Kdyz menite olej ve vidlich Marzocchi, menite zaroven i prachovky (ta cecna je strasna cca 600Kc)? Nebo menite jen, kdyz tecou? Je nejaky ekvivalent za rozumnou cenu?
Kdyz menite olej ve vidlich Marzocchi, menite zaroven i prachovky (ta cecna je strasna cca 600Kc)? Nebo menite jen, kdyz tecou? Je nejaky ekvivalent za rozumnou cenu?
tesneni pri vymene oleje nebo pri rozborce vidle menenim. NEni zadny duvod. Duvod k vymene je az ten, ze by netesnila.
presne to mi rekli v Razzu
menit az kdyz tece
A daji se nejak cistit? Nebo staci jenom namazat…
striknes olejem nohy…nekolikrat zatlacis..pokud je tam nejaka spina tak se setre…setres to hadrou a ani tohle nemusis delat nejak casto,vetsinou staci pred nebo po svihu jen setrit nohy suchou hadrou aby byly ciste..hotovo
To setreni nohou pred nebo po jizde je stejne jen pro tvuj klidny spanek. Jinak nema zadny vyznam. Stejne mnozstvi prachu se ti tam znovu usadi po prvnich peti minutach jizdy :)
jasne…spis de o to podivat se jestli tam neni zaschle blato…s tim si stiraci krouzky casto neporadi
poradi … imho
tak to jsi asi jeste nepotkal poradne blato… neporadi a za tim si stojim
Prach a pisek je mnohem horsi nez blato.
Myslim ze ste se v dusledku shodli – budou tam atomy co tam nemaj co delat a jejich zaklad bude stejny :)
jednou už jsem je měnil na Z3 M80 a je to docela pakárna. Stáhnul jsem si manuál z netu a pustil se do toho. Ty stírátka jsou tam dvě za sebou, to první jde v pohodě, to druhé je zajištěno drátovým kroužkem, ten musíš sundat no pak nějakým půlmetrovým šroubovákem vypáčit. Je to tam takhle nakresleno a popsáno. Můžu Ti, ale říct, že jsem to z tama vyrval po 30min, až když jsem se na ten šroubovák pověsil celou váhou a to vážím 80kg. Pak už to byla pohoda. Narazil jsem tam nová stírátka, nalil olej a vidle byla jako nová. Nyní slouží mé přítelkyni a doufám, že bude ještě dloho sloužit. P.S.: pozor při tom páčení si podlož šroubovák a? neodřeš vnější nohy vidlice, jak se o ni budeš opírat. Zdar Kutilům
Před měsícem jsem měnil těsnění i pouzdra na Z3 M80, normálně jsme jí po vylití oleje rozebral, vyndal těsnění, vyndal pouzdra, nandal pouzdra, narazil těsnění, složil a nalil olej. Manuál netřeba, stačí koukat a myslet. Těsnění jsem měnil protože se na nohách objevoval sem tam nějaký olej a v pouzdrech to už vaklalo trošku víc než bych si představoval (asi jako nová vidlice Pace :))
Čím jsi vyrážel a narážel ty pouzdra ?
pouzdra tam nejsou narazeci ani vyrazeci, nybrz je normalne bez naradi, jen za pomoci treba malickeho srubovacku vysunes a nasunes tam nove. Zlate stare casy marcoki, nyni uz to maji reseno stejne blbe, jako Manitou, RS atd
A ja si myslel, ze ze sve Z3 01 to budu muset vytloukat nasadou od kostete :o))
Moje osobní zkušenost.U Z5 2001 jsem musel vnitřní olejové těsnění vypáčit dlouhým sřoubovákem, přičemž jsem poškrábal hliníkový kroužek pod těsněním (oprava smirkem) a hranu vnějších nohou(to mě nevadí). Na montáž jsem si nechal vytočit silonový kroužek, s jeho pomocí jsem obě těsnění natlačil proti svěráku.Ale zabrat jsem musel.
Člověče z čeho ty futra vlastně jsou? Dík za odpověď.
z nejakeho stoceneho plechu (nahore zahnuteho ven) s nejakou povrchovou upravou. Nic konkretnejsiho nevim.
Aha, tak proto narusta vaha, davaji tam olovenej plech :-)))
no prave ze v te dobe, kdy se pouzivala tato pouzdra byla vaha MArcoki mensi.
Cituji manuál: „Šavle jsou vedeny v kluzácích dvěmi teflonovými pouzdry, bez statického tření.“ Takže je tam asi buď teflonovej kroužek nebo kov teflonem potaženej.
bavime se o pouzdrech do r 2001 nebo 2002 cca
Jen tak pro zajimavost:
Futro z M Z3 Light r.v. 1999 má něco kolem 15g (odhad z váhy) je to teflonem potaženej plech délky cca 83mm.
Mám novou MX Comp ETA 2004.