Co si budem říkat jsou kola ke kterým máme „osobní vztah“ a mají v našem životě své méno a nikdy se jich nezbavíme a chtěli bychom na nich ještě jezdit. Hmmm obecné téma co vyměnit za co už tu bylo ,ale jak postupovat při „rekonstrukci“ kola aby sme nerozhodili je ho koncepci. Spíš jak to vidíte s osazováním dnešních komponent na rámy z první poloviny minulého století? Rámy co ještě nebyly na véčka, kdy sjezdovým maximem bylo 100mm zdvihu at…
Já budu rekonstruovat kolo AmericanEagle MountSnow 96 , Je to 3–2krát zeslabovaném CrMo , americký XC geometrie, navářky na „kendyvry“ pro přesmykač se spodním tahem. Původní barva byla vínová komponenty stříbrné , vidle pevná (Ritchye, ale nějak ji ani nechci vozit ). Kladu si otázku jestli má cenu rozhodit koncepci a postavit ho na nových a moderních komponentech . Kdy výsledek budou předimenzované komponenty, designově nesladěné ikdyž možná se trochu ušetří , nebo se snažit zachovat původní ráz. Osobně nechci na to zpát žádný extra drahý kultovky (ChrisKing, Ringle atd…) protože to taky nebyl topmodel . Váhám na myšlenkou ho nechat znovu přestříkat a nechat vyrobit samolepky znovu ,ale nenapadá mne kdo kromě vyzdvihovaného a zatracovaného R. Štěrby. Důležitá poznámka není to žádnej komaxit ale poctivej hludokej lak.
Když tak koukám tak je na trhu je nedostatek komponent s stříbrnou chromovou povrchovou úpravou a dostupné kvalitní ráfky na ráfkové brzdy. Nebo kožené sedlo (ne zase extrém jako „Brooks“ )
Jaký jste měli a máte zkušenosti s rekonstrukcí takového veterána? Kdo vás napadá na lakování rámů kromně Štěrby?