Taky milujete jízdu „na mapu“? Tedy někudy kde to třeba i trochu znáte, ale hledáte „zkratky“ a nové trasy? Pak je mapa Váš kamarád. Jak ale zajistit aby byla dlouho pěkná? Já to zkusil takto: http://mujweb.cz/…_igelitu.htm
Taky milujete jízdu „na mapu“? Tedy někudy kde to třeba i trochu znáte, ale hledáte „zkratky“ a nové trasy? Pak je mapa Váš kamarád. Jak ale zajistit aby byla dlouho pěkná? Já to zkusil takto: http://mujweb.cz/…_igelitu.htm
a tudle premek jednou poudal, jak se da usetrit voda pri zalevani kytek z konvicky, staci si poridit ruzici, ktera ma o polovinu mene direk, kdo chce setrit vic, tak direk musi byt samozrejme mene a tim padem omezime prutok a pri zalevani nespotrebujeme tolik vody … podivejme jaky je to originalni zlepsovak od naseho divaka z klokoci u tachova …
nahodou, me se to libi. asi to vyzkousim
už to funguje na té konvi, konev šetří vodou.. :)) to bylo na cédé Tří sester
…a proto doporučujeme zahrádkářům příšít kapsy na kolena pracovních kalhot a vkládat tam molitan. práce na kolenou se výrazně usnadní…
No a co na to Emilie Bezouskova z Veseleho Zdaru ?
Prosím Vás Jiří, uvažuj!!!
Mne jedou stroje.
slysels to jedou mu stroje…
Taky dobrý nápad, ale musíš ho transformovat do bikové podoby. Když potřebuji šetřit voudou po cestě tak si buď z půlky přelepím sací dírku nebo v případě velkého šetření nevytahuji špunt :-) Pěkný den
A tak se pan Sustr z Hronova nad Doubravou zamyslel a spocital,ze normalni konev ma 113 otvoru v tom kropitku, a ze je to skoda a udelal do nej jen dvanact otvoru,uz to funguje na te konvi,konev setri vodou.........
Ja mozem poradit svoj system. Odfotim mapu a pozeram ju na displaji.
Což o to, GPS používám taky – někdy příště ukáži jak jsem vyřešil držák – ale problém je dost omezeného výřezu nebo je to moc malé atd. Ten papír toho má prostě víc do sebe. Jediné a ideální řešení asi nenexistuje tak používám kombinace dle potřeby. Pohodové kilometry.
Tohle fakt neřeším, jó za bolševika to se každá mapa opatrovala bůhví jak dlouho, podlepovala lepicí páskou. Teď když se mapa „ojede“ tak si prostě koupím novou.
No, jsou mapy, které znovu nekoupíš, třeba specielní tématické mapy přiložené do knih …
A takové mapy je zase škoda tahat na kolo, z nich bych si udělal kopie – a ty pak zničil :-) …
Mapa je spotřebák. Podlepím čirou páskou místa, kde se skládá a nechám ji, a? slouží, dokud může. Až nemůže, měním kus za kus – nová je pak s trochou štěstí aktualizovaná … přesto ten nápad není špatný, pokud se někdo často pohybuje na rozhraní dvou map. Dají se tak docela dobře složit dvě mapy do jedné, zajímavé …
Maximální souhlas, ale nejde o peníze. Činčáme tunigujeme kola, zajímavě perforovaný kotouč dostane přednost před stejně účinným „nevzhledným“. Proto tohle řešení. Prostě to vypadá dlouho dobře. Jakmile mám papír usmolený, že nejde vidět jméno tak mi to prostě vadilo. Kdyby šlo o peníze tak je to prodělečný nápad. To rozhodně. A trochu času to stojí taky… Máš pravdu, lepší je ten čas strávit na kole a prachy vrazit do duše místo jí lepit :-) Pěkný den.
Hezky jsi to popsal. Dělám se ženou to samé, ale bez lepidla. Dvojitou folii svaříme trafopájkou na takové rukávy do kterých listy navlékáme a vždy celou 1 řadu zase provaříme. Pájkou igelit prohříváme přes kuchyňský papír na pečení, aby se to nelepilo. Někde na straně si musíš vychytal jak moc to zahřívat, aby se to speklo ale nepropálilo. Výsledek je vzhledové podobný. Mapa je možná bez lepidla čistší.
Ano, tohle je ten původní postup. Taky jsem ho používal. Omlouvám se, každý hájí to své, tenhle výsledek je lepší. Je méně pracný (protiváhou je samozřejmě cena!) a výsledek je jako by to bylo zalaminované. To lepidlo tam prostě nepoznáš!!! Vážně, věř mi. Při tom svařování se přeci jen ujede a pak to v tom zlomu praská ap. Pokud už jsi dokonale zručný pak samozřejmě máš výsledek z 98% jako mám já :-) Chybí jen ty dvě procenta k dokonalosti ;-) A ještě maličkost – při systému lepení to obsahuje méně vzduchu a zjistil jsem, že vody se dovnitř dostane minimum nebo dokonce žádná. Třeba se někdy potkáme a porovnáme výsledky – příjemné kilometry Tobě i Tvé paní.
Proč bych Ti to nevěřil? Já se o to nepřu. Pokud jsi zkusil obojí, můžeš to porovnat. Tím že to rozstříháš a mezi stránkami máš mezeru na přeložení, může být výsledek lepší než samotné zalaminování. Já i když se vzduch snažím vytlačit, nějaký mi tam stejně zůstane.
Nepřu se!!! Vážně! Je to jen diskuze. Díky za názor, vzduchu se dokonale nezbavíš nikdy – ani ze střev :-) Teď jsem zrovna dokončil pro známého soulep výřezu ze tří map a je nadšen, konečně nenosí tři mapy, konečně to chvíli vypadá k světu i když to tahá v zadní kapse atd… Jo Pejřimov… tam je taky krásně, kdysi jsem tam projížděl často autem – třeba se tam někdy vypravím na kolo – pěkný den.
Dlouhé, pracné, těžké, a asi i dražší – taky jsem s tím laboroval. Nevnucuji však jediný postup, každému vyhovuje něco jiného. Asi jsem použil příliš silnou folii na laminování, ale „izolepa“ měla taky necnosti… atd. Zatím mi tohle přijde jako vhodnější.
jo to jo … tu 2. variantu jsem zkousel jen 1× – je to idealni kdyz jedes treba na 10dni do hor, pocasi vselijaky (voda/pot/prach), izolepa ma svou zivotnost tak rok, pak to stoji za… ale utres benzinem a hodis kdyztak znova .. jinak hodne pouzivam to foceni map
Máš pravdu, pak už jde o uvážení , jak psali jiní, zda se s tím spotřebákem vyplatí takto zacházet. Někdy se počítá každé deko a tenhle igelit je pohoda. Zalaminované kousky zas umožní vzít jen dva listy atd… Kdyby tak existoval nějaký šikovný způsob jak je spojovat a rozpojovat několikanásobně, to by se pak vyplatilo pořídit tu nejtenčí folii a byl by to dokonalý kousek. Takhle mě odradilo lepení z jedné a druhé strany a volně ložené zase znamená těžké listování. Obávám se, že superideální řešení bude jedině ohebný display tlouš?ky 2 mm formát A4 za cenu 1000,– Kč – neboj, vnuci nám to pak ukáží… jen my se už asi moc nesvezeme :-)
mapu pouzivam dokud je citelna, pak koupim novou. nebo ji polepim z obou stran pruhlednou samolepici folii (nejlevnejsi a nejlepsi vysledek) a uz sem si ji nechal i zalaminovat (klasickym laminem, ne tou tvrdou folii co je na dokladech – to neni lamino)
Tohle vypadá jako dobrá konkurence. Zkus napsat víc co je to za materiál „lamino“, tlouš?ka? Jak se to ohýbá? Předpokládám, že „průhledná samolepící folie“ není páska šíře 1,5 nebo i 5 cm kdy se moříš s kladením pásků vedle sebe až do úmoru. Kde ji bereš? Jak je velká, tlouš?ka?
lamino – slaba pruhledna folie, ktera se „nanese“ na papir pomoci tlaku a teploty. takova ta vrstva na obalkach casopisu a knih, co se obcas odloupne – to je lamino (loupe se jenom stary a spatny lamino)
pruhledna folie – samolepici folie pro reklamni ucely. uplne stejna jako jsou folie na rezanou reklamu, akorat pruhledna byva tenci. odolnost maximalni, akorat to chce vychytat techniku aby pri lepeni nevznikalo krabaceni a bubliny. prodava se v rolich o ruzne sirce (i kolem 2m)
oboje „beru“ v jednom zpriznenem grafickem atelieru, ktery se zabyva vyrobou reklam a reklamnich ceduli. Mam moznost pouzit i jejich vybaveni. jinak v domacich podminkach je lepeni folie slozitejsi a lamino nemozny :-)
jinak ve spouste studii ti udelaj oboustrane lamino na mapu za nejakou uplatu (ja to neplatim, tak nevim kolik:) a polaminovana/polepena mapa je uplne nejodolnejsi. ani voda ji nevadi a este si na ni muzes zakreslit trasu lihovkou a pak klidne umejt…
no mam pocit ze nez to lamino za ofiko cenu uz je lepsi koupit novou mapu…
mam dojem ze laminace formatu A2 z obou stran vychazi kolem 140 kc (1ks). jak kde. ale tim ze me to nestoji nic, tak pro me nova mapa vyhodnejsi neni :-), ale pouzivam to jenom obcas – naposled pred putovanim po Norsku a Svedsku. Mapy v CR klidne nicim a kupuju novy, ale na delsi cestu nebo pri castym pouzivani se to vyplati.
Já je mám navoskovaný až ze Skalice za 4 pětky, stáří map cca 3–5 let a jako nový !! .. anelámou se v ohybech.
vsak jo… mit to zadara tak mam doma zalaminovany vsechno od podlahy az po prosteradlo:-))
Na to uz prisli aj vyrobcovia map, napr. z Polska mam mapu Bieszczady-Bukovské vrchy asi za 250 Sk, laminovana na priehyboch oddelena, zatial vyzera neznicitelna.
Ja mam cyklomapy cele CR na kompu, kdyz doslouzi vytisknu novou. A JE TO! :)
je mozne si je od tebe stahnout treba pres DC++?
tak s timhle programkem jsem se nikdy neskamaradil :(
taky jsem dlouho resil problem jak umistit na kole mapu, abych na ni pokud mozno porad videl a pritom me nijak neomezovala
Nakonec jsem nasel tohle http://www.junk.cz/…tr/0327.html
Na mojem kole to neni moc videt … : http://www.wistiti.fr/…o-Invite.asp?… (spodni 3 fotky)
Nemuzu si to vynachvalit … stalo to asi 3 stovky, co je skvely, ze se to da za jizdy otacet kolem vertikaly, da se to i sundat z drzaku … otocis packou a je to.
Uchyceni na riditka bylo teda dost blby .. prez takovy kovovy pasek. Ale to jsem vyresil tak, ze jsem koupil nejaky levny zamek na kolo (asi za 150), vzal jsem z neho jenom ten drzak na sedlovku a na nej jsem to cely prisrouboval … takze je to snadno odnimatelny a pritom to pevne drzi.
Něco podobného jsem viděl a dá se to najít pod „MIRY PRO BIKE“ např. pomocí googlu. Já se jen bál abych pak nevypadal jako pojízdné rýsovací prkno a taky co při sjezdech a jak se přes to bude plachtit atd. Tak jsem využil PDA a místo té desky koukám na PDA – ******* je výdrž baterky, pohled ve slunci a tisíc dalších necností.
jako rysovaci prkno sice vypadam, ale to me netankuje, protoze mi to na tech riditkach absolutne nijak neprekazi … sjezd nesjezd, fakt nemam pocit, ze by me to v necem omezovalo. No a protoze mam obvykle s orientaci problemy … vozim na riditkach jeste gps :o) … a pak si jeste znackuju cestu kaminkama :o)
Tak až budu přeskakovat patnáctý šutr a na konci najdu rýsovací prkno v pohybu tak už budu vědět s kým mám tu čest :-) A ještě otázka, jaký volíš sklon toho prkna? Jestli tedy můžeš prozradit sílu přítlaku a tak :-)) Mnoho fajn kilometrů!!!
pritlak se snazim eliminovat … takze ho mam vodorovne :o)
tedy moc nechapu co resis, doba socialistickeho nedostaku jiz davno minula, dnes se bezne nabizi tzv, laminovane mapy- Nezmar(jsou o cca 40% dražší než klasicke),a pokud chces osetrit starsi mapy, tak tu laminaci Ti jsou schopni provest specialiste, napr. Fotografie,ev. ruzne graficke firmy, neni to zas tak drahe a vysledek je profi. Ovsem filozofie uchovavai map na vecne casy je vlastne hloupost,podle predlistopadovych map si nyni moc nezajezdis a bude to platit i za 15 let o soucasnych mapach.
Souhlas – jen bych zkrátil těch 15 let. Většina vydavatelství map dělá rok co rok novou verzi a občas tam bývají i výrazné změny. V horizontu tak 5ti let můžou existovat nové cesty, přeložené turistické značky aj. Takže takovéhle speciální ochrané postupy se podle mě vyplatí jen když a) jde o opravdu speciální mapu co se koupit nedá (jako jsou mapy vložené do knih jak psal kus nahoře Kolombo) b) když se chystám do extrémních podmínek, zejména do mokra (jak letošní BA) a potřebuju aby mapa vydržela brutální zacházení a překládání na dešti a vůbec.
kupte si mapu vytistenou na DuPont Tyvek a prezije vas
plastovej papir ma jiny mouchy :-) navic turisticky mapy na tom pro CR este nevidel a asi este nejakej cas neuvidim.
To máš pravdu dostal jsem ¨takovou mapu německa a je nezničitelná – škoda, že tady na Tyvek taky mapy netisknou
Díky za ohlasy, nešlo mi o trvanlivost na věčné časy, ale mapa se dá zničit za jeden výlet a já je prostě do foroty nekupuji. Tak jsem se snažil vymyslet tohle – profilaminování je dobrý námět, jen v okolí jsem na to nenarazil a tak jsem si pomohl vlastními silami. Funguje to skvěle a klidně to další sezonu předělám na aktuální stav – pokud už tedy nebudu mít všechny ztezky v hlavě :-)
Nemuzu si pomoci, ale dle meho nazoru ma mapa „slouzit“. Klidne si do ni zvyraznovaci zanesu nektere useky, ktere mi pak pomahaji lepe planova trasu (tak, kde jsem uz jel, kde se da dobre prespat, najist, kde jsou zakazane trasy atd.) Mapu pak vozim v igelitovem pytliku v Camelu. Zatim jsem vyhodil pouze jednu mapu, kterou vozim nejcasteji. Je pravda, ze se docela brzy natrhnou ty svy, kde se mapa sklada, ale to mi vubec nevadi (pripadne staci jejich podlepeni lepici paskou.
Kouknu-li na Tvůj profil tak v oblíbených cestách jsme zajedno (jen ty těžké výjezdy přes všechnu lásku k nim asi nezvládám jako Ty). Jenže já to mapu tahám po kapse a co chvíli ji tahám ven, co chvíli mi vypadne z ruky (a vždy do něčeho hnusnýho) atd… prostě při jednodenním vejletu se večer vrací takový humus, že se příště štítím ji šoupnout do vyprané kapsy. Jak psali jiní – lihový fix to jistí na poznámky atd… Ale to není přemlouvání, každý to rád po svém. Dorbrý výjezd přeji.
Diky, Tobe taky.