Chtěl bych přejít z crossovýho kola na silničku. Taky hledám něco levnýho. Kterou byste brali vy?
- Merida road 880 asi 12 990 Kc
- Dema Alvito DC 12 999 Kc
- Vertec R-111 Sora Dual 14 790 KC
Díky za rady.
Chtěl bych přejít z crossovýho kola na silničku. Taky hledám něco levnýho. Kterou byste brali vy?
Díky za rady.
No tu Meridu, ta je dobrá.
Meridu nebo Vertec.
Zkusil bych se ale dohodnou na krámě na výměně dualů za tiagru, kazety a řetězu za devítku. Nejde ani tak o ten jeden převod, ale o to, že Sora dualy jsou neš?astně řešený.
asi tak,jezdim na sore a je to vedle devitky spatne odstupnovany a dualy sora se nedaj s tiagrama srovnat ta tiagre je uplne nekde jinde
co je na Srora dualech tak spatnyho?? jezdim je rok a nemam s nima problem…
a jezis.. ty rana.. :/ jasne ze Sora dualy…
Řazení po pružině (odřazování), když držíš oblouky v dolní části. Možnost řazení pouze po jednom pastorku. Výdrží jsou dobrý, ale ergonomie nic moc.
to bude dost osobni.. stejne se 99,9% casu drzim shora za paky, takze to mi nevadi.. odrazovani dolu po jednom pastorku mi prijde taky docela normalni stejne jako na bikovejch packach.. a nahoru jde tahat o tri pastorky…
takze stejne dle gusta kazdeho soudruha…
Nahoru to jde u tý mojí pouze o dva z 8 přes 7 na 6. Stejně si ale myslim že Campa je Campa.
To jo na kampě můžeš odřazovat o 10 pastorků najednou :-)
Rychlejší je to na dvakrát než všech deset najednou.
clovece tak mas pravdu predsedo.. sem na to vcera koukal, a radit opravdu jenom o dva pastorky.. tak to se omlouvam za mystifikaci.. ale ne ze by mi to na tech pakach nejak vadilo.. ;o)
Jestli chceš kupovat za tyhle peníze silničku tak si nekupuj novou, ale mrkni se na webu po inzerátech a nebo si inzerát sám podej. Myslím, že budeš určitě úspěšnej.
jasné, kúpi? ojazdenú, kde za chvíľu možeš meni? všetko a preplatíš ju parádne.
koukni se na Spyder ram(3k), u Sirera maj sadu Xenon za 8k…mno, sedlovka a riditka nejaky lowend, kola poridis do 4k a naslapy do 2k…pak jeste boty 2k, lepsi kratasy s laclem (2k)… ale kdyz kouknes po bazarech-taky reseni…
xenon ma tu istu nevyhodu ako sora … radenie len po lednom stupni … naviac je celkovo strasne tazka (cela sada) aj oproti mirage … ked campagnolo tak aspon mirage (v tejto cielovel sume samozrejme)
Silnička z nojeho profilu- 12000Kč second hand. Mám jí sice teprv od zimy ale zatim úplně bez problému.
Radil bych něco jetýho a pak třeba postupně upgradovat po dílech. Za 15k se dá pořídit docela slušná starší silnička a pak sám uvidíš, kde by bylo nejlépe zainvestovat.
blbej dotaz..podle ceho se na ziletce urcuje jakou velikost by jezdci sedela??
Ty jednotky 56, 57 cm me docela matou.
V kazdym obchode ti reknou takovy ± prepocet z cm ramu na cm cloveka … ale vzhledem k ruznym vyrobcum , sloopingum atd, se to musi stejne vyzkouset.
Je to vzdálenost střed – konec sedlové trubky (duratec), střed – horní hrana horní rámové trubky (fort) nebo střed – střed horní rámové trubky (GT dokud mělo tři trojúhelníky).
Existuje na to snad vypocet, ale cetl jsem, ze kdyz stojis, tak bys mel mit u klasicke silnicky od rozkroku k trubce 6cm.
Vybirat ram podle rozkroku je blbost. Zasadni je dycky sedlo-riditka … jedina cesta je vyzkouset nebo omerit stary kolo. Vypocty poradi, ale spoctou to maximalne pro nejakyho idealne prumernyho joudu, ne to tebe.
všem díky za názory.kouknu se po nějaké starší, ale spíš to vidim na tu meridu. A ještě jedna otázka. Není převod 39/25, jako ten nejlehčí, moc těžkej do kopců? Na crossu jezdím těžký stoupání na 38/28, ale stejně musim občas ještě podřadit.
jestli hodlas jezdit vicemene turisticky, tak si sezen trojtac.. ;o) ja turista na silnicce vyuzivam nejlehci 30/25 docela casto..
Spíš než 3-tác,bych nasadil radši Compact.Dopředu 50–34,dozadu 12–25(nebo 28) a musí to fičet.Trojtác mně připadne jako přežitek.
Ke Compaktu jedině 11–23, jinak si utrhneš z kopce nohy.
Pred mesicem jsem byl na Mt. Ventoux a vetsina silnicek tam 3tac mela, takze ve Francii se asi jeste neprezil:)
Ikdyz proc vlastne ne, rozdil 34–30 uz neni velkej a na 48–12 se uz da uslapat min 55kmh, takze pokud to je na nezavodni jezdeni…na druhou stranu ma trojtac krome vahy a pro nekoho estetickeho hlediska nejakou nevyhodu?
Vetsi odpor vzduchu? Horsi retezova linka? Nakladnejsi?… nevim. Snazim se na neco prijit. Co ctyrtac?
Ty si bol na tejto legendarnej hore???? No super, jak ti zavidim :-((((
Andrle jel Beskyd tour (Pustevny, Soláň a Kasárna) s nejlehčím 39/23 :-), Konečný se nechal slyšet, že než dát na kolo 25 to už by mohl rovnou chodit pěšky
Je to jen o nohách, 25 do Čech stačí.
bohužel se s nima nemůžu srovnávat :)
já mám nejlehčí převod 30/28 a už jsem byl za něj párkrát hodně rád, je fakt, že nejsem žádnej vrchař
já taky ne :-( na těch 39/25 jsem to vyjel, ale byly chvíle kdy by se 27 hodilo
Ja jsem si prave kvuli letosnimu beskydu 27cku poridil a nelitoval jsem toho i kdyz stejne jsem i stou 27ckou mel obcas slabe chvilky. U me je celkem rozdil jestli ten krpal jedu jednou nekdy z kraje do 50teho km, nez kdyz jich je nekolik a jeste k tomu na xtem kilometru. Jinak normalne jezdim kazetu s 23kou.
tiez si myslim ze na 39/25 sa da vyjst temer vsetko … hoci keby som na to mal asi by som siel do toho Compact Drivu … ma to vsetky mozne vyhody … moznost lahsich prevodov … nizsia hmotnost … vacsia tuhost … akurat ta cena … a ze vraj vacsie opotrebenie … ale na to sa pri 5000km/rok mozno vykaslat … jo a este k tomu to vyzera tak kraaaasne … http://www.campagnolo.com/…nkset-CT.jpg
Vrci čau, bol som tiež, Pustevny som šiel 42/21 v sedle, Soláň tak isto, Kasárna 30/19 (Sora, trojtác)
Pustevny jsem jel na 39/23, Soláň nevim, Kasárna na 39/25. Jel vedle mne někdo s trojtácem nebyls to ty? Ze servisního auta nám nabízeli vodu.
PS kolo je v profilu a měl jsem na sobě červenej dres a bílou metku.
Já jsem jeden z těch méně výkonných hobíků, tam kde tu ostatní (aspoň podle toho co píšou) jezdí průměry kolem 28–30, tak na podobných tratích já mám tak 23–25. Dříve jsem měl 3 roky silničku s 39/26 a bylo to na mě málo. Teď kupuju novou a dávám 10-kolo 13–29, to už by na mě mohlo být tak akorát. Trojpřevodník se mi už přeci jen dávat nechce.
Ja mam prevodniky klasicke 53/39 a kazetu 11/21 a vysiel som vsade, takze nemaj obavy.
Nebál bych se toho. Silnička taky jezdí o dost lehčeji než cross. Osobně dávám kazetu 12–25 fakt jen výjimečně, jinak jezdím 12–23 i po Jeseníkách a Orl.horách a to nejsem žádnej chrt (sámo s převodníkama 52/39).
Koukni na www.bikezone.cz mají tam slušnou nabídku COMPACT klik.
mám od letoška kliky 50/34 a kazetu 12–25 (předtím 53/39 a 13–26). z kopce jsem schopen šlapat 65km/h a těžší převod mi rozhodně nechybí. jelikož jezdím víc frekvenčně, tak do prudkých kopců využiju i ty lehčí převody, ačkoliv v Čechách jsem zatím nepotřeboval lehčí než 34/23. záleží na výkonnosti a stylu šlapání
Zdar a jak přesmyk. Kuapoval jsi nějaký spěšl, nebo Ti v klidu chodí klasický ?
nekupoval. mam klasicky presmyk record a kompakt kliky FSA a chodi to snad jeste lip nez pred tim s klikama campa. jenom objimka s presmykacem musela jit asi o 1 cm dolu, tudiz toto nelze v pripade, ze je na ramu navarka