• Pido

    Mam dotaz.Můžete někdo poradit jak brzdit abych nezapekl destičky v půlce kopce (Glocknerkonig 2445 m/m)?Jestli je střídat,nebo brzdit oběma na jednou a občas je povolit?Díky

    0 0
    • goofy  

      Brzdit prerushivane… Nemusish celou dobu mackat ty brzdove paky, ne?

      0 0
    • moratii  

      No myslim,ze je lepsi nebrzdit vubec…vsak dole zastavis…)

      0 0
    • M@rtin  

      Nevím proč to řešíš u kotoučových brzd když se to dá sjet v pohodě s rafkovými brzdami – vyzkoušeno opakovaně bike+„V“ ale i normální brzdy na silničce.

      Nejlíp se tedy chladily loni – při Glocknerkoenig bylo nahoře –6 °C, mlha jako prase a padal do toho sníh. To byl cestou dolu docela slušný zažitek a hlavně trochu starost zda to na těch slikách v tom mokru bude vůbec brzdit.

      Rakušáci asi při výstavbě neměli moc peněz a tak aby to zkrátily tak tam není moc zatáček (tuším, že 14) a roviny jsou dost dlouhy (oproti např. Passo dello Stelvio – číslováno je až posledních 50 (celkem něco okolo 70–80)). Bohužel ;-) i o trochu větší sklon stoupání/klesání.

      0 0
    • Vladimír  

      jel jsem hodne moc kopcu v Alpach, ale nikde problem nebyl, jen na Passo Mortirolo. Problem nebyl s brzdama, ty fungovaly, ale teplem prestala lepit lepici paska na galusky a ty se posouvaly a posouvaly az se znicily okolo ventilku. Kamos ji zase sundal v zatacce. No a kdo nemel galusky, tomu teplem praskaly duse.

      0 0
      • jonti  

        to mi pripomina vylet na kralovu holu. Na mtb. Ti ktory sli v pohode, obcas brzdili, nemali problem, ti co brzdili stale mali hned defekt z horucich rafikov.

        0 0
        • goofy  

          Tam tudma sem si daval hrebenovku, ale peshky… :o) Zas tak prudke to tam ale neni, ne?

          0 0
          • default  

            Kdyz to das primo dolu po modry proti vrstevnicim smerem na ?Sumiac? tak celkem jo…

            0 0
    • jecnak  

      Zrovna na Glockeru si nedelej starosti – jsou tam dost dlouhe rovinky, aby se ti rafky/kotouce dost ochladily. Staci proste brzdit pred zatackama a na rovinkach to nechat rozjet.

      0 0
      • mosquito  

        no konkretne 2× glockner a pul prednich brzdovych spalku pryc :)))))

        0 0
        • jecnak  

          To je divny, jel jsem ho nekolikrat (a s nim i nekolik dalsich) natezko a nikdy nebylo opotrebeni znatelne. MOzna bych zkusil jine spalky, nebo min brzdit.

          0 0
    • climber  

      Já (pokud to svah dovolí) tak brzdy střídám.

      0 0
      • Fany  

        no nekdy to je ale takovy brutal ze musis obema a na doraz:)

        0 0
    • Fany  

      Zdravim , abych se priznal taky mam problemy s brzdeniím z obr. kopcu(hlavne silnicari nepiste ze vase vecka by to vydrzeli) , pripada mi jak by kotouce po zahrati(prehrati) prestaly mit svoji 100= ucinost . Mam hayesy 9×c . pomuze vymena desticek?

      0 0
      • M@rtin  

        Jen pro tvou informaci: silničáři véčka nepoužívají.

        Tekže jako podle tebe když se ti zahřívají tvé hayesy tak ostatní nebrzdí a nebo dokonce nejezdí protože by to neubrzdili? K Koukám, že marketingově to mají firmy opravdu zmáknuté sqěle když si kdekdo myslí, že když nemá kotoučovky, že je to životu nebezpečné a že není in. :-(

        0 0
        • SID  

          to bylo na toho nad tebou co si mysli ze silnicari vozej vecka

          0 0
      • SID  

        ses trosku mimo ne???jel jsi nekdy na silnici???ty jo kdyz kotouce byli novinka jak nam byli vecka dobry a ja je mam porad tak neremcej vecka ubrzdej vsechno

        0 0
        • wroum  

          jedina sila vecek je v jednoduchosti. slabin je mraky. a to ze ubrzdej vsechno, je velka nadsazka. obcas mam co delat, abych vcas zabrzdil i s kotoucema, vecka sou historie.

          0 0
          • M@rtin  

            Zkus mi ty slabiny vyjmenovat. Počítám, že vymyslíš jedinoua – nižší účinnost brzdění než u kotoučů. To je všakl velká nadsázka. Ještě si mi nestalo, že bych neubrzdil to co a jak potřebuji. Možná je potřeba jen se naučit brzdit. Existují některé specifické podmínky kdy jsou kotoučovky lepší volbou – např v zimě, kdy se udělá na ráfcích takový tenký mokrý film, který zmrzne a ono to pak nebrzdí (musí být však do jisté míry i specifická povětrnostní situace) a nebo nějaké bahenní lázně. Ve všech ostatních případech jsou si defakto naprosto rovnoceny.

            **Přece mi nechceš vykládat, že než přišli kotoučovky tak že se nejezdilo na kole, protože nebylo čím brzdit! :) **

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ty bys me rozesmal. Na spoustu veci Vecka obvykle staci a kdyz zacnes brzdit vcas, tak to i ubrzdis to jo. Ale ze jsou rovnoceny… to je opravdu k popukani.

              0 0
            • jonti  

              kotucovky maju jednoznacnu vyhodu, brzdia aj v snehu a blate, tam casto maju Vcka problem. Tuto zimu som mal raz velmi velky problem a kamos s kotucmi to v pohode zisiel. Naviac, v riadnom blate zjazdis vcka za jeden maraton.

              0 0
            • vrazdit  

              jo…vecka sou srovnatelne s kotoucovkama, brydi dobre a do letoska jsem je voyil asi 8 roku…ale:tech zku…nnych rafku…to je des…kdyz sme davali dlouhe sjezdy na garde, tak to bylo taky k posrani a kamosi s kotoucema si piskali…ne ze by to nebrzdilo, to ne, akorat kdyz te zacnou chytat krece tak nic moc…kotouce jsou vazne daleko pohodlnejsi…

              0 0
            • Martin  

              Tak přesně tohle jsem si myslel taky. Pak s novým fullem přišly mechanický kotoučovka říkal jsem si, že nic lepšího prostě nepotřebuju, nikdy poptřebovat nebudu a nejsem blbej, abych do novejch vrážel prachy. No – od letošního jara mám hydry a ten rozdíl je prostě neuvěřitelnej. Ale dokud jsem nezkusil, hádal jsem se odbobně…

              0 0
            • wroum  

              kdysi se taky brzdily povozy tak, ze se proste drhlo kusem dreva o zem, dokud povoz nezastavil. ale to je historie, stejne jako V.

              nevyhody V oproti kotoucum:

              zavislost na pocasi a teplote priserny zvuky pri brzdeni se zasranym rafkem nizsi ucinnost mnohem horsi modulace opotrebovavaji rafky pri rychlostech nad cca 50 km/h nelze mluvit o brzdeni (spis o pozvolnem zpomalovani) nutnost pouzivat vice prstu nez 1 – horsi ovladatelnost kola pri brzdeni

              vyhody cena vaha jednoduchost

              a nesnaz se me presvedcit. stale stridam kola s hydrama a s V, takze vim co pisu.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Jako ja jsem nikdy ani s Veckama nebrzdil vic jak jednim prstem, ale je fakt, ze s Veckama odchazeji ty ruce hooodne rychle. A hodne do brzdeni zapojujes i silu vule :)

                0 0
                • wroum  

                  kdyz potrebujes pribrzdit, tak jeden staci, kdyz potrebujes brzdit, tak spis dva, ale kdyz potrebujes zastavit, tak bejvaj i 4 malo. proste V…

                  0 0
                  • kovar  

                    no jo, asi máš nějaké špatné véčka.

                    0 0
                    • wroum  

                      XT paralelogram V, XT paky, Gore vedeni, koolstop spalky, Mavic 517 rafek. Mezi veckama tahle kombinace patri spis do te lepsi pulky, ale presto to hydram nesaha ani po pas. jinak zastavim jednim prstem, ale dvouma rychlejc a kdyz potrebuju resit krizovku a musim za to vzit tak, abych stal hned, tak jsou i 4 namiste (samozrejme zavisi na rychlosti)

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Zkus lepsi spalky.

                        0 0
                        • wroum  

                          no mel sem tam nekolikero spalku a nejlepsi (nejlip brzdi a nenici rafek tolik) je modrej koolstop. skusim asi este troj BBB, ale necekam zazrak.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Co jsem slysel od lidi, kterejm verim, tak to taky zadny zazrak neni. Ale ja mam dobry zkusenosti s Baradine 947V. Zkus je. Kdyz nic, tak budou levnejsi. Nebo zkus stejne vypadajici (stejne), ale od levnejsi znacky. Uz jsem je videl treba od Tektra nebo Alhonga.

                            0 0
                            • wroum  

                              tak dik za tip. zkusim to, ale stejne to budou porad primitivni brzdy s ucinkem odpovidajicimu nenarocne cykloturistice.

                              0 0
                              • goofy  

                                No ja mel ty zlute Alhonga a brzdily lip, nez puvodni Tectra, original Shitmana, original Promaxy i nez BBB… Za tech par kacek to neni shpatna koupe…

                                0 0
                                • vlk  

                                  Tak to není až tak pravda 3 barevvné BBB vozím a ty žluté alhongy mám taky.Na suchu se rozdíl nezdá, ale v s mokrými ráfky jsou na tom alhongy mnohem, mnohem hůř.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    No mne na mokru nebrzdi zadne, takze to ani moc neporovnavam… :o)

                                    0 0
                      • DT Czech  

                        No já mám LX paralelogarm, LX paky, BBB spalky, DT XR 4.1 rafky na opravdu že bych nezabrzdil tak jak potřebuju se mi letos snad nestalo (jezdím Čs. pohár XC a XTERRU) nevím podle je to každýho věc každej má na to jinej názor, podlě mě Včka určitě ještě historie nejsou, a myslím že když zkurvim pár Vček tak mě to vyjde mnohem levněji něž když zkurvím kotouč a jedmu brzdu. ale jak říkám každýho názor a každej vozí co je mu pohodlný

                        0 0
                        • enjoy  

                          nikdo nerika ze s veckama nezastavis.ale minimalne pro me to neni jenom o tom.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Nekdy je to i tom kdy :)

                            0 0
                            • Daník  

                              To? docela zábavná diskuze, jsem ani nevěděl, jak jsem na tom s Véčkama špatně. Zrovna v sobotu jsem celý den bajkoval v Beskydech, max rychlost z Lysé skoro 80km/h a další 10–20 minutové sjezdy terénem na brzdách, ale za celou dobu jsem nepotřeboval brzdit více než 1–2 prsty. I tak není problém zablokovat kola a jít do smyku nebo přes řidítka.Takže za vše vděčím svým exxxtrémně silným prstům!A tudíž se ani nadále nemusím zabývat nevýhodami kotoučovek jako vyšší hmotnost, cena, nároky na údržbu,případně nectnostmi laciných kousků, táhnutím ke straně, kroucením vidlice,cinkáním (viz. fórum)..... Né, vážně, já vím, že dávkování, jízda v blátě…atd., ale je to vždy kompromis-full má taky nesporné výhody a přesto nás spousta spokojeně funguje na HT..

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Ja vim. Ja je jezdil a na jedno kolo jsem si je chtel dat jeste ted. Uz ale nebylo kam. Jsem jel i rychleji s Veckama, kotouce opravdu na absolutni maximalce nic nepridaji :) 20min. sjezd terenem?… taky jsem potreboval zastavky :) Vic jak jednim prstem jsem nikdy nebrzdil. Ani s Veckama. Jednak potom uz nemam cim udrzet riditka a druhak se mi nezda, ze by se ta vetsi sila nejak vyrazne projevila na kratsi brzdne draze. Asi tam konci treci schopnosti a zacina propruzovat lanko. Ten prst musel byt dole odpocatej ;) Zkus si zablokovat to kolo v te 80ce. Neboj. Neprepadnes.

                                0 0
                                • Daník  

                                  když to tedy shrneme, kotoučovky máme proto, aby byl dole odpočatej prst?! Mě spíš bolely haxny, takže bych měl zainvestovat do motorky? PS- já vůbec nechtěl popisovat sqělé schopnosti Véček..to jaksi mimochodem..chtěl jsem jen fšem popsat, jak mám silný stisk v ruce a jak rychle jezdím :))

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Mame, nemame… se za mnou svez tri minuty a pak si povime jak nejsou odpocate prsty dulezite :)

                                    0 0
                              • fousac  

                                s tou cenou to neprehanej.. kdyz se kouknu, kolik stoji XT/XTR nebo avidy.. hmm.. za to uz prakticky je pekna hydra.. ;))) a v cem maj kotoucovky vyssi naroky na udrzbu?? po 6 mesicich s 525kama sem akorat vymenil desticky, a to neni slozitejsi nez vymenit gumy v botkach na V-ckach…

                                btw: sem zjistil takovy veci, ktery sem si driv (jezdice V-cka, zkousice cizi kotoucovky)ne­uvedomoval.. treba ze sila potrebna k prekonani pouheho odporu paky u V-cka staci u kotoucu uz k slusnymu brzdeni.. zadni kolo s kotoucovkou uz ma i jine stavy nez nebrzdi/stoji, ale da se dost ucine jet presne na hrane tesne pres smykem.. to plati imho obecne, tam kde V-cka je potreba rvat nadoraz co to da, tam kotouce stale zustavaj ovladatelny a hravy, s dostatecnou rezervou..

                                no flame..;)

                                no a v neposledni rade sou kotouce proste nadherny.. ;)))

                                0 0
                                • enjoy  

                                  jsou nadherny,to mas pravdu:-).ale ty popisujes 525ky ne?:-))

                                  0 0
                                  • fousac  

                                    spis predniho 185mm avida..

                                    0 0
                                    • enjoy  

                                      tak jo.ale stejne jsem jeste nevidel nadhernou mechaniku:-).ikdyz jo,ten avid je asi nejhezci.

                                      0 0
                                • Lada1  

                                  hlavne je rozdil v nakladech udrahych kol. Takove Mavic SL probrzdis rafek a co pak – cena rafku je ukrutna. U kotoucovky spotrebovavas desticky a kotouce akorat.

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Probrzdis rafek – kristepane jak? Po kolika letech?

                                    0 0
                                    • Lada1  

                                      kdyz jezdis hodne moc tak i po 2 letech

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Tak to se ale potom neptej kolik bys za tu dobu sejmul kotoucu a desticek.

                                        0 0
                                        • Lada1  

                                          ve stejnem terenu (dost bahno + pisek) ca 12 tis Mavic keramicky rafek byl mrtvy. Kotouce (4) + desticky (6). Jak jde bordel (pisek, bahno, snih) na rafek tak rafek trpi, ale kotouce ne !

                                          0 0
                                          • jecnak  

                                            Zajimavy, me i nekeramicky Mavicy vydrzely pres 15 km. Tak na keramicky jsem tedy zvedav.

                                            0 0
                                            • Lada1  

                                              jo 15 km, to vydzi i plastove rafky ! tak jezdi v terenu a ne na silnici, pak uvidis

                                              0 0
                                          • RomanH  

                                            Nevim jak keramicky mavic, ale 517 mi vydrzely 13tkm. Spalky (Fibrax, Aztech) stoji 250 Kc, na predku mi vydrzely 8tkm a vzadu 4tkm. Kdezto desticky (okolo 500kc) vydrzi v prumeru 2000km. Takze ve finale vyjde kotouc draz, ale ten brzdnej ucinek a jistota mi za to stoji.

                                            0 0
                                • Daník  

                                  nedá se nic dělat, než naspořím na kotouče, budu přibržďovat nohou!Ale pak si mě nepřejte, jestli to nebude sqělé jak slibujete…!

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    budes asi bohatej clovek kdyz mas i na helmu pro psa,takze si koupis nejaky poradny a nebudes tu pak nadavat.

                                    0 0
                                    • Daník  

                                      Tak jsem si to fčera rozmyslel-potkal jsem kámoše, má tam kotoučovky tuším LX, lehce pršelo a jemu to neskutečně pískalo a tvrdil, že to je u kotoučovek normální!?!?! A? žije Avid 7! Ještě mi nepísknul a brzdí jak sviňa :)))…a váží o půl kg míň! (a zbyde mi na novou helmu pro čokla, už je vytahaná za ušima:)

                                      0 0
                                      • vlk  

                                        Avid 7 myslíš hydry, mechaniky-kotoučovky, nebo klasiky :o)

                                        0 0
                                        • Daník  

                                          no, když si přečteš předešlé příspěvky, určitě na to přijdeš! Ale jsem hrozný manták-snažím se přidat k nicku fotku kola a když kliknu přidat, někam se to celé ztratí. Kde dělám chybu? (Kromě toho, že nejzdím na kotoučích)..

                                          0 0
                                          • vlk  

                                            už vím v-breake. já jsem někdy trochu zbrklý. Pokud Ti to nějak hapruje, napiš adminovi na mail

                                            0 0
                        • dada  

                          hele nejakym nedopatrenim mam na kole taky LX paralelogram, brzdi to rozhodne dost aspon pro mne…ale chtel sem se te zeptat-sem lama-nac je dobrej ten paralelogram a jestli se to nejak specielne serizuje? a jestli na to do hodit jakykoli jiny spalky-treba ty Becka-jak to tady ty i jiny lidi pisou tak sou asi fakt dost dobry…dik cau dada

                          0 0
                          • vlk  

                            špalky tam hodíš jaký chceš.Je to k tomu aby byly špalky neustále ve stejném úhlu k ráfku i když se pak obzdí.Prostě by tam měla být rovná trajektorie pohybu k ráfku oproti klasice.Nevýhody jsou když se to vyvyklá apod.

                            0 0
                  • vlk  

                    osobně jsem brzdil s V-breake 1 prstem a bez problému.V předu je hydra lepší-kvůli dávkovatelnosti apod, vzadu je to podle mě jedno.Mi to přijde s hydrou stejný jako s mojím v-breake.No a tak vozím hydru jen vpředu.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Vzadu je prece taky lepsi kvuli davkovatelnosti.

                      0 0
                      • vlk  

                        no to možná, jo, ale není to v zadu tak důležitý, Když ti zadek ustřelí tak to není taková hrůza, tam tak často smyk nevadí, spíše ho využívám v některých zatáčkách.Prostě hydra dopředu- si už nedovedu nic jiného ani představit, ale vzadu je mi to skoro jedno.Stejně když potřebuji rychle zastavit, tak dojíždím po předním, nebo je přední kolo na hraně smyku, to zadní je buď ve vzduchu nebo oře zem.teď mi asi řeknete, že neumím brzdit, ale já to snesu.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          To je vporadku. Ja spis myslel treba to ovladani na hranici smyku a hlavne manualy.

                          0 0
                        • enjoy  

                          brzdim stejne:-).teda az na to zadni kolo ve smysku,toho si nejsem vedom.

                          0 0
              • zirecek  

                Prilis nadsazujes kotoucum. Chce to trosku objektivity. Je jasne, ze nejsou Vcka jako Vcka, rafky jako rafky, paky jako paky a spalky jako spalky. Vcka mam a hodlam u nich zustat, ale mam takovou kombinaci, aby to opravdu brzdilo a davkovalo. Takze 99% sjezdu brzdim jednim prstem a davkovatelnost je hodne dobra. Je jasne, ze opravdu kvalitnim hydram se to nevyrovna v sile na paku a mene uz treba v davkovatelnosti, ale nepotrebuju az takovy „luxus“ v brzdeni za takove velke prachy. At se bavim o Vckach ci o Hydrach, tak beru opravdu kvalitni kousky; bo brzdy jsou zaklad a na tech nesetrim.

                0 0
              • Paja  

                K teto dlouhe diskuzi jenom jednu nevyhodu kotoucovek, a to ve spouste pripadu cinkani pokud nebrzdis, samozrejme se da namitnout, ze je to jen neschopnost bikera, ktery si neumi seridit brzdy, ale kazdopadne cinkajicich bikeru clovek po lese potka pomerne dost.

                0 0
                • cabbage  
                  1. ohnutej kotouc
                  2. mekka vidle/zadni stavba, nedavno sem vymenoval kotoucovky a ikdyz byly nastaveny tak ze necinkaly zacaly lehce cinkat pri nasednuti- podle kamose(servisak) je to normalni u vsech kol(fr.dh, atd… vynechal), ze zadni stavba reaguje na jezdcovu hmotnost.
                  3. to cinkani neni tak hrozny..
                  0 0
                  • wroum  
                    1. zas tak normalni to neni. a jediny kolo, ktery sem videl ze to dela, byl Nicolai Lambda ST, ale tam je to vylozene konstrukcni vada a majitel to resil reklamaci. jinak nevim o kole, ktery by to delalo (ani neni logickej duvod, proc by melo). a to ze se pri jizde „rozcinkaj“ kotouce je spis tim ze vzorek plaste pri urcity rychlosti rozvibruje kotouc.

                    co znamena: „zadni stavba reaguje na jezdcovu hmotnost“ ?

                    0 0
                    • cabbage  

                      se mirne(hodne malo) prohne- ale na kotouce to mirnej vliv ma,zvlast pokud nejsou presne nastaveny trmeny.

                      0 0
                      • wroum  

                        jestlize se to prohne (coz by urcite nemelo a ani u jednoho z mejch 3 fullu to nedela), tak nechapu, proc by to melo mit vliv na kotouce, zvlast pokud nejsou presne nastaveny. ale jestli to mas z vlastni zkusenosti (nrs), tak to jo. tam tomu i verim. ale nepausalizuj i na normalni kola.

                        0 0
                  • kovar  

                    ad b) taky osobně znám takový případ u zadku jednoho fullu, ale nemyslím, že by to mělo být normální

                    0 0
                  • Paja  

                    Nepotrebuju poradit jak resit cinkani, mam vecka:o) Jelikoz nemam rad jakekoliv nepatricne zvuky linouci se z kola, cinkani by mi vadilo dost(staci, kdyz s nekym komu brzda cinka jedu na vyjizdku) Stejne si myslim, ze normalne by to asi cinkat nemelo.

                    0 0
                    • vlk  

                      cinkání se dá vyřešit, mě by spíše zajímalo, jak se dají vyřešit ty zvuky v-breaků, když se jede v pořádném bahně :o)

                      0 0
                      • Lada1  

                        myslis ty zvuky „POMOC, nebrzdi mi to !!“ ?? :P

                        0 0
                      • Paja  

                        Treba koupit si necinkajici kotouce:o)

                        0 0
                        • vlk  

                          většonou stačí jen správně seřídit a vše fest dotáhnout-to mi pomohlo.Popř napružit trochu více pružinky, nebo použít nějakou lepísi pastu na destičky.

                          0 0
                          • Paja  

                            Nerikam, ze nejde, ale kazdej to asi neumi, protoze tech cinkajicich kotoucu jezdi po lesich dost. Proti kotoucum nic nemam,jen jsem chtel pri vyctu tech plusu kotoucu oproti veckam pridat i tu moznou nevyhodu.

                            0 0
            • enjoy  

              ty jses fakt jenom hloupej provokater. mozna pro tebe,pokud jsi jenom nejaky popojizdec nebo ultrachrt ktereho brzdy az tak netrapi nebo gramari za kazdou cenu,muzou stacit.ale ve tvem veku uz bysi mohl trosku vazit slova.

              0 0
              • jecnak  

                Nerikej, ze se te to dotklo?

                0 0
                • enjoy  

                  nevim jak by mohlo:-).jenom nedokazu nereagovat na do oci bijici nesmysl.jo,mohl jsem mlcet:-).ale drzel bych to v sobe:-)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Popravde mne je to putna, ale zatim jsem duvod kotoucu na XC nenasel. Rekl bych, ze lepsi dobry vecka, nez mizerny kotouce. Proste bych za kazdou cenu netvrdil, ze vecka jsou na ho… a kotouce uchvany, uzasny atd.

                    0 0
                    • enjoy  

                      no tak asi je jasny ze jsem tim myslel jeho vetu ve stylu:vecka jsou za sucha uplne stejny jako kotoucovky.. a si kdokoliv s timhle nazorem sedne na kolo se slunyma kotoucovkama.ja nejsem nejaky ohromny zastance kotoucu,jenom nemam rad takovyhle nesmysly.ja byl s LX veckama fakt spokojeny a nic my nechybelo(za sucha),ale az pak jsem poznal jak moc jinde hopy jsou. ale nema cenu presvedcovat lidi kteri za kazdou cenu drzi svuj nazor.

                      0 0
                      • gumid  

                        Ono taky dost záleží na hmotnosti jezdce. Co bohatě stačí v brzdném účinku diblíkovi se 65 kg k zastavení na fleku, to mě jen přibrzdí. Když jsem měl cantilevery, ro byl šrumec, to byl fofr!

                        0 0
                        • enjoy  

                          jo,to jsem byl rad kdyz riditka drzel malicek a palec.protoze ostatni prsty se marne pokousely brzdit:-)

                          0 0
              • M@rtin  

                Za to ty jsi sežral Šalamounovo h…o. Podívej se na který příspěvek jsem reagoval. Přímo zbožňuji ty řeči, že bez kotoučů se nedá brzdit. Proč ty lidi s těmi „V“ vůbec tedy ještě jezdí (včetně SP apod.)? Asi to bude tím, že se ještě nepodívali na B-F aby jim to někteří jedinci vysvětlili. Samozřejmě, že kotoučové brzdy brzdí jinak (v některých případech i lépe) ale těch situací kdy to člověk potřebuje bys spočítal na prstech jedné ruky. A hlavně, nakonec se vždycky na kole musí šplapat-nějak si nemůžu vzpomenout, že by mi brzdy pomohli k lepšímu výsledku v závodě. On ten problém je totiž vždycky v oblasti mezi řídítkama, pedálama a sedlem. NE v kompopnentech! V tvém věku se to možná dá ještě pochopit, že jsi na to nepřišel a nebo, že ti to ještě nikdo neřekl.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  To povidej sjezdarum :) Muzu te citovat u piva pro pobaveni? :))

                  0 0
                  • fousac  

                    pan je silnicar.. to je pak jasny.. na silnicce ma rafkovy brzdy a navic jeste silne predimenzovany… ;)))

                    ale ja je chapu.. taky mi docela trvalo (par set kilaku), nez sem zacal nalezite ocenovat vyhody kotoucu.. po jednom osahnuti to zas tak moc nepoznas…

                    0 0
    • pepino  

      Z kopce bych nebzdil, to tě ještě zrychlí:-)

      0 0
    • Fany  

      Nebylo to mysleno ze kdo nema kotoucovky nebrzdi a neni „in“ . Jen sem se nechtel poustet do diskuze co je lepsi kotouce-vecka .

      0 0
    • vlad@  

      Vetsich kopcu menim teziste dozadu a skoro sedim vzadu na plasti.Heh plastem cistim prd..el

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pelt  

        To jako ze jezdis Pr-Brake?

        0 0
    • MartinXC  

      Abys odlehčil brzdám, obleč si nahoře pertexku a nezapínej ji :-)

      0 0
      • Mamutt  

        Budu hádat, bikegliding? Sakra nebo vlastně bikegalo, když tu bundu napne do rámu :-D

        0 0
    • pegal  

      Kup si libertu, ta brzdi velice spolehlive..

      0 0
      • goofy  

        Muzesh se spolehnout, ze nebude brzdit vubec… :o)

        0 0
        • pegal  

          Bude. U toho brzdis slapkama dozadu a tento system brzdeni jeste nezklamal.. :)

          0 0
          • goofy  

            Jo tuhle Libertu myslish… No nevim, jestli by si ubrzdil par kilaku dolu brzdenim nohama… No a hlavne tento system se mi trochu rozpadnul, takze to ani nebrzdilo ani neshlo shlapat… :o)

            0 0
    • mm  

      asi trochu OT, ale nevite, esi se da dolu z grossglockneru jet mimo silnici? jedno na kterou stranu

      0 0
      • jecnak  

        POdle meho to jde, ale jen na stranu co je Heiligenblut – nejel jsem to, ale dost jsem pokukoval, jestli by to neslo – mistama jsou tam „normalni“ cesty, misty singliky. Na stranu k Brucku asi ne, je tam strasne sevreny udoli s prudkyma stranema, jedine zkusit to vychodnejsi udoli – tam je dole videt prasna cesta, ale jak se k ni dostat tezko rict.

        0 0
    • lenochod  

      Onehdá při dlouhým sjezdu se ohřál ráfek od brzd natolik, že plastová páska chránící duši před ráfkem se teplem povolila a duše se vmáčkla do díry k niplu. Skončilo to defektem a málem taky defektem mýho člověka.

      0 0
      • vrazdit  

        jo jo…mam stejnou zkusenost…to se ti prave s kotoucema nestane…ja sem to nastesti ustal, pac mi to prdlo az na konci sjezdu…bylo to na garde, takova strasne prudka betonovka…stat se mi to v zatacce o sto metru driv, tak nevim nevim…

        0 0
    • Biker jak Pes  

      s kotuočema v pohodě ale pak na ně nesahej pálí to jak pes (vlastní zkušenost) pak jsem si cestou domů chladil prsty pitím

      0 0
    • RapMan  

      vy mu tady vsichni radite at nebrzdi, ale on musi, aby nahodou nepredjel svyho sefa, kterej jede taky, zejo :))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.