Víte někdo, jaký je rozdíl mezi silniční a MTB přilbou kromě vzhledu? Plánuju koupi nové přilby spíš na silnici a nevim jestli mám koukat jen po silničních modelech nebo je to jedno a koupit MTB a sundat štítek.
Víte někdo, jaký je rozdíl mezi silniční a MTB přilbou kromě vzhledu? Plánuju koupi nové přilby spíš na silnici a nevim jestli mám koukat jen po silničních modelech nebo je to jedno a koupit MTB a sundat štítek.
v podstate sis odpovedel sam – silnicni helma vetsinou nema moznost montaze stitku
A hlavne jsou pruhledny, protoze u cyklistu na silnici nejsou temer videt.
:)Nekdo te ocenit musi,ten byl dobry.
v této souvislosti mě napadá proč silniční přilby štítek nemají, to na silničáře neprší a nesvítí slunko?
asi by jim to se stitkem proti vetru nejelo tak rychle :-)
ten stitek je tam hlavne kvuli blatu odstrikujicimu od plaste toho pred tebou a jelikoz na biku se vetsinou nejezdi tak v haku, tak to blato je dost casto uz na sestupne casti balisticke krivky :)) a to ten stitek vezme, na silnici je jen voda, ta v ocich tolik nevadi a hlavne to v tesnym haku strika zespoda, to ti zadnej stitek nepomuze a kdyz si ho das tam, kde by pomoh, tak zas neuvidis na silnici, pomijim mnou neuznavane a nepodstatne(ja ten stitek nesundavam ani na silnicni zavody – de to blbe a oni si uz vsici zvykli) hledisko esteticke a aerodynamicke
docela zabavna teorie :-)))
Zdar. Štítek má za nasledek že bolí „za krkem“ a na slunce se dají použít brýle :o)
a kdyz vjedes do lesa tak je sudas…
Zdar. No to máš možná pravdu, ale já to myslel třeba na takovém 200 km švihu na silnici. To ty brýle sundáš jen když hodíš pauzu a po lese na silničce moc nejezdím :o))) No jo no. Hold moje chba – mám být přesnější. :o)
:) ja prave vozim i na silnicnim kole svetle bryle, i asfaltky vedou skrz les a kdyz je spatny asfalt tak bych ve stinu nevidel ty diry (kazdopadne jsou ale tmave bryle na silnicce vic pouzitelne, nez na mtb, s tim souhlasim)
Se slunečními brýlemi mě v lese vadí střídání světla a stínů-při vyšší rychlosi se dá přehlídnout nějaká díra… :-( Používám brýle s čirými skly, nebo jen lehce kouřové. Proto má pro mě štítek hlavně význam ochrany před sluncem.
neprší, pořiď si silnici a uvidíš :-)
Z vlastní skušenosti. Když pojedeš na bikovi bez kšiltu, tak se nad tím nikdo nepozastaví. když si na silničku vezmeš štítek, tak se žiletkáři rozsypou. Zlatá tolerance.
chvilku mi o tom povídej, pořídil jsem si novou silničku a nevyzbylo na novou helmu tak jsem párkrát vyjel z bikovou se štítkem a už mě skoro nikdo ani nezdraví jenom se otáčej jestli vidí dobře :-) já jsem vůbec sliničář k pohledání i pumpu na kolo vozim malou dalo by se říci rovněž bikovou
Udelame vylet. Ja vozim camela, volny kratasy a dres, kokosku, kecky (s SPD)… :)
no toto! A aspoň oholené nohy máš, když jedeš na silnišce? Pokud ne, tak to už je vrchol!
Obcas si oholim pulku obliceje kvuli aerodynamickemu odporu :)
pravou? levou? horní nebo spodní? :))
tak proto mi koukali na nohy a já už měl strach, že po mě jedou :-) stejně jsme měl v plánu novou silniční helmu tak si doma pujčím strojek a kamaše sundám, stejně je v nich v létě vedro
jedu s vama. camel, volny kratasy, tricko, helma se stitkem, SPD a dlouhoprsty Fox rukavice.nohy chlupaty, xycht nekdy.
Jedu s vama. Volne maskacove kratasy, obyc triko bavlna (pod tim moira), pumpicka na kole, helma se stitkem, a velmi volne tempo :-)))) Jo a chlupaty nohy samozrejmost.
no to si teda uchyl :))) Nechces jezdit radsi jenom na biku ? Na silnici stejne neni bezpecno.
děkuju za uznání to člověka potěší :-)
voe já vozil na MTB lyžařskou GIRO Revolver a aby se do ní dostal vzduch tak to chtělo aspoň 40 kmh ale říkam si lepší vypadat jak vocas než mít rozštíplou myslivnu :)
Silnicni je specialne navrzena pro pady na silnici (tedy na rovnou plochu), MTB je specialne navrzena pro pady v lesnim prostredi (napriklad daleko lepe chrani hlavu pred sezranim divokou a dravou zveri – veverky a spol.) :)
Je to jedno (IMHO)
Treba MET ma jinak reseny ventilacni otvory u silnicni a MTB prilby (srovnej 5th elementh a Stradivarius), nepocitam-li jiz vyse zmineny stitek. Pro silnicni prilbu se predpoklada, ze jedes rychleji a proto jsou ventilacni otvory vedeny smerem zepredu dozadu (nahore jich moc neni). Kvuli lepsimu proudeni vzduchu. MTB je jak cednik cela. BTW jezdim bike a mam prave zminenou silnicni Stradivarius.
Jak jsi s ní spokojenej. Můj starej Badboy už dochází tento model se mi dost líbí.
Je to snad nejkrasnejsi helma,taky o ni uvazuju a v cervene barve,protoze ta je nejlepci
Moc. Ale ja mam za svuj zivot teprve druhou prilbu (predtim asi 8 let Mango Genius). Tahle je jednoznacne lepsi ve vetrani i v dalsich drobnych ficurach. Jedine nevyhody jsou, ze ma dle meho horsi upinani (Mango mela upinanai vzadu otocnym koleckem, Stradivarius ma takove posuvne jezdce, ktere nechodi az tak dobre) no a samozrejme nema stitek :-), coz mi trochu vadi, vzhledem k tomu, ze jsem kratkozraky a vozim normalni dioptricke bryle. Jinak ja nemam problemy s tim, ze by mne nejaka prilba nesedela. Zkousel jsem jeste 5th Elementh ale prisla mi strasne siroka. Potom nejake Uvexy. Ja dam dost taky na to, jak se mi ktera vec libi, takze nakonec jednoznacne zvitezila Stradivarius.
Stradivarius asi nebude špatnej (sám mám Ipogrifo), ale teď o víkendu jesm byl na Beskydtour, kterýho se zúčastnil i Andrle a přijel ve starej Giro helmě v barvách Once a i Hruška na svojí stránce píše, že se s ní nerad loučil.
PS ten šílenec to jel s převodama 53–39 / 11–23
Takze tym padom ze mam MTB prilbu na a jazdim na cestaku tak ma moze spomalovat kvoli ventilacnym otvorom?..to sa mi nejak nezda :-). Najprv som chcel cestnu prilbu ale ked som uvidel ako smiesne mi vsetky cestne na hlave stoja tak dovidenia :-). Mam MTB Mango Escape, dal som dole silt a basta figli :-)))…a ze by to az tak spomalovalo kvoli tym vetracim otvorom narozdiel od cestnej? :-)…
Si nekdy prohlidni ty specialni prilby ve kterych se jezdi casovka. Ale je fakt, ze oni to jezdi i 70km/h po rovine, tak to asi nebude tak zhavy s timi otvory :)
Tak ještě jinak. Otvory v přilbě jsou navrženy tak, aby co nejvíce větraly. U silniční přilby se nepředpokládá, že budeš jezdit rychlostí 5 – 7 km/hod, ale vyšší. No a u MTB přilby musíš předpokládat, že v terénu budeš jezdit i ty nižší rychlosti. Z toho plyne návrh a umístění otvorů v přilbě.
Rozdil je vetsinou jen ve stitku. Co se tyce duvodu proc stitek na silnicku ne – neni pres nej videt dopredu kvuli tomu jak je clovek skloneny. Ted vozim silnicni prilbu i na biku a prijde mi to skoro lepsi, jelikoz ma clovek prehled o tom co je vic nahore.
Z bikovy jsem jej taky vyhodil, blbe jsem videl a musel jsem mit moc hlavu v zaklonu. Ted chci silnicni Stradivara nebo Catlika pokud dobre sednou..B
Jo to je druha vec, ted me neboli za krkem.
Ten topmodel Catlike se mi také moc líbí, a hlavně je neskutečně lehounká… asi bude brzy doma (na bike). Ví někdo o lepších cenách než na trinnity.cz?
Pravdu má jecnak.Spíš to vypadá že štítek na biku je hlavně kvůli parádě(kromě toho že je přes něj špatně vydět). Pro bikery kteří začínají na silničce. Zkuste jestli něco přes štítek uvydíte pokud do té překážky dříve nevrazíte.
Zkuste jestli něco přes štítek uvydíte pokud do té překážky dříve nevrazíte.
Jeste „lepsi“ je to s integralkou, ale to asi nebude problem vetsiny bikeru.
Z integraly je videt perfektne, dekuji za optani a vase obavy jsou mi k smichu. Stitek je neocenitelna vec. Ale kdyz jsem si kupoval prvni integralu mel jsem taky strach jestli z ni bude dobre videt :)
NO ja jsem se s ni prave napich na vetev (vetvi do prilby). Vyjel jsem si na slozeny drevo a pak koukam kudy seskocit a kvuli stitku a celkove blbymu vyhledu nahoru jsem se zasek o vetev za helmu… :-)
si zapich vetev do integralky? to bude mit lempl radost..:-P
Ten uz to vi.
Ci ju ty nahodou nenosis, aby teba nebolo vidiet. Ale mozno su tie fotky na BF tak nekvalitne:-) Inak in su na ceste aj siltovky a satky…
Jestli jezdis vic na silnicnim kole je lepsi bez stitku. Silnicni kolo ma polozenejsi posed a stitek nekdy vadi ve vyhledu. Ja stitek vozim a prijde mi jako docela praktickej ale jezdim jen MTB. Helmu mam Giro a sklon stitku stavitelnej.
Jezdím jenom MTB, helma se štítkem. Po letošní zkušenosti, když jsem šel přes řidítka v 35km/h v lese z pěkného kopečku a štítkem helmy jsem brzdil(štítek to vydržel,takže mám pořád stejný úsměc:-), tak bych si nikdy helmu bez štítku na bika nevzal.
ja mam presne opacnu skusenost. Pri pade mi stitok sekol par milimetrov pod oko, takze ja uz zase so stitkom helmu nechcem.
Vyhrabal jsem toto vlákno, aby položil trochu nestandardní otázku, která s tímto tématem trochu souvisí.
Už drahnou dobu plánuju výměnu helmy. Měl jsem jich na hlavě desítky, až teď mi teprve pasoval parádně jeden Uvex.
(přesně podle mých požadavků.)
Můj dotaz není na zmiňovaný štítek, ten vyhodím, to nemůžu na helmě ani vidět :-).
Drtivou většinu času jezdím na silinici. Na mtb v poslední době jen závody plus pár projížděk, ale valná většina je na silnici.
Co jsem zkoumal silniční helmy, tak ty nemají takovou ochranu týlové části hlavy. Ta helma, co jsem si vybral je taková mtb/enduro, která má tu část taženou až na týl, jak se tyto helmy dělají
Můj dotaz je následující a pokud někdo má tuto zkušenost, tak budu rád za info.
Jelikož jezdím drtivou většinu na silnici, kde mám mnohem míň vzpřímenej posez, jak na mtb, tak nevadí tato týlová část? Resp. jestli to nějak netlačí víc na hlavu zezdadu, když to je takto dělaná ta helma?
(nemluvím asi o tom, když jede člověk 40 kiláků, tam bych to neřešil, ale třeba 100 – 200, kde už na tom člověk sedí delší dobu).
U silničních helem ten zadek není vůbec takto protaženej, jenže žádná silniční helma, co jsem měl mi buď nebyla, nebo nesplňovala další parametry, co jsem chtěl.
Nemáte nějaký srovnání? MTB helma na silnici při položenějším posezu a delší trasy?
https://www.davidsport.cz/…5810328.html
Kluk to kombinuje taky a hledal jsem helmu aby zakrývala ten týl na silničce kvůli bezpečnosti.
Tato sedí perfektně a používá ji i na MTB.
Bez toho RS se dá koupit i levněji.