jak nasadit Tioga Factory XC 1,95 R (a Extreme XC)

14 nepřečtených
  • ropman

    ahoj, koupil jsem levně tento pláš? ve standardní těžké verzi (ne FAT66). Na kolech ve kšeftě (GT) je mají nasazený vzadu „šípovitě“ proti směru jízdy, na plášti žádnej směr točení vyznačenej není, dřív jsem jezdil zadní pláš? s „šípovitostí“ po směru jízdy. Takže jak ho nasadit a jakej to bude mít vliv na vlastnosti ? Počítám že asi „proti směru“ vyšší záběr a odpor a opačně.

    Jestli sem dáte i nějakou Vaši zkušenost a postřeh k těmto pláš?ům budu jen rád.

    Tioga Extreme XC mi doporučili dát dopředu, jezdíte ho někdo i vzadu ?

    Díky.

    0 0
    • marapara  

      Správně se mají zasazovat šípy proti směru jízdy, ale já je nasazuju šípy po směru a nemám problém. Je to asi kvůli většímu záběru.

      0 0
    • admxx  

      Ma to byt proti smeri jizdy. Vyrobce uvadi ze je optimalizovan pro zaber, a tomu odpovida i smer vzorku. Takze by mel byt nasazeny proti smeru (kontrola: kdyz se postavis za sedlo a divas se na plast shora nema byt napis TIOGA mezi vzorkama vzhuru nohama). Ja ho jezdim proti smeru a jizdni vlastnosti jsou perfektni. Vyjedu s tim kde co, ale uz ma dobre 2/3 zivotnosti za sebou takze uz to neni co to bylo.

      0 0
    • Daf  

      Zalezi jestli chces aby plast zabiral, nebo dobre brzdil. Sipem po smeru jizdy budes lepe brzdit, obracene budes mit lepsi zaber. To je teorie ja to v praxi ale nepoznam :)

      0 0
      • JSt  

        ja bych rekl, ze zaber a brzdeni de ruku v ruce. spis citim, kdyz mam plast proti smeru, ze se vic zanasi blatem, snehem apod. kdyz je nasazeny sipy po smeru, tak se z nej to bahno vytlaci lip.

        0 0
    • gummo  

      hele ja ma Extreme XC vpredu do zadu bych ho nedal, a Factory XC mam nasazenej napisem tioga na stranu prehazovacky.takze sipovite proti smeru jizdy, je pradvda ze je tak krapet vetsi valivej odpor ale skousel sem ho dat i obracene a neprislo mi to vyrazne lepsi. tak sem ho nechal proti smeru, ma tak odost lepsi zaber ale krapet hur brzdi (docela przo se utrhne do smyku) ale sem snima spokojenej.

      0 0
    • ropman  

      tak jsem na něm najel zatím asi 130 km a souhlas se vším, co píšete – nejdřív jsem ho měl šípem ve směru, docela často to prohráblo, až mě to překvapilo, hlavně vlhká tvrdá hlína, vlhký kameny, kořeny samozřejmě.

      Při defektu (ne vlivem pláště) jsem ho otočil a řek bych citelně lepší záběr, to už fakt musí být aby si hrábnul, ale ve vlhku / mokru na tvrdým podkladě klouže stejně. Na měkkým se docela zvýší valivej odpor, ale to asi u každýho pláště, na asfaltu mi přijde rychlej, nepozoroval jsem výraznej rozdíl proti Z-maxu.

      Při brždění mi jde do smyku tak, ale asi teď bude držet hůř v náklonu, ty hrany jdou vlastně po směru uklouznutí místo kolmo, ale ještě jsem se mu natolik nesvěřil abych poznal rozdíl.

      Tiogu Extreme XC jsem zatím nedal, nedám dopustit na svou Kendu od Autora ala Panaracer DART, má najeto asi 8000 km a furt ještě asi 2 mm vzorek :o)

      0 0
      • admxx  

        Hehe…jojo…kdz davas kudlu tak na asfaltu to dost plave mam factoryXC v zadu a obcas to ustreli. Ale na hline, trave, jehlici krasne drzi stopu proste to je idealni povrch.

        ExtremeXC skvele brzdi v terenu, ale asfat ho brutalne uzira a i na suchu muzes dostat smyk.

        Ale celkove hodnoceni je veskrze kladne. Myslim ze se vic hodi na kratsi vyjizdky a pro lidi kteri radi jezdi rychle.

        0 0
      • Lišák  

        K poslední větě: Myslím, že není až tak důležitá výška vzorku, jako jeho ostré hrany. Pokud je hrana tupá, tak to prostě není ono, i když se zdá, že je vzorek ještě vysoký.

        0 0
    • pened  

      Factory uz ne – asi se mnou vetsina nebude souhlasit, ale pro mne to je zatim nejhorsi plast co jsem kdy mel. Zatim ho mam otoceny na zaber (Tioga na obvodu neni vzhuru nohama a bocni napis Tioga je k prehazce). Pri prujezdu humacem (bahnem), nedrzi stopu, zadek hodne rychle uhne. Guma se rychle obali bahnem a spatne se sama cisti, cili kolo hodne rychle proklouzne. Jezdim v Beskydech, za sucha s gumou problemy nejsou (sutry, koreny), ale to bahno :-((( . Jeste ji zkusim otocit, ale neverim tomu, ze se problem vyresi. pristi rok zkusim Continental.

      0 0
      • civetta  

        Souhlas, po prvni vyjizdce sel do sklepa – na bahne vhodny pouze k treninku bocni stability, pro mejdanove legracky po deseti pivech nebo do Nevahej a toc. Pripisoval jsem to neskutecny chovani tomu, ze ten stredni vzorek je jakoby asymetrickej – myslel jsem ze je to vyrobni chyba, ale zatim jsem nemel cas a chut to fotit a posilat nekam na posouzeni. Takze je to asi „spravne“… Kdyz kacirsky slova, tak si taky poslouzim: to i racing ralphy mi vydrzely o 50 km vic 8-)))

        0 0
      • wroum  

        ja je jezdil donedavna (celkem asi 5 paru) a nedam na ne dopustit. ale s tim bahnem mas pravdu, na to ten plast fakt neni, ale na suchym je super. ted jezdim Bontrager Jones AC 2,2 a rekl bych ze na suchu je Tioga lepsi a v bahne zas te Jones.

        0 0
    • jaski  

      tak sem je poridil taky na zadek R budu davat po smeru jizdy(opacne nez ma byt) a dopredu davam F (viz foto) a ta se dava jak?predpokladam ze napis tioga mezi vzorkem by nemel bejt pri pohledu ze sedla obracene.

      btw nejake dalsi zkusenosti s touhle kombinaci plastu?

      0 0
      • Jenda  

        v podstate to co tu psali vyse – za sucha perfekt, lehky nelepivy bahno jeste to jde ale lepivejsi uz mu nedela dobre no a na mokrejch korenech klouze jak svina.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.