Poradtě mi prosím jako začátečníkovy někdo na kolik mám natlakovat do terénu pláště Maxxis rozměr 1.90 vpředu a 2.0 vzadu.Díky.
Poradtě mi prosím jako začátečníkovy někdo na kolik mám natlakovat do terénu pláště Maxxis rozměr 1.90 vpředu a 2.0 vzadu.Díky.
na plastich to mas napsany
Z ktorej strany?
Zevnitr – tam jak nejsou ty spunty:)
Ja nemam ani z vonku spunty. Vo vnutri nic nevidim. Mas na mysli uplne vo vnutri?
Ty jo tak ted nevim jestli to myslis vazne nebo ne…:) Napsany je to samozrejme zvenku na boku plaste…
:)
Dík mám oči, ale tam je rozsah od do.
tak nejlepe se trefit nejak mezi. Jestli chces pohodlnejsi, tak spis min, jestli rychlejsi, tak spis vic.
a mozek máš přece taky ne
Zkus se zamyslet a možná na to přijdeš :o)
To nikdy nevis!
V jiném threadu zmiňuješ, že jsi za posledního půl roku najezdil cca 6000 km, na začátečníka na to jdeš docela zhurta. Calibos od Maxxisu, co mám na předku, má doporučených tuším 2.5–4.5 baru a v současné době ho mám nafoukaný spíš k té horní hranici. Myslím ale, že bys měl spíš zkoušet a zkoušet …
Dik za rozumnou odpověď. já mám vpředu Wormdrive a vzadu Ranchero(teď tam mám skoro 5 atm,vpředu taky) a pravě vzadu nevím jak moc to natlačit. máš pravdu,zkoušt a jezdit až se z toho po…
no jestli si na wormdrivu najezdil 6kkm tak to ti v terenu nepomuze ani svecena voda, kdyz ho min nafouknes tak bych to tipoval na samej defekt, procvaknes,no ale to se odviji od tvyho umeni jizdy v terenu, ja sem je jezdil furt stejne foukly, ale od oka, tak ze nevim jak sem je pumpoval
Takova obecna rada je nafoukat to co nejmin, ale zaroven dostatecne aby si neprocvak dusi. Ono taky zalezi kolik clovek vazi, takze je to natolik individualni, tak se nediv ze ti skoro nikdo rozumne neodpovedel…
Snad jen. Vitame nove registrovaneho foristu a tesime se na jeho nove fory.
Dík za privítání,budu se snažit vas neobtěžovat blbostma a dopředu se omlouvám za některé svoje dotazy,jsem holt začátečník,samouk a asi trochu blázen..
Uz jsme si vsimli :) To nic. Stane se. Jen jedna docela uzitecna rada. Je tu neco jako vyhledavani a kdo s tim umi pracovat muze se ledacos dozvedet ;)
Co jako? :)
Treba kdo o kom rekl neco neslusneho a tak :)
foukám fon vok, jelikož používám buď kompresor nebo takovou tu malou teleskopickou pumpičku, jako čidlo mám palec, prostě zkouším, jak je kolo „tvrdý“. Právě kvůli cvaknutí foukám možná trochu víc, ale určitě záleží na každém individuálně. Tož tak..
empiricky
doporučený optimální tlak udavá výrobce v katalogu pro každý pláš? zvláš? pro MTB pláště to bývá obvykle 50 PSI, nicméně na plášti je doporučené rozmezí, které volíš podle typu terénu ( čím trvddší tím tvrdší) a individuálních požadavků.
nemel bys zustavat pak sam, ztracis pak prehled jak se nektera slova pisou,bez a s nekym si popovidej nebo popopis
od Tebe to sedi;-)
Btw. nebo se taky fouka, cim narocnejsi teren, tim mensi tlak, aby to lip drzelo, zehlilo atd. a naopak na jednoduchy teren pekne na tvrdo, aby to hezky jelo (typicky silnice).
Zajímalo by mne zda existuje nějaký logický důvod proč by měla podhuštěná guma držet lepe než optimálně nahuštěná. Předpokládám, že výrobce uvádí doporučený tlak tak , aby došlo k optimálnímu kontaktu vzorku. pokud podhuš?uji riskuji proražení, pláš? se žmoulá a uhýbá v zatáčkách , ale k většímu kontaktu nedochází
No – co kdybys to vyzkoušel: nahustit jednou na 25–30psi podruhé na 60–80psi a projel si kus třeba Drtiče a pak sem napsal dojmy ?
já osobně jezdím gumy o 30% podhuštěný proti doporučení výrobce a je to v pohodě. Valivý odpor – to je mi celkem šuma fuk, je to rozhodně mnohem pohodlnější, vzhledem k šíři gumy nemám problémy s tím že bych to někde cvaknul, záběr je rozhodně jistější a v zatáčkách to ješte neplave. Zkoušel jsem nafoukat až na povolenou dolní hranici a ve všech ohledech to bylo horší.
Podhuštěná asi nebude ten správný výraz; výrobce udává rozmezí, takže řekněme, že plášt nahuštěný na dolní hranici doporučeného rozmezí se bude dotýkat terénu větší plochou vzorku než pláš? nabušený na maximum, u něhož bude pracovat jen středová část dezénu – třeba u hrubého mokrého kamení by to mohlo být znát. Dále tvrdý pláš? bude mít větší sklony zařezávat se a zahrabávat do písku nebo bahna, měkký projeví alespoň nějakou snahu zůstat na povrchu. Ale stále bych se raději pohyboval ve výrobcem doporučeném rozmezí a slovo „pohuštěný“ ze svého slovníku vyjmul …
No ja pouzivam spis ten listeruv styl. Na minimalni doporucenej je to hrozne tvrdy :) Jsem jel treba sjezd a mel jsem vpredu 0,75atm. Taky zalezi na pneu… s takovym RR bych si to netrouf.
Určitě nezpochybňuji, že jízda na menším tlaku je pohodlnější, taky si myslím, že pokud je kolo přehuštěné odskakuje jako balon a hůř se ovládá. Nicméně podhuštění si lze dovolit asi opravdu až od 2,25¡výše. Zase na druhou stranu podhuštěné kolo tak trochu plave, a podhuštěním nezlepším záběrové vlastnosti pláště. No trochu Vám závidím, že necvakáte, ja vždy nejaký ten šutr přehlídnu a lepím, Jinak foukám na 50 PSi Continental to na svých stránkách uvádí jako optimum
Vsechno se to odviji od plastu, dusi, rafku… pak si teprve muzes dovolit nizsi tlaky aniz by si za to platil nejakym plavanim, prorazenim atd. Ale vesmes to vsechno zaplatis vyssi hmotnosti.
podhusteni si muzes dovolit od plastu 1200g a vic..
to je soucet? jinak bys mel zdvojnasobit pocet psu na marinovi…
myslim, ze 140 psu v marinovy je az moc.. stejne jich o vikendu par pustim na svobodu..
140 marinovaných psů??? To je nějaká čínská svatební hostina :o)
ne, jenom obednavka na nedelni druzbu:)
RR 2,25 jeden váží kolem 500gr a hustím je na 20–25 psíků – ideální víc bych tam nedal ani na silnici :-)
Sem si mylsel, že mi jde špatně manometr, ale každý kdo šáhne na moje gumy hned řekne, že to mám děsně měkký, takže asi měří správně :-)
Já mám dost tragickou techniku, takže jsem měl každou chvíli cvaklou duši. Od té doby, co jsem si koupil pumpu s tlakoměrem -a následně přitvrdil- je po problémech :-) …