• sir_mike1

    Stala se mi velmi zajímavá věc: Vyjel jsem si s přítelkyní na biku. Prostě klasická vyjížďka lesem. Když jsme projížděli okolo nějakých chatek,překvapil nás nějaký muž, který nám asi z 20m ukázal nějaký odznak s tvrzením: Mládeži, to nevíte, že se po lese nesmí jezdit? Výbírá se za to pokuta 5000,– a obecní úřad vám může napařit i 30 000,–…Oba jsme na něj nevěřícně koukali a začli dělat blbce:o) Já osobně si myslím, že je to naprostá blbost! Ještě dodal, že nás na konci cesty mohou chytit myslivci a že si tedy máme dát velký pozor. Když jsem mu řekl, že se mi opravdu nezdá, že se po lese nesmí jezdit, namítl, že si mám pořečíst zákon. Takže pozor: PO CELÉM ÚZEMÍ ČR SE NESMÍ BIKOVAT V LESE!!! :o) Opravdu nevím, co na to říct. Pán si zřejmě chtěl nahrabat do vlastní kapsi, protože tohle je asi opravdu volovina…Ještě dodám, že to bylo v okolí Prahy, takže rozhodně žádná chráněná oblast…

    0 0
    • wroum  

      kde konkretne to bylo?

      0 0
    • Meesha  

      Nebyl to treba soukromej pozemek? Ale i kdyby jo, tak by asi mel bejt nejak oznacenej nebo oplocenej…

      0 0
      • sir_mike1  

        konkretne to bylo u mezi Ohrobcem, Lhotou a Zvoli – praha-zapad…A soukromy pozemek to taky nebyl, to vim naprosto jiste. jel jsem tam tudy uz snad 100×

        0 0
        • McBlacky  

          kde přesně? nebylo to v údolí toho potoka kde je jen taková pěšinka, nebo to bylo na tur. značce, nebo jen na lesní cestě?

          0 0
      • rock  

        Myslím, že i kdyby to byl soukromý pozemek, tak podle §63 zák. 114/1992 Sb. cituji : „Každý má právo na volný průchod přes pozemky ve vlastnictví či nájmu státu, obce nebo jiné právnické osoby, pokud tím nezpůsobí škodu na majetku či zdraví jiné osoby a nezasahuje-li do práv na ochranu osobnosti či sousedských práv. Je přitom povinen respektovat jiné oprávněné zájmy vlastníka či nájemce pozemku a obecně závazné právní předpisy.“

        0 0
        • vlty  

          nojo, jenže co když je vlastník fyzická osoba?

          0 0
          • Pecuchet  

            V případě lesa to platí i pro fyz. osoby. Vstoupit do lesa nemůže vlastník nikomu bránit, ani nesmí les např. oplotit.

            0 0
            • djano  

              To nemoze ani u nas. Ale ked som videl co si oplotil Majsky (vratane dvoch ciest !), pricom to nakoniec bol statny les, myslim ze peniazmi sa da urobit vsetko…

              0 0
              • MF  

                Tak vidis kam to dopracoval. Teraz je sam za plotom :)

                0 0
                • djano  

                  Ale plot ostal. Tak tam chodi strielat jeho podarena rodinka a biker sa tam nedostane…

                  0 0
    • fousek  

      No na kole si tim nejsem jistej, ale autem a na motorce se nesmi ani na polni cestu, takze je to klidne mozny

      0 0
      • blue  

        to je nekde napsany s tou polni cestou? vis kolik lidi by se nedostalo ke svejm barakum a ruznejm jinejm objektum?

        0 0
        • wroum  

          ale je to tak. sice policajti za to tolik neprudej, ale vjezd na „nezpevnenou cestu“ je zakonem osetren. dostali sme za to pokutu, kdyz sme se byli koupat na Velky Americe.

          0 0
          • blue  

            a neni tam zakaz vjezdu? a vsade kolem zakaz zastaveni

            co treba Tocna? jina nez nezpevnena cesta tam neni, jak se dostat k letisti treba… nebo statek nad hejnikarnou

            0 0
            • wroum  

              neni tam zadna cedule (nebo tehdy urcite nebyla), jinak bysme dostali pokutu za neco jinyho, nez za nezpevnenou cestu.

              0 0
              • kolombo  

                A jeli jste tam autem nebo na kole?

                Jinak, i pro jízdní kolo samozřejmě platí značka „Zákaz vjezdu všech vozidel“, které je velmi často na jadnom sloupku se žlutou tabulkou cyklotrasy :-(

                0 0
                • wroum  

                  autem, to sem zapomel dodat. parkovali sme tak 5 metru od silnice na takovim placku vytvorenym za timto ucelem, ale protoze se tam nesmi koupat, tak pokutujou aspon za ten vjezd na nezpevnenou cestu, protoze kdyby chteli pokutovat za koupani, museli by slizt dolu a to se jim nechce (kdo zna, vi proc :-)

                  0 0
                  • fousek  

                    Znam to tam docela dobre, na motorce se da dojet az k tomu lanu a tam vetsinou certi nechodej. Sem premejslel jestly by nakej magor do lomu sjel na kole?

                    0 0
              • blue  

                uz vim, Velka Amerika je tesne za hranici CHKO a tam se na nezpevnenou cestu opravdu autem nesmi

                0 0
      • Meesha  

        Proc? To je nekde v zakone?

        0 0
      • kolombo  

        Když nevíš co a jak, tak se podívej sem: http://www.cemba.cz/les_zak.html

        Je fakt, že tomu webu moc nedávám, ale tohle tam je !!!

        0 0
      • Daník  

        že se nesmí autem na nezpevněnou cestu není tak docela pravda – loni se mě pokoušeli pokutovat 2 ochranáři (marně) v CHKO Poodří za jízdu na kole a parkovali přitom hned dvěmi auty přímo v CHKO na louce.Takže někdo může, někdo ne :). ******* je, že se u nás v posledních letech vytváří jakýsi pseudoobraz cyklisty-škůdce životního prostředí, což je pěkně zvrácené a pěkně mě to vytáčí. V tom předmětném CHKO například nemají nejmenší problém jezdci na koních (městská policie+blízký soukromý ranch) ani traktory obhospodařující místní rybníky.Je to stará písnička…

        0 0
    • gumid  

      Po lese se nesmí jezdit: V CHKO,Rezerva­cích,Oborách a hlavně MIMO cesty. Jako vlastník by se měl identifikovat,tzn. prokázat vlastnictví. Lesní stráž by měla hlídat, zda používáte pouze komunikace a cesty. A myslivci? Nevím, kdo tomuto cechu propůjčil takový název, evokující myšlení…to byl asi velmi krutý žert, drtivá většina těchto „Myslivců“, žel bohu, moc nemyslí a chová se spíš jako v dobách minulých…

      0 0
    • default  

      Asi potreboval na pivo… :-D

      0 0
      • sir_mike1  

        Ale chapejte, ze ten chlap nam rikal, ze se nesmi PO CELY CR jezdit v lese! Takze i ta zminena Tocna, statek za heinikarnou atd.

        0 0
        • default  

          Dle me to byl nakej magor, kterej zkousi z lidi dostat prachy. Treba mu je uz nekdo takhle dal a tak to zkousi furt dal. Co mel vubec na tom odznaku?

          0 0
        • BH  

          hele ja si myslim , ze z cele diskuse je to jasne, do lesa muzes, ale musis se pohybovat po vyzanecnych cestach! pokud jsi jel mimo cestu, tak mas holt smulu a pokutovani je opravnene.vyz­nacenou cestou se mysli, napr.cesta zanecena tusristickymi znackami a nebo cesta vedena v katastralni mape. No logicky z toho vyplyva, ze bychom se meli pohybovat pouze po turisticky znacenych cestach, nebot u tech ostatnich nikdy nebudeme mit jistotu, zda je vedena v katastralce.

          0 0
          • blue  

            takova rozashla diskuze a zase nekdo napise takovej blud

            0 0
            • BH  

              proc si myslis, ze je to blud? To , ze po lese se muzes pohybovat po lesnich cestach a nebo vyznacenych trasach je asi z te diskuse jasne, ne? Sporny bod muze byt to,co se je lesni cestou,ja jsem se setkal s vykladem,ze je to pouze ta , ktera je vyznacena v katastralni mape.Resil jsem to v ponekud vice specificke situaci a sice pri poradani zavodu MTB, ovsem prislusna oblastnilesni sprava Lesu ceske republiky si vyklada Lesni zakon tak, ze pro ni jsou cesty po kterych se mohou pohybovat cykliste a nejen pri zavodech pouze ty vyznacene v katastaru uzemia nebo tursisticky znacene trasy.Celkem siroce jsme ten problem diskutovali, oni zastavaji nazor, ze cesta, ktera vznikla napr. zkracenim urcite trasy pesimi turisty je v podstate nelegalni cestou a nelze ji tedy pouzivat.Ne ze bych se s timto nazorem ztotoznoval, je to ptakovina a nikdo neni schopen asi v praxi zjistit pravy stav veci,ovsem pro ev. pokutu za pohyb mimo znacene cesty tady teoreticky urcity pravni zaklad je. Pokud ty v tom mas jasno, tak me prosim pouc a vysvetli mne, jak tedy vlastne s pohybem cyklistu po lese je. pokud jsem cetl Tve prispevky (bohuzel pouze zbezne ) nevsiml jsem si, ze bys uvedl nejaky jasny nazor, vyjma obecnych proklamaci.

              0 0
              • kolombo  

                Ale mi tu neřešíme povolení pro pořádání závodů, ale pohyb jednoho, dvou až několika cyklistů na lesní pěšině. Řekl bych, že to je dost podstatný rozdíl. Mimochodem, výklad o katastrálních cestách, tedy uvedených v lesním hospodářském plánu použila i Správa CHKO Český ráj při zákazech pohybu cyklistů. Řekl bych, že fanatický ochranář na území CHKO je větší nebezpečí, než „běžný lesní hospodář“.

                0 0
                • BH  

                  sak ja take nerikam , ze se to tyka zavodu, precti si poradne co jsem napsal.Pisi, ze pri organizovani zavodu jsme se stekal s timto problemem,ale ze Lesy ceske republiky maji vyklad lesnich cest takovy jak je uvedeno a ze se netyka jen zavodu.

                  0 0
          • RomanH  

            Nemusis se pohybovat po vyznacenych cestach, ale po cestach – tedy i po pesinkach. Pochybuji, ze nekdo jezdi nejak vice jen tak po lese mimo cestu – leda kdyz objizdi nejaky bordel, ktery na ceste nechali lesaci.

            0 0
            • vlk  

              tak to my občas jo, když jedem hodinu po cestě a ona zkončí-tak jedem prostě dál cestou necestou, nebo když jsme v neznámém terénu a spěcháme dom tak to odhadnem a jedem.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mosquito  

      kdyz o tom tak premyslim tak bys asi vazne nemel .. nevim je tam veticka o zakazu vjezdu do lesa, ale mozna se to tyka jen aut – kazdopadne az na CHKO a podobne lokality se na to kasle … aspon takova je ma zkusenost

      0 0
      • blue  

        kde je prosimte ta veta o zakazu vjezdu do lesa?

        0 0
        • -b-n-x-  

          no, ja nekde kdysi lehce slysel neco o tom, ze je v lesnim zakonu povoleno v lese jen chodit pesky. Na kole, na koni, na lyzich je zakazano. Ale jak rikam, nevim moc jak to je a zda se to nevztahuje treba jen na CHKO apod. Ale jinak srat na to

          0 0
          • blue  

            dyt je tady tech odkazu na zakony tri ******, proc si to neprectete? zadnej globalni zakaz jezdit v lese na kole neexistuje a dokonce i v CHKO jezdit muzes

            0 0
            • -b-n-x-  

              me treba tento zakon docela globalni pripada: http://www.cemba.cz/les_zak.html

              0 0
              • blue  

                zadnej zakaz jezdit v lese na kole tam nevidim

                0 0
                • -b-n-x-  

                  To je co? „V lesich je zakázáno mimo lesní cesty a vyznačené trasy jezdit na kole, na koni, na lyžích nebo na saních“

                  jasne, chapu, ze kazdy mluvime o necem jinem. Ty o jezdeni po cestach, coz je povoleno, ja o volnem pohybu mimo cesty a vyznacene stezky, coz je zakazano. Sory, ze jsem to nerekl hned, bylo by vse jasne.

                  0 0
                  • blue  

                    no ja myslim, ze i ta definice cest a stezek je dostatecne benevolentni… a jezdeni mimo cesty a stezky jen tak mezi stromama stejne zas tak uzasny neni

                    0 0
                  • blue  

                    nicmene jsme trochu jinde… na zacatku byla rec o „zakazu vjezdu do lesa“ a nic takovyho proste neexistuje

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      jo jasne. S tim souhlasim. Jen mam jiny nazor na to jezdeni volne mezi stromy nez ty. Myslim tim jizdu jen z kopce samozrejme :-) Od ceho tu je taky slovo freeride, ze?

                      0 0
                      • blue  

                        to nevim, kdyz ve vetsine bikovejch videi se jezdi taky po upravenejch stezkach :-)

                        0 0
                        • -b-n-x-  

                          myslis upravene „stezky“ ala nsx? nebo rampage? nebo bikeparky :-)

                          0 0
                          • blue  

                            myslim vsechno, co se odehrava v lese, kdyz se podivam na stary NSX videa, tak vetsina toho se odehrava na ruznejch stezkach, malokdy je to jen tak uprostred lesa

                            a v nasich lesech me osobne nejak zvlast nebavi se prodirat vrstvama listi, jehlici a spadlejch vetvi

                            0 0
                            • wraftler  

                              ked v lese narazis na naky fajn drop, nejaku skalu napriklad tak co spravis? ja by som si to teda nenechal utiect aj ked cez tu skalu asi ziadny chodnik nevedie..

                              0 0
                      • pelt  

                        Od ceho je slovo freeride… to slovo je EROZNI RYHA… tedy vlastne dve slova. Neni od veci jezdit tak, aby tam jeste nejaky les zustal.

                        0 0
                        • -b-n-x-  

                          Ach jo! Kdyby jsme se tady bavili treba o motorkach, nebo o tom jak nekde projede treba 100 bikeru za sebou, to bych mozna tvuj vyrok o erozni ryze chapal. Porad uvazuju, kde se berou ty nazory o erozi zpusobene bikerami. Nevim, mozna nekde jinde mate jine zkusenosti, ale ja jeste nikdy nevidel, ze by kolo zpusobilo znatelnou erozni ryhu. Treba u nas na Javorovem existuje diky lanovce neoficialni sjezdova trat a je spis problem aby to nezarustalo. Sjezdaru tam pritom jezdi docela dost. Je to vetsinou dost prudky svah, takze zadnim kolem se tam furt smykuje a ryje. Ten trosku vyjezdeny chodnicek nema absolutne zadny vliv na les okolo. Na rozdil od tezaru, nebo treba myslivcu, kteri si posedy stavi kazdych 100 metru. to je stokrat omilane tema, ktere fakt nema smysl opakovat.

                          0 0
                          • pelt  

                            Jak kde – kdyz mas hodne prudky svah, tak to bikeri zacnou a voda pri prvnim vetsim desti dilo dokona. Kdyz mas neco s rozumnym spadem, tak to prezije Na blbem miste tu erozni ryhu udela klidne i par pesich turistu – podivej se, jak jsou delane treba chodniky v Tatrach a spol. – jsou vedene cik-cak mimo jine take kvuli erozi.

                            Navic – jeden cyklista to znicit nemusi, ale jen malokdy projede jen jeden – nektera mista jsou ponekud atraktivni. Je to jako s travnikama – kdyz pres travnik prejde jeden clovek, tak to ani nepoznas, kdyz se tam kazdy den prevali pul sidliste, tak trava nema sanci. A kdyz se nekde prevali kazdy den desitky cyklistu, tak to dopadne podobne.

                            O motorkarich snad ani nema smysl mluvit… tak mozna je veset na nejblizsi vetve:).

                            0 0
                            • -b-n-x-  

                              hele, mohl bys mi rict nejakou konkretni zkusenost, kdy vznikla nejaka eroze vlivem pusobeni cyklistu, nebo treba i tech motorkaru? Nevylucuji, ze se snad nekde neco takoveho mohlo stat, ale ja jsem si zatim nikde niceho podobneho nevsiml, ani o nicem takovem neslysel. Co jsem ovsem nechapal byly eroze zpusobene silnymi desti u nas v Beskydech v roce 1997 a obcas i jindy. Tam kde byly malicke neznatelne potucky, vznikly hluboka koryta, na lesnich cestach az dvoumetrove nanosy hliny a kameni, nektere svahy sjely treba uplne, atd… To ale zcela jiste nemelo zadnou souvislost s koly ani s motorkami. Na mistech co znam ja je holy nesmysl bavit se o niceni lesni pudy kolama nebo dokonce pesima. Kazda druha lesni cesta je rozryta od traktoru, buldozeru, nebo od klad. Na mistech, kde jezdi denne cca 20 cyklistu je jen v bahne videt vzorek od plastu, ale jinak nic. Nicmene chapu, ze je treba byt ohleduplny k lesu a prirode :-)

                              0 0
                              • pelt  

                                Kdyz jedes po nejake ceste, tak je to OK (pokud se nezabijes… taky mam s traktorovymi cestami zkusenosti:(). Kdyz je to vicemene rovina, tak je to taky OK. Prusvih je, kdyz je to nejaky prudky kopec, kdy narusis povrch a pak zrovna prijde poradny dest – ten zlikviduje hlavne mista, ktera byla pred tim nejak narusena. V nekterych extremnich pripadech muzes kus vzit s sebou i za sucha (a to i pesky).

                                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • enjoy  

      ono taky zalezi na tom kdo ti takovyhle kydy rika.nam treba s McBlackym jednou jeden myslivec v dost velkym nabehu na infarkt cpal ze co v lese vubec delame a ze nam ty kola priste rozkope atd.pri tom velice pekne miril( brokovnici na blackyho,kterou mel velice predpisove pripravenou ke strelbe.vypadal jakoby ji klidne sundal z ramene a zmacknul to.

      0 0
      • Vašur  

        Já jsem to měl jednoduší. Když se mě jedna kamizola zelená na Hřebenech na cestě od Kytínské louky k vojenskému prostoru celkem klidně zeptala, jestli vím, že tam na kole nesmím jezdit, tak jsem se taky klidně zeptal, jestli zná lesní zákon. On se bez řeči otočil a odešel. Asi se zastyděl, že ho nezná… :-)

        0 0
      • vlk  

        taky jsem musel jednomu myslivci vysvětlovat zákony.Ale naštěstí na mě nemířil.V tvém případě bych kousek poodešel a zavolal mobilem licajty.To si dovolit nemůže.Nebo bych řek, a? ukáže nějaký průkaz a zapamtoval si iniciály a oznámil ho na policii.

        0 0
      • kolombo  

        Obávám se, že je-li to přesně tak, jak píšete, tak jste měli volat Policii a nahlásit ohrožování střelnou zbraní a to i v případě, že jste spáchali nějaký přestupek! I na Slovensku smí použít střelnou zbraň jen lesní stráž, a to pouze pokuď utíkáš. Zeptám se na to známého, je myslivecký činovník, ale já osobně bych volal Policii a podával trestní oznámení.

        0 0
        • Koala MC  

          Hmm..často mi připadá,že kolo resp.bajker v ČR nemůže NIKAM..a auta mohou VŠUDE.Stačí se porozhůédnout kolem sebe..města staví drahá parkoviště pro auta..v cenách milionů..a obyčejný stojan na kolo v městě aby člověk hledal s lampičkou v ruce. Před týdnem jsem jel na trénink po cyklotrase..prav­da,byla to vyasfaltovaná polní cesta,bez zákazu vjezdu aut..Ale když mne tam jeden idiot s autem předjížděl v takové vzdálenosti,že mi doslova a dopísmene „otřel“ pedál a nohu bokem svého auta..byl jsem na infarkt.A ON měl velké štěstí,že ani přes mé nadávky nezastavil..jinak bych ho z toho pélechového zázraku vytáhl za uši..a bajkem mu dvakrát přejel krk..

          0 0
          • kolombo  

            Nenaříkej !!!! Když sem napíšu něco o Generelu cyklotras, tak to zůstane naprosto bez povšimnutí a že by se tam někdo došel vyjádřit, to vůbec nepředpokládám. A pak se tu fňuká, že nejsou stojany a cyklostezky … Když něco chceš, tak pro to musíš taky něco udělat!

            0 0
            • Koala MC  

              Já se snažil něco udělat..Dokonce pracovně..ze své pozice projektanta,by? můj obor nejsou komunikace.Naše firma ucházela o zakázku na projekty cyklostras,res­p.cyklostezek­..a já jsem navrhoval že bych v terénu všechny trasy projel a vyzkoušel co je a co není možné.Jak to nakonec dopadlo??Projekt dostala firma která sice komunikace projektuje,ale její těžiště je v silnicích pro auta..a jejím zaměstnancem není žádný aktivní cyklista.Tudíž snad všechny cyklotrasy co ta firma nakreslila,jsou udělané od stolu,bez jakékoliv znalosti konkrétního terénu a lokality kde trasy vedou.Nabízel jsem svou pomoc..víc ale dělat nemohu..

              0 0
              • McBlacky  

                jo to je smůla. Určitá, nemalá část bikerů, by ovšem ráda, aby se zřídila ještě paralelní sí? značení, tras a stezek pro horská kola ve střední a vyšší obtížnosti, která by vedla po asfaltu jen minimálně a to pouze jako přejezd mezi terénem. Potom by se jezdilo i do českých hor na bika a ne do ciziny. Vím, že trasy tady jsou ,hezké sjezdy i výjezdy, ale zaměstnaný člověk když jede někam na týden na dovolenou a chce trošku bikovat a ne jen se plácat po asfaltu a polních cestách, nemá čas je hledat, pokud to v lokalitě nezná a raději tedy pojede někam kde to značené je…

                0 0
                • Koala MC  

                  No to je přesně ono..Dovedu si představit cyklotrasy řekněme se 3 stupni obtížnosti.Přitom v mém okolí jsou vyznačeny jen cyklotrasy v převážné většině po silnicích 3.třídy…a jsou pro běžně trénovaného bikera naprosto nepoužitelné,ma­ximálně tak na výlet s přítelkyní,ale leckdy ani to ne.Když čtu v textu popisu trasy že trasa je náročná..a přitom vím,že já se tudy jedu „vyjet“ po těžkém tréninku,tak mi to přiapdne směšné.V podstatě bych vedl 80% tras jinou cestou,a leckdy mimo dosah aut,po lesních krásných cestách..Ale to v mapách opravdu není zakresleno,protože ten kdo ty trasy navrhoval z AUTA,pochopitelně do toho lesa nemohl vjet.

                  0 0
                  • kolombo  

                    No, ty generely, na které jsem upozorňoval, se týkají městské a příměstské cyklistiky a na ty žluté tabulky přirozeně navazují. Kvylita značení zpravidla záleží na zadavateli a značiteli a posleední dobou je to především „dobrý kšeft“. Ale třeba v okolí Liberce je několik velmi podařených stezek, především Oldřichov a Fojtka, to rozhodně není „jen pro silničku“.

                    K té obtížnosti je to trochu problém, nepočítej s tím, že Ti někdo momentálně vyznačí kozí stezky a hard sjezdíky, značení se dělá na „rodinnou cyklistiku“. Já sám jezdím podle značek KČT a většinou to stačí.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      no KTČ mě nejednou donutilo vzít bika na ramena a sápat se hore i dole kopcem :) My měli, doufám, na mysli spíše alternativní značení, kde by bylo jasně uvedeno, že se nejedná o výlet

                      0 0
                      • kolombo  

                        Když nemáš pořádnou techniku :-D Já v sobotu taky tahnul kolo po stezičce, kde nešlo ani tlačit, jak tam bylo málo místa, ale o tom to občas je, prostě jedu „cestou necestou“ po červené / zelené / modré / žluté …

                        0 0
                      • rock  

                        To přece k MTB patří :-) …

                        0 0
                      • fousek  

                        no podle me kopec kterej se da vyjet na kole nema cenu sjizdet:-)

                        0 0
                        • rock  

                          A to chceš nahoru vyjet a dolů jít s kolem na rameni, protože to nemá cenu ???

                          0 0
                    • Koala MC  

                      Ono jde také o to,že není problém při znalosti místních podmínek a terénu,vyznačit prakticky souběžně s dnešní cyklotrasou vedenou nesmyslně po silnici 2 a 3 třídy jinou trasu,která se silnici ZCELA vyhne,proto opravdu nechápu,kdo to značení dělá.Přitom většinou se i v tom lese (tedy souběžně s cyklotrasou po silnici) dá najít cesta naproto v pohodě sjízdná i na obyčejném kole,nejen na biku. Pro mne osobně je důležité,aby se budovala sí? CYKLOSTEZEK především ve městech..tam je jich potřeba.Mimo město mi stačí slušná mapa a moje orientace..kilometr sem,kilometr tam..nakone se vždy dostanu kam chci.Ale ve městech se potřebuji vyhnout autům..bez nebezpěčí srážky s blbcem. A světe div se..ale v Jindřichově Hradci není za 15 let po „revoluci“ ani JEDINÁ cyklostezka.

                      0 0
                      • pelt  

                        Ono bud rad – kdyz se podivas, jakym zpusobem se vetsinou stavi „cyklostezky“, tak je to pomsta cyklistum, zvlast proto, ze po nich pak musi jezdit. Obvykla praxe je rozpulit nejaky 3,75 chodnik, chodci to ignoruji, cyklista aby mel fulla, protoze v nepravidelnych intervalech jsou vyjezdy z parkovist a baraku, kde jsou prinejlepsim prilepene trosky asfaltu tak pod 45 stupni (vyskove rozdily bezne kolem 15 – 20 cm)… zkus si po tom jet na silnicce:(

                        I kdyz na druhou stranu bych SKUTECNE cyklostezky ve mestech i mimo dost ocenil.

                        0 0
                        • enjoy  

                          to zni jak docela super teren:-).ze bych zacal venovat vetsi pozornost cyklostezkam?:-).ps:jeste ze nevlastnim silnicku:-)

                          0 0
              • náčelník  

                „..Dokonce pracovně..“ Jenže ono by to chtělo především „nepracovní“ aktivitu, např. alespoň takovou, ke které se nás snaží dotlačit Kolombo, ale ta není placená, že? Ovšem tato kritika se týká i mě :(

                0 0
                • Koala MC  

                  Na rovinu řeknu že je lešpí mít něco zaplaceno,než to dělat zadarmo..Ale na druhou stranu,byl jsem ochoten se domluvit i na tom že bych určitou práci odvedl zadarmo.Jenže­..řekněte mi proč něco dělat zadarmo,když vím,že na cyklostezky se dostávají z EU dotace v řádu desítek milionů Kč..a za ně se pak v „terénu“ umístí 20 žlutých cedulek?Opravdu nechápu kam se ty peníze ztrácejí..Krom toho..i když jsem svou spolupráci na celé věci navrhoval..stejně nebyl odnikud zájem..Mám si vzít transparent a jít si stoupnout před naší radnici? Opravdu nerad někomu budu vnucovat,že pro něj něco udělám zadarmo..Mám dojem že by snad on měl být rád…ale asi se pletu.

                  0 0
                  • Koala MC  

                    P.S.: už to že většinu tras a terénu mám osobně na bajku projetou,by spousta lidem co o tom nemají ani páru ušetřila mnoho jejich pracovního času..a tudíž i peněz.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      no jo, já už i uvažoval vydat nějakýho bajkovýho HC průvodce okolím Prahy, mám toho projeto hodně a znám i dost lidí kteří znaj to co já ne :). Vzhledem k tomu že bych si přípravu i prepress udělal sám a otec má nakladatelství i tiskárnu, nebylo by to tak drahý. JENŽE nerad bych aby se pak do mě opřeli lesáci/policaj­ti/ochranáři kvůli tomu kudy ty trasy vedou, protože upřímě řečeno některý traily a sjezdy jsme si vyjezdili jenom my bikeři :)

                      prostě jít na to z druhý strany. než to značit v terénu, vydat knížku. Jenom fakt nevím jak to udělat aby to bylo all legal

                      0 0
                      • BiSon  

                        na te ceste je napsany, kdo ji vyslapal/vyjezdil?

                        0 0
                        • McBlacky  

                          no to ne, ale kdyby se o to někdo začal zajímat, tak by to bylo v některých případech jasný :)

                          0 0
                          • BiSon  

                            netvrdim, ze by z toho pruser byt nemohl, ale ty prece jenom dokumentujes soucasny stav, ne? Prece nikoho nenabadas, aby vytvarel vlastni trasy :-) Navic, ty jsi/byl by jsi autor knihy a ne autor cesty, to by pak mohli pokutovat pulku novinaru :-)

                            0 0
                            • McBlacky  

                              hmmm že bych to zařadil opět na to do list…

                              0 0
                              • BiSon  

                                myslim si ze to bude v pohode, ale neber to jako 100% pravdu, nejsem pravnik Jinak takova publikace by mohla byt dost zajimava, zvlast jestli nekdy dotahnu bika do prahy :-)

                                0 0
                              • LukasX  

                                hmm a co to udelat v podstate jake elektronickou verzi, pripravenou k tisku. Takovy „underground“ pruvodce, samizdat ;o) Ze by si to zajemce v klidu stahnul a popripade vytisknul .. zadny oficiality ;o) Ne ze by se me to ted tykalo, ale jeste pred rokem by se to hodne hodilo ;o)

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  no ono když už to udělám tak by to bylo i s mapama atd. vydat už to je otázka 3dnů v tiskárně.

                                  0 0
                      • fousek  

                        Hele takovej dotaz, co toho pruvodce udelat v elektronicky podobe, treba HTML, nebo PDF, teda pokud na tom nechces mit nakou skvaru? Urcite je to super napad, ke kazdymu useku mapka, popis, par fotecek a je to, na internetu se tim nikdo nezabejva jestli tu cestu tam vyrobil biker, bagr nebo krtek:-), navic bych rek ze to ze si tu cestu vyjezdil ty nikdo zkoumat nebude a hlvne to nikdo nedokaze

                        0 0
                        • náčelník  

                          Na to jsme si vymodlili na Adminovi sekci „trasy“ a stejně tam skoro nic není :)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            poněvadž to není user friendly a navíc mapy jsou k ničemu, chce to vlastní mapky s popisem.

                            0 0
                            • kankrlicek  

                              Jde taky použít naviion. Teď mají na Gardě víc tras než v celé ČR. Mají celkem slušně zpracovaný systém předávání hotových tras, je možné si za ně nechat platit, nebo ji autor může dát grátis, můžeš připojit mapu, fotky. Přímo v naviionu máš každou křižovatku označenou tvarem, směrem odjezdu, druh povrchu, náročnost, můžeš tam dát upozornění na příjemnou hospodu atd. :) Největší výhodu považuji to, že v terénu samotném nemusím vytvářet jakýkoliv orientační systém. A abych to trošku shodil – za 2 roky používání jsem vytvořil 1 (jednu) trasu :) lenost je věčná

                              0 0
                  • kolombo  

                    V první fázi není potřeba mít něco zaplacené, ale přesvědčit zodpovědné, že JE NUTNO řešit problém cyklistiky v regionu. Když to vezmu, kolikrát se do nich hučelo, kolikrát jsme ukazovali, třeba na příkladu Žitavy, že to jde. A letos se dělá Cyklogenerel :-) Sice je skoro stejný, jako studie, kterou radnice (Liberec) už roky má k dispozici, ale něco se hnulo a hlavně, pokud je někde kreslená cyklostezka a bude se tam stavět, tak se na ní musí nechat místo a nebo se rovnou postaví :-)

                    0 0
              • pelt  

                Hmmm… cyklostezky se navrhuji podle dvou principu:

                Kdyz uz se to neda pouzit pro auta, tak tam posleme kola. Cyklista na silnici nepatri. (standardni pristup pro cyklotrasy…

                Chodci cely chodnik nepotrebuji, tu pulku se svetly nechame cyklistum. Aby nejezdili moc rychle, nechame je obcas prejet na druhou stranu silnice…

                Takze ve finale je pulka cyklostezek spis pomstou cyklistum a da se jezdit mozna na fullu (a nebo se silnickou na zadech).

                0 0
          • pelt  

            No jo, pro betonovou lobby nejsou cyklostezky moc atraktivni… takze prokleti autickari vitezi… uz aby dosla ta protivna ropa:))).

            http://www.lifeaftertheoilcrash.net/…duction.html

            0 0
        • gumid  

          Ono to sem nejspíš nepatří, asi je to téma jinde, ale: minulý víkend jsem strávil na Pálavě – Jižní Morava – každý uzná, že když někdo brouzdá na kole po té placce okolo, tak ty kopce je přitahují jako magnet. Ale ouha – zákaz jako řemen! Byl jsem svědkem akce, kdy nějaký prof. ochránce těžce „drbal“ starší manželský pár,dle přízvuku asi z Čech, přičemž o jejich „agresívním bikingu“ nemohla vzhledem k výbavě a věku být ani řeč. Na argumenty, že kola není kam uschovat, v okolí pouze parkoviště – plácky se jim nedostalo odpovědi.

          0 0
        • kolombo  

          Tak v ČR smí Lesní stráž použít zbraň jen na svoji obranu a Myslivecká stráž nemá právo použít zbraň vůbec. A pokud chce použít nějakou zbraň, tak ROZHODNĚ to nesmí být zbraň lovecká, to asi pouze v případě „přiměřené obrany“, ostatně jako každý jiný občan. Řekl bych, že pokud na Vás někdo v lese začne mířit zbraní, tak mobil, vytočit 158 a požádat Policii o zásah.

          0 0
    • vrazdit  

      „…na kterých při jízdě na kole, na koni na lyžích nebo na saních nemůže dojít k poškození lesního porostu ani půdního povrchu alespoň ne způsobem, který by způsobil horší následek než např. přibližování dřeva.“

      tak si myslim, ze „priblizovani dreva“ nemuze prekonat ani opravdu praseci skupina hardcorovych bikeru… :)))

      0 0
      • kolombo  

        Tam je to myšlené asi trochu obrazně, ale je nutné uvažovat, že dřevo se těží 1× za 100 let, ale na kole se jezdí každý den. Podstatné je tam, že pokud nejedeš v normálním lese přímo mezi stromy, ale po pěšině na šířku řidítek, třeba i se značkou KČT, tak jsi v právu. Neplatí to na Slovensku, Národním parku (Krkonoše, Šumava) a v rezervacích bych se toho taky raději nedomáhal.

        0 0
      • -b-n-x-  

        no tak to tedy ne :-). Me to jeste obcas prekvapi, co vsechno se da v lese tezbou dreva udelat. Na bikach nebudeme NIKDY ani trosicku konkurovat ruznym zarizenim pro tezbu. Hlavne za mokra. U nas v Beskydech mi to v lese nekdy pripada jak na stavenisti,nebo na pooranem poli.

        0 0
        • gucan  

          nedavno jsem se jedne tezby na Javorovem ucastnil a musim rict, ze to tam vypada fakt strasne :(. Ale na obhajobu tezaru musim rict, ze to ani jinak nejde…

          0 0
    • widlicka  

      NEVIETE NIEKTO AKO JE TO S TYMI ZAKONMI NA UZEMI SR?????

      0 0
      • Shotas  

        Existuji pasma ochrany

        2. pasmo – je zakazano – b) vjazd a státie s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy.

        3. pasmo – je zakazano – b) vchádza? alebo stá? s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy; § 13 ods. 3 platí rovnako,

        rozdil je teda ze ve 2. pasmu muzes jet po ucelove komunikaci, podle STN se jedna o jakykoliv chodnik (dokonce i o pesinu pro zver, myslim)

        Pokud neni urceni jinak v CHKO plati 2. stupen a v narodnim parku 3. stupen

        zbytek viz. http://www.cemba.cz/543r02sk.html

        0 0
        • McBlacky  

          stezka pro zvěř a účelová komunikace? Já bych ty pojmy takhle nenapínal. To by se pak dalo říct, že účelová komunikace je i myší díra :))

          0 0
          • Shotas  

            jj, asi jsem to prehnal, ale pokud bude dostatecne proslapana, tak to vlastne bude chodnik :-))))

            kazdopadne po CHKO jezivam jenom po cyklotrasach nebo tur. znacenych stezkach – ty myslim splnuji pozadavky pro oznaceni za ucelovou komunikaci

            Stejne nekonec bude zalezet na vykladu clena lesni straze a na tom jak se s nim clovek domluvi. Jinak ty pravomoce co maji na slovensku jsou fakt zajimave.

            jen by me zajimalo, jestli jizda mimo povolenou stezku je prestupek nebo trestni cin.

            0 0
            • kolombo  

              Myslím, že v CHKO není pohyb tak striktně omezen, aby jsi se musel držet jen vyznačených cest. V Jizerkách je například několik značených cest KČT, kde je pohyb cyklistů zakázán a naopak spousta neznačených, kde s tím není žádný problém. Pokud tedy mluvíme o opravdické cestě, tj. nějak zpevněný povrch. U pěšin bych byl opatrnější a dost bude záležet na poloze pěšiny. V rezervaci bych se raději kolmo mimo oficielní cesty nepohyboval, tam by mohl konflikt opravdu nastat. A POZOR, bavíme se o ČR, na Slovensku je to úplně jinak!

              0 0
          • rock  

            Zákon č. 13/1997 §7 Účelová komunikace (1) Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží … ke spojení … nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi … Nevidím důvod, proč by stezka pro zvěř nemohla být účelovou komunikací. Nemovitost je i pozemek, takže by mělo stačit, aby stezka někde (kdekoliv) začala a napojila se na jakoukoliv jinou stezku …

            0 0
    • Cryzyy  

      V Zákon č.: 114/1992 Sb. § 16 se píše

      Základní ochranné podmínky národních parků

      1. provozovat horolezectví a létání na padácích a závěsných kluzácích a jezdit na kolech mimo silnice, místní komunikace a místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody

      Nemáte někdo tušení co je to ta „místní komunkace“ ? já se v sobotu dostal do neshody v NP Českosaské Švýcarsko, když jsem jel na biku po šotolinové lesní cestě a začal mě tam kádrovat panáček v zeleném, kterej tam na té samé cestě byl autem.

      0 0
      • -b-n-x-  

        o autech v tom zakone nic psano neni,tak tam byl panacek legalne :-) Kdybys jel taky autem, nebo treba na motorce tak bys byl v poho :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • blue  

        Zákon 13/1997

        § 6 Místní komunikace

        (1) Místní komunikace je veřejně přístupná pozemní komunikace, která slouží převážně místní dopravě na území obce. (2) Místní komunikace může být vystavěna jako rychlostní místní komunikace, která je určena pro rychlou dopravu a přístupná pouze silničním motorovým vozidlům, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší, než stanoví zvláštní předpis.2) Rychlostní místní komunikace má obdobné stavebně technické vybavení jako dálnice. (3) Místní komunikace se rozdělují podle dopravního významu, určení a stavebně technického vybavení do těchto tříd:

        1. místní komunikace I. třídy, kterou je zejména rychlostní místní komunikace,
        2. místní komunikace II. třídy, kterou je dopravně významná sběrná komunikace s omezením přímého připojení sousedních nemovitostí,
        3. místní komunikace III. třídy, kterou je obslužná komunikace,
        4. místní komunikace IV. třídy, kterou je komunikace nepřístupná provozu silničních motorových vozidel nebo na které je umožněn smíšený provoz.

        (4) Prováděcí předpis blíže vymezí znaky pro rozdělení místních komunikací do jednotlivých tříd.

        0 0
        • rock  

          " … na území obce … " ergo mimo obec neexistuje místní komunikace …

          0 0
          • pelt  

            v tom zakone (na ochranu prirody a krajiny, tusim) se nemluvi o mistnich komunikacich, ale o komunikacich ucelovych. Coz je neco jineho (resp. ucelova komunikace v obci mozna muze byt mistni komunikaci, ale neni pravda, ze by ucelovka musela byt jen v obci).

            0 0
            • pelt  

              Mea culpa, je to uz dost dlouho, co jsem ten zakon musel cist a toho prispevku vys jsem si nevsiml… sypu si popel na hlavu:(.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.