• Andrzej

    tak mi dneska ve sjezdu zeslabla predni brzda. Normalne jsem jel z kopce, brzdil sem trochu vic nez obvykle (mam po zime nejake slabe ruce:) a pri jednom pribrzdeni mi brzda zacala piskat, troubit a vibrovat, pak se to trochu ztisilo, ale zacala brzdit o dost mizerneji, ne ze by neslo zabrzdit, ale na jeden prst to uz moc nebylo…jo a byly zahrate asi nejvic jak sem kdy zazil, teplo z nich salalo na dost velkou vzdalenost, aji sem si trochu spalil prst o prase… doma sem se dival na desky, a jsou takove nejake jakoby vylestene, tak leskle jsem jeste nevidel, nevite co by to mohlo byt?? jsou nejake prehrate?? nebo co? je to Hayes hfx9 HD, 8" kotouc, desticky original hayes sintered

    0 0
    • goofy  

      No nevim… Tohle se mi eshte nestalo, ale vyleshtene jsem je mel, jak mi na ne vytekl olej… Svitik¨ly se jak psi kulky a hovno brzdilu… Jinak dnes sem po srazce ze stromem stratil tu krytku na odvzdushnovacim shroubku na praseti… Nevite jestli to jde sehnat? Asi by to nemelo vadit, kdyz to tam neni, co? Taky Hayes HFX 9 HD…

      0 0
    •  

      no proste si prehral kotouc a desky = pokles brzdnýho výkonu, btw nemaj ty kotouce tresnovou barv u:D

      0 0
      • Andrzej  

        kotouce maji furt plusminus stejnou barvu:) uz od zajeti, v nekterych mistech jsou trochu do cervena, ale ne moc, myslim ze to by melo byt v pohode. Ale s tema destickama jde neco udelat, nebo jsou takhle na vyhozeni??

        0 0
    • JMT  

      ze hayes nebrzdi a sou s nim jenom problemy neni nic novyho..... :-)

      0 0
      • Andrzej  

        hahaha, az bude nejaka z tvych brzd brzdit jak moje predni, tak neco rikej :)

        0 0
        • JMT  

          s takovymdle kotoucem staci misto prasatka 2 prsty… :-)

          0 0
          • Andrzej  

            do vcerejska to skoro tak bylo :) jestli to je fakt prehrate, tak doufam ze uz jenom nekdo poradi co s tema deskama…

            0 0
            • goofy  

              No pokud mash na ech deskach lesklou plochu, tak bych to zkusil obrousit… Nejakym jemnym pilnickem nebo tak… Tot moje hypoteza… :o)

              0 0
              • Andrzej  

                zkousel sem tim jenom trochu prejet po brusnem kotouci, ale bylo to dost tvdre, tak sem do toho zatim nechtel moc rypat…

                0 0
                • goofy  

                  no ja to vzdycky prejedu jemnym smirkem nebo v nouzi sem to probrusil na asfaltu… :o) Proste at zmizne ta leskla plocha…

                  0 0
      • Meesha  

        Sem na tebe dneska rval na Klarove a ani ste si me nevsimli! Hayesy brzdi! :-P

        0 0
        • JMT  

          mno uz sme byli uplne vystaveny :-) tak uz sem asi ani neslysel.....

          0 0
          • hydrant  

            si to taky někdy prásknu, že ani neslyším, leda, že by křičeli: Píívóóó, píívóóó !

            0 0
    • kolodej  

      Ahoj, dovolím si sdělit mojí hypotézu…Nevím, kdy jsi naposledy měnil brzdovku (doufám, že Hajsy ji mají). Brzdovka má tu vlastnost, že časem vtřebává malé množství vody. Pokud se to potom trochu s bržděním přežene, stane se s vodou v brzdovce to co je vodě vlastní, uvaří se a zavzdušní brzdu. Vyměň brzdovku (pokud tam není olej, ten by to neměl dělat, ale stát se to může) a odvzdušni to. Dej vědět, jak jsi dopadl…

      0 0
      • Andrzej  

        hmm, vyzkousim, ale paka ma podle mne porad stejne tvrdy chod, to by ten vzduch v brzdovce mel zmenit, ne? kazdopadne dik za radu

        0 0
        • ares  

          Ahoj, chod páky to nezmění, ale klesá teplota, kdy se brzdová kapalina začíná měnit na páru a ta moc tlak z pístu páky nepřenáší. To je důvod proč je potřeba měnit brzdovku min. jednou za dva roky nezávisle na tom jestli jezdíš nebo ne.

          0 0
          • goofy  

            No ale pokud uz se zavzdushni, tak by by se chod mel zmenit, ne…

            0 0
          • Andrzej  

            aha, ja ty brzdy mam rok a pul, tak vymenit by se to mohlo… ale k te pare – ona brzdi slabe i ted, kdyz je studena, (no a po zahrati, to spatne prenaseni tlaku parou by se stejne melo projevit mekcim chodem paky, ne? kdyz se ta para stlacuje…)

            0 0
            • ares  

              Jistě, v tom máš pravdu, ale záleží na obsahu (objemu) obsažené vody v brzdové kapalině. Při malém množství to na chodu páky znát není – pára opět zkapalní. (Vliv to má právě na hranici bodu varu kapaliny – ten voda výrazně snižuje.) Postupně se to zhoršuje až nezabrzdíš. To znamená, že se brzdný systém zavzdušní až od nějakého správného procenta nebo promile obsahu vody v kapalině. Potom již vytvořená vodní pára nezkondenzuje všechna. V tom případě páka chodí měkce a po delší dráze. To ve stavu studeném, pokud se to celý ohřeje, nejde brzdit… Tady bude asi problém ještě v tom, že brzdové obložení je také konstruováno na „nějaké“ tepelné zatížení. Dost záleží na pojivu. Některé výborně ztvrdne, vyleští se a místo aby se opotřebovávalo obložení, opotřebovává se kotouč za snížené brzdné účinnosti. Taková neplánovaná ABS.

              0 0
            • kolodej  

              A hlavně zjisti, co ty Hajsy opravdu mají. Já mám Tektro Auriga a tam je minerální olej. Nelze kombinovat ani kompletní výměnu jino u náplní (odešly by těsnící elementy. Nekoukej na tvrdost páky, malé množství vzduchu na tuhosti nepoznáš, na brzdném výkonu ale spolehlivě. Nesežral jsem všechnu moudrost, ale mám zkušenosti s autem a tam je to to samý. Přeju úspěšnou operaci.Čus

              0 0
            • Meesha  

              v Hayesech je DOTka.

              0 0
              • kolodej  

                Tak pak je to jasný…Bůhví, co tam dali za kvalitu DOTky. Stejně je tam už dlouho, má se měnit po roce. Kup pořádnou a vyměň jí…Dej mi prosím pak vědět na mejl, strašně by mě zajímalo, jak jsi pochodil…

                0 0
                • Andrzej  

                  ze je tam normalni brzdovka jsem vedel, mam tam DOT4… tak to teda vymenim, snad to pomuze, ale stejne si myslim, za vetsi problem jsou ty vylestene desticky, jestli to je nejak specene, tak to abych je vymenil, ach jo

                  0 0
                  • kovar  

                    nejspíš výměna kapaliny nebude mít žádný efekt, problém bude asi v deskách.

                    0 0
                    • hanz  

                      já bych neřekl že nejspíš ale že určitě se bude akorat srat s plněním brzdy a stejně hovno výsledek......jo a mam zkušenost že dotka je po roce naprosto v pohodě.(samo pokud není problem s netěsností apd.)

                      0 0
                      • Andrzej  

                        to rad slysim, taky si myslim neco podobne, ale spis mi ted poradte, co s tema deskama? Me prijde divne, ze by se sintrovane desticky mohly nejak sesmazit, nebo co, mne ten material pride skoro jakoby 100procentne kovovy, nebo tam je fakt nejaky umely sajrajt? A mam strach, ze to bude ztvrdle uplne, nejenom povrchova vrstva, to by pak nemelo smysl obrusovat.

                        0 0
                        • ares  

                          Ahoj, s tím spečením plnidla mám zkušenosti z auta. Stane se z nich soustružnický nůž. Je pravděpodobné, že to bude podobné, ne-li stejné i u destiček pro kola. Sintrované desky mají příměs kovu pro razantnější brzdný účinek. Pokud by se však spekly, budou velmi tvrdý, ale klouzavý. Brzdové destičky se lisují při teplotách od 150°C do cca 190°C dle typu a použití. Vyšší teplota jim škodí. Proto se u lepších brzd používá kapalinové chlazení. U kola to jde řešit větším průměrem kotouče – trochu lépe se chladí.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            No ono to jde u kola resit treba i dvojitym kotoucem, organickejma destickama, tvarem trmenu, trmenem s vodnim chlazenim, pridavnym chladicem… nebo jednoduse lepsim zpusobem brzdeni :)

                            0 0
                            • vlk  

                              tvrdíš organickejma destičkama.Sem si vždycky myslel, že organiky se zapečou -ztrácejí učinnost při nižšších teplotách než sintrovaný-že ty brzdí i při vyšších teplotách než organiky.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Zase neprenaseji tolik teplo do kapaliny.

                                0 0
                                • vlk  

                                  Takže když jsou brzdy co na to nejsou moc náchylné-mají dobře větrané,tudíš chlazené třmeny, tak jsou lepší sintrované.Ještě mě napadlo dát mezi destičku a píst nějakou teplo nevodivý materiál.

                                  0 0
                                  • vlk  

                                    ps: viděl jsem na ohclazování kapaliny nějakou nádržku-dává se na odvzdušnovací vý­vod.

                                    0 0
    • gobike  

      nesmíš mazat kotouč!

      0 0
    • Andrzej  

      tak se mi nakonec podarilo osmyrglovat ty desticky, a je to dobre, brzdny vykon doladilo naplno este beskydske bahno :) uff zavzdusnene nejsou, Hanz mel pravdu

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.