Mate ju niekto?? Aky zdvih to ma teoreticky mat pri cca 65 PSI, 80mm nema, jak slubuje. Nejake moznosti ovplyvnenia typu mnozstvo oleja a pod?
Mate ju niekto?? Aky zdvih to ma teoreticky mat pri cca 65 PSI, 80mm nema, jak slubuje. Nejake moznosti ovplyvnenia typu mnozstvo oleja a pod?
nevim, ale poradil bych ti, presedlej na neco poradneho
A novy-cerstvy problem: krasne som to poskladal, olej podla predpisu, akurat tocitko na stelovanie utlmu sa pretacalo komletne, nie 90st jak by malo a pri prvom naraze vonku cele tocitko vystrelilo na chodnik aj s veskerym olejom. Este som to nemal kedy rozobrat, takze pozna niekto takyto fajn pripad? (RS Pilot Race 2003/ SID XC 2001)
Presne toto sa stalo bratovi na Judy XC 2001, ale system to bude rovnaky. Tiez hladal po chodniku to tocitko. Vo vnutri vidlice je kovova trubka v ktorej sa toci plastova trubka. Obidve v sebe maju otvor. Podla toho nakolko sa prekryvaju, tak natolko moze pretekat olej a steluje sa tlmenie. Dalej z plastove trubky trci plastovy kolicek, ktory sa pohybuje vo vyreze tej kovovej trubky. Ta kovova trubka a ten vyrez asi 90 stupnov, co odpoveda rozsahu pohyblivosti tocitka. Ten plastovy kolicek sa ti urval, preto sa ti tocitko pretaca. Navyse sa kvoli tomu tusim posunie ta plastova trubka voci kovovej, vznikne tam medzera a pri prvom naraze ti vychcije olej. Takze rozobrat a vymenit tu plastovu trubku, alebo jej dorobit z niecoho ten kolicek. Podla mna by sa dal pozostatok kolicka odvrtat a vlepit tam novy z niecoho ineho. Prip. ak tou plastovou trubkou nic neprechadza, tak novy kolicek (kludne kovovy – obruseny klinec?) moze byt vlepeny aj do protilahlej steny, proste cez cely priemer trubky. Poskladat, naliat olej a hotovo. Brat to vyriesil len tak pofiderne, pajkovackou splacal taky pseudokolicek z toho materialu, co tam ostalo po urvati originalneho, ale funguje mu to.
To by bolo este velmi elegantne riesenie. Rozmyslal som, akou silou by sa
musela ta plastova vec dole prerazit, to ma nenapadlo, ze by sa mohla posunut a
olej ju obtecie. Ked to takto zrobil, aj mu to aspon trochu potom tesnilo tam
dole? Ja som pri inej prilezitosti zistil (vid. moj horny prispevok), ze cely
ten bamek-piestik kompletny sa rozpojil na dve polovice, lebo to bolo odvyroby
nalisovane a po miernej zrazke s taxikom (asi kratkodoby ohyb vidle). To som
vysoko uspesne zmontoval vylestenym kusom klinca iducim durch a taktiez funguje
skvelo. V rozpojenom stave to nahodne meni zdvih, obcas robi autolock a obcas
vrzga.
No ale dik za poradenstvo.
Chodi mu to, funguje, netecie. Pred 2 mesiacmi som na tom jazdil a chodilo to normalne.
Parada. Skusim. Zas mozem nieco opravovat po veceroch a nemusim sa vyspat.
Uz som to spatlal, vdesignoval som tam spravne natvarovany a vylesteny klinec a fakt to funguje. Ten orig. kolicek vskutku nemal moc sanci vydrzat na mieste, takze je od neho pekne, kolko rokov pockal. Uspesna akcia.
Vyriesil som posledny divnoproblem: Staci, ak je tam cca o 5ml oleja viac nez chce (100ml) a zvih sa znizi z 80 na 40mm s pomerne tvrdym dorazom. Sice nechapem, ako toto funguje, ale nevadi. Teraz sa chova predpisovo.