• notakale

    je to asi blby dotaz od zacatecnika (za ktereho se povazuju), ale zajimalo by me jestli je nejaky rozdil ve vykonnosti s klipsnama a naslapama. ja mam klipsny, a pripada mi ze nohou nahoru nejak zvlast s nima nezabiram.. resim to pro to ze mam silnicku a ty pedaly i s botama vyjdou dost draho, tak by me zajimalo o co jsou ty naslapy lepsi (samozrejme krome toho ze ty klipsny si musim na kazde krizovatce povolovat abych se nezabil :)

    0 0
    • Martin  

      Naslapy jsou lepsi tak nejak ve VSEM. Zrovna nedavno jsme resili, ktera vymozenost na kole dela nejlepsi sluzbu a bez ktere bychom se obesli. Zcela jasne vyhrali SPDecka.

      0 0
    • MARIN  

      No jestli poznas rozdil ve vykonnosti to ti nezarucim ale pokud uz jezdiz klipsny rozhodne doporucim prejit na naslapy. Az je budes mit pak teprve zjistis, ze jde tahat kliky taky smerem nahoru (s klipsnama to aspon me moc neslo :)

      0 0
    • mastihuba  

      kromě toho co se tu už napsalo tak nástup i výstup je pohodlnější.

      0 0
    • lubos  

      Vykon mozna ani ne, jinak jsou lepsi SPD. Jsou bezpecnejsi. Ale terba ja porad resim problem s nastavenim kufru, problem ktery jsem s klipsnemi nemel :-(((

      0 0
    • Otto  

      Zkoušeli jste někdo se navléct do klipsny při rozjezdu po louce v hlubší trávě? Já jo, a od té doby mám SPD Kromě toho mi vypnutí v krizi dá míň práce(a času) než z klipsny.A to jsem klipsny dlouho hájil…dlouho… Další výhodu vydím v lepší poloze nohy vůči pedálu.Boty se furt nějak v klipsně kroutily(a ničily). Po roční zkušenosti bych zpět klipsny už neobul.

      0 0
      • kovar  

        jsem s klipsnama nevydrzel ani ten rok. NA silnici snad by se daly pouzit, to nevim, neznam, ale do terenu naprosto nepouzitelna a extremne nebezpecna vec, proto sly po pul sezone dole , chvili jsem jezdil bez nich( to bylo mnohem lepsi nez s nimi) a pak sel do naslapu ( ihned jsem se s nema szil)

        0 0
        • mastihuba  

          jo – znamej minulý týden nevytáhl nohu z klipsny a ještě včera kulhal na koleno.

          0 0
        • Marek  

          „do terenu naprosto nepouzitelna a extremne nebezpecna vec“ – naprosty nesouhlas. Nevim co jezdis ale pro me je to bez klipsen daleko nebezpecnejsi a prvni jizdy v naslapech jsou taky zajimavy (asi jsem nesikovnej).

          0 0
          • ivovi  

            Naprosty nesouhlas s nesouhlasem. :-) Podle me hlavni vyhoda naslapu je bezpecnost, lepsi prenos sily je taky plus, ale uz to neni takovy rozdil (jezdil jsem nakej cas spd tretry bez kufru v klipsnach). Kdyz jsem jeste jezdil s klipsnama, tak sem kolikrat po padu zustal nohou v klipsne a to jsem jezdil klipsny uplne povoleny. S naslapama uz jezdim par roku a jeste se me nestalo, ze bych se smotal na zem a zustal naklaplej, vzdycky to pri padu vyklapne, ani nevis jak. Aspon pro XC to plati.

            0 0
            • MartinXC  

              Mám podobnou dobrou zkušenost se SPD: když musím někde nad kopcem sesednout a pak přijde ostrý sjezd, jsem velice nejistý, dokud nezacvaknu nohy do SPD. Pak už je to OK a jen tak něco mě z biku neshodí.

              0 0
            • Marek  

              Jenom jsem chtel rict, ze napr. nejakej trochu divocejsi sjezdik jet v klipsnach je urcite bezpecnejsi nez bez niceho. Ani pri padech jsem nikdy nemel problemy. Ted mam naslapy a obcas se mi nepovede vystoupit, kdyz z nenadani potrebuju napr. v prudkych vyjezdech po korenech apod. To je ale moje doufam docasna nesikovnost a nezvyk.

              0 0
            • WSH  

              Tiez som jazdil s klipsnami a naslapy su urcite lepsie. Az na trialove useky. Tam som si bol v povolenych klipsniach istejsi.

              0 0
    • Roman  

      No ba, já se nášlapů bál jako čert našich politiků, dokonce jsem origoš spd chtěl na prodejně vyměnit za klasik pedály, ale zvědavá duše neodolala pokušení a dodnes jsem z těch nášlapů v radostném vytržení.

      0 0
      • mikin  

        Moje slova spd shimano 520 naprosta spokojenost jeszdim je rok, ikdyz ze zacatku to bylo mooooc zajimavy, chce to zvyk

        0 0
    • rasto  

      rozhodne u spd je + pro bezpecnost. (v usa jim rikaj ne naslapni, ale bezpecnosti: pri bourani predkem Ti nohy priprozene vyklouznou z pedalu patama ven). aj je to znat i v slapani: jestli mas dobre pedaly, tak muzes tahat i nahoru. a dale: spd Ti ergonomicky dobre drzi nohu na pedalu. takze nevahej a jdi do nich ;-) 99,997 cyklistu se ke klipsnum nevratilo (po te, co vyzkouseli naslapy :-)

      0 0
    • SELMIRA  

      :o)) Zeptej se svého zubaře. I on určitě pozná rozdíl. :o)) Né, fákt, nic ty se neboj a JDI DO NICH!

      0 0
      • jakub  

        do tedka jsem jezdil klipsny a nyni jsem si koupil SPD – rozdil je fakt uplne enormni uz nikdy nebudu jezdit bez SPD je to fakt bomba – jak v pohodlnosti tak v prenosu sily, zjistis ze energie kterou do slapani vydavas se s SPD prenasi uplne jinak a snad i daleko vice

        0 0
      • notakale  

        no ja bych do nich sel okamzite ale ty prachy.. :( tady navic vsichni mluvi o spd, ale ja mam silnicku a kamos co jezdi to nedoporucuje ze maji malou plochu na zaber a ze to neni ono, takze bych spis silnicni, look nebo neco takoveho, ale to je bohuzel jeste drassi :( nevite jestli je realne sehnat looky i s botama celkkem tak do 3500?

        0 0
        • Alles  

          jasne ze nechaji, kdyz nechces SPD na silnicku, ktery je nejlevnejsi (pedelay cca 1000,–), tak si porid treba SPD-R nebo ted novy SL (na koloshopu jsem nasel pedaly za 1400,– a myslim, ze se daji sehnat i levneji). Boty za 2k sezenes – treba adidas Girano se nechaly koupit dost levne, nebo treba nejaky jiny starsi model. Jestli chces co nejvic usetrit, tak klidne jdi i do SPD – i kdyz to neni ideal, tak proti klipsnam to je sakrarozdil.

          0 0
    • Volf  

      Ti co mě znaj ví, že jsem byl zapřísáhlý odpůrce nášlapů. Dnes po necelých třech letech si neumím představit jet s klipsnama. Opravdu nenajdu jediný důvod proč klipsny, tedy pokud je nemáš povolený a nesloužej jen k mizerný fiksaci nohy na pedálu. Jinak nevím kde se daj sehnat tretry na klipsny a slušný pedály s klipsnama taky něco stojej.

      0 0
      • marhi  

        Pořídil jsem to vloni. Pouľívám to na silnici a je ¨to bomba. Pokaľdé při na¹lápnutí je noha stejně. Klipsny jsou uľ přeľitek. Jinak mi přijde ľe looky mají kufry steně velké jako standartní pedály. S tím koupit co nejlevněj¹í opatrně. Rad¹i zainvestuj do lep¹ích bot neľ do pedálů. Já koupil Side genius 4. Drahý ľe se mi protočili panenky. Ale teď jsem spokojený jak ľelva. Noha jak v pokojíčku. Po několika hodinách pak nemám nohy jako ľoky. A pády neře¹. V klipsnách jsem uľ skončil i na zemi s nohama na kole. S ná¹lapama se mi to nestalo. Vľdycky nějak vyklouzly. Je to jak s klipsnama.- Dva tři pády v nulové rychlosti a pak uľ na to přestaně¹ myslet. Zvykalo se mi snáze jak na klipsny.

        0 0
        • M@rtin  

          Trochu bych oponoval. Sice jsem zastánce nášlepů (SPD, Look) a nic jiného nechci ale… By? jsou klipsny utaženy sebevíc – dají se z toho nohy vytrhnou, u SPDéček takovým tím tahem nahoru ani náhodou (vžy? jsou konstruovány aby se tak nestalo). Pády s nohama v kole či bez: Už jsem viděl nejednoho člověka s SPDečkama ležet a nohy zacvaklé (kámoš např. uprostřed potoka před hospodou – sranda k popukání). A z dřívějších dob mých výletů na silničce mi zůstaly nohy v klipsnách, po takových těch pádech kdy si lehne celý balík, jen jednou (a není to tím,že by nebyly utažené – zkrátka povolí).

          0 0
          • notakale  

            no ja nevim ja si utahuju klipsny celkem silou aby to k necemu bylo, mozna je to treba tim ze mam tenisky kde se ten reminek zakousne, ale jak pokud bych si ty klipsny rucne nepovolil tak v nich mam nohu jeste tedka..

            0 0
          • náčelník  

            Utažená klipsna možná povolí dozadu, ale když během pádu rotuje kolo opačně než jezdec, překroutí ti to nohu – seděl jsem jednou s takovým borcem v čekárně na úrazovce. Srovnám to s lyžema – klipsna je vlasně kandahár.

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Zde predkladam svoji oponenturu :) : Proc se asi na draze vozi klipsny a ne SPD? Prave proto, ze SPD jdou snadno vytrhnout a pasky ne.

            0 0
            • M@rtin  

              To, že dráhaři používají klipsny mi ani nedošlo.

              I tak ale mám takovou zkušenost, kterou jsem popsal.

              0 0
            • lubos  

              Jo, vozil jsem 1.5 roku klasiku SPD a stavalo se mi, ze jsem vytrhnul nohu. Je pravda, ze se tomu da vice-mene (spis mene) zabranit utazenim pruziny, ale pak je problem lehce nastoupit a vystoupit. Zajimavy ale je, ze u eggbeatru, co je ted vozim jsem jeste nohu nevytrhnul.

              0 0
            • fousac  

              a pak kdyz takovej drahar lehne, tak ho vetsinou vymotavaj z kola az na aru…

              0 0
            • juli  

              No skoro bych se vsadil, (dneska jsem už jednu flašku prohrál) :( ale „správní“ dráhaři si myslím mají botu pevně spojenou s pedálem.

              0 0
            • FAH  

              SPD se nedaj vytrhnout, ale daj se vycvaknout pri enormnim krouceni nohy, ktery je napr. pri pevnym startu na draze

              0 0
    • McBlacky  

      SPD jsou super, ale já klipsny vlastně nikdy nejezdil, jen na půjčených kolech. SPD jsou trošku nevýhoda ve městě, často je třeba stavět, točit na fleku s nohou na zemi, chodník s lidmi, podchody atd mi taky přišli operativnější s norm. pedály. Ovšem SPD už se nevzdám, jen přes mou mrtvolu. Docela mě ovšem překvapilo, když jsem začínal jezdit s SDP, že jsem „zapoměl jezdit bez držení řidítek“, prostě to najednou nešlo a zase jsem se to musel učit – měl taky někdo tohle postižení? :-)

      0 0
      • enjoy  

        me se s SPD bez drzeni jezdi lip,mam vetsi oporu v nohou,klidne jedu bez drzeni az do zastaveni,ale to slo i bez SPD.vic me vadi ze si nejsem tak jisty treba pri prejezdu nejake lavky nebo tak,kdyz je podemnou treba metr a mam to treba jeste do zatacky a skoro stojim,tak to mi myslenky na spatny vystupovani z pedalu na jistote nepridaji.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          A ja myslel, ze ses si jistej, ze se ti nic stat nemuze:) Tak smele do toho.

          0 0
          • enjoy  

            tak to si myslel spatne,nikdy jsem nerekl ze jsem si jistej ze se mi nemuze nic stat.neboj,ja to davam.

            0 0
      • notakale  

        rikas nevyhoda spdcek ze musis casto stavet? bych ani nerek, jak kdyz chci na silnicce aspon do jiste male miry zabirat i smerem nahoru tak mam klipsny pritahle jak to jde, takze bez povoleni z toho nevyndam nohu ani omylem, takze v tomhle podle me nevyhoda spdcek neni

        0 0
    • Luka  

      No, nejsem silnicar, ale precijen: SPD z klik nedam ani za boha. Je to jistejshi, lip se bajk ovlada a kdyz jedu po meste uz mi ani neprijde vycvaknuti jako problem. Spish naopak, kdyz sem se ze zacatku moc soustredila na vycvaknuti a spomalila tak, ze jsem se skoro zastavila a pak slozila zacvaknuta na bok, to bylo potouchlych vtipku od spolujezdcu, ale po cca 2–3 mesicich mi nejak srostly s nohama a spokojenost maximalni, hlavne v tom, jak bajecne to je vymyshleny, ze kdyz dash krtka vzdycky z nich vyletish, cim rychleji a necekaneji tu drzku hodish, tim lepe te pedaly pusti :))

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • PT  

      Já měl SPD,ale teď mám Look,protože jsou mnohem pohodlnější při nastupování:Vlatní vahou se vždycky natočí stejně,takže jen stačí lehce do nich zezadu š?ouchnout a je to.To jsem s SPD neuměl a docela si podřel podrážku a ve městě se to hodí.A klipsny ani náhodou.

      0 0
      • Clodman  

        SPD-R to maj taky jako luky s vyvážením, takže do nich jenom štouchneš.Shimano teď šlo s cenama docela dolu u silničních pedálů, takže volba je jasná

        0 0
    • kint  

      jazdil som klipsy s tretrami na ktore sa kufriky pribijali a uz dlho jazdim SPD naslapy, ale uz nikdy by som nemenil. s naslapmi je to ako so soferovanim. ked si na ne zvyknes, tak vykopavanie nohy uz neriesis tak isto ako nerozmyslas, ci mas na aute zaradenu trojku alebo stvorku a nemusis sa pozerat na paku, aby si to zistil.robis to uz uplne podvedome a automaticky.

      0 0
    • Loner  

      To Notakale: Vzhledem k tomu, že jsem si přečetl smutnou zprávu o smrti Bjorka na Gardě nedá mi to: Na běžný tréning a výjižďky do rozumně sjízdného terénu tutově SPD – viz postoje ostatních bikerů. Ale pustit se do skalní pěšiny s nášlapy? To hrozí vždycky průserem – používám jako zamlada v o l n é klipsny – k vytažení mám v ž d y c k y dost času a prostoru Nejde přece vždycky o to, že při pádu tretra z SPDčka sama vypadne, ale jsou místa, kde si nemůžeš dovolit zaváhat, nebo? je pod tebou jaksi hluboko, stačí si prubnout stezky nad některou naší údolní nádrží, nejlépe na podzim, když klouže i šmirglpapír. PS: První jízdy s SPD doporučuji po louce.

      0 0
      • Daf  

        Souhlasim ze pro zacatecnika s SPD nejsou trialove useky to prave a zavani to padem. Kdo jiz ma s SPD nekolika lete zkusenosti dokaze nohu vyslapnout okamzite minimalne stejne rychle jako ji vyndas z klipsny.

        0 0
        • fousac  

          myslim ze nemam dost jasnou predstavu, co jsou to klipsny… to co si pamatuju z favoritu a co jsem sundal z trekace po asi 500 metrech a hnunym padu se s spd neda srovnavat… po pul roce uz z naslapu vycvakam zcela automaticky a asi stejne rychle jako trva sundat nohu z normalniho pedalu… s trenovanim na louce souhlasim, asi kazdej se zezacatku parkrat slozi jako sranky… ale pak uz je to o pohode… spd zvladam i s moji dost mizernou technikou, klipsny nechci ani videt…

          0 0
      • kovar  

        tak me napada, na co tam ty klipsny v tom pripade mas? Neni to lepsi bez klipsen i bez naslapu? Vypadne ti noha z klipsny, klipsna se o cosi na zemi zahakne a letis…jsem tak letal s klipsnama hodne casto, kdyz jsem je kratkou dobu mel.

        0 0
      • blue  

        myslim, ze to nebyl nejlepsi priklad, takova nehoda se ti klidne muze stat i bez naslapu a klipsen… ani volna noha na pedalu jeste neni zaruka kontrolovanyho a „bezpecnyho“ padu, zvlast na takovy skalni pesine, kde hraje velkou roli rovnovaha a volnej prostor kolem tebe, kam muzes spadnout

        0 0
      • notakale  

        no dik za radu ale.. nevim kam tahle diskuze vede, ale na zacatku (hned prvni prispevek) jsem rikal ze mam silnicku, takze za celou jizdu sundam nohu z pedalu akorat jednou u baraku, nebo pripadne nekde na krizovatce. Ja bych si samozrejme koupil radsi naslapy (ale kdyz uz tak silnicni a ne spd.), ale nejsou penize nazbyt. Takze jedine o co mi jde je zjistit, jestli je pri tahani nohy nahoru nejaky vetsi rozdil oproti klipsnam.

        0 0
        • Man  

          no to si pis, ze to rozdiel je. najlepsie by si urobil, keby si si to odskusal, ak poznas niekoho, kto jazdi naslapy.

          0 0
        • Alles  

          naslapy a klipsny se vubec nedaj srovnavat, to je nebe a dudy – nejde jen o „tahani nohy nahoru“ ale i o botu, kterou budes mit na noze -tretra ma tuhou podrazku. Do klipsen sice taky muzes mit tretry, ale to uz je trochu prezitek. Neres jestli to je lepsi, ale spis co koupit – o par prispevku nahore jsem ti napsal tip co se necha sehnat.

          0 0
        • rarášek1  

          Na fotce jsou moje stařičké juniorské tretry, které mají kufr pro rámečkový pedál. Takto upravené tretry spolu s klipsnou umožňují všechno co nášlapy. Teda až na jednu věc. Bezpečné vystoupení z kola!

          0 0
        • Lance  

          no ale na draze pouzivaji klipsny a nemyslim tim zeleznicare, ale drahare, dotahnute na fest a z toho tunohu nevyrvou tak lehce jak z SPD

          0 0
          • Venda  

            Dráhaři používaj nášlapy a přes to maj většinou dva stahovací pásky, aby to nevytrhli. Na klipsnách nemůžeš „šlapat dozadu“, takže by to bylo pro dráhaře dost nevýhodné.

            0 0
            • rarášek1  

              A proč si myslíš že se na staré tretry dávaly kufry? Právě proto, aby šlo tahat i dozadu.

              0 0
              • Venda  

                No a o tom jsem psal. Že ani dráhaři nemaj klipsny.

                0 0
              • Venda  

                No a o tom jsem psal. Že ani dráhaři nemaj klipsny.

                0 0
    • Lucka  

      Abych pravdu rekla, tak bych dnes bez naslapu nesjela zadnej poradnej sjezdik…Od ty doby co mam bika, mam i SPDcka a urco bych je nesundala. Kdyz spadnu, tak me pustej. Jen nesmi byt zarezly a plny nakyho bordelu, pak at se nekdo nedivy, ze mu v nich noha treba zustane. Souhlasim s nazorem, ze klipsny na bika jsou hodne nebezpecny a neprakticky…

      0 0
    • zwwak  

      Jednoznačné, na bika SPD, na silničku Shinamo není už nejlepší.

      0 0
      • Alles  

        je celkem otazka, co je na silnicku nejlepsi, ale pravda je, ze pro nekoho, kdo jezdi v klipsnach bude dobry mit i silnicni spd. ale co se tyce dalsich shimano systemu, tak na nich nevidim nic spatnyho – sam mam spd-r a sou supr, jen se moc neuchytly, tak se misto nich ted nechaj koupit spd-sl, je to skoro look, vyjde to dost levne (az na kufry) a pro gramare je to i dost lehky :)

        0 0
        • divinol  

          teď jsem právě odložil klipsny a o víkendu se chystám zkusit SPD…trochu nejistota je…klipsny mě vždy pustily,měl jsem je volně…chci po mnoha diskuzích přejít přece jen na SPD tak uvidíme…tak nějak v podvědomí je ten pocit,že vystoupit z SPD je těžší než z klipsen…uvi­díme.....tu popisovanou vůli tam mám taky,pata jde asi na každou stranu volně cca 1–2cm…

          0 0
    • hmi  

      Klipsny zahod, SPD jsou gut, ale krome nich je dobry mit i platformy. Napr. ted, kdy je vsude hafo snehu a obcas se musi tlacit je to s SPD pakarna…

      0 0
      • hmi  

        …ted na to koukam, ze mas silnicku, takze SPD;))

        0 0
    • gummo  

      jasny klipsny… neni jak lip si znicit nohy…

      0 0
    • gummo  

      aby klipsna byla ktomu kcemu ma bejt tak si ji musis utahnout okolo boty a pri pripadnem padu je docela tezky se pak biku pustit…

      0 0
    • Jenda  

      hele vem to spis takhle – kolik stoji slusny pedaly i s klipsnama, kolik te stoji tenisky a jak dlouho ti vydrzi. myslim ze i bikovy SPD ti udelaji vetsi sluzbu – pedaly cca 700 + tretry – slusny silnicni ve slevach cca 2500 ale na silnici ti to vydrzi minimalne 30kkm – za tu dobu dle mych zkusenosti odpravis aspon troje tenisky.

      0 0
    • RUMcajs  

      Kdyby byli klipsny lepsi, tak by je pouzival silnicni profipeloton.

      0 0
    • lOlA  

      jj doted jsem jezdil klipsny a ted si du koupit spd a uz se na ne trepu pul roku!huaaaaaa­aaaaaaaaaaaaa­aaaaaaaaaaaaa­aaaaaa

      0 0
    • vašek11  

      Pokud nejde o peníze tak nejde srovnávat klipsny a nášlapy ať silniční nebo MTB. To je jako by si někdo chtěl dát řazení na MTB nebo silnici na rámovou trubku.

      0 0
    • xmartin13  

      a co to jsou ty klipsy? :-) Jednoznacne SPD, pedaly ted nejsou zas az tak drahe, a boty se daji taky vybrat za rozumnou cenu. Problem jsou zacatky, parkrat spadnes ale pak uz to pujde samo.

      0 0
    • jihra  

      Na horáku jsem jezdil nejdříve jen s obyč pedály. Pak jsem zkusil klipsny – ty jsem po první vyjížďce vyhodil. Pak jsem zkusil SPDčka – a už jsem u nich zůstal.

      0 0
      • rasto  

        nekdy, myslim jeste v nebozce BF nekdo psal, ze naslapny system byl vyhlaseny jako nejlepsi soucastka kola od doby jeho vynalezeni :-) (u mtb bych spise hlasoval pro vidli :-)

        0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.