kdo poradí, jak odstranit tuhost vidle. Je 1/2 r. stará, téměř není poznat je-li uzavřená či ne. Pomůže výměna oleje nebo nějaký další fígl. Závěr: Koupil jsem asi pěkný krám-nefunkční.
kdo poradí, jak odstranit tuhost vidle. Je 1/2 r. stará, téměř není poznat je-li uzavřená či ne. Pomůže výměna oleje nebo nějaký další fígl. Závěr: Koupil jsem asi pěkný krám-nefunkční.
Nejake upravy tady tusim jiz nekdo delal. Zkus hledat v historii. Ja bych ti ale doporucil nasetrit na novou funkcni vidli.
nemam prime zkusenosti, ale nekolikrat jsem cetl:-) ze je dobre vymenit puvodni vazelinu za neco lepsiho…
Neni náhodou to ozn.XCP?Zeptej se Milana1,ten délá Suntourky.
Po 1700 km a dvou reklamacích jsem koupil Marzocchi. Zkusil jsem ji reklamovat po třetí se mi ji podařilo ze známosti vyměnit. Snad horší jsem nikdy nepoznal.
Z levé nohy všroubovat víčko, vyndat pružinu, z pružiny vyndat gumu, zase zpátky zašroubovat. Z pravé úplně vyndat patronu s LO :-) Je nerozebiratelná, tudíž vyměnit olej nejde.
Mozem len potvrdit. Trenie na piestnici v tlmici ma byt co najmensie. Plati to vseobecne. Dokaze uplne rozhodit charakteristiku.
No jo, ale jak odstranit odpor stíráků u Marzocchi? Po aplikaci Silkalu chodí dobře, ale jen tak cca 80km, pak to vyschne a ejhle, mám malé ale pro mě nepříjemné „SPV“. Tedy po Trans Brdech jsem se musel nahnout nad řidítka aby se vidle utrhla…
Takto, trenie je pritomne vzdy, neda sa uplne eliminovat pochopitelne. Ide o to, akym dielom sa podielana tlmeni.(fyzikalne je tlmenie – premena mech. energie na teplo). Vidla ma zmysel (teda ma efekt), ak tlmi najma vizkozny tlmic. Vidly len s trecim tlmenim su proste zle. A k tym stierakom, nic ine nepomoze, ako nastriekat olej, prepruzit a utriet a robit to pravidelne. Pricom 80 km najma v prachu resp dazdi to moze uz zhorsit. Mozno by pomohli prachovky (harmoniky), potom je ale blby pristup pri cisteni. Alebo tie take stieracie bazmeky navyse. ???
Treba SPV, ProPedal, Lockouty atd. :)
Díky za všechny rady a připomínky. Vidli jsem rozebral, očistil,lehce namazal (silikon rozmíchaný s vazelínou), ubral 2 cm elastomeru a funkce je lepší. Zajímá mě teď ten olej. tlumič. Mužete mi někdo potvrdit, zda po povolení plnící matice na konci tlumiče dojde k vytečení oleje-snížení tlaku? Je možné pak popř. znovu olej natlakovat do tlumiče?
Sorry, máš pravdu teď si uvědomuji, že je dole vlastně závit pro dolní šroub-imbus. Dá se tedy snížit tlak oleje bez destrukce celého tlumiče?
To je jasne,nie? Cim vyssi tlak, tym viac sa tam tie molekulky oleja tlacia jedna na druhu :)) Ako ludia v dave. Stupa nervozita, tazsie a tazsie sa pohybuje :) Az napokon, tak ako kyslik skvapalnuje, olej sa zmeni na kamen znamy ako Olejnik :) A to je ten Lockout… Zazvonil zvonec a rozpravke je konec.
Takže začínám konečně chápat nesmyslnost svého snažení Po… Dík, Dík, Dík..
Mi ze začátku vůbec nechodila, pak se to trochu zlepsilo ale porad nic moc. Tak sem ji komplet rozebral, vsechy dily co nejlip ocistil a lehce nastrikal olejem, pri skladani jsem do mist kde se to tre vrstvicku vazeliny…a bylo to uplne jine kafe.
Ted uz je uplne na sracky(3000km) ale na nowou nejsou keke:-(
no mozna sem to trochu prehnal. Lockout se nekdy nezavira a protaci se, pak je zase nekdy problem ho odemkonout, musi se na to strasne tlacit(nakonec se ale podari), opticky nevidim nic co by mohlo byt poskozene. Kdyz na kolo sednu tak klesne o pulku zdvihu, ackoli mam pruzinu na nejtvrdsi…a to uz je trochu moc meke:-))) kdyz sem mel vyndanou tu patronu tak to v ni dost divne splichalo a sla dost lehce (v porovnoni s bratrovou, ma stejnou vidli) z vnejsku neni nijak poskozena. Chcu ted jeste zkusit zvednout zdvih tak o 2cm…uvidim…
Stíráky…no jak bych to popsal, z takoveho relativne tvrdeho plastu, nasadi se na vnitrni nohy a pak se zatlaci do pohyblive casti vidle a nasadi se na ne ty dotahovaci pruzinky nebo jak se tomu rika…
neee…tel elastomer sem tam nechaval!!!!zhorsilo se to tak pred 3 mesici…no co uz…
pravidelne polivat nohy silikonovym olejem z vrchu kazdch 100km … staci par kapek, poradne zapruzit, aby tam neco do tech stiraku proslo – funguje ucite ale je to hold prace navic mno
ja mam RST Gilu T4 a pri mych necelych 80kg a pravidelnem mazani zminenym zpusobem je to paradni zehlicka … bohuzel pri vetsim hopnuti jde na doraz :-/
jo takze odpoved, cihlu pocitim jen jako houpnuti a pecku do zadku kde odpruzeni neni a kdyz to nenamazu po techh cca 100km tak to rapidne tuhne a priserne se zasekava cca v 4/5 zdvihu
to je sice jina widle, ale zhruba ve stejne cenove kategorii a zhruba tak „stejne kvalitni“, pokud mas nejakou slusnou olej-vzduch, tak ti tohle mazani prijde smesny, ale na krapech typu Capa/Gila, XCP60/75 to jsou veci ktery tu hruzu aspon krapet vylepsuji na uroven zakladni pouzitelnosti
Ja se taky pridam – bracha ma XCP 75 LO – taky, jak ji koupil, presne stejne problemy. Po roce jezdeni kdy ji porad necim maze , barva z nohou je dole, vyndal sem to kolecko z patrony a dal ho uplne na doraz ( takze bez locku ). Zkusil sem vidlici uplne bez pruziny a patrony – a opravdu to treni stiraku je docela velke – nohy nezajizdi samy jako u upraveneho Dura D, dalsi problem je patrona – kdyz ji v ruce stlacim, musim ji jeste pomoct aby se roztahla zpet. I bez patrony behala lepe, ale jenom smerem dolu. A sla hned nadoraz. Takze jsem rad ze mam od Milana upravene Duro, ktery beha naprosto bez problemu a citlive. Navic celkove vidle za 4k se das rovnavat s drazsimi kousky jinych znacek…
Ahoj, mám XCP 75 LO, zatím šlapala dobře, ale teď se mi stalo, že nejde zamčít – čím to může bejt, taky bych se chtěl zeptat jak často a jak ji mazat a čím, je to moje první odpružená vidle a v obchodě mi k tomu moc neřekli…díky