chystam se koupit dopredu 203mm kotouc, mam manitou black super(nejlevnejsi verze) a jezdim lehci FR-zatim.ale ted je otazka,jestli to prezije…co myslite? Diky.
chystam se koupit dopredu 203mm kotouc, mam manitou black super(nejlevnejsi verze) a jezdim lehci FR-zatim.ale ted je otazka,jestli to prezije…co myslite? Diky.
no chvíli jo, ale nebude se mu to líbit, rek bych ze 180 vydrží, ale 203 bez pevny osy :X a navic v podstatě na xc vidli. Viděl sem kluka co měl bleka a 203 hayesa a vidli dal pryč, zabrzdil a pak pěkně škrtal kotouč, než se to tam zase urovnalo :)
njn,tak zkusit to muzu, ale je problem, ze sem kupoval vidli,kdyz sem jeste jezdil xc a moc jsem o necem jinym nevedel.strasne me chytlo skakani,sjezdy a tak jsem prestavel kolo,ale holt na jinou vidli uz nemam…asi to zkusim a az totalne odejde,tak mi nebude zbyvat nic jinyho, nez koupit novou…:)
Co tuhle prodat a koupit něco na FR?
se uvidi…ted je na ceste ram a pokud to vse vyjde tak budu rad, ze su rad, ale jednou to tak stejne udelam. Ted chci hlavne jezdit!:-)
ja to tak mam, rozhodne to te vidlici nesvedci, ale po necelem roce ma zatim jenom malilinkatou vuli… akorat pri prvni jizde v horach na fullu sem se nejak nechal unest tlumicimi schopnostmi kola(z kopce sem to palil asi trikrat rychleji nez na pevnem ramu) a pak sem zjistil, ze mam prasklou osu v prednim naboji(shimano 525), dodneska presne nevim, proc praskla, ale myslim ze nizka tuhost vidlice na to taky mela vliv…
ja sem kupoval jetyho blacka (comp 03?)od kamose a ten kamos na nem mel rok Hayesu s 205 kotoucem a ta vidle nema vakl dodnes, ale urcite ti to nemuzu doporucit. Ta vidle je docela pevna, tuha i odolna (dle meritek XC), ale s velkym kotoucem pujde do kopru. driv nebo pozdejc, ale urcite pujde.
Viem možno to bude znie? divne, ale používam hydrauliku „Hayes HFX 9“ priemer kotúča 180mm na vidlicy RST 381 EL a s voľou púzdier nie sú žiadne problémy. Myslím, že hlavný problém je servis vidlice, pokiaľ ju pravidelne otváraš, čistíš a mažeš s vaklom by nemal by? problém.RST 381 EL mám prerobenú a nohy sú momentálne stále máčané v oleji zvonka – podobný systém ako vidlice Marzochi. Táto vidla so mnou už najazdila cca 6 rokov, ročne nabehám okolo 4000km. Predtým som mal klasické véčka LX s paralelogramom.Black je oveľa tuhší ako RST – myslím:), takže problém s vaklom pri 203mm kotúči by nemal nasta?. Hovorím, veľmi záleží na servisných intervaloch a na tom, čím vidlicu mažeš. Pokiaľ púzdra chodia na sucho, alebo sa používa nesprávny olej (mazadlo) vidla rýchlejšie začne pridrháva? a obrusova? malé čiastočky z materiálu púzdier-tým vzniká vakel. Tak isto pokiaľ vidla pracuje vačšinou len vo svojej vrchnej časti zdvihu /čiže je tvrdšia/ sily vznikajúce posobením kotúča vidlicu viac /lomia/. Z tohto hľadiska sú na tom lepšie makšie vidly, ktoré sa posobením brzdného účinku viac „ponárajú“ a brzdná sila sa stráca viacej smerom do zdvihu a neláme toľko púzdra vidlice, ak chápeš, čo tým chceš poveda?.
Kočička! Haf!