Prosím o názor GT Avalanche 0.5 vs Spyder

72 nepřečtených
  • S.U.S.U.

    Zdravím, prosím o názor, jenž by mě pomohl rozhodnout. Mám možnost koupit za zhruba stejné peníze GT Avalanche 0.5 disk, 2005 a Spyder na rámu Alu 7005 3X zeslabovaný Easton Ultralite s komplet LX osazením ale SR XCproD RL. Jezdím hodně v lokalitách s kombinací všech terénů. Dělám fitness a hokej. Mám 180 cm, 86–88 kg. Díky za každou reakci?!.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      GT nebo polevit na osazeni u Spydera a pritlacit na vidlici… a brzdy budou taky LX?

      0 0
      • S.U.S.U.  

        Ano, brzdy budou taky LX..

        0 0
        • Pá-dlista1  

          A co Kona Caldera?

          0 0
          • S.U.S.U.  

            Nevypadá špatně ale mám dojem, že je docela podobně osazená jako GT a u toho se mně víc pozdává rám.

            0 0
            • goofy  

              To mne se zase vic pozdava ta Kona, ale to je vec vkusu… U Kony je akorat rozdil, ze je z 7005 a GT je 6061 (ram)…

              0 0
            • Pá-dlista1  

              To byl jen dalsi tip. To je otazka vkusu. Me se vic libi ta Caldera :)

              0 0
              • S.U.S.U.  

                Díky, já jsem rád, že dáváš tipy. Mám kamaráda, ten si nemůže Konu vynachválit, já ale jak již bylo napsáno mám asi jiný vkus (možná špatnej).

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Ale vubec ne. Spatnej vkus ma Tradic :) S tipama koncim. V tehle cenove jsou jen dve slusny kola na tvoje pouziti a pak si neco slozit treba od Spydera.

                  0 0
                  • S.U.S.U.  

                    Ok, jeste nez skoncis s tipama, ktery je podle Tebe to druhy slusny po Kone? Diky

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Prece to GT :) Ted by me spis zajimaly tvoje nove variace na Spydera. Pekne si to priprav a rozepis to sem a my ti to zdrbnem :) Ty LX bych tam nechal, bzdy taky, ale Deorka by stacily. Pak aspon nejlevnejsi olejovou vidlici ne od Suntouru a dal je to na tobe.

                      0 0
                      • Seveřan  

                        S deorkama souhlasím, pokud se bavíš o kotoučích protože LX disk v testech bída.

                        0 0
                        • S.U.S.U.  

                          No, tak to jsme si nerozumeli, ja u Spyderu mluvil o V-brzdach v LX, ne o kotoucich, protoze na tech nelpim, spis naopak(kdyby slo na GT odstranit Disk. brzdy tak to udelam a dal bych tam LX kliky, jenze ono to nejde). Jinak se (bohuzel) zacinam pomalu priklanet k tomu Spyderu, s tim, ze to bude varianta A v LX a vidlice Marzocchi MX Comp Air.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            To jsme si opravdu nerozumneli. To bych teda o Spyderu ani nepremyslel.

                            0 0
                            • S.U.S.U.  

                              to mne chces rict, ze pro Tebe jsou Hydr. Disc. brzdy tak dulezity, preci jen ne vsichni jsou tak vysazeny na Disc.

                              0 0
                              • vlk  

                                Já bych řek že se mu líbí ten sram.No těžká volba mě se zamlouvá i lx 2005 i SRAM x9-ten bych i rád testnul.Vidlici-já osobně bych raději compa než exr a kliky to lx než truvativ.Na miskách vah by ty hydry asi rozhodli.Ono to fakt na zimu chce aspoň tu přední.Spydera jsem se bálů, ale když jsem ho viděl u Grafika tak sem se přestal obávat-ten columbus zonal na xc myslím OK.Gt je taky pěkné.Nejlepší by bylo, kdybys ty kola mohl obě vyzkoušet a pak si vybrat.Se tu s někým domluv kdo má to gt a podobného spydera.

                                pokud je to GT teda toto co jsem našel http://www.gtbicycles.com/…g/detail.php?…

                                0 0
                                • S.U.S.U.  

                                  Diky Vlku, tu poznamku tykajici se vidlice a klik sdilim take, jenze… A nekoho z okoli Prahy s kolem Spyder 19' Easton, jiz take hledam.

                                  0 0
                                  • Hadilow  

                                    Píšu Ti mail s kontaktem na kamaráda v Litoměřicích, který prodává obě značky a má na 100% Spydera na Eastonu v 19" velikosti. Nechci tu dělat reklamu, proto :-))))

                                    0 0
                                    • S.U.S.U.  

                                      diky Ti, ja s nim zrovna kominukuju

                                      0 0
                                    • Luka  

                                      Hadilowe, napis to i me na mail… ja zase pasu po jinacim spyderu, dikes!

                                      0 0
                                      • Hadilow  

                                        Ahoj Luko, máš to v mailu, omlouvám se za zpoždění, ale „ajtíci“ nám v kanclu blbnou se sítí a neměl jsem připojení!!!

                                        0 0
                              • Pá-dlista1  

                                No tady se volilo mezi olejovou Marzocchou a hydrama kotoucema oproti Suntouru s Veckama…tak to je snad bez debat :)

                                0 0
                                • S.U.S.U.  

                                  No ty brzdy jsou asi u kazdyho individualni (nerikam, ze Disky nejsou lepsi, jenom mne treba ty Vcka stacej)kdyz porovnavas vidlice, tak potom 100pro mas pravdu.

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Jsem si taky říkal, že mi véčka stačej, ale po letošní zimě a po tom co jsem si dal teď pár baheních koupelí vím, že nestačí. V zimě to nebrzdí a na zasraném ráfku od bahna ti odejdou špalky během pár kilometrů, takže na příštím kole rozhodně budou disky.

                                    0 0
                                    • S.U.S.U.  

                                      fakt nevim, nikdy jsem kotouce nemel ale chtel bych se zeptat jestli je nejaky znatelny rozdil treba mezi Deore Hydra 525 a 555. Nevim jake jsou na GT.

                                      0 0
                                      • vlk  

                                        555 mají již standartně dodávané sintrované destičky proti organikám na 525.Osobně mi připadá že 555 jsou jen upravené 525-co se týká designu a odlehčení.Kdybych měl volit mezi těmito dvěma tak beru 555.Ale na zimu to fakt chce hydru alespoň dopředu.

                                        0 0
                                        • vili  

                                          no ja myslim ze napred byly 555 a az pak 525, protoze ty 555 slapaly dost na paty tehdejsim xt tak je trochu zosklivily aby prodali vic tech xt(to sem nekde cet :-))proto sou taky hur k sehnani.ale hlavni rozdil je myslim v tom ze u 555 je bowden s kapalinou vyvedenje kolmo na paku a u 525 vylejza jak normalni vecka ale je dost dlouhej takze si zavazi s tim naproti kdyz mas uzsi riditka,coz uz ma ale asi malo lidi(jako ty uzsi riditka :-)

                                          0 0
                                          • vlk  

                                            jo s tím vedením bovdenu máš pravdu.Ty 555 mají lepší.

                                            0 0
                        • vlk  

                          můžeš mi vysvětlit v kterých testech jsou lx disk bída.V těch co dělali němci byli dost dobré jak lx tak hone-což sou vlastně tytéž brzdy.

                          0 0
                          • Seveřan  

                            Zrovna v německejch, schwach-špatný, slabý atd. Mimo jiné se hřejou ještě víc než XT. A doporučujou je pro nenáročný provoz. S větším kotoučem pravděpodobně poroste účinost a bude lepší odvod tepla. Hone je právě díky tomu na tom o něco lépe. Xt taktéž. Dej odkaz kdes to četl ty.

                            0 0
                            • vlk  

                              No já je tedy mám a brzdí mnohem lépe než ty deorky, dávkovatelnost je taky lepší než u 525-jen originální destičky jsou k ničemu.V ča­sopisech dost často testují třeba lx na 160mm proti jiným hydrám na 200mm apod-to není vypovídající test.Navíc by je měli testovat s různými destičkami.Nebo použít destičky např od jedné firmy.Co se týká hřání.Dal jsem jim dost náhul.Desky smrděli a škvařili se kotouč byl žtutý-jako měď.A třmen byl jen trochu teplejší-ale vůbec nepálil.Deore oproti tomu byly jako rozpálený sporák.A v po­rovnání s nimi např xt nebrzdili vůbec.Odkaz samozřejmě přidám, jak jej znovu najdu.Ale myslím, že tu kdysi byl odkaz.No uvidíme, jak se bude brzdit v rozpáleném létě.

                              0 0
                              • Seveřan  

                                Pokud máš možnost takovýho srovnání, pak není co řešit. Ony ty originální destičky na tom XTčku stojí taky za starou belu, Coolstopy ale dobrý. V tom testu co jsem čet já, tak na tom byly lépe. Hodně tam zdrbli právě ty destičky jak u LX tak XT.

                                Ty XT potřebujou trochu déle zajet, rozhodně jedna nebo dvě vyjížďki nestačí. Brzdovej kotouč s centrlockem dobrej. Necinká a nedře. Teď jsou OK.

                                0 0
                                • vlk  

                                  já to mám s klasickým kotoučem smrt75 z XT.Někdy se mi zdá, že se kotouč podle teploty trochu vychyluje.Ale seřídil jsem si to teď nedrhne při jakékoliv teplotě.Ty desky fakt stojí zahouby.Říkám normálně smrdí, jako bych pálil nějakou gumu nebo umělou hmotu, už se těším až je vyměním.Chci zkusit sintrovaný od goldfrenu.Tak uvidím.

                                  0 0
      • S.U.S.U.  

        O Spyderech nevím prakticky nic, a tak pořád nevím jakej z těch dvou rámů může být pro mě lepší a taky je tu otázka klik a středů LX u Spydera vs Truvativ Blaze a ISIS u GT. Truvativ je pro mě docela neznámá.

        0 0
        • Seveřan  

          U Spydera je výhoda, že si můžeš nadiktovat co všechno chceš mít na kole navěšený včetně vidle. LX kliky budou vykazovat větší tuhost. U Eastonu hraje roli to, že je ten rám lehký a je na něj záruka 5 let. Což každý neposkytuje. Vraž raději více do vidlice a na ostatním uber. Já koupil levnou vidli a bylo s ní spoustu trápení, teď chodí dobře, ale až po úpravách, SUNTOUR jedině, když se v tom chceš hrabat.

          0 0
    • Hadilow  

      Shodou okolností mám Spyder 19" na rámu 3 x zeslabovanej Columbus a spolujezdec má cca měsíc staré GT 0,5. Já mám komplet LX, MX Comp 105, Deore 525. GT má mix LX a SRAM, EXR 105 a také hydry Deore. Moje kolo stálo něco přes 31.000,–Kč a kámošovo 27.000,–Kč. Měřím o dva víc než ty a vážím o 3 míň :-))), takže cca stejně. Vyzkoušel jsem i kámošovo kolo a rozdíl je následující: Spyder je nataženější a má trošku položenější vidlici. Dobře drží, ale o něco hůře se s tím zatáčí. Naopak na GT je dost vzpřímenej posed zdůrazněný vlaštovkama. Kolo se výborně ovládá, ale do prudkého výjezdu to chce trochu posunout těžiště a více zalehnout na řidítka než u Spyderu. Vidle pracují cca podobně. Dost mi na GT vadilo řazení. Jsem zvyklý na Rapid fire a tyhle dvě páčky nad sebou u Sramu chtějí úplně jiný návyk a možná posunout více do středu řidítek. ze začátku si o ně kámoš rukou dost „dnkal“ a nechtěně řadil. Deore brzdy jsou super. Já mám na Spyderu obutý Z-maxe a na GT jsou Tiogy – vzadu 2.3!!! Na silnici je to 100% šnek, ale v terénu je to OK. Asi bych vzal v potaz i případnou reklamaci – u Spydera je to na dlouhé lokte (vlastní zkušnost – utíkla vzuch z vidle = 3 měsíce v prd…). Možná, že u GT jako velké firmy je to lepší. Spyder má naopaj velkou výhodu v Tvém originálním komponentovém mixu. Co tam chceš dát, to tam bude. Doufám, že jsem Ti nezamotal hlavu, ale každopádně to jsou dvě dobrá kola.

      0 0
      • S.U.S.U.  

        Díky, díky, díky, pro srovnání jsi (Hadilowe) mně pomohl, jenom je to vždycky tak, že jedno kolo něco má a druhý ne a pak zase naopak. Asi to jsou jenom fámy ale slyšel jsem něco o dvojkových rámech od Spyderu, může to být jenom konkurence ale. Dalo by se říct, že kliky LX 05, jsou lepší volbou než Truvativ Blaze?

        0 0
        • vlk  

          osobně bych si vzal spydera a připlatil za lepší vidli.Bych klidně i dal hydru jen dopředu a místo zadní hydry přidal na vidlu.Jezdím taky hydru jen v předu a je to OK.Ty hollowtechII kliky-to je neporovnatelné.

          0 0
          • S.U.S.U.  

            zkoušel jsi někdy ty Truvativy, ptám se jelikož já takovou zkušenost nemám a to co jsi napsal jsem si bohužel (protože sem byl víc nakloněn na stranu GT) tak trochu myslel i já

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Nerad priznavam, ale co se tyka tuhosti na tom budou asi LX lip nez levny OEM Truvativy. To bych videl celkem jednoznacne, ale na poradnou vidlici si priplat urcite.

              0 0
            • vlk  

              no ne přímo tento model ale jakýsi firex nebo tak nějak jsem zkoušel a pak five D-ty má kamoš a jak ho tak poslouchám, tak má velice špatné zkušenosti.Jak s klikami, tak s převodníky.Koukal jsem teď na nová styla-a moc mě nenadchla-je tam jaksi málo materiálu, osobně bych tomu nevěřil co se týká životnosti.

              Možná to způsobuje mé počáteční nadšení, tak mě neber tak doslova, mám lx 2005 od pátku a nemohu si je vynachválit, ta tuhost, to je jako by mi dal někdo motor.

              0 0
              • S.U.S.U.  

                tak to je dobry, muzu se Vlku zeptat co mas za ram (znacku); ja jsem taky slysel – zatim – jenom samou chvalu na LX 05, proste to tak asi je

                0 0
                • vlk  

                  nevím tedy proč se ptáš na rám-ale budiš starý Rock Machine CPS 4,0 superlight T6 2001-asi jeden z posledních rock machinů s dobrou geometrií.

                  Jinak když klikneš na jménu usera a pak dole na foto biků, tak tam ty kola jsou.Ale mám tam starší obr ještě nebyl čast to kolo s těma klikama nafotit.

                  0 0
        • Hadilow  

          Hele S.U.S.U. (co to je??? :-) ), fakt nejsem takový borec, abych porovnal tuhost klik. Jsem hobík a ne závodník. Určitě se to pozná v laborce, ale na kole fakt musíš být docela dobrý, aby jsi ocenil a poznal rozdíl v tuhosti klik. Je mi jasné, že spousta lidí bude tvrdit opak :-)) Co ale poznáš je rozdíl ve vidlici. Když jsem si skládal kolo tak jsem chtěl dobrý rám, dobrou vidli no a na brdzdy mi už nezbylo, takže jsem měl Deore véčka. Letos jsem si v zimě dal kvůli tomu párkrát do úst (fakt to nebrzdí) a šel jsem do hyder. Naprostá spokojenost :-)))

          0 0
          • S.U.S.U.  

            Kdyz se Ti kliky budou kroutit, prenos energie vynalozena na slapnuti nebude zakonite tak efektivni a kdyz si prectes co napsal Vlk o LX 05 klikach, tak to jde dohromady. Jinak ja neuvazuju o V-brzdach Deore ale V-brzdach LX, protoze na Deore Hydry uz proste mit nebudu.

            0 0
            • goofy  

              Myslim, ze je uplne jedno, jestli to budou V Deore nebo V LX. Jsou to skoro stejne brzdy a budou brzdit podobne (blbe)… :o)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Taky si myslim. Tam bych klidne usetril, protoze v tech raminkach az tak rozdil neni a spalky stejne musi koupit novy.

                0 0
          • Pá-dlista1  

            Uz jsi vymenil kliky treba Truvativ 5D za dute CrMo ? Ja to muzu porovnat na svych kolech a rozdil je setsakramentsky znat.

            0 0
    • Daf  

      Co koupit lonskyho Zaskara treba ho jeste maj. http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?…

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Se uplne nabizi otazka proc? Krome ceny nema s ostatnima nic spolecneho a ani vybavou ani cenou neni lepsi (se mi tak zda na prvni pohled).

        0 0
        • Daf  

          Jasne ve vybave zadne extra krok v pred, ale ta kombinace komponentu mi prijde lepsi, ale hlavne geometrie ramu a ram samotny je supr pro svihovou XC jizdu.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Cca o 2cm delsi… asi spis na to XC zavodeni, silnicni turistiku… no ja bych ho nechtel.

            0 0
            • S.U.S.U.  

              diky ale o Zaskarovi neuvazuju, navic i kdyby maji ho pouze v 21'

              0 0
    • FILIP3  

      Já mám Spydera s rámem Easton Ultralite ,ale na kompletním XT.Podle mě je to dobrá volba i s osazením o kterým uvažuješ.

      0 0
      • S.U.S.U.  

        Zkousim se domluvit, abych mohl kola videt vedle sebe a trochu se projet, ja se ale priznam, ze teprve s odstupem casu jsem si uvedomil, ze je tam LX dual, coz jsem nejak trochu pozapomnel (takze bych musel hledat 04). Ja se spis trochu priklanim k tomu GT.

        0 0
        • Seveřan  

          S nepochopil, SPYDER je kolo, na který můžeš dát co chceš, to znamená i rapida, dualcontrol či gripšift. Ty kola se skládají dle přání zákazníka :O)

          0 0
          • Belial  

            Na přání zákazníka mně překopali v obchodě i to GT. Užší řídítka, jiná vidla a lepší pedály. Mám loňský model s hydraulikou za 20000,– + 3000,– doplatek za Scareba. S rámem jsem naprosto spokojený – mám 21" a měřím 196cm, hmotnost 80 kg, ta souvisí s kroucením klik. Na minulém kole jsem měl Deore (4hran) a ty se při nějakém prudším výšlapu nebo sprintu kroutily jak had. Truvativ to nedělá. Mám strach z přesmykovače (deore), vzhledem k tomu co o něm čtu na b-f. Zatím žádný problém. Před tím jsem měl alivio a bez problémů.

            0 0
          • S.U.S.U.  

            Ale ne, ja to pochopil moc dobre, jenom je problem, ze ted se spis uz montujou sady LX 05 a tam jsou dualy, jenz ja nechci

            0 0
            • vlk  

              jo ty dualy bych na spyderovi taky nechtěl, dá se s nima v pohodě domluvit o výměně.Hlavně pokud budeš v budoucnu přecházet na kotoučovky-hydry-tak bys musel měnit i řazení.

              0 0
              • Seveřan  

                Jen tak pro zajímavost, dělají se řadící páčky RF i pro LX, návrat ke klasice pokud nechceš DC.

                0 0
                • vlk  

                  teď se dělají jedny které nejsou zařazeny do žádné řady je to něco mezi lx a xt.Cosi jsem zaslech, že příští rok zase budou vyrábět xt.Normálně řada deore ty páčky ještě má i v 2005 a běžně se dají koupit páčky lx 2004.

                  0 0
                  • Seveřan  

                    Takže vlastně není žádný problém :O)

                    0 0
                    • S.U.S.U.  

                      No tak, co se tyka technickych parametru, tak se nyni zda byt vse OK, nicmene nejak jsem poposkocil v cene, zacinal jsem nekde na 26400 ted jsem s Marzochci MxCompAir a Deore 555 na 32776 a to uz trochu problem je…

                      0 0
                      • Seveřan  

                        Někdy je lepší trochu pustit žilou, než si potom drbat hlavu :O)

                        0 0
                        • S.U.S.U.  

                          to mas pravdu, jenom sem zacal spis uvazovat o tom GT s par zmenama – plaste, náboje s kónusy, paklize jste nekdo menil tohle osazeni, dejte prosim vedet s jakou zkusenosti, diky

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.