Oprava vytrzeneho niple z rafku Crossmax XL

36 nepřečtených
  • jecnak

    Ahoj, nemate nekdo zkusenosti s opravou zniceneho zavitu v rafku u Crossmaxu? Problem je v tom, ze mi vlitnul klacek do vypletu a odnesl to drat, ktery zaroven vytrhnul zavit z rafku (u Cmaxu jsou niple sroubovany do rafku ne jako u klasicky drat do niple). Rafek je jinak v pohode.

    0 0
    • Otík :-)  

      čéče draku, nemáš jezdit v těch Jedomělicích tak rychle :-) pak ti tam ty klacky lítat nebudou :-)

      0 0
    • MARIN  

      Zkusenost s tim nemam ale resil bych to nejakou vlozkou podobnou niplu.

      0 0
      • jecnak  

        No problem je v tom, ze ten nipl je OK, respektive nipl mam uz spolecne s dratem novy (je to v jednom nerozebiratelnem celku), ale v rafku je vytrzney zavit. Nejaka vlozka nepripada v uvahu, protoze je tam strasne malo materialu. Spis by me zajimalo, jestli by to neslo opravit nejaky epoxidem plnenym treba hlinikem. Jestli s tim nemate nekdo zkusenost.

        0 0
        • Daf  

          Ten nipl tam vubec nejde nasroubovat? Kdyby to aspon trochu slo asi bych ho tam zkusil vlepit nejakym tim epoxidem. Je fakt ze vysroubovat potom asi neoujde, ale vic uz se to pokazit neda.

          0 0
          • jecnak  

            NO nasrouvovat tam sel, jenze jsem to utahnul, docetnroval a pak to uplo uplne, takze ted tam neni nic. Napada me jen ten studeny kov na bazi epoxidu. Problem snad bude jen ve vyriznuti zavitu.

            0 0
            • Daf  

              To se prave obavam ze bude problem. Ten zavit je dost nestandardni.

              0 0
              • jecnak  

                JO jesli se nepletu, tak je to levy zavit. Je tu ale moznost udelat zavit tim niplem. Kdyz se tam naplaca epoxid, tak bych do jeste nezatvrdleho zasrouboval nipl, ktery by tak vyriznul zavit, vysroubova, pockal az to zatuhne a pak zas nasrouboval. Teoreticky by to mohlo fungovat. Otazka je jen, jestli to namahani na tah/tlak nejaky epoxid – tekuty kov vydrzi.

                0 0
                • Daf  

                  Za pokus to stojí.

                  0 0
                • MARIN  

                  za pokus to stojui ale podle me to nevydrzi, bude to moc krehky

                  0 0
                • Vrci  

                  Zkus to a ten nipl namaž nějakým olejem (silikon, teflon) nebo řítkou vazelinou a nech ho v tom epoxidu dýl. Mohlo by to při vyšroubování zabránit odebírání toho tmelu niplem. Použij určitě nějaký plnivo (hliníkový nebo ocelový piliny).

                  0 0
                  • jecnak  

                    Jo presne tak si to nejak predstavuju. Plnivo pouzivat netreba – ten tekuty kov je vlastne nejaky epoxid s plnivem. Meli by do toho normalne jit rezat zavity atd.

                    0 0
                    • Vrci  

                      Pokud tohle selže zkus vyrobit něco takovýho, ale ve větším, http://www.imexpo.cz/…-page01.html prostč tim klasickej nipl, tou dírou to strč do ráfku a nech to od někoho kdo to umí přiletovat k ráfku.

                      Snad to nebude házet kvuli špatnýmu vyvážení.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Dik, ale tak jak si to predstavujes to fungovat nebude (Neda se pouzit ani klasicky drat ani nipl). Kazdopadne mam s Fousacem predbezne dohodnutou vyrobu vlozky, kterou dam do rafku a v ktere bude zavit pro original nipl.Bude to sice trohu vic pracny (zevnitr se musi v rafku vypilovat bezdusova vlozka, pridat ocelovy plech se zavitem pro rafek a nasledne pak zalit silikonem nebo necim podobnym)ale melo by to fungovat. Kazdopadne dik za napad.

                        0 0
                        • Vrci  

                          Já měl za to, že na drátu je běžnej závit. Jo člověk se furt učí. Nešlo by to tam dát z venku (system papiňák) a pak pouze přeplátovat a přeletovat. Neusel bys zasahovat do druhý sněny.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Ne na dratu je navleceny nipl, ktery uz nejde sundat. V rafku je zavit a do neho se to sroubuje.

                            Problem je, ze letovani zasahne do vlastnosti materialu a navic to bude vypadat pekne hnusne, tohleto co jsem psal mi prijde elegantnejsi, z venku to nebude poznat, ze s tim nekdo neco delal.

                            0 0
    • fousac  

      mas nahodou nejakou fo?ku??

      0 0
      • jecnak  

        Odpoledne…

        0 0
        • MARIN  

          Do druhy steny rafku navrtat diru.Do poskozene steny vlepit a nalisovat pouzdro se zavitem pro nipl urcite teda bude potreba udelat i vetsi tu puvodni diru.Pouzdro bych pro jistotu udelal nahore se zarezem pro sroubovak kdyby se nahodou chtelo protacet pri centrovani.Po zatvrdnuti vycentrovat a zaslepit diru v druhe stene.

          Tak takhle bych to resil ja. Zadne lepidlo, tmel atd., ktere by po zatvrdnuti udrzelo takovi kousek zavitu a jeste naply drat a zatizeni toho dratu, bohuzel neznam. Ty co znam jsou schopny opravit kousek vytrhleho ale delsiho zavitu a nebo jsou na tohle po vytvrdnuti moc krehky.

          0 0
    • BH  

      zkus kontaktovat Mavic, podle meho to uz museli vickrat resit, ale vidim to na novy rafek.Lepeni neudrzi, jsou tam prilis velke sily.Osobne bych to resil vypodlozenim zevnitr rafku.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Jestli jsou to ty co si predstavuju, tak to nebude tak jednoduchy. Tam totiz neni dira skrz.

        0 0
        • Jenda  

          jinymi slovy jsou to sice naprosto uzasny kola ale kdyz se neco posere tak na vyhazov hmm to je dost drsny – fakt by me zajimalo jestli jsou o tolik lepsi nez klasika

          0 0
          • jecnak  

            jj je to tak jestli jsou o tolik lepsi nez klasika – ja myslim, ze jo – co muzu srovnavat se 517/nerez drat/LX naby, tak je to co se tyce tuhosti nebetycny rozdil, dalsi vec je akcelerace a ovladatelnost kola, nezanedbatelna je i lepsi aerodynamika.

            0 0
        • jecnak  

          Jo dira skrz tam neni, coz je asi hlavni problem.

          0 0
        • BH  

          to nevim jak je to presne udelane, rafek je ale dvojty.Dival jsem se ted na kola na obchode s temito vyplety, konkretni provedeni otvoru pro nipl neni z pouheho pohledu jasne, musel bych sundat plast, to se me nechce

          0 0
          • Daf  

            Jelikoz jsou kola bezdusova, tak ve vnitrni stene rafku nejsou otvory pro niple. Ty jsou navlecene na dratu a sroubuji se rovnou do rafku z vnejsi strany.

            0 0
            • BH  

              uz je to jasne, diky za vysvetleni, nedoslo mne, ze je tam bezdusovka.Tim se vsak podstatne zuzil prostor pro opravu.

              0 0
              • BH  

                kdyz nad tim premyslím, tak bych tam asi tu diru z druhe strany vyvrtal (tak o 10–12mm) a pres nich bych dal tu vlozku (treba se zavitem pro nipl- ta vlozka nemusi byt kruhova, spis bych volil nejaky pasek co nejvetsi delky a jeste bych to k tomu rafku prilepil )Pak bych ten otvor v te vnitrni stene rafku nejak zapravil(prepla­toval). V te casti by to nemelo vliv na pevnost a stacilo by to udelat tak, aby neunikal vzduch a nepovolilo to tlakem toho vzduchu . Problem muze byt s dynamickou nevyvazenosti, ale ty hmloty materialu navic by byly asi zanedbatelne.

                0 0
    • jecnak  

      Tak diky vsem za napady a hlavne Fousacovi za vyriznuti onoho leveho zavitu (prumer 7, levy, stoupani 1,0). V tuhle chvili jsou Cmaxi jiz zase OK, zvenku neni vubec poznat, ze je nipl uchycen nejak jinak (ani pri zevrubnem zkoumani).

      Fousaci, jeste jednou diky.

      0 0
      • Rolei  

        no tak to gratuluju ke zdárné opravě! a? dlouho slouží…

        0 0
      • fousac  

        gratuluju… ;) poradne je prozen na posazavsky 50ce..

        0 0
        • ota  

          trošku z jiného soudku:mám crossmax enduro,po pár km vůle v zadním náboji(poradil Daf,díky),ale taky mám pocit,jakoby ložiska „přidrhávaly“..kola jsou nová,přední je o.k.máte někdo zkušenost s vyndáním ložisek(kontro­la,výměna)?po­dotýkám že matice vymezující vůli ložisek přetažená není.

          0 0
          • Daf  

            Me se uz do lozisek dostal bordel. Loziska jsem nevyndaval. Rozebral jsem pouze osy tak aby se k nim dalo dostat. Normalne se da vydloubnout nozikem, nebo malym srpobovakem krytka z boku loziska. Pak nejakym rozpoustedlem GT85, WD40 apod. ve spreji s trubickou vystrikat ven spinavou vazelinu a bordel z loziska. Vysusit a naplnit vazelinou novou. Loziska jsem jeste po 25000km nemenil. I kdyz zadni uz se netoci tak sametove jako predni tak zatim vymenu v planu nemam. Rek bych ze loziska pujdou vyklepnout jen najit odvahu :) Maximalne to das do servisu.

            0 0
            • ota  

              od začátku do konce stejná ůvaha.ne,že bych šetřil za servis(záruka),ale chci vědět jak to fachčí,díky

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.