Nemáte někdo zkušenost s pevnou karbonovou vidlicí PELLS pro MTB? Docela mě to láká. Myslim, že na většinu našich maratonů by bohatě stačila a ta úspora váhy … Díky za každé info.
Nemáte někdo zkušenost s pevnou karbonovou vidlicí PELLS pro MTB? Docela mě to láká. Myslim, že na většinu našich maratonů by bohatě stačila a ta úspora váhy … Díky za každé info.
Zkusenosti nemam a osobne bych do toho ani nesel. Radeji bych se pohledl po nejake kvalitni pevne vidli jako byli drive na Cannondalech nebo treba Marinech. Vahovy rozdil mezi nima urcite nebude moc velky
Myslím, že na XC závody je to zcela nekompromisní volba a konkurovat jí do váhay mohou jen SIDka. Otázkou zůstavá, co ten karbon pohltí…a je zas pravda, že pokud s karbonem lehneš na šutr, tak jde nejen vidlice, ale i záruka do hajzl*. Zajímal by mne též nejen co to tlumí, ale také srovnání karbonovka x titanovka.. Jesli tam bude opravdu podstatnej rozdíl.
Tak asi tak:
PACE RC 31 – karbon – 695gramů, cena cca 8 litrů Pells XR – karbon – 700gramů, cena cca 6 litrů Morati – titan – 640gramů, cena cca 16 litrů
Osobně se mi nejvéce líbí Pace, jen ty ceny…
Jo a opsal jsem to z Pelotonu 3/04 kde je o nich článek.
Asi takhle za ty prachy si radsi poridim odpruzenou a to kilo navic prekousnu a nebo ho sam schodim
Pak ovsem vsechny diskuse o usetrenych stovkach gramu jsou onicem :) Lepsi shodit 1 kg nez platit treba 10tisic za snizeni vahy o z 12 na 11 kg, ne? :) Ja teda gramar nejsem, ale neni shozeni 1 kg na kole a 1 kg na vaze cloveka diametralni rozdil? Treba tak 4nasobny?
No právě, taky by mne zajímalo, jaký je rozdíl v tlumení oproti klasický pevný vidli.Myslim si, že kdyby to aspoň trochu bralo nerovnosti, byla by na maratony super. Váhový rozdíl oproti běžný odpružený vidli skoro 1 kg., tuhost… A dneska už není problém přehodit vidlici za pět minut, takže jako druhá…
to jako ze by si pribalil do batohu na maraton nahradni cr-mo vidli, kdyby si nahodou karbon rozstip???? :)
nevies prosim kolko vazi klasicka pevna ocelova? Nieco co sa tak pred 6 rokmi montovalo aj na lepsie biky (LX +)? Lebo ja vozim duka, a na nejake nerozbite xc ci maraton dost zvazujem pevnu.
moje je podprumer a vazi 1kg, u tech kvalitnich by ses mel dostat neco okolo 850g
jsem na razil na Sxinx, kde je taky delaji: 3500,– Kc. Vaha-950g http://www.sfinxbic.cz/index.php?…
Mozna pro svetovej pohar, na hodne rychly trati… pro normalniho bajkera je to podle me kravina…hlavni lakadlo je to, ze je tu zase neco trochu jinyho… Pamatuju jak kolem roku 96–97, kdy odpruzeny vidle nebyly moc k videni chteli vsichni pruzit… ted sou vidle za par kacek a lidi se zase zenou za jinejma „novinkama“ C
neni to uplne novinka. Morati pevna vidle pro MTB neni zadna novinka. Ta od Pace RC31 je pokracovani od legendarniho modelu RC30 z roku 1989. Jedina novinka je Pells a osobne si myslim, ze nevydarena novinka…
pochopitelne ze pevny vidle nejsou novinkou, proto to bylo v uvotovkach, novej mi pripada ten trend davat pevny vidle na kolo, ve srovnani s drivejsi honbou za pruzenim… ale koneckoncu…proti gustu…
bych nerekl, ze je to novy trend. Nevim, kdo by si kvuli „trendu“ nechal mlatit ruce, kdyz je zvykly na odpruzeni. Vice uz je trend vyssich zdvihu. O tech pevnych vidlach co tu sou, to jsou slusne castky, bud nemas problem s prachama a zkousis nebo vis presne co chces… Morati treba vubec nereklamuje sve vyrobky. Urcity trend a image pozoruju u jejich ramu, ale u vidlic ani ne… Jak rikas, je to na chuti kazdeho soudruha, :-) I ja, zastance spise pevne, rikam, ze tam kde je presne urceni bika (hory, teren, ne sotoliny), tak tam pevna nema co delat, to uz musi byt extremni exhibicionista, :o); ale na vetsinu pojatych maratonu dnes dostacuje 63mm az pevna vidla.
Moratka je nekompromisni, je sice nejdrazsi, ale stoji za to. Hodne utlumu zpusobuje i krk, ktery je u morati titanovy, kdezto u ostatnich hlinikovy. To uz je pomalu lepsi celoocelova vidla, nez jakakoliv kombinace s Al krkem. Jestli to myslis s pevnou vazne, vyhradne Morati… Pujdu do ni, ale az nasetrim, coz bude celkem dlouho, :-)…
Moratku je vhodné kombinovat s M-barama. Dohromady to chodí celkem slušně – z ohledu XC maniaka
rozhodne; to jsem nerekl, ze je to dulezite jako komplet. Ja, osobne, zatim jezdim jenom klasicke Morati riditka a predstavec a ocelovou vidlu a uz to je rozdil oproti Al kombinaci… Slysel jsem uz hodne nazoru lidi co to jezdi, par jich i znam… Nekdy se hovori o 4cm utlumeneho „zdvihu“: M-Bars + vidla. Slovo zdvih je ale zavadejici.
Ale je jasne, ze to co se tu rika je z pohledu „XC maniaku“ a ne z pohledu turistickeho se rozhlizeni po krajine k nejblizsi hospudce, :-)
Ja som jazdil na Alu vidle a ta behala tiez slusne. Uz pri zatlaceni na nu bolo vidiet ako pracuje. Je dobre ju kombinovat s sirsimi plastami. Akurat na korenoch mi utekali riadidla a trochu som na nu nadaval. Namontoval som ju tam, lebo Judy nemala uzatvaranie a vadilo mi to neustale pohupovanie.
a nechces si radsi koupit silnicku?
Mam :-)
mala poznamka k titanove vidli Morati, vozil jsem je tri roky a pokud tady nekdo mluvi o 4 cm utlumu, tak ten ja tam nikdy nevidel a mel jsem u toho titanova riditka Moraditi (ne M bary). Pevna vidle je pevna vidle, at je z titanu, karbonu, oceli. Nikdy bych to uz nechtel, jsou to vyhozene penize (tehdy 11 K). Prechod na Rock Shock SID mi potom pripadal jak zazrak a to SID neni zadna pohodlna vidle.
Radsi budu mit bike o 2 kila tezsi, nez abych jel maraton na pevny vidli… Muze bejt z karbonu nabo titanu, ale kdyz vlitnes do diry, tak je ti to h**** platny. Maximalne na nejaky kriterium neco jako na Sportlifu.
Jo, jednou jsem chytnul diru a myslel jsem ze mam zlomene obe zapesti, takova rana to byla. Ale treba i ted, takove pohodova vyjizdka, po ne moc rozbitem asfaltu, siroke gumy, ne moc nahustene, tak to staci. Levny pevnak – proc ne. A taky nejake casovky do vrchu, tam se to hodi dost, kilo dolu.
Karbon bych neriskoval – (už to tu je) jeden nešikovný pád v kamení a je po ní. Když už, tak komplet předek v Ti (videl+Mka)+tlusté pláště. Tu úsporu váhy poznáš jen staticky při vážení kola, za jízdy skoro vůbec. Na většinu maratonů to není, i přes příznivé vlastnosti to hodně unavuje ruce – je to tak na svižných do 50km v terénech, kde jdeš často ze sedla (tedy XC). Celodenní offroad výlet v horách bych na ní zažít nechtěl. Na druhou stranu, na pevném předku se naučíš výborně techniku…
Kterou techniku mas na mysli ? Nebot jizda terenem na pevne vidle je neco naprosto jinyho nez jizda s odpruzenim. Ani jedno ani druhe se vzejemne sloucit neda.
Myslím práci s těžištěm, vedení kola, skoky, točení, jízdu ve smyku, reflexy. Pokud si dáš na HT vidlu se 120mm, tak už techniku nepotřebuješ, spíš se modlit, aby ses vešel do zatáčky (geometrie rozhozená, težiště vysoko) a aby tě zadní kolo neshodilo ve sjezdu (signály od vidle o terénu pod sebou nedostaneš). Pokud dodržíš geometrii kola a vidli máš jakžtakž seřízenou, technika a reflexy nabyté na pevňáku platí, jen si můžeš dovolit víc.
Ok, dik.
no ze své zkušenosti můžu říct, že sem hodně reflexů nabytých na pevňáku po 3 letech na 100mm vidli ztratil. (možná né všecky) Včera sem na pevným přejel povoranou polňačku (zas jeden hamoun co musí mít obdělaný pole i s cestou)a v druhé brázdě sem si rychle vzpoměl. Ale třeba menší rygoly, Který na pevným rači přeskočíš, tak s vidlí přejedeš.
Usporu vahy jsem poznal pri jizde v technickych pasazich, predek se jednoduseji smeruje. Hrabani do kopce je taky lepsi, ostrejsi, ve stoje no comment. Celodenni putovani v horach fakt ne. Kdyz sjedes nejaky hreben, tak dole menis ruce…to muzes jet aj pomalu, ale tim ze zase brzdis, tak jde vaha na predek, takze jdou ruce tak i tak do kyblu. Uz je lepe to prejet na max.. Jizda v terenu na pevne a odpruzene je podobna, furt je to bajk, akorat u pevne musis davat vic majzla., oci na stopkach. Techniku se naucis lepe na pevne nez odpruzene, to je logicke.
Můžeš sem hodit nějakej link?? Na Pells.cz ji nemůžu najít… Díky
Panove, panove, teda nevim kde jezdite, ale tam co jezdim ja, tak jsem rad za 100mm zdvihu. A o technice to neni, tu mam si myslim dobrou. Ale o tom, ze bych zrasil zapesti. Nechapu, ze nekdo z neprofi zavodniku vyhodi 16klacku za pevnou vidli. Ikdyz je z titanu nebo karbonu, porad je pevna. Chapu to treba na zavody do vrchu, preci jenom 1kilo je uz znat, ale to staci AL nebo ocel, ale maratony? To uz za 17 muzes koupit SIDinu a lehka je taky a chodi minimalne na 6cisel.
Presne, a kdykoliv se da nafoukonut tak, ze uz velkej rozdil od pevne neni, zdvih pak mozna 3cm, ale furt mnohem lepsi nez pevna.
Například v loni první ročník cyklo brdy (nebo tak něco) tak tam jsem jel s pevnou ocelovou a úplně v pohodě (kromě asi 200m v jednom sjezdu), dokonce už bych si na tento maraton ani jinou nevzal a skončil jsem na 75km se sekerou 30min na vítěze. Souhlasím, že na některé maratony je pevná super tak do těch 70km pak už to je znát na rukou. Osobně si ale myslím, že ten váhový rozdíl 1kg se dá nahradit tréninkem. Až už budeš mít pocit, že nemůžeš mít lepší fyzickou přípravu, tak se pus? do řešení váhy. Z vlastní zkušenosti: v loni jsem jezdil na plečce za 3000kč s váhou 15kg a rubal do kopců a na rovinkách lidi co měli kola 10kg… Nebyly finance, ale trénoval jsem tak čtyřikrát do týdne…
Presne tak, fsechno je to stejne v nohach. Nezalezi jestli mas fulla nebo HT, kdyz je holt nekdo maser, tak vyhrava i na fullu.
Je to v nohach. Znam cloveka, ktery si stavel nove kolo, dal komplet sadu Deore a Morati ram + vidlu + Mbary; a to je clovek, ktery ma financni moznosti i na XTR. Znam hodne lidi co jezdi stare sady a koupi si radeji Morati ram nez novou sadu. Nejsem propagator Morati a taky nejsem clovek co machruje komponentama. Vetsinou ti nejvetsi maseri prave nemaji zadne novinky a jezdi na kolech ne zrovna spickove kvality, :-).
Mel jsem Morati 1,3 i se sedlovkou M-barama i vidlici, koupil jsem ji jako kombinaci se RS SID. Musim bohuzek zkonstatovat ze Morati je super,ale tak do dvou hodin jizdy v lehcim terenu (proto tak skvela na cyklokros) ale maraton NIKDY! Odpruzena vidlice je odpruzena vidlice. Nakonec sem to cely prodal a koupil Scalpela a to je jine kafe – 10cm v predeu a 6,5 vzadu na maraton idealni, vaha Morati+pevna vidle(XT kotouce,XTR)do 9,5 se SIDem 10,2 a ted Scalpel 10,7.
No jo, ale to uz je hodne jina cenova kategorie, tohleto :)
Ted narazim na tu vahu :)
Tak, tak. Ale kdyz jsou malo dokopcu a hodne z kopce, tak spis ten full vyhrava :-)))
To tu vedies diskusiu sam zo sebou? Sem tam sa ti niekto pripletie do tvojho monologu… Neviem co tu hovorite o vahovej uspore 1kg? Skor 1/2kg minus hrubsie plaste, ako tu niekto spominal. 16000kc za vidlu je privela (Morati). Ja som moju Alu vidlu kupil za 1200sk a beha nemenej ako Morati. Vdy to bude o hubu s pevnou v terene.
nevim jestli jsem to z ty slovenstiny pochopil spravne,ale rekl si ze tvoje alu vidle je stejne dobra jako morati?
Tak nejak:)
predpokladam ze kdyz mas alu vidli za 1200sk tak si morati nikdy ani nevidel.
Ha, ha, ha. Bola v poslednom Pelotone na obrazku :-)
a jeste kupuje peloton:-) uz ze zakladni znalosti materialu je jasne ze to jak rikas proste neni.ale priznam se,neumim rict o kolik je ta morati lepsi.urcite vim ze se nevyplati,ale kdyz ji nekdo ma tak na penize nekouka.
Peloton a kupovat za tie nekrestanske peniaze!? Som si pozical od kamarata:-) Dobre, nejazdil som ju, ale rozpraval som sa o nej s Kondisom. Pametas na vidli co byvali na cyklokrosovych Alanoch? Podla mna pruzili dost.
o cyklokrosu vim asi tolik co o studeny fuzi,ale vidle na cyklokros jsou trochu neco jineho ne?
Hej je o nieco dlhsia ako MTB. Ta moja pruzi az az. Ale na korenoch Ti stenak nepomoze. Bol som uz aj 165km maraton na ocelovej vidli,ale to uz nie je o zabave. Ta bola len hore kopcom. Asfaltovym.
at zije extremismus! Ja taky jezdim na pevne, dokud su mlady a bavi me chrtit jak dabel, necitim jinou volbu, :-]. Uz ted vim, ze az me prestane bavit chrtit, tak si koupim 100mm dopredu, nasadim vlastovky a budu jezdit pro radost z pohodli a rozhlizeni se po krajine, :-). De o to, ze kazdeho bavi bajk trochu jinak…
Len pokojne, neni treba tolko chlastat, potom to takto vyzera :-)))
Konečně racionelní posouzení diskuze.
Konečně racionelní posouzení diskuze.