• Kotěnočkin

    Otázka je, na jaká rizika si přejete kolo pojistit…Jedna věc je odpovědnost, když do nikoho nabořím, nebo někomu přejedu psa atd. Toto je řešeno v rámci pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě.Např. u ČP stojí ročně 372,–Kč, u jiných pojiš?oven to je +/- podobné. Vás asi zajímá ale pojištění proti krádeži.Toto je komplikovanější. Pokud jsem výkonostní sportovec a moje kolo je pro mě součást de facto mého podnikání, teoreticky můžu kolo pojistit v rámci podnikatelských rizik. I v tomto případě ale není hrazena tzv. prostá krádež, někde kolo opřu o barák a to najednou zmizí.Vždy je důležitá otázka zabezpečení kola a překonání překážek vedoucích k odcizení. Jako normální smrtelník mám možnost kolo pojistit v rámci pojištění své domácnosti.Pokud mi kolo pak odcizí např. ze sklepa, je obvykle toto likvidní. Problém je, pokud kolo zmizí třeba k kočárkárny nebo ze stojanu před obchodem. Tady je už znát přístup jednotlivých pojistitelů. Pokud někdo tvrdí, že má kolo dobře pojištěné, obvykle si dobře nečetl svojí pojistnou smlouvu a pojistné podmínky. A také dosud neuplatňoval na pojiš?ovně škodu:-)

    0 0
    • enjoy  

      no jestli nejaka pojistovna pojistuje proti vsem rizikum,tak ma dost sebevrazedny tendence.

      0 0
      • fousac  

        taky zalezi kolik platis ne??? dej jim 10k rocne a pojisti ti kazdej bajk proti cemukoliv… :)))

        0 0
        • enjoy  

          no ja vychazel z tech tri stovek:-)

          0 0
          • fousac  

            to pak jo… ale jak sem psal vedle, kamoska plati 116kc mesicne (1392kc rocne) a je vtom pojiísteny vsechno mozny, o vikendu snad zjidstim podrobnosti…

            0 0
            • enjoy  

              no ani se nedivim,strejda platil na volvo 50 tisic rocne,cumel jsem hodne.

              0 0
              • fousac  

                e?

                0 0
                • enjoy  

                  to bylo mimo:-).volvo=auto:-)

                  0 0
                  • fousac  

                    to mi doslo, ale za co proboha plati 50kkc rocne???

                    0 0
                    • enjoy  

                      to netusim.ale vim ze platil 80:-),mel ty volva dve:-),jedno 960 a druhy 740,asi podle ceny?

                      0 0
                      • martt  

                        ja mam obycajne auto strednej triedy a plna havarijna poistka u Slovenskej poistovne v roku 1998 mala stat 80 tisic. Cena auta bola kusok cez milion, bol to VW passat, co bolo vtedy najviac kradnute auto na slovensku a tomu boli prisposobene aj percenta na poistenie.

                        Kamos mal v rakusku poisteny bike proti vsetkemu, stalo ho to rocne asi 20% hodnoty biku a podla jeho slov sa mu to oplatilo, lebo mu ho v priemere vzdy do dvoch rokov ukradli. Bol vtedy ale student a bike pouzival denne skutocne na vsetko, ked sme vecer isli pit, tak bike stal pred krcmou zamknuty iba obycajnym zamkom.

                        0 0
            • Kotěnočkin  

              Bohužel, pojištění je byznys jako každý jiný a řada pojiš?ováků vesele pojiš?uje i kola…Majitelé jsou spokojení do doby, než po krádežib zjistí, že jsou pojištěni jen na živelní nebezpečí (oheň, výbuch, blesk, pád letadla atd.:-). Aby se dalo kolo pojistit all risk, pojistné by bylo neúměrné vůči jeho ceně. Analogie , třeba skůtr Honda v hodnotě 50.000,–, roční pojistné 18000,–!!! Kdo to bude platit, u kol by to bylo podobně. Je to otázka pojistné matematiky.Na jedné straně cena, na druhé četnost rizika, míra zabezpečení atd. A sorry, pokud Tvoje kámoška platí cca. 100,–Kč měsíčně, to bych tak viděl na pojištění proti základním živlům (oheň, úder blesku, výbuch, pád letadla)!!!!!

              0 0
            • jihra  

              To fousac: Tomu pojištění za 116 Kč měsíčně bych moc nevěřil. Pochybuju, že to existuje. Kdysi pojiš?ovna Morava blahé paměti měla podobné pojištění, byla tam i havarijní pojistka (třeba když hsem kolo nabořil a zrušil jsem rám), platila kdekoliv po celém světě, ale stála 10% z ceny kola ročně. Pojištění kola za 50.000 by tedy stálo 5.000 Kč ročně. A to pojiš?ovna Morava zkrachovala, protože měla hodně levné majetkové pojistky!

              0 0
    • Kotěnočkin  

      Ještě jsem měl dodat, že jsem samo biker, ale věci okolo pojištění mě živí, takže trochu vím, o čem mluvím a rád tady všem pomohu s osvětou.

      0 0
    • McBlacky  

      já fakt nevím, já po tom co mi bike ukradli si už nekoupím na nový ani zámek a nedám ho z ruky. Dokud se mi to nestalo, nevěřil jsem. Pojistit jsem ho chtěl a proti krádeži ze stojanu, by? s dobrým zámkem -troufám si říct- v ČR stoprocentní pojistka (zaplatí vždy) neexistuje

      0 0
    • jihra  

      Třeba ČSOB pojiš?ovna pojistí kolo v rámci pojištění domácnosti na libovolnou částku (kolega měl pojištěno kolo na 100.000 Kč, než mu ho ukradli). Kolo je ale pojištěno pouze v bytě, dále mimo byt v případě loupežného přepadení a pak také v případě, že si kolo „…odložím na místě k tomu určeném nebo běžně používaném a nevzdám se možnosti s odloženou věcí bezprostředně nakládat..“. Samozřejmě musí být kolo zamčeno k nějaké pevné věci (sloup, strom, zábradlí). Problém je ale v té větě „…nevzdám se možnosti s odloženou věcí bezprostředně nakládat…“ V podstatě si to většina pojiš?oven vykládá tak, že když se od toho kola vzdálím (jdu si třeba nakoupit do obchodu), tak jsem se vzdal možností s odloženou věcí bezprostředně nakládat. Už jsem ale slyšel i názor (od Kooperativy), že :… vzdát se možností s odloženou věcí bezprostředně nakládat…" je třeba případ, kdy si kolo zamknu ve fabrice před barákem k zábradlí a jdu na 8 hodin sedět do kanclu. A že pokud si kolo zamknu před poštou ke sloupu, jdu na poštu poslat dopis a mezitím mi kolo zmizí, tak mi to pojiš?ovna zaplatí. Vidím to asi tak. Nechám si písemně!!! vysvětlit od pojiš?oven (ale je třeba psát přímo na ředitelství pojiš%tovny, nejlépe na oddělení likvidace pojistných událostí z pojištění domácnosti) problematiku krádeže kola mimo byt, porovnám odpovědi a pak si vyberu pojiš?ovnu, která mi to kolo nejlíp pojistí. No a tu písemnou odpověď pojiš?ovny si pečlivě schovám pro případ, že by se pojiš?ovna v budoucnu cukala a nechtěla mi ukradené kolo zaplatit. Ještě k tomu kolegovi, který měl kolo pojištěno na 100.000 Kč. Když mu ho ukradli, tak od pojiš?ovny dostal prd, protože kol nechal stát v chodbě v hospodě nezamčené. Sice na to kolo viděl přes sklo dveří, ale když se toho kola chopil nějaký borec a bral roha, tak kolega jej už z kuframa na tretrách jaksi nedohonil. Je to blbec, mít takové kolo, tak sedím v hospodě, v jedné ruce mám pivo a v druhé kolo.

      0 0
      • Volf  

        Ten tvůj kolega na to kolo musel zdědit, protože s takovým rozumem na něj nikdy nemohl vydělat. Na kole se má jezdit a ne ho někde stavět. Jinak Kooperativa opravdu tvrdí, že v rámci pojištění domácnosti je pojištěna i kola např. ve sklepě a na místech obvyklých do výše tuším 5 % celkové pojistné částky domácnosti. / 600 000 domácnodt na kola 30 000 /.

        0 0
      • zemehranol  

        K cestě na kole do práce – pokud si dobře pamatuju přednášky z pracovního práva (a neproběhla nějaká novelizace), tak je zaměstnavatel povinnen zajistit zaměstnanci místo pro umístění jednostopého dopravního prostředku do/ze zaměstnání. V případě, že toto zaměstnavatel neučiní a zaměstnanec umístí kolo na vhodném místě a zabezpečí je kupř. uzamknutím a kolo bude poškozeno či odcizeno, tak je zaměstnanec oprávněn požadovat od zaměstnavatele náhradu škody. Analogicky se postupuje, pokud dojde k poškození či odcizení kola z místa k tomu určenému.

        Ad kolo před hospodou, obchodem apod. – obecně platí, že provozovatel těchto zařízení je odpovědný za věci, které jsou běžně zákazníky do prostor nošeny a z povahy věci vyplývá, že během návštěvy nemohou být užívány. Potom provozovatel ručí za škody způsobené na odložení takové věci na místě k tomu obvyklém (věšák…). Problém je, že jízdní kolo asi není běžná součást šatníku. Je to asi stejné, jako bych na provozovateli restaurace chtěl uhradit ukradený mobil, který jsem měl v kapse kabátu na věšáku. S kabátem uspěju, s mobilem určitě ne (stále to není běžná věc, resp. věšák není místo určené pro mobil).

        0 0
        • jihra  

          S tím kolem pro cestu do zaměstnání – to si nejsem jistý, zaměstnanec nejsem již pár let. Když jsem já jezdil na kole do práce, tak tam bylo vždy místo pro ukládání kol a za tato kola samozřejmě zaměstnavatel ručil. Nevím ale, jestli je zaměstnavatel povinen mi to místo pro uložení kola zajistit. V zákoníku práce (či co se na to vztahuje) to bude určitě napsáno tak, že se z toho zaměstnavatel bude moci vykroutit (pokud bude chtít) – známe ty definice "… je povinen … pokud mu to situace umožní .. " apod.

          Co se týká ukládání kol do stojanů před obchody atd. Můj kolega s tím má neblahou zkušenost. Má obchod s koly. Aby vyšel zákazníkům vstříc, tak postavil před prodejnu stojan na kola. No měl ho tam pouze do doby, než prvnímu zákazníkovi kolo z toho stojanu ukradli a kolega musel to kolo zákazníkovi zaplatit. Platí tedy, že pokud provozovatel nějakého zařízení (obchod, hospoda apod.) postaví před svoji prodejnu stojan na kola, tak je za tato kola odpovědný. Neplatí to ale tak doslova. Jak mi řekli právníci – třeba takový Kaufland, který postavil přer prodejnu stojan na kola, by se asi z odpovědnosti za tato kola vykroutil, protože by prý mohl operovat s tím, že pro dopravu do Kauflandu je běžný dopravní prostředek auto a nikoliv kolo (viz analogie s tím mobilem v hospodě – zemehranol).

          Teď jsem si vzpomněl ještě na jeden případ, který byl kdysi v televizi. Týká se sice lyží, ale je analogický. Majitel chaty u sjezdovky postavil před chatou stojan na lyže, aby mu lidi nelezli do hospody s lyžemi. No a když někomu ty odložené lyže ze stojanu ukradli, tak je majitel chaty zaplatil.

          0 0
          • zemehranol  

            Tak jsem si prolistoval zákoník práce a našel jsem to – § 145 Uložení svršků a dopravních prostředků. „Zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnou úschovu svršků a osobních předmětů, které zaměstnanci obvykle nosí do zaměstnání, jakož i obvyklých dopravních prostředků, pokud jich zaměstnanci používají k cestě do zaměstnání a zpět; za obvyklý dopravní prostředek k cestě do zaměstnání a zpět se pro tento účel nepovažuje osobní automobil. Tuto povinnost má i vůči věem ostatním osobám, pokud jsou pro něj činny na jeho pracovištích.“ Tolik citace. Z toho myslím jasně vyplývá, že se zaměstnavatel bude špatně vykrucovat, pokud zaměstnanci ukradnou jízdní kolo z místa pracoviště (nebo třeba z chodby…), kterým už půl roku zaměstnanec pravidelně dojíždí do práce.

            Se stojanem před prodejnou/servisem jízdních kol, tam je to myslím si jasné. Do takové provozovny lidé běžně s jízdním kole jezdí a dá se odvodit analogie s kabátem v restauraci. Dokonce si myslím, že i banka by mohla odpovídat za odcizení resp. poškození jízdního kola před svou pobočkou, pokud tam byl stojan, navíc ještě označen reklamním sloganem dané banky. Jasným případem jsou vesnické pošty. Ale kupř. v Praze (nebo v Plzni či Brně a? nejsem nařčen z pragocentrismu), by před hypermarketem člověk oplakávající ztrátu svého miláčka neměl moc velkou šanci na úspěch s náhradou škody. Alespoň já to tak posuzuji.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.