otázka je v nadpisu, jenom by mně zajímalo, na který straně ji vozíte a jestli to má na něco vliv.
otázka je v nadpisu, jenom by mně zajímalo, na který straně ji vozíte a jestli to má na něco vliv.
To je snad úplně jedno, né? Já jí vozim vlevo, stejně jako na zadním ale hlavně kvůli estetice :-) Rozhodování může nastat u ráfku při ráfkových brzdách, je lepší ho otočit tak, aby přes spoj ráfku šel ten špalek jako ze schodu, neničí se tak rychle špalky. Ale to s rychloupínákem nemá moc společnýho, protože jde otočit.
cococo toje „.......aby přes spoj ráfku šel ten špalek jako ze schodu, neničí se tak rychle špalky“ , takovy rafek bych na kolo nikdy nedal :)
k upinaku: na jake strane je packa je uplne jedno na funkci to nema vliv. Videt je ale asi v 99% na leve strane stejne jako na zadnim kole – ze by estetika? :)
castecne vyrovnani hmotnosti- na prave strane kola je pohon, tak tezsi packy rychloupinaku se daji doleva. Nebo v MC Comp ETA je tezsi ETA taky nalevo. A tachometr, zvonek, svetlo, nakupni tasku a nausnici bych taky dal vlevo
Tak to fakt nevim, ale nějak se my nezdá, že by se ty páčky v některých případech dávaly na danou stranu z důvodu vyvážení?!?! Moc tomu nevěřím, ale je to klidně možné
1.dubna je možné všecko :-)
Ano, je to mozne :D
Na funkci rostlinare to vliv opravdu nema :-). Asi to bude jedno, ale stejne ji davam vzdy na levo jako na zadnim kole.
No, ja takovy dostal na silnicce – Remerx. Samozřejmě to nebyl 1 mm schod, ale ten spoj nebyl přesnej. Pomohl smirkový papír a otočení kola tak, jak jsem výše.
S remerxama mam jen ty nejhorsi zkusenosti, krome placeni to docela jde, ale za ten vykon je to stejne moc. A pak mi nekdo bude vykladat, ze jsou dobry.
NO, jestli jsi mel ten stejenj jako P.B. (silnicni), taks e nedivim :D Ja o Remerxech taky nikdy neslysel nic dobryho.
Tak jsem o weekendu dojebal aj toho predniho sunrimse a do 14 ti dnu budu potrebovat pokud mozno nejaky schopny predni kolo. To bude zase porod neco sehnat. Dva pady a myslel jsem ze to odnesla tri dny stara vidle, ale nerozdejchalo to jen fungl novy razeni a ten rafek. Snad. Jo a prava paka mi tece:( Ten rafek sel poslapat, ze prosel vidli a mohl jsem dojet. No trochu vyhoda kotoucu, ale stejne to nasere… zrovna, kdyz jsem si myslel, jak mam vsechno v cajku. Vydrzelo mi to presne jednu, ne moc dlouhou , vyjizdku :(
Ono je vyjizka a vyjizdka ze???
No, já mám teda s Remerxama vesměs dobrý zkušenosti. Momentálně mám vzadu Country a rozdíl oproti původnímu Ritchey ORC Comp jsem nepoznal. Teda jeden – při placení… Spoj neškube, brzdí dobře, nerozcentrovává se, elox se neloupe…
Je to jedno. Vetsinou ho maji lidi na levo. Na pravo ho nekdo dava v pripade, ze ma kotoucovku. Tak aby tam neprekazel.
Kotouce mam a vubec tam neprekazi:)
Za hlubokého socialismu jsem slyšel názor, že napravo ji vozí squadry CCCP, nebo to bylo nalevo?
Já mám zadní nalevo kvůli přehazce. A nikdy jsem to nezkoumal.
Ja taky. A vepredu na stejne strane kvuli symetrii.
ja som zase cital, ze pri kotucoch je to lepsie davat na pravo, pretoze ked sa brzdi tak sa plast v upinaku moze nejak deformovat alebo co a potom sa koleso uvolni… neviem ci je to pravda, nemam to oskusane, lebo pri kotucoch jazdim pevnu osu:-)
zabudol som dodat… deformuje sa teplom:-)
myslim ze vacsina lepsich upinakov v sebe plast nema
No, dneska si clovek nicim jist nemuze byt :( … viz plast u Bomberu.
to su rád že v mojem ešče žádnej nejni.
Ale ma. Ta cast, o ktoru je opreta packa rychloupinaka je vo vacsine pripadov nejaka tvrda guma. Aspon na mojich rychloupinakoch to tak je. Inak v poslednom Biku (4/04) o tom pisali, ze pri kotucovkach (vpredu) rychloupinak napravo, akurat si nepamatam preco.
a proto dost dobre jsou packy Shimano, ktere jsou ciste kovove. Jen matice na druhe strane ma na sobe plast, proto by asi memela byt u kotouce ale vpravo. Co jsem tak slysel Shim packy i lepe drzi. Na starem BF nebo nekde jinde nekomu cestovala osa naboje v patce, po nandani Shim. pacek uz pak nebyl problem.
Shimano packy jsou moje oblibene. Stejnej system jako kdysi na favorite, myslim. Nevim proc vsichni ostatni vyrobci delaji takove divne upinaky :(
Pozrel som znovu ten Bike, v pripade kotucovky odporucaju rychloupinak napravo prave kvoli moznej tepelnej deformacii, ako tu uz niekto spominal. A odporucaju prave upinaky typu Shimano (bez gumennej podlozky).
No na tie som uplne zabudol. Tiez som ich volakedy mal. Skarede Shitmano upinaky s asymetricky umiestnenou packov :).
to je tvuj problem.
No já ten článek nečet, ale ač je mám taky na levo, tak ve předu kvůli kotoučovce bych ji radši v pravo, při utahování, když jsi nepozorný můžeš zkřivit kotouč.Naopak když tu páčku ohneš dolu, t ak ti trochu chrání kotouč, ale to je asi blbost.
No, chytis klacek ..
tak si tam dej motýlky a máš po problému
Ty nejdou na odpruzene predni vidle:)
Je to uplne jedno. Ja mam treba packu rychloupinaku na prednim kole na prave strane a to proto, ze kdyz dam packu na levou stranu, tak ji nemohu mit pri uzavreni rychloupinaku otocenou smerem dozadu. Proste ta predni vidla je tak udelana, ze mi tam ta packa na levou stranu nejde dat, jedine ze bych ji mel pri uzavreni otocenou dopredu – a to je na rozbiti drzky (treba kdyz mi nejaka vetev v lese zachyti za packu rychloupinaku, rychloupinak se otevre a predni kolo vypadne – to je pak sranda).
nevypadne:-),ale nezkousel bych to.
No mas recht, asi by to nevypadlo, prece jen se rychloupinak tak moc neotevre, ale jak rikas – nezkousel bych to.
dokonce tady nekdo v nejakym prispevku psal, ze mu RU prasknul a 20km po silnici jel bez nej …
Nevypadne a zkousel jsem to;-) Jel jsem s povolenym rychloupinakem docela dlouhej DH a az skoro dole koukam, co to na tom biku tak rachta a proc to plave vic nez obycejne. Aby kolo uplne vypadlo, musel by se povolenej rychloupinak jeste nekolikrat otocit.
Aha, tak to vydrzi, to je fajn.
Nemelo by koleso upadnout .. jenomze pri prudkym narazu imho muze. Navic .. kdyz neni utahnutej nic nebrani tomu, aby se vysrouboval uplne a pak zcela jiste vypadne a pak jak rikas … sranda.