Zdar. Budu stavět silnici a přemýšlím o Veloce od campy. Víc by mě zajímalo, jestli by jste šli do 10tkové, nebo 9tkové kazety, říditka 31,8, nebo klasické 26-tky(průměr) apod. prostě vychytávky – čemu se vyhnout, co určitě jo, co ne apod. Díky.
Zdar. Budu stavět silnici a přemýšlím o Veloce od campy. Víc by mě zajímalo, jestli by jste šli do 10tkové, nebo 9tkové kazety, říditka 31,8, nebo klasické 26-tky(průměr) apod. prostě vychytávky – čemu se vyhnout, co určitě jo, co ne apod. Díky.
Šel bych do desítky. Pamatuj, že základem je rám, vidle a kola. Takže pokud bys něco z tohodle musel ošidit kvuli desítce tak se na ni vykašli.
Řidítka – pokud z toho budeš dělat i kozu tak 26. Pokud máš šíři méně než 44 tak taky, jestli 44 nebo víc tak 31,8. Pokud nemáš vybranej rám s výrazným sloopingem asi bych se vykašlal na karbonovou sedlovku. Rozhodně si nenech zkracovat vydli hned v krámě, ale postupně prohazuj podložky zpod představce nad představec a až potom zkracuj. Začni třeba i se 4 cm mezi hlavou představcem. Až budeš mýt jasnou i výšku sedla, tak uřízni sedlovku, tak aby končila pod dolní hranou horní rámové trubky.
no to posledni bych asi neriskoval, to muze znamenat i nejakejch 6cm, coz je podle me malo… alespon 10 cm sedlovku, k tem riditkum, jak psal Vrci. pokud chces davat nastavce tak klasiku, jinak klidne 31.8, ale prinos to realnej je mozna u karbonu, ne u beznych Al rididel…
U mýho rámu to stačí, protože přesně v tom místě končí vnitřní zesílení pro sedlovku a pod dolní hranou horní rámový trubky je už větší vnitřní průměr – sedlovka by se již o nic neopírala. V mém případě je to 8 cm což si myslim je u vysunutí 15 cm mezi objímkou a lyžinama až až.
Nepomyslel jsem ale na sloopingovej rám. Pokud sedlovka kouká nejakých 25 nebo i víc pak už bych o těch deseti uvažoval – pokud by se v rámu měla o co opírat nebo by šla snadno zasunout dovnitř – některý rámy bývají frézované pro sedlovku jen do ručité hloubky.
jj, ja myslim, ze se rikava tech 8, ale ja radeji mam kdyz to jde 10…
Já vloni osadil silnici Veloce 9kou (myslím 13–28), hlavně kvůli životnosti řetězu. A letos jsem si poslední 2 pastorky posunul o 1 zub, takže mám rozsah 12–28) U 10ky jde dole chtít i 11zubů. Rodla jsem nechal klasické 26mm, spíš kvůli ceně (byly k mání jedny levné kousky). Ale když je vezmu pořádně dole a jdu ze sedla, tak se to celé dost hýbe. Pokud je máš za obdobnou cenu, pak určitě 31.8. Smyk, kliky, pastorek, řazení a brzdy jsem nechal Veloce, šaltr Daytona (ex.Record), hlavu jsem měl Chorus, střed jsem dal Chorus. Spíš než 9 nebo 10ku rozmysli, zda 2 nebo 3 placky. Já dal 38–53 a občas si vyberu takovou stojku, kde to nemůžu utáhnout a malá placka by se hodila. To je na rozhodnutí, zda chceš jezdit kopce v horách nebo běžnou rovinu.
38 na Campe? to ale neni origos placka, ne?
jinak s tou vyssi tuhosti oversizovych rodel to neni tak horky, rekl bych. tusim jkeste loni mel Armstrong na tour klasiku 26. ja nejsu Armstrong ale mam neco oversizelyho od pellse a je to taky mekota, mozna jeste mekci, nez klasickej zavitovej forbec a 26 rodla co sem mel pred tim…
Sorry patří 39. V oversize – zkus něco standardního, třeba Dedu nebo Bontrager. Opravdu znatelný rozdíl.
Zdar. Placky už mám vyřešené – 48/34 – takže dvoj. Ještě tak trochu přemýšlím co za kola. jestli něco udělat, nebo koupit něco hotového.
Já zvolil Protony, ještě jsem uvažoval Zondy. Teď po roce bych si nechal vyplést klasiku. Zapletený kola jak se jednou hnou, tak už pořádně srovnat nejdou. A dobře drží až ty dražší kousky (Neutrony a výš)
Hmmm … no taky jsem uvažoval o výrobě, jen se mi zdá 32 špic na silnici zbytečne moc. Zajímalo by mě, jestli se dělají nějaké náby a ráfky s menším počtem dír (teda mimo origo zapletené kola).
Himano Ultegra, Dura Ace, DT 240s, C Record
Míň než 32 drátů zvaž pečlivě podle pevnosti ráfku a vlastní hmotnosti. Na měkké ráfky bych míň než 28dr. 2× kříženo ani nedával, 32 je klasika, široký výběr náb a ráfků. Ty Protony moc kvalitní ráfek na mých 80kg nemají, předních 24 drátů radiálně prakticky neumožňuje ráfek stranově srovnat.
Mám přes 80 kg a protony jsou bez problémů. Je sice pravda, že po bouračce jsem přední ráfek měnil za elektron (předchůdce neutronu), ale kola drží.
Nevim, jak si to centroval, ale je třeba rozpustit fermež v niplech jinak s nima nezheš a po docentrování zase zakápnout nějakým lepidlem.
Mám taky ±78kg jako Vrci, vepředu i vzadu 16 drátů, moc to nešetřím a ještě jsem nemusel víc centrovat. Jen semtam trošku doladit, když se to třeba malinko povolí. Nemyslím si, že by pevnost celýho kola byla daná zejména počtem drátů. Když už, tak bych se hlavně podíval po nějakým solidnějším ráfku. Ale kterej vzít, to? otázka. Ale taky je otázka, proč zároveň chtít míň drátů a nebrat hotový zapletený kola.