• nakata

    Viete mi niekto vysvetlit, ako je mozne, ze nejaky posrany Tesco „full“ bike stoji 3000 Sk? Ako je to mozne, ze sa im to oplati predavat za taku cenu? Respektive sa natiska otazka, ako je to mozne, ze nejake posrane radenie XTR, X.O stoji dva krat tolko alebo viac ako cely bike. Je jasne ze o porovnavani funkcnosti tu nie je rec, rozhodne sa nezastavam kvality takychto „bikov“. Len mi neide do hlavy, co je tak neuveritelne drahe na high end bikoch za 100 000+.. ved za tu cenu si clovek kupi uz celkom slusnu motorku a asi mi da kazdy za pravdu, ze vyrobne naklady na motorku su ovela vyssie ako na relativne jednoduchy bike… Ved si len predstavte, kolko to musi byt prace postavit cely bike (cena 3 litre) v porovnani s jednim radenim, klukami, kolami (to je jedno).. Prace na biku musi byt neporovnatelne viac, o materiale ani nehovorim, ako je to mozne, ze je to stale lacnejsie ako jediny lepsi komponent, ktory je vyrobeny v tej istej krajine, mozno tymi istymi rukami a z podobneho materialu (Ok, ak je material iny, pochybujem, ze to robi taky cenovy rozdiel)??? Platime taky nehorazny rozdiel iba za znacku?? Viete mi dat niekto nejaku rozumnu odpoved?

    0 0
    • Pá-dlista1  

      A srovnavas motorky, na kterych se jezdi mistrovstvi sveta s kolama stejne urovne nebo michas jablka s hruskama. Fabka a Ferrari taky nestoji stejne a oboje ma 4 kola. Navic u vseho zbozi se marze, dane, cla atd. pocitaji procentuelne. Tzn. kdyz bude vyroba neceho o korunu drazsi neznamena to, ze to i na krame bude stat o korunu vic. Pak taky znacka, poptavka atd… uz to tu bylo tisickrat. Vlastne bych te mohl poslat do historie.

      0 0
    • Daf  

      Ja se na to divam jinak. Bezny seriovy kolo je nekolikanasobne levnejsi nez zavodni special. Stejne jako Subaru Impreza WRX STi bude vic jak 10× levnejsi jak WRCcko :)

      0 0
      • venca1  

        ale SHIMANO xtr je taky běžný sériový výrobek

        0 0
        • náčelník  

          U XTR bude dražší vývoj, materiál, technologie, pracovní síla atd.

          0 0
          • fousek  

            Hele ja nechci snizovat japonsky inzenyry, ale podle me princip a rozmery/uhly prehazovacky uz jsou nakej ten rok znamy, takze o zadnym vyvoji tady nemuze bejt rec, komponenty XTR je podle me ta rada ktera je predrazena a zakaznik je ochotnej zaplatit za ten nazev XTR

            0 0
            • Pá-dlista1  

              A autem uz jezdil starej Benz… a vy jim za to ted davate statisice :)

              0 0
              • fousek  

                No to taky nechapu:-) To sou samy novy technologie a ve vysledku to ma porad ctyri kola a jezdi to na benzin

                0 0
        • Daf  

          No jo ale kolik biku s vybavou XTR u nas jezdi ve srovnani treba se sadou Deore. Ten pomer muze byt klidne 1:200.

          0 0
    • fousek  

      No rozdil je urcite v jak velkym poctu (cim vetsi pocet tim levnejsi)se to vyrabi, potom narocnost zpracovani urciteho materialu (treba karbonu), pouzita technologie (vstrikovani do forem vs. CNC obrabeni) no a nakonec kolik je zakaznik za to ochotnej zaplatit, tzn. ty nejdrazsi seriovy dily budou urcite predrazeny, ale pokud jde o prototyp tak ta cena muze bejt gigantycka protoze v teto cene je zahrnuty cely vyvoj vyrobku a pri tom se obcas stane omyl a musi se delat vse znova

      0 0
    • Gumicuk  

      No hele, ja bych to videl asi takhle… je jasne ze cena nejakeho zavodniho kola musi bejt x krat vyssi nez nejakeho tesko biku a to z duvodu ze je to precijen maloseriovejsi vyroba, funkce je uplne nekde jinde, kvalita tez, naklady na vyvoj a vyrobu jsou taky podstatne vyssi. Ale zase clovek musi uznat je je to vsechno nehorazne predrazene… ale tak uz to chodi snad ve vsech oborech… namatkou me ted napadaj fotoaparaty- cena kousku gumy- ocnice u nikonu na jednen z profi modelu je kolem petiset korun. To je rejzarna jak svin. Tedka jsem se zacal trochu zajimat o RC modely a kdyz vidim ceny tuningovejch dilu, tak je mi z toho zle- proste nejaka mala jednoducha hlinikova soucastka s povrchovim eloxem stoji kolem tisicovky korun, naklady na jeji vyrobu museji byt v radech korun. A u kol si treba vem kolik stojej bovdeny Nokon… co na tom je? Kousek plastove (teflonove) trubicky a hlinikove „koralky“ a cena ? 1800 Kc proste v dnesni dobe se nehledi jakou ma ktera vec vyrobni cenu, ale hledi se jak na tom co nejvice vydelat a nebo jsou uz tak nejak dane ceny, proste takova tisicovka za nejakou uplnou hovadinku je normalni cena. Muj nazor.

      0 0
      • wroum  

        nemyslim si ze to je jen o tom, jak na necem co nejvic vydelat. spis si myslim ze to je tim, ze kazdy vyrobek musi mit sve misto a design a konecna cena ho zarazuji. proste jde o to, aby si kazdy zakaznik nasel to svoje.

        0 0
      • blue  

        kdyz uz jsi zminil ten Nokon… co na tom je? no predevsim treba v tomhle pripade napad a s tim pak souvisi jista exkluzivita, at uz designova, nebo ve zpracovani, materialu atd… staci ti obycejnej bovden? kup si ho za par korun… chces neco extra? proc ne, kdyz si taky ochotnej zaplatit

        0 0
    • cabbage  

      jak si se zminil o cene materialu tak bych rek ze material na X.0 bude skoro drazsi-titan, karbon, Al, kdezto tescofull je ta nejlevnejsi ocel. co se tyce prace tak tesco vetsinou „montuje“ nehjlevnejsi nekvalifikovana pracovni sila, u X.0 jde o (aspon doufam) o „presne strojirenstvi“. k tomu u X.0 si priplatis za top komponent – u tesca odpada uplne. marze jsou u X.0 co nejvyssi, kdezto u t-fullu nejnizsi, aby nalakaly zakazniky na jine zbozi. koupit si X.0 ma aspon nejakej smysl ale t-full je stezi atrapa.

      0 0
      • BiSon  

        A to jsi jeste nezapoital vyvoj, kterej bude u X.0 dost drahej, zato u tesco fullu se bude blizit k nule

        0 0
        • wroum  

          myslim si ze cena za vyvoj rozpocitana do prodanych kusu bude zanedbatelna. porad to je jenom saltr a vychazi z jinejch saltru.

          0 0
          • BiSon  

            Nechci se hadat, ale uplne jistej bych si tim nebyl. Naopak, rekl bych ze vyvoj od „skoro dokonaleho“ k „skorouplne dokonalemu“ komponentu bude dost drahy, neodpovidajici celkovemu zlepseni. Ale vetsi roli asi bude hrat marketing, to urcite.

            0 0
            • wroum  

              jeste otazka: co znamena drahy? kdyby stal vyvoj tohodle saltru cca 1 000 000 USD a prodalo se jich treba 250 000 (coz si myslim ze se jich proda mnohem vic), tak cena za vyvoje je 100 kc na jeden saltr, coz je u saltru za skoro 10 000 pomerne zanedbatelne.

              0 0
      • fousek  

        Ja myslel ze na tech super-strojich je vetsina dilu z umely hmoty? Maj vubec na stredech loziska? nebo tam maj nenom futra?

        0 0
    • wroum  

      ja si myslim, ze tenhle typ bude vybaven takovymi komponenty, ktery zbyly na taiwanu ve skladech (lowend oldschool) a pri vyprodeji skladu se ceny dostanou neskutecne nizko. klidne pod vyrobni cenu. no a protoze vyvoj jde v cyklistice hodne rychle, starych komponentu bude vzdy dostatek. co se tyka ramu, bude to taky nejakej „odpad“ posvarovanej do tvaru kola, pripadne ramy, ktery nekde prebejvaj. takze jediny co se musi opravdu zaplatit je prace a ta je v asii neskutecne levna.

      0 0
    • nakata  

      Tak pockat pockat, o com to tu hovorime?? To mate vazne pocit, ze sa tesco bikov vyraba viac ako napr XTR komponentov??? To urcite nie, takze o nejakej limitovanej maloseriovke sa urcite neda hovorit.. Co sa tyka vyvoja, tiez nemozem suhladit.. Iked sa asi zhodneme na tom, ze tesco bike asi ani nieje bike, do jeho vyvoja sa urcite venoval nejaky cas.. A co cas potrebny na jeho poskladanie? Urcite je to neikolko nasobne viac ako poskladat nejaky salter (ktory je sice tiez dost zlozity).. Mozno priklad X.O – carbon + titan nebol celkom stastny, ale take XTR je tiez predsa zliatina hlinika ako na tesco biku, sice urcite lepsia, odolnejsia, pevnejsia a ja este neviem co, ale podobna.. tak nech mi nikto nevyprava, ze je to materialom..

      0 0
      • blue  

        tesco biku se rozhodne vyrobi nekolikanasobne vic, nez XTRka, to si pis

        0 0
        • nakata  

          Tomu ani sam neveris… o XT, LX, Deore ani nemusim hovorit…

          0 0
          • wroum  

            vis kolik je na svete supermarketu? myslim ze nemas pravdu

            0 0
            • nakata  

              Vies kolko je na svete XTR, XT, LX komponentov, ved je to skoro monopol…:(

              0 0
              • fousek  

                hele ja mevim, ale vychazim z toho ze se projedu po pribrami a vidim 3 celopera ze superhypergigamega shopu a pak potkam 3 biky a na jednom je LX na druhym deore a na 3. X7 k tomu 2 silnicky jedna ma campu record a druha ma tiagru, z toho mi vychazi ze dohromady tech komponentu je sice vic, ale kazdej komponent je jinej, u tech supermarketovek jsou ty komponenty stejny, lisej se jen barvou a samolepkou

                0 0
              • wroum  

                nekolikanasobne min nez treba SIS, altus…proste sragor co sou na nejlevnejsich kolech. vzhledem k tomu ze nejvice (s prehledem) se proda kol do cca 14 000, tak tomu ani nemuze byt jinak. nebo ocekavas na kole za 10 000 LX? XT? XTR?

                0 0
          • blue  

            sice nevim, proc zacinas i s nizsima sadama, kterych se taky rozhodne vyrobi mnohem vic, nez XTRka, ale ver cemu chces, zda se, ze hodlas trvat na svym i pres vsechny argumenty

            0 0
            • nakata  

              Nizsie sady som uviedol ako doplnenie, ze su aj ine produktove sady, ktoru su hodne predrazene a mal som pocit, ze sa chytate za slovicka.. Zatial som nenasiel ziaden pre mna akceptovatelny argument… Ale mozno som len dnes trochu vytrety..:)))

              0 0
              • blue  

                ja jen ze si puvodne srovnaval XTR a tesco bike a ted uz do toho pletes i deore

                nejlepsi bude, kdyz zkusis vyrabet nejakej kvalitni komponent a budes ho prodavat za nepredrazeny ceny, muzes zkusit klidne i nejaky symbolicky ceny, treba jeden komponent za korunu a druhej k tomu zadarmo… lidi te budou milovat :-)))

                0 0
                • nakata  

                  Hmm a co takto napr Leaderfox Dragstar a RB Bandit DS.. podobna konstrukcia, material, urcenie, ale porovnaj si CENU… (Ok ok, nevravim ze Dragstar je nejaka vyhra, ale v podstate je to to iste nie? Myslim vyrobne naklady a podobne, nie jazdne vlastnosti..)

                  0 0
                  • blue  

                    to je porad dokola… srovnej si, jak a z ceho se vyrabi ramy na leadrfoxe a jak vznika RB… ta cena proste stejna bejt nemuze, i kdyz pro tebe to jsou stejny kola

                    0 0
                  • wroum  

                    :-) to nemyslis vazne. ze ne?

                    RB – rucni vyroba z kvalitnich trubek, platis rucni praci kvalifikovaneho cecha. tepelna uprava materialu po svareni. osobni pristup k zakaznikovi.

                    LF – uplne obycejnej ram z asie stejne jako vsechny meridy a authory…, mizernej material, zadny tepelny upraveni…

                    0 0
                    • nakata  

                      No ani sa necudujem, ze sa tak zastavas RBcka ked na jednom jazdis.. Ja netvrdim, ze RB je nejaka sracka, ale zrovna Banditi praskaju az nejak privelmi casto, nie? Takze v konecnom dosledku je to nepodstatne, kde sa to vyrobi a akymi rukami, nie?

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        O proti, podle tebe srovnatelne, asijske napodobenine od Authora praskaji rozhodne mene :)

                        0 0
                        • nakata  

                          Tak to asi nie, ale neviem ci je tam az taky velky rozdiel (ako cenovy) v kvalite..

                          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jecnak  

      Jen pripominam, ze dnes je ctvrtek, ne patek.

      0 0
    • Kotěnočkin  

      Já to také nechápu, ale je to také otázka marketingu, aby donutili konečného spotřebitele zaplatit tak nekřes?anské peníze. A spousta peněz se spotřebuje během „cesty“ výrobku k zákazníkovi. Napadá mě jeden příklad:Před asi 8 lety jsem pracoval pro zastoupení jednoho z největších výrobců reproduktorů na světě. Tady to jednak všichni měli za totální bombu, super výrobek, který se prodával za dost velké peníze. jednou jsem byl v jedné výrobní fabrice a viděl výrobu a náklady a bylo to asi takto – pár reproduktorů (ze kterých každý tady slintal:-),výrobní cena 19,– USD se u nás prodával za 6.900,–Kč…A málem se to nestačilo vozit. já vím, kola jsou něco jiného, ale ta paralela je podobná.

      0 0
    • gumid  

      Řekněme, že dobrým marketingem/ dlouhodobým/ se dostalo SH. na pozici, kde na hraně vybalancovává cenu proti koupěchtivosti zákazníků. Celé to stojí na pevném základu masovosti Deore, předtím Alivio atd. Pokud by bylo funkčních stejně „masových“ 5,6 firem s podobným sortimentem a image – ceny by byly asi jinde. Jenže teď SH sesadit? Taková investice se nevrátí v relativně zajímavém čase, takže do ní nikdo nepůjde. A když to někdo udělá, budou zákazníci ochotni přeskočit bariéru času, kdy poznávali výrobky jedné značky detailně a postupně své tužby po upgradu stylizovali do „vyšší“ přehazky téhož výrobce? Myslím, že současná pozice např. SH je svým způsobem neotřesitelná a spíš bych očekával trend, kdy firma bude vyrábět pod jinými značkami své méně „dokonalé“ výrobky.

      0 0
    • zwwak  

      Každá lidská činnost má mnoho cenových hladin za na první pohled stejnou věc. Od uklízečky, přes tužku, fo?ák, kolo, auto, dům až po letadlo. Cena je daná produktem, místem a časem. Mně spíš fascinuje, co věcí lze vyrobit a prodat za velmi odlišný a neuvěřitelný ceny ( nízký i vysoký ). Divím se a obdivuji, jak je možný vyrobit kolo za asi 1 000,– ( pak doprava k moři, po moři, po souši, jeden sklad, druhej sklad, clo, DPH ( asi 570,– ) a prodej Tesco asi za 3 000,– s marží určitě 500,– a víc ). Já bych ho za tu cenu, co zbyde ve výrobě ani nesmontoval.

      0 0
      • Volf  

        U těch kol může jít taky o nějakou podporu zaměstnanosti v daný oblasti, můžou se tam projevit třeba nějaké podpůrné akce Světové banky a kdoví co ještě. Můžou tam být speciální nabídy pro velký odběratele / viz OEM díly /, může to třeba i Tesco částečně dotovat / a pak možná dát i do ztráty /.

        0 0
    • orca  

      Odpověď bude těžká zkusím svůj pohled na věc : třeba takové jeans : prodávají je rákosníci za 300,– Normál obchod za 900,– Levis za 3.000,– a Versaci za 50 000.- uzitná hodnota rozhodně není v v násobcích ceny . A tak zbývá jediné exkluzivita a být „in“ a proto ten cenovej rozptyl…Osobně nevěřím že běžnej uživatel kola rozpozná na svém kole rozdíl v komponenetech Deore-xt-xtr , ale ten příjemnej pocit že mám něco super a na svém kole mám komponenty co mají i závodníci to zakalí často zrak kupujícímu že bez mrknutí oka zaplatí mnohem více než by bylo reálné…Takových příkladů by se našlo mnoho…
      A závěr Každej kupuje na co má a s čím je spokojen , dnes už dávno neplatí že podle ceny kola poznáš i kvality uživatele. takže tohle neřeším …

      0 0
    • nakata  

      Hmm a zvazovali ste naklady spojene s reklamaciou? Tieto sa predsa tiez musia premietnut v konecnej cene, a kedze je XTR alebo hociaky high end komponent urcite menej kazovejsi ako nejaky tesco bike, tieto naklady by mali byt o hodne nizsie ako u „tescacov“…

      0 0
    • bishi  

      jediná správná metoda tvorby koncové ceny je ta , kdy se kalkuluje co ještě unese trh u toho kterého produktu.....

      0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.