Takže kolo, na kterém budu jezdit kopce, už mám doma. Psal jsem, že nebudu nic dokumentovat a ani to tak nevypadalo, ale bohužel se to dost zkomplikovalo díky jedné nové skutečnosti (vstoupil mi do toho syn se svým kolem), takže původní plán musím za pochodu změnit a bude to složité a asi přijdou i záseky.
Začnu tím, co mám já – karbon rám KTM Sedona, zbytek kola komponenty většinou Deore XT, něco Ritchey, tyčka od sedátka a řídítka nevím, ty budou asi horší, vidlice Rockshock Reba, kola Crankbrothers kobalt. Viz origo foto z inzerátu. Hmotnost dle prodávajícího 10.2kg a cena 12.000,–
V plánu bylo vyměnit vidlici za pevnou karbon a odmontovat přesmykač a nechat jen přední talíř a taky vyměnit gumy za 26×1.75 se silničním vzorkem. Kola jsou OK, ale vzhledově mi tam nesedí, takže výhledově asi i vyměnit kola za něco, co by celkově víc zapadlo do té barevné kombinace KTM.
Ale teď mi do toho vstoupilo synovo kolo (které má přes půl roku, ale teď ho zrovna řešíme) – mělo by být podobného ražení, ale pohodlnější a může být proto i trochu těžší. Jo a všechno víc obyč. – tzn. např. žádné bezduše, protože on se o tohle starat nebude. Má ho koupené na inzerát a dokonce jsem našel to kolo u původního majitele tady na bike-foru, https://www.bike-forum.cz/…-unknown-200. Vpředu 29" neodpružená karbon vidlice – to je asi jediná změna oproti tomu, co je v profilu. Zadní kolo bezdušové.
Tak a teď co s tím – dohodli jsme se, že mu tam dám těžší základní převod a stejná kola dopředu a dozadu na tlustém profilu, ale se silničním vzorkem, odpruženou přední vidlici. Mám objednaný talíř FSA MegaTooth 36z, ale co jsem se díval, aktuální 32z na nejlehčí převod taktak stíhá řetěz a ty 4 zuby navíc už to nezvládne, takže budu muset ještě doobjednat řetěz. Je otázka, jak to bude zvládat kmitání řetězu, když tam bude takový rozsah, no uvidíme. Teď ty kola – no dám mu tam ty moje modrá kobaltová – přední už tam má odvčera namontované i s odpruženou vidlicí a Deore XT brzdou. Objednal jsem Schwalbe Big Apple 26"x2.0 s hladkým vzorkem – to bude tak akorát. Problém bude, že musím vzadu přehodit kazety (a nemusí to pasovat – 9 vers. 11) – tomuhle jsem se chtěl vyhnout, ale dnes prostě koupím vercajk na kazety a podívám se na to, prostě se naučím o opravách víc věcí. Když to nepůjde, nechám kola zatím jak jsou, estetika dostane zabrat.
Synova přední 29" vidlice i s 27.5" kolem a kotoučovkou je teď na mém kole. Asi to vyřeším tak, že na inzerát se zbavím toho předního 27.5 kola, nechám si z něj jen kotouč brzdy a seženu si jiné 26" na kotouče. Gumy už mám koupené zánovní Schwalbe Marathon Cross 26"x1.75 a všech těch terénních se zbavím na inzeráty.