Dík.

      0 0
      • Milenius  

        Tohle dilema jsem resil najare a po zvazeni vsech pro a proti jsem se rozhodl pro crosse. kopil jsem wheelera cross 6600 (viz www.wheeler.cz) a je to bomba, po silnici to jede lip nez horal (ale predtim jsem mel na MTB dost siroky gumy) a v terenu jezdi bezvadne, samozrejme se s tim neda jezdit stejne jako s horalem, ale bezny sterkovy cesty, vymoly na silnicich, trava apod. to zvlada bez problemu, vzdycky jsem mel rad extremni tereny, ale nejak mne to uz preslo, protoze neni kde jezdit, a kdyz je, tak se tam nesmi, cross je na jezdeni po silnicich 3. tridy a po lesnackach idealni volba, sedi se sice o trochu vys, ale to mi spis vyhovuje, je to jen o zvyku

        nekdo tu napsal, ze cross ma to nejhorsi z MTB i silnicaka, ja to vidim naopak – ma to nejlepsi z MTB a silnicika, na peknych silnicich se neda jezdit, protoze je to nebezpecny, na horsich silnicich se na silnicnim taky neda jezdit, protoze je to o koule, takze cross je v tomto pripade idelani volba, pokud se ma projet obcas nejakym terenem, tak se taky nemusim bat, jsem s tim kolem stoprocentne spokojen, pokud nekdo nechce jezdit primo tezky teren, tak je cross jasna volba

        0 0
        • Petr_67  

          Skvěle jsi mi kápl do noty. Mám naprosto stejné názory jako Ty, jen ten kros mi zatím chybí. Co jsem zatím zařadil do výběru: Kellys Definite nebo Phanatic, Author Zenith, Airline nebo Synergy, Dema Esperia, dále Rockmachine, Superior a designová bomba Merida. Dál jsem se zatím nedostal:-)Jo a ještě Trek. Ale budu asi preferovat české značky, protože si myslím, že za stejné peníze dostanu vyšší kvalitu.

          0 0
          • Milenius  

            no ja jsem chtel hlavne kotouckovky, protoze se vsema ostatnima brzdama jsou porad jen problemy, jiny solidni cross s nima se ale nedela, takze volba byla jednoducha, wheeler je ale jinak docela levnej i oproti ceskym znackam, po ujeti pres 400km zatim 100% spokojenost

            0 0
            • MMX  

              AAAAAAAAAAAAAAAAAA! Kotucovky na cross? Mi nepovies naco? To na crosse vyuzijes asi rovnako ako odpruzenie; su drahsie, tazsie, a pri brzdeni ti bude pneumatika klzat po povrchu lebo je tenka a hladka. Pozitiva kotucoviek su: Brzdenie ked ides po blate – na crosse asi nie Brzdenie na snehu – total unreal Brzdenie z velkej rychlosti – urcite nie, to vyplyva uz z pouzitia crossov Front wheelie a front pivot – to by som chcel vidiet :-)

              0 0
              • Milenius  

                A s crossem se nejezdi po blate? a nejezdi se s nim rychle? Jediny kde nejezdim je snih – zimu nerad, je videt, ze si vetsina lidi porad crosse plete s kolem pro jezdeni babicek po meste, od ceho ten nazev cross asi je?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  No to by me taky zajimalo :)

                  0 0
                  • fousac  

                    cross – hybrid cross – křižovat cross – kříž cross – křížek cross – kříženec cross – křížit cross – křížovat cross – křížový cross – křížový čep cross – mrzutý; hovor. cross – míšenec cross – nazlobený; hovor. cross – pokřižovat cross – protivný; hovor. cross – průsečík cross – pustit se do křížku (s kým) cross – přecházet cross – přejet cross – přejet (hranici apod.) cross – přejít cross – přejít (hranici apod.) cross – překročit cross – přeplout cross – příčný cross – rozzlobený; hovor. cross – vzájemný cross – zkřížit

                    vyber si.. ;)

                    0 0
                    • Milenius  

                      všechno je pravda :) to mas jako s autama – proc si lidi kupujou offroady, kdyz s tim autem ani jednou do terenu nevyjedou? taky jsem jezdil na MTB, ale v podstate jen jednu trasu terenem, kde se nechalo jezdit, az mne to prestalo bavit, cross jede bezva po silnici i po lesnich a polnich i horsich cestach, tak jsem ho nakonec zvolil a nelituju toho, presel jsem vlastne od silnice (copak jsou u nas nejaky silnice?) na MTB (stejne se vsude muze jen po cestach) a pak skoncil u hybrida

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Ja to vidim jen jako hybrid mezi silnickou a citybikem :) To ze lidi jezdi na horaku po silnici je problem uzivatelu. To ze kupujou „offroady“, ktery se ze silnice ani nedostanou je vlastne taky problem uzivatelu… psychickej problem :) Kdyz si chtel ze silnice na polnacku nebo jezdil jen polnacky a silnici na horaku, pak je to jasna volba. Ja vim, ze moje vyjizdky ani XC bike nezvladne (a kdyz tak ne dlouho nebo si to neuziju).

                        0 0
                        • Milenius  

                          Jezdil jsem prave i tezky teren, ale u nas je jen jedno misto, kde se to necha a tam mne to uz prestalo bavit, jasne ze muzu vzit auto a dojet nekam, ale kam? Kde je to pekny, tak tam je chranena oblast a muze se jen po cestach, takze jsem proste ten teren nechal plaval, jezdit jen po silnici mne taky nebavi.. to je dobra otazka na nove tema – kde jezdite?

                          jinak mimochodem, proc sem si kupoval novy kolo – prave v tech terenech jsem ho odrovnal – ohnuta zadni vidlice, takze zadni kolo bylo sejdrem, predni vidlice s dost velkou vuli, naboje taky, o klikach a prehazovacce radsi ani nemluvim :)

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Na kazde moji vyjizdce se najde neco, ceho bych se musel na crossu vzdat. Naopak jediny co by mi to prineslo by byla rychlost v urcitych pasazich.

                            0 0
                            • Vymi  

                              jo jo mas pravdu kolikrat musis kvuli nekomu vletet mimo silnici ci stezku apod a s crossem je to nekdy sakra problem… kamarad co ma crossa mi rikal ze musel jednou nechat prepletat kola protoze se na stezce prednim vynorili machri na bijcich a nehodlali mu uhnout… nekteri totiz nejsou tak slusni a vzajemna tolerance nam jeste schazi… :-(

                              0 0
                        • m.k.2  

                          Dovolil bych si nesouhlasit s tím, že cross je hybrid mezi silnickou a citybikem. Jinak souhlasím s tím, že věci by se měly používat k tomu k čemu jsou určeny. Pokud je někdo používá jinak, tak buď nepochopil účel té věci, nebo se potřebuje nějakým způsobem prezentovat. V obou případech má problém.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            S tim hybridem jsem si zazertoval. Autori to urcite mysleli jinak.

                            0 0
                          • Milenius  

                            Ono je taky treba rozlisovat mezi crossem a trekem, casto se udava, ze trek je „cross s nosicem“, ale neni to pravda, cross ma pevnejsi ram a je robustnejsi, co se tyce robustnosti tak bych to seradil asi takto: MTB-CROSS-TREK-ROAD trek se uz dela dlouho jako kolo pro normalni lidi ale cross je zalezitosti poslednich let

                            0 0
                            • cabbage  

                              a fitness?

                              0 0
                              • Milenius  

                                Neni to silnice s rovnejma riditkama? Nemam s tim vubec zadne zkusenosti, vzlastne jsem ho na silnici jeste ani nevidel, tezko rict, kazdopadne ten nazev ve mne evokuje uplne neco jinyho, takova pekna fitneska na fitness kole :)))

                                0 0
                    • Mulder  

                      :-)))

                      0 0
    • Thapsus  

      Záleží na tom,kolik do něj chceš investovat.S tou vidlicí to je pravda.Suntour 7500Lo není špatná,ale po roce (5000km) trochu chytla vakl.Jiná než Suntour se bude u nás shánět dost těžko,proto mám teď top model Suntour 9100 se zamykáním,vzduchov­ka,lehká,po půl roce bez problémů.Dávají ji myslím na Superior „29“,tam někde bych se poohlédl,cena ale je skoro 30.000

      0 0
    • Trek  

      Zdravím,toto dilema jsem řešil loni.Nakonec jsem se rozhodl pro horáka.Ten vysoký posed,čili horší manévrovatelnost v terénu mi nevyhovuje.Kdešto na horákovi můžu v pohodě jezdit i na našich rozbitých silnicích i v terénu.V ob­chodě mi doporučili kolo Trek a jsem nadmíru spokojen. Posed je na tomto kole takový vzpřímenější,takže se to tomu krosovému kolu trochu podobá.Na kolech mám jen jemnější drapáky, takže ani na silnici nejsem pomalý.

      0 0
    • Twister  

      Mam docela slušnyho krossa-Apache Wakitu 03 a sem docela spokojenej. Kolem Prahy a na přesuny na chatu po silnici a cestach fakt asi to nejlepši. Je to spor?ák každym coulem a ty komponenty zvladnou i intenzivnější provoz. Čím dál tím víc mě to ale laka i do terenu a tam asi ani široky plaště nepomahaj. Dneska už bych dost vahal, jestli nepořidit bika. Ale tohle maš už asi vyřešeny, takže bejt tebou tak se kvalitniho krossa nebojim.

      0 0
    • Wizard  

      Mám krose a sem víc než spokojenej. Dobrej kompromis pro všechny případy ;-)

      0 0
    • Petr_67  

      Váhám mezi Merida Special Edition V, Garry Fisher Utopia, Trek T-7500 FXS. U těch posledních dvou bych měl celkem solidní servis. Merida je z e-shopu. Co poradíte?

      0 0
      • Trek  

        Zdravím, já radit nebudu. Moc tomu nerozumím, ale kdybych si měl vybrat jen podle toho jak ta kola vypadají, tak bych bral tu MERIDU- její rám vypadá pevně. Pak Treka. To poslední se mi ani trochu nelíbí. Trek má rám podle mě nějak divně posazený mezi kolama.Parametry těch kol jsou asi podobné, jak jsem si všiml, všechno je to cenově kolem 24 tisíc Kč.

        0 0
    • climber  

      Nikdy je to takovej kočkopes

      0 0
    • Bak0nuk3m  

      No pred dvema dny jsem se rozhodoval jestli cross nebo MTB a vyhral horak. Nelituji !!!!! mel jsme moznost zkusit oboji a horak je horak i kdyz jezdim jenom po rovine (les a polnacky) vymenil jsem plaste a super i po silnici parada

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Teda ja osobne povazuju polnacky za ten nejneprijemnejsi teren, kam se hodi poradnej funkcni full. Sjezd se da jet klidne na pevnaku, ale ty nastrahy polnacek, kde jedes v sede a chces rychle… je strasne vycerpavajici na ne vubec nejak reagovat a jeste udrzet rychlost.

        0 0
        • Vymi  

          jo to mas pravdu s tim musim tez souhlasit… :-(

          0 0
        • JFB  

          no jo, presne tak. z kopce muzes vypnout mozek, do kopce to dozenes fyzickou, ale na „rovny“ polnacce pevny kolo ztraci nejvic, a ty s nim…

          0 0
    • Petr_67  

      Tak jsem po delším bádání vypozoroval, že existují jakési tři „odrůdy“ krosového kola. Uvedené typy jsou současně horcí kandidáti na koupi. Pomůžete mi to vyřešit?

      1/ Kolo stavěné hodně směrem k silnici ( poměrně subtilní rám, dost úzké gumy)- Kellys Definite nebo Phanatic 2/ Kolo řekl bych neutrální-můj favorit Merida special edition V, nebo Crossway 8900 SX(zde mi vadí dualy) 3/ Kolo, které je spíše bikem na větších kolech- Garry Fisher Utopia.

      Všechna kola jsou v podobné cenové relaci. Zajímalo by mě, jak by se kola z první skupiny vypořádala s méně náročným terénem ( polnačky, lesní cesty, kamenité cesty apod. Včera jsem na jednom seděl a nevím, nevím :-/

      0 0
      • Vymi  

        hele vis co… vem si 2 tridu… jak si napsal tvuj favorit… a mas po problemu… :-)

        pak uz jen psat jake jsou zazitky… pokud se totiz budes porad rozhodovat tak nekoupis nic nebo neco omylem…

        ceooooooo :-)

        0 0
    • biker01  

      libi se Superior rx620, rockmachiny drahy

      0 0
    • Petr_67  

      Tak zítra je den D. Jdu si pro Meridu Crossway Special Edition V. Je to bomba, kompletně v XT: http://www.merida-bike.cz/index2.php Sdělte mi prosím vaše názory k této volbě. A jeden důležitý dotaz. Objednal jsem si velikost 19". Mám 174 cm. Nebude mi to velké? Dík.

      0 0
      • MARIN  

        Ta sada by se lip vyjimala na MTB

        0 0
      • dafe  

        To je taky individualni, kazdemu sedi neco jineho, ale obecne se pro 174 doporucuje myslim mensi nez 19". Zkus projet i neco 18", 17" a rozhodni se podle toho co ti bude vyhovovat.

        0 0
        • Petr_67  

          Pozdě, kolo už je na cestě. Při volbě velikosti jsem vycházel z toho, že mé předešlé kolo (MTB) Merida byla ve velikosti 18" a bylo mi tak akorát, spíše kratší, sedlo jsem musel posunout úplně dozadu. Všichni prodejci mi doporučovali právě 18 nebo dokonce 17,5. Ale mi se ta kola zdála malá. Zkoušel jsem i 22, ale to bylo strašně velké. Nejsem nijak technický typ, jezdím většinou po cestě tréninky střední délky ( tak do 80km) No snad mi to padne, mám z toho trochu obavy.

          0 0
          • dafe  

            Jestli uz je na ceste, tak si koupil dobre! :-) Prece si nebudes zatracovat sve nove kolo :-) A dycky se to da upravit polohou sedla a predstavcem, kdyby nahodou…ale podle toho co pises ti bude sedet, tak preju hodne spokojenych km.

            0 0
    • Petr_67  

      Zde je přímý odkaz na toto kolo: http://www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?…

      0 0
    • Petr_67  

      Tak jsem se konečně dočkal: vytoužená Merida je doma. První dojem (ten bývá rozhodující:-)) To je obrovský! A ty tlustý trubky, jsou silnější než na mém předešlém MTB (Merida)! Barva nádherná! Je to velikost 19" ale pořád jsem v obchodě pochyboval, že se na to vejdu. Mezi horní trubkou a rozkrokem vzdálenost bohužel žádná. Ale jak se při vyjíždce ukázalo, kolo sedí perfektně, geometrie je super! Postupně jsem doladoval posed a vytahoval sedlovku výš a výš, jak jsem ji v obchodě v obavách zarazil:-) Je odpružená, takže párkrát sesedám a ladím. Kolo jede výborně, řazení XT nemá chybu a pláště Maxxis Overdrive letí jako šíp-jen malinko je je slyšet a to mají 42 mm. Vjel jsem omylem na terénní úsek a protože bylo po dešti, měl jsem to hned celé od bláta :-(( Takže budu čistit. Negativní dojmy? Zde jsou. Kolo dorazilo se zničenými rohy, poškrábanými brzdovými pákami, levou nohou vidle a celkově zcela neseřízené! Tak to se Cykloexpert příliš nevyznamenal.. Zítra jedu do servisu napravit, co se dá. Vidlice Suntour-zdá se mi příliš měkká i na max. nastavení. To je asi tak vše, co jsem stačil za půl dne vlastnictví kola pochytit. Doufám, že dál budu psát už jen o příjemných zážitcích :-)

      0 0
      • Vezirek  

        No tak to pujdu do Meridy asi taky. Akorat s tou vidlici – jak mekka? Na Suntourky si lidi vetsinou stezuji, ze je naopak tvrda a je treba ji spis nechat nekde rozchodit. LockOutem ji jinak muzes zamknout, ze se nehne?

        Plaste teda taky ok pises (na www.nakole.cz si v recenzich cross kol merida na plaste nekolik lidi stezovalo, ze nejsou do terenu, protoze nemaji ani vzorek na vnejsich stranach).

        0 0
        • Petr_67  

          Vidlice se mi zdá měkká, protože se po nasednutí dost ponoří ( ale mám 90kg) a při výjezdech se hodně pohupuje. A to ji mám nastavenou na max. tvrdost:-/ Uvidíme později. Jinak lock-out tam samozřejmě je, ale já ho nehodlám používat. Ty pláště jsou podle mě super-mají dost hluboký vzorek, tak akorát. Do terénu bych se s nimi nebál. Pozor-Montují se pouze na Spec. Edition! Na levnějších jsou jiné. Tak já jdu montovat computer:-)

          0 0
    • Petr_67  

      Tak se začínám pomalu sžívat se svým novým kolem. Pomalu z něj dělám bika na 29 kolech, základ, jako rám, ráfky a gumy jsou sup komponenty XT, tak jsem vyměnil brzdy za LX, dal delší rohy a hlavně pevný představec Ritchey. Je o 120 g lehčí než ten stavitelný, co tam byl. Zkoušel jsem už lehčí až střední terény a úplně v pohodě. Po cestě taky pěkně sviští. Myslím, že jsem koupil dobře :-) Jen má Merida kratší rámy tak jsem to musel kompenzovat představcem.

      0 0
      • kovar  

        Hlavně ta vidla by zasloužila výměnu,pokud je za co, nebo radikální překopávku.

        0 0
        • Petr_67  

          Co máš proti té vidlici? Moc alternativ není..

          0 0
          • kovar  

            teď se dívám pořádně na specifikace a vlasně nic proti nemám, spletl jsem si ji s jinými trekking. Suntoury, ten tvůj neznám, omlouvám se.

            0 0
            • LeV-7  

              Už asi týden mám taky Meridu crossway 8900 model 2004. Zatim testuju a zatěžuju. Až na drobný doladění řazení vše v pohodě. Myslim, že jsem udělal moooc dobře s koupí tohoto kola.

              0 0
    • honzarb  

      ne

      0 0
    • marco  

      Já krosse mám a nemohu si stěžovat ruku na srdce kdo opravdu jezdí po terénech tak hustých že potřebuje MTB mnozí z nás co vlastní MTB je už při příjezdu k lesu natolik unavená že to obrací a ujíždí zpět k domovu.Občas se mi stává že bikera nechávám za sebou dusícího se v prachu od mého zadního kola. Je to holt rychlejší a energeticky přijatelnější přesunovadlo než klasický MTB.

      0 0
      • McBlacky  

        já se hlásím :))

        0 0
        • fousac  

          ja te podporim.. :))) (taky este aby ne, kdyz furt vlaju nekde tesne za tebou ;) driv mi taky kros stacil, dneska uz by asi dlouho neprezil..

          0 0
      • kovar  

        jezdíš s pěknýma salátama.

        0 0
        • enjoy  

          no kdyz se podivam na fotku tvy meridy,tak bych se chtel zeptat jestli ti uplne nahodou v tom „poradnym“ terenu neupada pulka tech kravin co mas na tom kole naveseny:-)

          0 0
          • gobike  

            Přesně tak!! Já nesnáším navěšený gigantický reflektory a blikačky na kole,určený pro sport! Já to prostě nesnesu a zasr*** předpisy a? dou někam. Já si koupil úplně to nejmeší světlo od Cateye a vozím to v batohu, použil jsem to jednou a ve dne bych to na bike nikdy nenasadil.. Fuj!

            0 0
            • Petr_67  

              Nejsem takový šílenec, abyh si dovolil jezdit bez osvětlení. Ty světla mi nepřipadaj nijak gigantické a účel splnují. Vy jezdíte jen v terénu a na cestu nevyjedete? Já ne a taky proto jsem si koupil krose. A nejde o nějaké předpisy, ale o život! Vaše rozhořčení nechápu..:-(

              0 0
              • enjoy  

                no v terenu za tmy bez svetel… docela slusna ruska ruleta.

                0 0
              • fousac  

                neboj.. nejsi sam.. svetla na kole mam celodenne a celorocne.. i na zavodech… jak se rika, jeden nikdy nevi…

                0 0
              • gobike  

                Já jsem přece neřekl, že světla nemám. Světla vozím v batohu a když se setmí, tak je nasadím, protože nemám prachy na pokuty a také jak jste říkal, jde o život. Po silnici jezdím často, ale jen zřídka ve tmě. Prostě, světla jen ve tmě, protože se mi to nelíbí, ale to je můj osobní názor.

                0 0
            • enjoy  

              no ja tak uplne nevim na co narazis:-),protoze na kovarove meride nevidim kupodivu ani blikacku,ani svetlo:-).

              0 0
          • kovar  

            on je to totiž full. přesto ten zadní blatník Topeak upadl téměř ihned po vyfocení.

            0 0
            • enjoy  

              jj,ja uz si blatnik a to jakoejkoliv nikdy nekoupim,zadni speedstuff jsem urazil hned prvni den. a k tomu fullu.takze nejezdis opravdovim teren,jsem rad ze to vim:-)

              0 0
      • Bak0nuk3m  

        pujc si od nekoho na tejden MTB v cene za kterou jsi koupil svoji crosskozu a pochopis. btw taky jsem se rozhodoval, mel jsem na kolo 23 000 a sel si pro cross ale prodavac me presvedcil nekolika argumenty ke koupy MTB

        Muj argument pro koupe crossu byl
        1 ) MTB nepotrebuju nevyuziju ho
        2 ) nechci se tolik nadřít

        Jeho argumenty byli
        1) Cross je velka neohrabana koza
        2) z crossu horaka neudelam, z horaka se krossu muzu alespon priblizit
        3) Pokud pojedu ve velky rychlosti lesem tezko na krosu budu manevrovat jako na MTB
        4) Rozdil v tom jestli se clovek na MTB nadre nebo nenadre je minimalni

        Presvedcil me, koupil jsem MTB Meridu, a NELITUJU !!! je to presne jak rikal a ja ted bez problemu predjizdim lidi s Crossama takze asi tak :)

        0 0
        • fousac  

          k jeho argumentum 1) a 3) – blbost..

          0 0
          • dafe  
            1. neni uplna blbost – ja sem si po par vyjizdkach na mtb sedl zpet na sveho stareho krosa a pripadal jsem si ne jak na koze, ale primo na velbloudu, jak sem byl vysoko a sel z toho strach…
            0 0
            • Volf  

              S tou kozou naprosto souhlasím. Osobně si myslím, že jezdit se dá skoro na všem a zvykneš si taky na lecos. Já si před pár rokama koupil MTB abych se dostal mimo silnici. Všechny argumenty, že kros je rychlejší, potřebuješ míň energie, dá se jezdit skoro všude jsou jistě dobrý, ale mám to otestovaný, že to nikdy nenahradí jetí na MTB. Jeho lehkou ovladatelnost v terénu, pohodlnost, ochotu snášet i ne zrovna šetrné zacházení, mnohem větší výběr vidlic a pláš?ů. Myslím prostě, že u MTB nejde o rychlost a možná větší vynaložení síly na silnici klidně oželím a to jsou prostě důvody, pro které si nikdy krosový kolo nekoupím.

              0 0
              • Milenius  

                Proc by to mela byt koza? Ja kdyz naopak sednu na MTB, tak mi to pripada jako kdyz sedim na zemi na nejaky kolobezce, ja zacinal na silnicce, pak jsem presel na MTB a letos koupil crosse a byla to ta nejlepsi koupe, co jsem udelal, na MTB jsem jel do prace hodinu a pul udřenej jak kůň, když sem letos poprvý jel na crossu, tak jsem to měl za 1:15 a nemoh sem tomu ani uvěřit, teď to jezdim za hoďku a je to parada, jedu tak 95% po silnici a 5% po louce a kamenity ceste, cross je na to idealni, takze ten cross je opravdu dost znat, navic vzhledem ke vetsim kolum a vetsinou i tezsim prevodum to po silnici jede lip, MTB ma jedinou vyhodu v tezkem terenu, ale na polnich a lesních cestach jednoznačně vede cross, kdo tvrdi opak, tak zrejme na crossu nikdy moc nenajezdil, prvni pocit je samozrejme jiny, ale je to jen zvyk

                0 0
                • wbiker  

                  Buď jsem tu 1/15 nepochopil,nebo jsi přešel na crosse z nějakého sjezdového speciálu.:-)

                  0 0
                  • wbiker  

                    Aha, dvakrát měř, jednou řež. Bral jsem tu dvojtečku jako nahrazení zlomkové čáry.:-) Omlouvám se.

                    0 0
                • pelt  

                  Furt se tu řeší, jak je to mezi crossem a MTB – mohl bys porovnat cross a silničku? Mě osobně přišly MTB kola (pravda, už před pár lety) na asfaltu proti obyčejnýmu favoritu tak nějak mrtvý, pocitově něco jako jumbojet proti spitfiru… jak je to pocitově (jezdim pomalu tak jako tak, nějaká minuta mi nevadí) mezi silničkou a crossem? Uvažuju o crossu kvůli stavu našich silnic a cykloturistice.

                  0 0
                  • dafe  

                    Nejlip zkusit si to sam, nazory se zase asi budou lisit. Podle me je rozdil mezi silnickou a krosem na asfaltu (ve srovnatelne cenove hladine) znacny az obrovsky, silnicka frci mnohem, mnohem lip. Ovsem na cykloturistiku je kros to prave orechove.

                    0 0
                • Volf  

                  Každá liška chválí vlastní oháňku a každý z nás je schopen za svý kolo položit spoustu argumentů, proč zrovna takový. Čistě teoreticky / ale i po osobní zkušenosti nikterak dlouhé / si myslím, že na lehké jetí po lesní a polní cestě by byl nejlepší cyklokrosový speciál na nějaký hrubší galusce, protože takový kolo pojede hodně dobře i po silnici, budeš mít posed jak na silničním kole a budeš rychlej.

                  0 0
                • dafe  

                  Cheche, na takove nehezke zevseobecnovani se musim ozvat :-) Na krosu sem toho najezdil dost (20kkm) a muj pocit je ze je to koza jakswina. Proste kazdemu co jeho jest. Hele a neni ten tvuj kros 2× drazsi a MTB uz 8 let stare a tezsi? Ja jen ze ja jsem sel po draze silnicka->kros->mtb a jsem na mtb rychlejsi nez na krosu i na silnici, ale je to proto, ze moje MTB je lepsi a lehci nez muj kros, plus sportovnejsi posed.

                  0 0
                  • fousac  

                    na krosovy meride sem najezdil cca 3kkm a i v terenu hlava nehlava.. kolo bylo velmi obratne a jiste i v technickejch pasazich..

                    nevim, kde vsude jezdite vy, ale co sem videl tereny ruzne po republice, tak vsechno se da na krosu jezdit.. nikdy sem oproti 26"mtb nepocitoval zadnej handicap…

                    0 0
                    • kovar  

                      ha ha ha.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      no tak to zase klídek – nechceš mi tvrdit že merida proti marinu jede v terénu stejně :)

                      0 0
                      • fousac  

                        to rozhodne nechci… prece jenom zdihy 50/0 a 130/110 nejde srovnavat.. ale sam si videl, ze na ty meride slo dat prakticky vsechno.. a spis to je potom o odvaze nez o kole…

                        0 0
                  • dalimil  

                    nevím co je za problém,když někomu vyhovuje cross a někomu MTB.To je tedy debata o koze a o voze…

                    0 0
              • universal  

                je to koza, mas pravdu, vzprimenejsi vysoky posez, nic do terenu, ma pritelkyne ho ma a i presto ze jsem ji tam dal odpruzenou vidlici neda se to s MTB srovnat…ovsem kdo jezdi po silnici a neleze do lesa idealni volba…pak ovsem nepozna tu krasu jezdit tam kde nikdo nikdy nejel, po uzkych cestach, sjezdy po sutrech a korenech, vysokou travou. A proto mam horala a kdyz jedu do prace po silnici a muj zadek nenadskakuje s kazdou dirou a ja mohu kdykoliv zahnout na nejakou polnacku, je mi fajn…http://u­niversal.vmos­te.cz

                0 0
                • Milenius  

                  tak to mas asi zadni odpruzenou vidlici, kdyz ti nenadskakuje zadek, jezdit po lese na normalnim horalovi taky moc nejde

                  0 0
          • pelt  

            Ad 2 je imho taky blbost – proc si kupovat horaka, abych ho nasledne prestavoval na něco podobného crossu??? A stejne obracene – proc by mi melo vadit, ze nemuzu prestavet cross na MTB? Mam dojem, ze to nejde ani u silnicky… ze by silnicky byly spatny, protoze se nedaji prestavet na MTB:))))?

            0 0
            • wbiker  

              Protože si koupíš jedno, třeba MTB, a zjistíš, že tě vlastně cesty, které sis vysnil, až tak nebaví a jízda v lese tě baví spíš po lesních cestách a ne volně terénem. A jen málo lidí půjde do obchodu a objednají si krosse, aby se jim líp jezdilo, ale spíš koupí tenký a lehký gumy a vymění představec za nějaký strmější.

              0 0
              • pelt  

                No, to neni uplne presny – pokud chci zacit jezdit v terenu a pak me to omrzi, tak presun bude bolet min. Na druhou stranu – proc zacinat (mensim) bastardem (tedy zcrossovatenym MTB), kdyz chces neco, co bude vlastnostmi odpovidat crossu?

                0 0
                • wbiker  

                  O tom žádná. Už jsem psal o pár kliknutí myší výš, že pro toho, kdo si je na sto procent jistej, že MTB nechce, ale chce jezdit jen na zpevněných lesních cestách, je cross ideální. Ale všichni rozhodlí nejsou, někteří do toho jdou právě s tím, že v nejhorším se koupí širší gumy a rázem se jim otevřou větší možnosti v těžším terénu. Tak pro tyto bych já osobně doporučil koupit horské a to případně „přestroji“ na cross.

                  0 0
                  • pelt  

                    Je fakt, že ideální by bylo mít oboje, případně moct při změně „orientace“ změnit stroj. Mě prostě přijde gumování asfaltu na MTB (nejlíp fullu:))) jako jízda po dálnici s hummerem, protože co kdyby. I když to kolo na rozdíl od hummera pohání nohy cyklisty, takže ty dopady na ovzduší nejsou až takový:).

                    0 0
        • Petr_67  

          Jenže já už jsem podobný MTB jako máš Ty měl. A protože jsem ho fakt nevyužil, a silnička je na našich cestách nepoužitelná, rozhodl jsem se pro krose. Vůbec mi nepřipadá neohrabaný a na silnici pěkně sviští. Navíc je ta Merida stavěna tak robustně a z kvalitních komponentů, že bych ji klidně širšími pláštěmi mohl předělat na MTB. Ale zatím nemám důvod..

          0 0
    • gobike  

      Ja jsem tohle taky řešil,nakonec jsem vzal MTB a nasadiljsem tam pláště innovadery od Ritchey a jsem spokojenej.

      0 0
      • Vojtos  

        No já jsem nakonec koupil Meridu Crossway 8900 model 2004 má ho rok a nemůžu si stěžovat jel sem i pár závodů a v pohodě jediné co mám v plánu pořídit ještě v podstatě MTB pláště na závody vyloženě v terénu. Myslim že jde udělat obojí víc jezdim silnice a lehčí terén tak moje volba byla Cross + široké drapáky na případnou výměnu. Někdo kdo víc jezdí v terénu to hold bude mít naopak horský + slicky.

        0 0
    • kajulka2  

      Já mám kros 6 let a neměnil bych. Používám ho ke stejným účelům jako chceš ty, v blátě nejezdím, z kopce v lese trochu pomalejc než na bajku, ale dojedu kam potřebuju

      0 0
    • Tomcat  

      A: Koupili byste si krosové kolo?…

      Q: ne

      Nemám peněz na vyhazování na zbytečnosti. Kvalitní crossové kolo není levnější, než stejně kvalitní silniční nebo horské.

      Cross je taky v kurzu u konzervativních lidí. Kteří přece se nechtějí tahat s tím „těžkým“ horákem. Crosse který koupěj pak je o nějaký kg těžší než horák. Často je pak podkávám jak se válej někde v nížině po zemi protže úzké pláště se nechytají v písku a to je v okolí Labe velice častý povrch.atd…

      Cross je taková umělá kategorie s hodně úzkým využitím.

      0 0
    • Georrge  

      crosse? Nikdy!

      0 0
      • Fishboy  

        Ahoj, jaké kolo tedy? Chtěl bych tak do 11000,–. Vím, že to není moc, ale dá se jistě nějaké dobré sehnat, nebo nedá?

        0 0
        • Tomcat  

          Rozhodně nebude lepší než stejně drahé horské.

          0 0
        • bochov  

          Ja jsem měl crosove kolo Kellys axit byt tebou tak bych si koupil normalního HT26 A DAM SI TAM PLAŠTĚ TAK 1.9 jak jíž tady někdo psal pokud sjedeš do terenu tak je ht lepší líp sedí a na cestě s dobrymi plašti není o moc pomalejší.

          0 0
        • winter78  

          Záleží aj od toho aký typ jazdenia ti vyhovuje. Ak len cesty a horší asfalt, tak ideálne je crossové, ale ak sem-tam zájdeš aj do terénu, tak cross určite neber. Minulý rok som kúpil cross ( za 900 € ) a po pár mesiacoch som ho predal. Vôbec nesplnil moje očakávania a dosť ma to jazdenie na ňom sklamalo. Výhody (aj na asfalt aj do terénu) sa po pár mesiacoch jazdenia pre mňa stali tie najväčšie nevýhody. Na normálne jazdenie by som zobral klasické 26" MTB, ktoré v pohode pôjde aj po asfalte a zvládne aj terén.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.