Nevypíná mi vidlice Rock shok SID. Zřejmě se to stalo tak, že jsem projel nějaký terén se zablokovanou vidlicí. Údajně stačí vidlici odvzdušnit. Rád bych zjistil zda s tím máte někdo nějaké zkušenosti.
Nevypíná mi vidlice Rock shok SID. Zřejmě se to stalo tak, že jsem projel nějaký terén se zablokovanou vidlicí. Údajně stačí vidlici odvzdušnit. Rád bych zjistil zda s tím máte někdo nějaké zkušenosti.
tedy vidlice je stale zablokovana? ja jsem mel opacny problem a sice, ze pavdepodobne po projeti terenem se zablokovanou vidlici, nesla vidlice zablokovat(po 14 dnech provozu), bylo nutno vymenit tesneni v blokovaci casti vidlice(bylo to reseno jako reklamcni oprava).To se stalo loni , pak nebyl zadny problem.Je vsak skutecnosti, ze poslednich 14 dni mam pocit, ze vidlice je nejaka tuha,malo citliva, aniz jsem nejak menil tlak ci jeji nastaveni.Chystam se na jeji rozborku, takze teprve uvidim, co se tam odehralo. Ovsem ovdzdusnovat vzduchovou vidlici me pripada podobne reseni, jako kupovat bublinku do vodovahy.
Nebude tím míněno, že se dostane vzduch do uzavřené olejové patrony? Mám nejasný pocit, že některé modely SIDů toto tlumení měly.
Klasicky problem, ze vidlu prorazis, jak ju zapomenes odemknout. Je to celkem bezne, ze lidi zapominaji. Mam dojem, ze se musi vymenit tesnici olejov krouzek, nestoji to zas tolik.
Ja jsem si vzdycky myslel ze tam je nejakej ventil, ktery dovoli pro zamknute vidlici propruzit pri necekanem velkem razu.
Asi jsem se špatně vyjádřil.Nyní nejde vidlice úplně zablokovat. Pruží v rozsahu, asi tří centimetrů. S tím vzduchem – to říkali po telefonu v servisu. Asi to bude vzduch v olejovým tlumení. Většinu věcí si dělám na kole sám, ale do vidle jsem se zatím nepustil. Píšeš o rozborce. Je na to nějaká specielní nářadí?
Přesně jak píšu výše – vzduch v olejové patroně. Zkušenosti se ale SIDem nemám žádné.
Ne, právě, že nejde zablokovat.
no me se to stalo, stacilo odvzdusnit tu spodni komoru… ale pak jsem pouzil LC a znova, no krale nak odjedu a pak do servisu..B.
Jak to odvzdušňuješ?
vypustil jsem celo komoru a pak nafoukal…B
Sida mam, uz sem ho mel kolikrat rozbranyho do srubky, nic slozityho to neni, mam nekde dokonce manual v PDF na servis pure systemu (lock out+tlumeni) kdyz to pri zavreni trochu pruzi, je to tim, ze je v ty jak vy tu rikate patrone (neni to patrona, ale jde to cely vyndat z vidle to je fakt)malo oleje (tim padem je tam misto nej vzduch a nez hladina oleje pri stlaceni stoupne k zavrenymu ventilu lock outu, tak to porste pruzi, no) da se to dolejt i bez rozdelani vidle ani zatky se nemusej povolit, akorat to chce vickrat zapumpovat spodnima nohama, ale i tak to trva max 15 minut, potrebujes jen nejakej trychtyr, co bude natesno pasovat misto ty umelohmotny osy lock outu (je schovana pod vickem, kterym ted kroutis) tu vyndas, nasadis trychtyr, dolejes olej az bude hladina v trychtyri a pak nekolikrat pumpujes spodnima nohama (predtim nutno vypustit vzduch z komor v druhy noze aby tim slo pumpovat) hladina v tryctyri stoupa a klesa a z vidle jdou bublinky, az nejdou, sundas trychtyr a vratis osu zpatky, prisroubujes vicko, nahustis, nasednes,jedes, zaviras :)) jednoduchy jak facka
Dík, za radu akorát nevím jakej olej tam nalít. Poraď.
Jo, ještě jsem se chtěl zeptat. Jak je možný, že když jsem dofukoval vidlici šel mi z ventilu pro dofoukání olej. V servisu říkali, že je to normální.
Na to ti muzu odvovedet. Totiz male mnozstvi oleje se dava i nad pistek kvuli lepsimu mazani a tesnosti vidlice. Takze nedoporuciji vypoustet vzduch z vidlice pokud mas kolo otocene na riditkach :)
odvzdusnit vypustenim a pak zpetnym nafoukanim to je dobry :)) to je neco jako vypnout a zapnout pocitac, kdyz se neco po… ja nevedel, ze si programator :))
to daf: ventil tam je, nechapu, co to znamena to prorazeni vidle, ten ventil se prece zas hned zavre a vidle funguje dal, vim o cem mluvim, sem ten ventil pritvrzoval, otviral uz pri drsnejsim zaberu pri jizde ze sedla, par schodu se zavrenou vidli sem taky dal a v poho maka dal to beeda: do servisu nechod, ti to akorat zkurvej, do servisu maximalne prefutrovat, jinak jim neverim, mi kdysi Boubin tvrdil (zarucni oprava-uvolnene futro jedne nohy) ze v sidovi jsou nejaky tesneni co se pri kazdy rozborce poskodej a musej vymenit, samo sem nikdy nic nemenil, nic takovyho tam neni :)) klidne ti to predvedu at vis, co mas vevnitr :))