Zapletená kola, z čeho to složit, nebo jít do hotových ???

86 nepřečtených
  • Mark1

    Po včerejší projížďce se mě začal sypat přední náboj (přesýpá v něm a po rozdělání je mě jasné že ho nemá smysl už skládat (byl to STX RC). Hledám tedy alternativu, která bude levná a při tom rozumně funkční … máte nějaké náměty kam se podívat, co koupit … raději bych to měl servisovatelné, tedy nikoliv MOTEX, tedy jestli na ně není dobrá reference … důležité na doplnění mám 100kg, cíl MTB XC.

    0 0
    • Tomcat  

      Tak STX-RC přední ještě mám – co za něj? :-)

      Pokud do hotovejch tak výbě u nás moc nemáš Mavix Crossland nebo CrossMax.

      Jinak bych skládal Alexrims nebo Sunrims dráty Sapim , Mach náboje Woodmancomponents, Xtasy, Author

      0 0
      • Mark1  

        No ono to STX RC už nebude moc IN, byla otazka casu nez se to rozsype, i kdyz jsem veril, ze to prijde az na konci sezony. Kupovat historicky kus, pouzivany me moc nelaka.

        Vidim ze preference jsou loziskove naboje, je k tomu nejaky vetsi duvod ??

        hotovky jsou prilis narocne finance …

        0 0
        • Tomcat  

          Servisovatelnost. Není potřeba tolik nářadí, je to „čistý“ proces proti konusům, nastavování je velice snadné. Pří výměně ložiska vyměnůjete vnější dráhu, kuličky a vnitřní dráhu. U „konusouvých“ nábojů tam vnější dráha zůstává a pokud se pokazí je to na vyhazov

          0 0
    • Rolei  

      Stalo se mi nedávno něco podobného, měl jsem tam alivio, rozměrama stelné jak LX takže jsem za 500Kč koupil LX a vypletl to na starých drátech i ráfku…

      0 0
      • Mark1  

        Ten muj rafek ma najeto okolo 20.000, podle me uz ma taky pomalu dost, prepletat je to asi kravina, spis to u me vypada na slozeni neceho noveho, jen to holt prislo driv nez jsem cekal …

        0 0
    • JMT  

      sem si dneska objednal ty motexy, koukal sem na ne a v porovnani s vueltama vypadaj o moc lip (a ty doma mame a drzej uz 2 roky) pevnejsi vyplet a lepsi system vypleteni… nevazim sice 100 kg ale zase sem je moc nesetril a vozil sem na nich kotouce (vepredu dokonce 185mm) ted je jezdi rok segra, sice ma jenom 50kg ale zase je to takovej ten clovek co se o nic nestara a jezdi…

      0 0
      • JMT  

        sem si to po sobe precet a neni to moc srozumitelny, ty kola s nimiz mam zkusenosti byly ty vuelty(konusovy), ty motexy mi pridou este lepsi…

        0 0
        • Lister  

          a kdes je kupoval. Tos je koupil na Bike fest jak jsi dával odkaz. Ptám se proto, že Motexy mají 3 druhy zapletení a tam jsem viděl jen jeden – radiální a já bych chtěl radši křížený, který je taky k dispozici.

          0 0
    • gersa  

      Kdyby jsi chtel slusnej naboj, mam plonk SRAM 9.0SL, bily, Vbrakes only

      0 0
      • Mark1  

        Asi tohle jeste nejak slozim a bude z toho slick verze, jako novou verzi postavim neco noveho, ale nevim jeste na cem …

        0 0
      • Siddha  

        si to koupil ve vyprodeji u Zitnyho? kolik za nej chces?

        0 0
        • gersa  

          Rekneme 550?

          0 0
          • Siddha  

            to je fer, jestli je novej, ale ted nemam prasule, jinak sem to vzal jeste primo od Zitnyho. kdybys to mel jeste za nejakej mozna mesic, tak bych to vzal…

            0 0
            • gersa  

              Poptej se, treba jeste bude… samozrejme je netknutej

              0 0
    • Orbis  

      Ja bych šel radši do Mavicu. Nechaj se sehnat za tyto ceny:

      Crossmax SL – 17 990 Kč Crossmax SL Disc – 18 990 Kč Crossmax XL – 13 990 Kč Crossmax XL Disc – 15 990 Kč Crossland – 5 990 Kč Crossmax Enduro – 10 990 Kč Crossmax Enduro Disc – 11 190 Kč

      J teď řešim jeslti CrossMaxi vzít XL nebo SL… :-)

      0 0
    • Mark1  

      Takže zatím to vypadá, že půjdu do ráfku REMERX EAGLE + Shimano XT náboje (nostalgie po konusech). Zvažoval jsem nějaký levný typ s ložisky, což asi splňuje NOVATECH, ale při představě případných oprav, zůstanu u konusů, zajímavé je co vše ten http://www.joy-tech.com.tw/ dělá, mám pocit, že by se tam nechal najít i jiný model nábojů věhlasných značek.

      Ještě zvažuju levnější verzi s Simanem LX, které se asi moc neliší od XT a místo EAGLE zvažuju MACH1 MX. V obou případech chci použít dráty DT nebo Sapim vzhledem k váze 2mm vpředu/vzadu.

      Je tam něco špatně co by stálo za zvážení, když pominu polemiku nad vhodností užití starého konusového systému ??

      Pro zajímavost pro nadšence pro MOTEX, tady je alternativa: http://www.ursus.it/…els/list.php?…, která je také zajímavá, model WYZARD je v MO v ČR cca 2.700,– Kč.

      0 0
    • kandik psi zub  

      podivej se jaky kola mam na duratecu, to byl dlouho rozvazovany vyber – mam 105kg, pokud chces zlevnit a zbytelnit, rafky nemusi byt 517 ceramic ale 717 normal, niple nemusej byt alu, draty muzou bejt 2.0 snadno servisovatelny vecny kola

      0 0
      • Mark1  

        Jak jsem psal zůstanu u konusů, kašlu na ložiska, co se týče Mavicu, mám pocit že jde jen o značku, zatím to vypadá na EAGLE (Remerx), nebo MX (Mach1), nemyslím si že Mavic je nějaký pevnější.

        Ale každopádně díky za tip.

        0 0
        • Orbis  

          tohle jsem si myslel taky, než jsem se projel na crossmaxech a je to o něčem jinym…, ale je to na tobe;)

          0 0
          • Mark1  

            Jenže rozdíl je řádově čtyř až pětinásobný, což peněženka pozná …

            0 0
            • Orbis  

              no když bys vzal ty CrossLandy za 5990 Kč, je to zhruba 3500 Kč a jsou jak na kotouče, tak na v-braky:-)

              0 0
              • RomanH  

                No zrovna pozitivni reference nemaji (http://www.mtbr.com/…_23655.shtml) Za zhruba 6kkc si muzes zaplets 717 s draty DT a naboji ONYX.

                0 0
                • Orbis  

                  to je sice fakt, ale maviky budou tuzsí a budou mit lepsí obvodovou hmotnost:-)

                  0 0
                • Orbis  

                  jo ale ma ho jste jedne hacek: pozitivni reference nemaji vuči ostatnim zapletenym kolum (CrossMaxech, XTR…), ale vůči normalnim kolum jo:o)

                  0 0
                  • RomanH  

                    Mne tam zarazilo, ze vice lidem pomerne brzo (po 1000km) odesla zadni naba.

                    0 0
                    • Orbis  

                      ja s CrosLandama nemam osobní zkušenosti, jenom co jsem slyšel…, ale s CrossRidama jo na tich mam uz hodně přez 15 tkm a zatim nic akorat jednou za měsic dotahnu zadní nabu tim spešl kličkem a jinak nic:-) ještě jsem je ani jednou necentroval – a to je nešetřim a bahínka zažily taky dost – vimperk, jistebnice a ted i pisek:-)

                      0 0
        • Siddha  

          ja bych ten Mach neriskoval, rozdil v cene tam bude minimalni a ja o Eaglech za 380 Kc slysel v podstate jen dobry…

          0 0
          • Mark1  

            Ověřeno vizuálně, spoje ráfků na MACH jsou vcelku nestálé, v shopu cca 20 kusů, z toho minimálně 2 kusy bych raději nevzal, EAGLE je daleko serióznější … prostě se REMERX snaží, dokonce i spoj je zafrézován a vypadá že nebude „házet“ jako dřív.

            0 0
            • Gatier  

              Keze Remerx vyraba pre Mavic, tak sa nie je comu divit. Nove naby Shimano by som nebral, v tomto je spica DT. A urcite nie Crossland. Neviem ci sa nerobi len UST verzia, su celkom dost tazke a naby moc nevydrzia.

              0 0
              • Orbis  

                na většinu UST (mam pocit, že na každý) se dá tát normální pláš? s duší:-)

                0 0
              • Siddha  

                co je s novyma nabama Stitmano?

                0 0
                • Gatier  

                  Sa vseobecne tvrdi, ze nedosahuju kvality starsich modelov. A orech nie je moc dobre utesneny. Ale neberte ma zase moc vazne…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    no možná sem Ječnák dá fotku mého XT ořechu po 2000km, prej docela masakr ******** a vyrezlý…

                    0 0
            • Volf  

              Na svým kole mám do svazků zapletený Remerxy a LX náby. Mě se to docela líbí a je fakt, že remerx je schopnej ti udělat kola na jaký si vzpomeneš. a velká výhoda je, že tam máš sériový věci a tím i lehce servisovaný. Až budu řešit nový kola, tak zase remerx a XT náby. U těch Motexů jde o to, jestli seženeš třeba jen i blbej drát. Chtěl jsem je letos pořídit ženě a váhám váhám.

              0 0
              • Orbis  

                no když jednomu majiteli silničních motexů praskly dva dráty, tak sme mu tam dali normální a jezdí dár, akorát už to nevypadá tak dobře:-)

                0 0
    • Lister  

      A mám stejný problém, včera jsem navalil přední ráfek, jenže výplet už je tak dotažený, že jsem na konci závitu a při centrování jsem strhnul niple. Vzadu se zase poroučí ořech takže taky budou nová kola, ale jaký. Fat mě lákají ty Motexy, váhově to bude nastejno s tím co mám teď a za ty prachy asi nic jiného neseženu. Kdybych měl skádat na Shimanu (Deore nebo LX), DT dráty a nějakej lepší ráfek tak se asi pod 5 tis nedostanu :-(

      0 0
      • Volf  

        Je fakt, že na obrázku jsou hezký. Nejvíc mě štve, že neznám nikoho kdo je má, aby mi řekl, jak je s nima spokojenej. Jinak v mým shopu je ještě neprodávali, tak nejsou samy schopni říct jestli jo nebo ne. Na druhou stranu ty peníze jsou až neuvěřitelný, ale odrazuje mě právě viz. to s těma drátama. Neumím si představit, že bych tam musel nacpat něco jinýho.

        0 0
        • Lister  

          Ta servisovatelnost mě právě vůbec netrápí. Mám zkušenost, že když už začnou ty dráty praskat tak je nejlepší to celé vyměnit, než se s tím pořád spravovat, protože praskat už nepřestanou – u zadního kola mi pomohl až komplet nový výplet. A navíc pokud vezmu tu cenu tak kdyby měli vydržet 2 sezony (jezdím fakt málo) tak je to za ty prachy až moc :-) to jsem si letos koupil dražší pláště než kolik stojí ty kola :-)

          0 0
        • Lister  

          Ale pokud by někdo chtěl dráty měnit tak není problém objednat si k nim třeba 10 náhradních – jeden stojí 9 kaček. Měl by je snad už vozit JMT tak se třeba ozve jaké jsou. Byly v testu ve Velu a tam je celkem pochvalovali až teda na tu hmotnost, která mohla být menší, hlavně kvůli použití aero drátů.

          0 0
          • Volf  

            Tak to je dobrá informace a ženuška asi dostane nový kola.

            0 0
        • pos3k  

          par lidi je na foru ma, videl jsem je na fotkach biku + neco se resilo jiz drive

          0 0
      • Mark1  

        350,– Remerx EAGLE 350,– Remerx EAGLE 550,– LX M570 (předek) 1.050,– LX M570 (zadek) 400,– dráty (DT) + práce 400,– dráty (DT) + práce

        To je maximum investic na kvalitním ráfku se Shimano LX

        0 0
        • Lister  

          Tak jsem si pro zajímavost spočítal váhy komponentů a vyšla mi hmostnost tohodle setu 2100gr (náby LX M570)

          ráfky........2×480gr dráty+niple…510gr náboj přední…208gr náboj zadní…426gr

          0 0
          • Mark1  

            Ale na standardu, s jasným původem, jednoduchou servisovatelností a co se týče ráfku, tak snad i vyznačující se nezničitelností. Navíc dobře seřízené LX náboje slouží dobře a nevidím důvod je nevzít, alternativy s ložisky jsou sice zajímavé, ale bez jakékoliv záruky a zkušeností s nima.

            Staré dobré konusy jsou sice problémové, ale za dobu existence jsou problémy vcelku dobře popsané a vychytané.

            Navíc MOTEX je taky někde okolo 2.100 gr, nebo se pletu ?? Já znám informaci jen cca 2000gr, což není příliš technické info (bikefest.cz)

            0 0
            • Lister  

              Sem to nemyslel jako argument proti, jen mě zajímalo kolik takový set může vážit.

              Jestli něco vezmu tak to bude na 90% na konusech, taky jsem na ně zvyklí a fungují v pohodě.

              0 0
              • Mark1  

                Přesně tak … já to alespoň takhle vyřešil a jsem spokojen, i když zatím maximálně 200km na té kombinaci, ale beru to tak, že původní STX byl přece jen lepší, minimálně z pohledu generační obměny u Shimana, kde to jde od desíti k pěti.

                0 0
      • Pebe  

        Ty jsi asi chtěl na večka, takže: http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… 768,– http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… 192,– http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… 1120,– http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… 856,– http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… 1247,–

        Dohromady 4183,– na XT nábách, Mavic, DT 2.0 dráty.

        0 0
      • Lister  

        A jdu do těch Motexů. Teď jsem zkoušel ve sklepě centrovat ty starý kola a zjistil jsem že jak jsem si to přední rozhodil, tak jsem si pak do boků svojich nových RR škrajícíma špalkama vyryl velmi nehezké zářezy :-( Jen si musím rozmylset jestli vezmu verzi jen na véčka nebo pespektivně i na disky?

        0 0
        • Lister  

          A je to odeslaný – na konusech, bez diskových nábojů, zapletení C2X tedy 2× křížený – teoreticky by měli být pohodlnější než X-RAM a navíc ty má zatím každý tady na BF tak budu mít něco jiného :-) Tak už se těším. Doufám, že je se svojema kg rychle nerozmlátím.

          0 0
          • Mark1  

            Dej pak zprávu jak se to chová …

            0 0
            • Lister  

              Tak zatím jen estetická zpráva. Došly v pátek, ale přes víkend jsem byl mimo město, tak jsem je montoval až teď. Vypadaj moc hezky a na kole ještě líp :-). Nemám pocit, že by byly těžší, než to co jsem měl do teď. Spoj ráfku sice není tak přesný jako u značkových, ale pokud se to neošoupe tak to lehce spraví pilník :-) Ráfek je trošku širší než ten starý (Ritchey) takže jsem musel doštelovat špalíky. S designem jsem moc spokojený, až budu vědět něco o funkci tak dám vědět. Na první ošahání vypadaj nohem tužší než ty co jsem měl teď.

              Když jsem je objednával tak jsem hned připsal a? mi pošlou i náhradní dráty a bez problémů je přibalili. Jeden stojí 9 kaček.

              0 0
              • pepebiker  

                U Bartonička sem koupil Vuelty freeride. Sem z nich uplně nadšenej. Vypadaj super a staly mě něco malo přes 4000 obě. Na těch tvejch 100kg akorat.

                0 0
              • Nikdo  

                Takze ty rafky ani nemaji frezovane boky ?

                0 0
            • Lister  

              Kdyby ses chtěl kouknout jak vypadají na kole, tak jsem udělal update fotek mojeho bajka – je v profilu tak se můžeš kouknout.

              0 0
              • Mark1  

                Můžu být úpřimný ??? … abych řekl pravdu, vypadá to nějak nevyváženě, teda podle mě … možná ale dost ovlivňuje ta fotka samotná, už jsi na tom zkoušel jet, jak se to chová ??? JEstli je to tvrdší, nebo to má nějaké své vlastnosti ??

                0 0
                • enjoy  

                  mne se to libi.myslim ze kola za par tisic nemuzou na tomhle kole vypadat nevyvazene ne?:-). libily by se mi taky.kdybych netrpel predsudky ze jsou moc levny na to abych je chtel atd.. jenom moje chyba:-)

                  0 0
                  • Mark1  

                    Nesoudím kolo, konec konců Author VERSUS nebyl tak zlý, jen na mě působí tak nějak divně, ale beru to pouze z estetického pohledu na ty fotky, je dost provděpodobné že realita je zcela jiná, a hlavně rozhodující je stejně chování při jízdě a dlouhodobější kvalita ráfku, a tady doufám že splní svůj účel, jestli ano je to super koupě a nezbývá než gratulovat k odvaze být jedním z prvních …

                    0 0
              • Volf  

                Teda řeknu ti, že na kole vypadaj vážně moc dobře.

                0 0
            • Lister  

              Jen letmé osahání, bohužel zatím nebyl čas to víc projed. Tuhost v pohodě. Když si stoupnu a zaberu pořádně do řidítek a nohama tak se nekroutí a nestalo se mi, že by to škrtlo o špalíky což se mi na starých kolech stávalo poměrně často. Ani při rýchlých změnách směru nemám pocit že by něco plavalo. I když to jsou véčka tak jsem nepocítil velký rozdíl v pohlcování rázů – jsou celkem pohodlné. Akceleraci nějak nejsem schopný posoudit a ani nejsem ten typ který by si na tom nějak zakládal – rozotčit jdou a pak prostě jedou. Volnoběžka má hezký zvuk, i když zatím trošku hlasitý, ale to se ojede :-)

              Až něco najezdím, tak napíšu jak jsou na tom z odolností, ale vzhledem k váze ráfku nemám obavy, že bě mě neuvezly.

              0 0
              • Volf  

                Prosím tě, jak maj na nábách udělaný prachovky. Nějak to z jejich fotek nevidím a u nás nenajdeš jedinej shop kde bych je mohl vidět.

                0 0
            • Lister  

              Tak včera jsem na nich dal první delší švih. Asi tak 40 km, dostali pár pořádných šutrů, jednou jsem přehlídl rygól a vlítl přímo do něj a nehly se ani o mm. Jezdí se na nich dobře. Díky vyšší váze ráfku mají opravdu hodně dobrou setrvačnost – po rovinkách to na nich sviští fakt dobře, přitom nemám pocit, že bych je musel těžce roztáčet. Asi proto, že je na nich tak málo drátů, tak neberou vůbec vítr a pak to nezpomaluje jako u klasického výpletu.

              Cena těch kol se musela někde projevit a tady je to právě na ráfku, který už na první pohled vypadá trošku levněji, není kalíškovaný a ten spoj je tam trošku cítit a při brždení to seká – ale jen na předním, zadní je v pohodě. Možná že jsem měl jen trošku smůlu. Nejspíš sáhnu po pilníku. Pokud ale používáte disky tak no problem, tam vás pak zase může maximálně mrzet ta frézovaná plocha na véčka :-) Dráty jsou ploché a natřené na černo barvou, která se asi bude časem trochu loupat – uvidíme kolik to vydrží. Koupil jsem si na to malou barvičku co se používá běžně na plastikové letadla a případné defekty tím budu zatírat – zatím nebylo potřeba. Až na nich něco odjezdím tak napíšu recenzi sem na forum.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.