Kámoš si koupil tuhle atrapu vidle a teď je nesmírně nasranej. „Chodí“ cca 4cm dolů a to velmi ztuha a vrací se taky hodně pomalu. Osobně to tipuju na velký odpor v těsnění, možná hodně hustou vazelínu.
Majitel tohodle sqostu váží 80Kg.
Kámoš si koupil tuhle atrapu vidle a teď je nesmírně nasranej. „Chodí“ cca 4cm dolů a to velmi ztuha a vrací se taky hodně pomalu. Osobně to tipuju na velký odpor v těsnění, možná hodně hustou vazelínu.
Majitel tohodle sqostu váží 80Kg.
Nemá tam nejtvrdší pružinu?
Zkus kompletně rozebrat, vyčistit a namazat nějakou rozumnou vazelinou. Já používal na RSTčko Yarroline Racing suspension Grease, protože je bez lithia a měl sem tam pružinu i elastomery. Pak sem ji taky používal na SR XC-PRO-SL – chodilo to líp, ale tam je zase problém se zatěsněním nohou, takže se vidla přidírá a musí se často čistit a mazat.
Mam podobnej problem. V obchode mi rekli ze suntoury potrebujou cas, ze se pak rozpohybujou. Ted se tahle vidle chova ve vetsine pripadu jako pevna. Tak jsem na to zvedavej, kolik toho budu muset najet aby se zacala chovat.
Mám stejný problém,chodí dost s tuha ale je nová tak uvidím.Jinak nevím jak to zlepšit.
Tez mi chodi celkem tuze,reaguje spis jen na velke nerovnosti.Jsem zvedav jestli se to s najezdenymi km zlepsi(zatim asi 300km).
Mel bych tu odpoved pro vas tri nademnou. Nerozchodi. Jedine co se stane s najetymy kilometry bude maximalne vetsi vule v pouzdrech. Ja vim, ze to zni dost pesimisticky, ale uz jsem nejakou tu SR vozil, zkousel a pozoroval jeji bidny zivot.
A napsal bys mi prosím „polopatický“ návod, jak to rozebrat a dát tam řidkou vazelínu, popř. jak si pohrát s útlumem?
Odsroubujes srouby zespodu vnejsich nohou a vidlici vysunes, vnitrek vycistis a naneses novou vazelinu, slozis. Ted jsem se rozepsal o tom jak vymenit olej, ale koukam, ze XCP75 ma jenom pruziny. Takze o tom az priste :)
Koukám, že je to shodné s RST Gila TL (jakej luxus oproti SR) na kterou jsem nadával a koupil si M MX Copm ETA 105 :-)
mi je jakztakz rozchodila po cca 1200 km :) myslim ze je to o dost lepsi nez to bylo. Zpocatku jsem mel stejny dojem – ze nemam odpruzenou vidlici. Ted jsem ale jel na jedny pevny a byl to desnej rozdil. Za ty prachy proste asi nemuzem cekat vic
ja mam taky Suntour a od zacatku prazdnin mam najezdeno neco kolem 3500 km a je porad stejne tuha=o( Ale kamos ma taky Suntour, ale uz starsi a ta mu tedka chodi celkem dost, tak nevim=o(
tak já jsem minulý týden sundal nějakou 75ku, a vrátil se k pevné vidli cube, která je o 1,2kg lehčí a rozhodně je s ní bike ovladatelnější. A šetřím na pořádnou vidli. Osobní názor na elastomero/pružinový SR 75, možná vydrží hodně díky konstrukci, ale chod mají zdaleka nejhorší (horší než RST)
zkus ji vařit dokud nezměkne.
jako hlavkove zeli, ze? :D
Je to asi 14 dni, co jsem kupoval novyho bika s touto vidlicou XCP75LO a kdyz jsem byl na prvni vecerni projizdce asi 25km, tak jsem byl zdesenej. Vidlice nepruzila a fakt byla jak pevna.Projevovalo se to tak, ze kdyz jsem na ni zatlacil napr. 30kg tak propruzila o treba 3cm a potom se ani nehnula, i kdyz jsem se s ni snazil pruzit. Gol byl, ze kdyz jsem ji uvolnil, tak se ani nevysunula a musel jsem ji pomoc rukou.Pochopitelne ze jsem s kolem hned sel do prodejny a snazil jsem se o vymenu za stejny typ, ale fungujici. S timto ale nesouhlasil prodavac a stale neco mlel o reklamacnim rizeni a posilani kola nekam do haje. Klika byla , ze se tam objevil druhej prodavac (asi vedouci?) a ten byl hned v obraze. Ze vidlici hned vymeni a ze to dela udajne olejovej prepousteci ventil ci co, ze to znaji. Jelikoz jsem cekal nez ji vymeni, tak jsem otestoval vsechny tyto vidle na prodejne a je fakt, ze kazda pruzila jinak pri stejnym nastaveni. Po vymene za jinou fungujici XCP75LO jsem dost spokojenej, zatim ale jen 300km.
Aha, no, tlumici ventil .. hmm. Mozna je olej zahumusen od vyroby :) Jinak to neni buhvico, kdyz kazda jinak … ach jo. Doufal jsem, uz davneji, ze snad bude konecne i dalsi pouzitelna levnejsi alternativa … :(
Tiez som si kupil tuto vidlu v domneni ze bude lepsia ako RST co som mal. Ale nie je. Takze asi pojde do smenti.
Ja jsem si zkousel (myslim ze to byla tahle, ale clovek nikdy nevi, u Suntouru), male zavirani, a tensi vnitrni nohy jako bezne vidle. Ale chodila docela dobre. Tak nevim, jestli tak chodi jenom nova, nebo jsi mel smulu. Ale kazdopadne, tohle pujde poresit lehce, myslim, ze to tady i jinde se resilo hodne casto … nutne vymenit olej, je pretlumena. Pripadne se zkus zeptat lidi co ji rozdelali. Odkazy tady najdes lehce :) I presto, ze (zatim) nejsem zastancem tehle vidli, jeste bych to nevzdaval.
Vyměnit olej? V XCP75 žádný není a v XCP75LO není otevřená olejová lázeň. Takže výměna oleje nebude zrovna nejjednodušší úkon. On má Milan v některých věcech pravdu…
Uz jsem to zvazil :) Jen pro upresneni, tohle plati pro XCP75-LO nikoliv pro XCP75. To jen pro ty mene chapave.
A jak tedy ten „nerozebiratelny“ system rozebrat?
nemas fotku te patrony ?
Jenže nebude mít tahle vidle právě jen nasunutá plastová pozdra jako XC PRO D 2002? Koupil jsem jí jako vidli na zimáka ve slepé víře že je téměř shodná s XC PRO E 2002, ale stáhl jsem kluzáky a hned jsem jí jel vrátit. Hrůza! Jak to že „obyčejnější“ MG 91 má pouzdra o třídu lepší? Nakonec šla na zimáka jinak bezvadně fakčící XC PRO E 02 a závoďák dostal Marzošku, nový Suntoury se mi vůbec nelíbí. Ale to je jen můj názor.
Aha, tak kdyz tam neni olej tak to je jina … ja se v Suntourech nevyznam :) .. maji tech skratek jak nasranych :( Co se tyce vymeny oleje, snadna vymena neni vysada otevrene olejove lazne.
herdek ted se tak divam … XC-75 M a XCP-75 (LO) jsou snad ruzny vidle, tak a ted mi reknete jakej je tam rozdil v cene a kvalite – tu 75M tu pomlouvaji az se mi ta vidla prici v krku gRRR
bohuzel ti neporadim, ale zda se ze kazdej kus se chova uplne jinak, xcp-75 ma moje mama(kolem 55kg presne nevim:-))) na kole a pro ni se mi zda jako slusne komfortni vidle, kdyz sem ji testoval ja tak se mi na mych 68kg zdala az moc meka! kdyz sem ve stoje trochu vic „zapruzil“ nebyl problem ji dat nadoraz, vraci se rychle…
nebude to asi tím, že je to elastomerová 75ka z roku 2002 ???? Nové 75tky mají olejové tlumení.
nevim z kteryho je roku, kupovana je pred mesicem, ale prodejce rikal ze je elastomerova… zdalo se mi, ale ze si lidi taky stezujou na elastomerovou.
jsem v jedny prodejni videl dve XC75, myslim, ze obe meli lockout, ale lisili se, obe docela normalne pruzili, ovsem tlumeni se mi nezdalo. Vracelo se to moc rychle a regulacni kolecko co jsem zkousel nejak nic neregulovalo. Minimalne jedna byla na letosnem modelu nejake Meridy.
Mám XCP95(1800g) a je to pružina a elastomer. Vážím asi 70kg a na doraz ji dostanu tak při skoku z půl metru, spíš víc. Když přijedu z projížďky, tak jde vidět, že šla max. 60mm. Mám ji nastavenou na nejměkčí. Jo a teď v zimě chodí ještě míň. Vyměnil jsem tam i vazelínu, ale pomohlo to jen málo. Jo ten můj model je z roku 2002.
kolem tesneni zkus pravidelne kapat silikonovej olej … ja si WDckem pekne ocistil jednu RST od spiny ale i od vazeliny, ze pak furt drhla jak popisujes, kazdych 100km tam kapnu tak 3 kapky toho silikonu kolem kazde nohy a je to zehlicka :) kdyz zapomenu zacne to pomalu zase zatuhavat az do faze jak popisujes
Jsem se doslechl, že u dovozce této značky technik dával dokupy vidle přehazováním vnitřních a vnějších nohou různých sérií, ony ty vidle v jedný várce mají špatné tolerance a takhle prý to jde řešit.
Jestli to mate jeste v zaruce, doporucuju honit servisaka, dokud to nerozchodi! Kamos mel ty samy problemy, musel ji 2× odnist do shopu, ale ted mu chodi bez problemu…
nejlíp ju rozpohybuješ vyhozením z okna.měl jsem ju taky a je to jediný způsob jak ji uvest do chodu:-)
Kočička! Haf!