jak je v nadpisu… bude to bez napinaku a samozrejme smyku chodit? nebude retez padat? jednalo by se o normalni jezdeni na celo HT, po meste, po stezce atd. Zadny skakani apod.
Diky vsem za rady!
jak je v nadpisu… bude to bez napinaku a samozrejme smyku chodit? nebude retez padat? jednalo by se o normalni jezdeni na celo HT, po meste, po stezce atd. Zadny skakani apod.
Diky vsem za rady!
http://www.pvdwiki.com/index.php…
Pozri sa tu, je to vcelku detialne rozobrane
jazdil som na Smoke 1×8. s pôvodnou dåžkou reťaze (na 48z prevodník) mi reťaz asi dvakrát spadla. keď som ju skrátil aby bola akurát s 38z plackou, tak už nepadala.
na plečke som mal 1×5, tam to bolo podobne.
placka vepredu bude 38 a vzadu by mel byt starej saltr STX a razeni deore… vubec to bude takovej hokus pokus… ani nevim jak spolehlive si bude rozumnet 8smickovej saltr s devitk.razkem atd.
veď v šaltri nič neni, iba jedna pružina 8o)
imho to fungovat bude.
si myslim taky, ale nekdo se mi tu kdysi snazil namluvit ze nebude mit ten saltr potrebnej rozsah…:)
šířka 8 a 9sp. kazety je stejná takže v rozsahu problém není
presne tak
Na tréninkovém silničním kole jezdím 1×10. Když mi párkrát řetěz spadl ven, dal jsem místo vnějšího převodníku kryt a je klid.
Jako není to nic moc řešení, ale lze se inspirovat od kolegů cyklotrialistů, u kterých sem něco podobného viděl a celkem to i drželo…teda občas:-) Takže převodník který budeš užívat dej na střed, místo velkého převodníku dej rockring a k tomu silniční přehazku a silniční kazetu např. 12–27 kvůli rozsahu, ale menší rozsah bude logicky lepší, pak řetěz odměř aby to vyšlo na největší pastorek, ale aby tam nebyla moc rezerva. Tím zajistíš, že budeš mít řetěz jakžtakž napnutej a šance na spadnutí bude díky rockringu jen dovnitř a pokud možno co nejmenší… PS. pokud máš rozum, tak vyjde spolehlivěji a snad i levněji koupit třeba na bazaru za pár kaček nějakej ten napínák a mít klid;-)
Sice tu všichni píšou, že jo, ale mě to teda padalo opravdu hodně, přesmykač to přidržuje víc, než se může zdát.
diky vsem za rady, snad o vikendu bych to mohl smontovat a poreferuju…
Jezdím to, co popisuješ a nepadá.
super, to jsem potreboval vedet… co mas vepredu za placku? vzadu nejvetsi pastorek 32 nebo 34?
Vepředu 32 a vzadu 34.
Taky jezdím 1×9, ale v terénu mi někdy řetěz spadne. Hlavně ve sjezdu, když nešlapu a pak zaberu. Přemýšlel jsem, že bych ještě trochu zkrátil řetěz. Co máš za převodník? normální s náběhama nebo „A-čkovej“ bez náběhů?
jezdím to co popisuje a padá to, ne po městě,ne po asfaltu, ale v terénu, nemusí být brutální pár kořenů stačí to za 1cestu 30km tak 1–2 spadne
na xc a mestaky/plecky to jezdim pres 2 roky na ruznejch kombinacich :)
na nejaky blbnuti hopsani bych to nebral bez neceho, co ten retez nepodrzi
tak po 14ti dnech jezdeni po stezce a meste spadl retez akorat jednou, kdyz jsem prejizdel nejaky obrubnik a jeste do toho zkousel slapat, jinak dobry… takze ja jsem spokojeny, na to co jsem potreboval to chodi…
Ahoj, vy co vozíte 1×9, mohly byste se podělit o zkušenosti? Zajímá mě výdrž pohonu a padání řetazu!
Pokud to není tak zlé, jak to tady rozebírá, tak minimálně zkusím 36 na 11–34. Pro mě je malá a velká na crossovi naprosto zbytečná, jezdím hlavně v horách po šotolině, v lese a po stezkách sem tam. Pokud mi to někdo rozmluví, tak s tím nebudu ani ztrácet čas.
Převodník bych měl prostřední 36 z Hollowtech II, abych mohl v nutnosti namontovat zbylé převodníky a smyk. Dík.
Me pri 1×9 retez padal na vetsich nerovnostech. Prave resim co tam dat za voditko/napinak. Kdyz je clovek v zaberu tak jeto vpohode, ale kdyz to zacne „drncat“ tak jeto nanic
Sram to nové řeší spesl převodníkem s vyssima zubama
A mas prevodnik s nabehy (jenom jsi odmontoval malou a velkou) nebo bez?
Jen sem odmotoval velkej a malej prevodnik. V predu mam zatim 32, ale potrebuju tak 34,36
kdyz budes mit stesti, tak ti to nebude padat porad, ale jen obcas. :-D
s tim rozhodne nesouhlasim…
jenže ty máš spešl placku na 1×9 to hodně pomůže
me to takhle ale chodilo i s original 32z M970 plackou ktera ma nabehy a upraveny zuby…
s originalnim XTR M970 32z prevodnikem a kazetou 11–32 mi to nespadlo ani jednou za cca300km ciste terenich vejletu a to i e sjezdech kde jse velky sutry, ale rezet jsem mel na velka – velka zkracenej tip top aby to neurvalo prehazku a ve sjezdech sem si radil lehci prevod aby byl retez napnutej, ted vozim ciste singlespeed prevodnik 32z a 12–36 kazetu, opet retez uplne naknop velka velka ale teda uz i s napinakem, kdyz jsem to jezdil ale chvili bez nej tak taky bez problemu… ale vis jak jistota je jistota zalezi kde s tim budes litat :-)
Jakej na to koupit prevodnik aby to co nejvic drzelo ?
s co nejvic zubama :-D
idealne singlespeed prevodnik, bejvaji zpravidla o kus tlustsí na materialu, maji rovny vyssi zuby a zadny nabehy
mas to ozkouseny? pac podle me zkusenosti to bude pri krizeni retezu prave na tech rovnych tlustsich zubech preskakovat a padat. retez to podrzi lip akorat pri rovne retezove lince.
nemam bohuzel… jezdim na takovym setupu zatim jen 1500km, sem tam silnice, hodne kamenity sjezdy, prudky vyjezdy na stojku, sem tam schody dolu, obcas nejakej singl na techniku nahoru i dolu a nespalo mi to ani jenou tak nevim no jestli to mam odzkouseny :-D
tak berme, ze tobe to nepada. ;-)
No a nemas nejakej link abych videl jak to vypada? Kdyz jsem napsal do vyhledavace singlespeed prevodnik tak to nijak nic moc nenaslo :-/
Drahy je to jako blazen, ale jestli to bude opravdu fungovat…
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/…etails03.jpg
takhle to mají odzkoušené u nového Sramu 1×11 a kulhavec na tom vyhrál na olympiádě tak to asi funguje no :D
Na sedlovou trubku dej Antipadač řetězu a na klikách měj kryt převodníku, pak nemá řetěz kam spadnout a není potřeba nic víc řešit. Řetěz zkrať klasicky na délku omotání velkého pastorku a převodníku bez šaltru a přidání jednoho článku navíc.
proc to delat jednoduse kdyu to jde slozite ze? :-D stachi chainguide a zadnej rockring ani „antipadac“ nepotrebujes :-D
myslim, že antipadač a obyč plast kryt vyjde levnějc … chainguide jsem nikde v rozumný cenovce nenašel, kdyžtak uvítám link ;-)
Tyjo já dávám řešení v řádu desetikorun a ty na mě s vodítkem za skoro 8 kil… To i XT přesmyk je snad levnější :-D
Jasně, na pěkný kolo budiž, ale pochopil jsem, že to tazatel chce na městskou plečku :-)
to samy si doma zbastlis ze dvou kusu plastu valecku a par sroubku :-)
Než bych sehnal materiál a zbastlil to, mam koupeno a 150km najeto :-)
Jeste dotaz, jak vic se vam vytahuje retaz pri pouzivani celeho rozsahu kazety? Imho to ten borec v tom odkazu dost dramatizuje. Ja mam skoro stale zarazeny prostredni, vzadu pouzivam vsech 8 pastorku a nepozoruju vyrazne horsi vydrz oproti driv, kdy jsem se snazil „spravne“ radit.
Měl bych dotaz…na měšťáku mám momentálně 3×9 kliky a chtěl bych to předělat na 1×9 s tím,že tam nechám prostřední placku 36z,budu muset zkracovat řetěz?Případně o kolik?Teď jsem měl největší placku 48z.
Předem díky:-)
Ano budes zkracovat.
Udelal bych to klasicky.
To nechtěl. Buď mu řekni rovnou o kolik to zkrátit, nebo aspoň odkaz na YT, to je teď trendy :-)
No já vždycky zkracuju nový řetěz malý-malý takže jsem z toho trochu vedle :-D A z toho obrázku,co tady nahrál Vilém taky nejsem dvakrát chytrý…to jako řetěz nemám provklíkat přes kladky hazky,nahodit ho na tu střední pilu a největší pastorek,natáhnou a připočítat dva články a takhle to zkrátit?
Ano, presne tak to udelej a bude to OK.
Predpokladam, ze celopero to asi nebude, tam by jeste mohl hrat roli prubeh zadni stavby a clanku by bylo, mozna, treba vic.