Prosím o radu,na kolik nafouknout kola?

40 nepřečtených
  • UCHI

    Poradtě mi prosím jako začátečníkovy někdo na kolik mám natlakovat do terénu pláště Maxxis rozměr 1.90 vpředu a 2.0 vzadu.Díky.

    0 0
    • Meesha  

      na plastich to mas napsany

      0 0
    • rock  

      V jiném threadu zmiňuješ, že jsi za posledního půl roku najezdil cca 6000 km, na začátečníka na to jdeš docela zhurta. Calibos od Maxxisu, co mám na předku, má doporučených tuším 2.5–4.5 baru a v současné době ho mám nafoukaný spíš k té horní hranici. Myslím ale, že bys měl spíš zkoušet a zkoušet …

      0 0
      • UCHI  

        Dik za rozumnou odpověď. já mám vpředu Wormdrive a vzadu Ranchero(teď tam mám skoro 5 atm,vpředu taky) a pravě vzadu nevím jak moc to natlačit. máš pravdu,zkoušt a jezdit až se z toho po…

        0 0
        •  

          no jestli si na wormdrivu najezdil 6kkm tak to ti v terenu nepomuze ani svecena voda, kdyz ho min nafouknes tak bych to tipoval na samej defekt, procvaknes,no ale to se odviji od tvyho umeni jizdy v terenu, ja sem je jezdil furt stejne foukly, ale od oka, tak ze nevim jak sem je pumpoval

          0 0
    • Daf  

      Takova obecna rada je nafoukat to co nejmin, ale zaroven dostatecne aby si neprocvak dusi. Ono taky zalezi kolik clovek vazi, takze je to natolik individualni, tak se nediv ze ti skoro nikdo rozumne neodpovedel…

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Snad jen. Vitame nove registrovaneho foristu a tesime se na jeho nove fory.

      0 0
      • UCHI  

        Dík za privítání,budu se snažit vas neobtěžovat blbostma a dopředu se omlouvám za některé svoje dotazy,jsem holt začátečník,samouk a asi trochu blázen..

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Uz jsme si vsimli :) To nic. Stane se. Jen jedna docela uzitecna rada. Je tu neco jako vyhledavani a kdo s tim umi pracovat muze se ledacos dozvedet ;)

          0 0
    • quidos  

      foukám fon vok, jelikož používám buď kompresor nebo takovou tu malou teleskopickou pumpičku, jako čidlo mám palec, prostě zkouším, jak je kolo „tvrdý“. Právě kvůli cvaknutí foukám možná trochu víc, ale určitě záleží na každém individuálně. Tož tak..

      0 0
    • fousac  

      empiricky

      0 0
    • samotar  

      doporučený optimální tlak udavá výrobce v katalogu pro každý pláš? zvláš? pro MTB pláště to bývá obvykle 50 PSI, nicméně na plášti je doporučené rozmezí, které volíš podle typu terénu ( čím trvddší tím tvrdší) a individuálních požadavků.

      0 0
      • Lance  

        nemel bys zustavat pak sam, ztracis pak prehled jak se nektera slova pisou,bez a s nekym si popovidej nebo popopis

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Btw. nebo se taky fouka, cim narocnejsi teren, tim mensi tlak, aby to lip drzelo, zehlilo atd. a naopak na jednoduchy teren pekne na tvrdo, aby to hezky jelo (typicky silnice).

        0 0
        • samotar  

          Zajímalo by mne zda existuje nějaký logický důvod proč by měla podhuštěná guma držet lepe než optimálně nahuštěná. Předpokládám, že výrobce uvádí doporučený tlak tak , aby došlo k optimálnímu kontaktu vzorku. pokud podhuš?uji riskuji proražení, pláš? se žmoulá a uhýbá v zatáčkách , ale k většímu kontaktu nedochází

          0 0
          • MartinXC  

            No – co kdybys to vyzkoušel: nahustit jednou na 25–30psi podruhé na 60–80psi a projel si kus třeba Drtiče a pak sem napsal dojmy ?

            0 0
          • Lister  

            já osobně jezdím gumy o 30% podhuštěný proti doporučení výrobce a je to v pohodě. Valivý odpor – to je mi celkem šuma fuk, je to rozhodně mnohem pohodlnější, vzhledem k šíři gumy nemám problémy s tím že bych to někde cvaknul, záběr je rozhodně jistější a v zatáčkách to ješte neplave. Zkoušel jsem nafoukat až na povolenou dolní hranici a ve všech ohledech to bylo horší.

            0 0
          • rock  

            Podhuštěná asi nebude ten správný výraz; výrobce udává rozmezí, takže řekněme, že plášt nahuštěný na dolní hranici doporučeného rozmezí se bude dotýkat terénu větší plochou vzorku než pláš? nabušený na maximum, u něhož bude pracovat jen středová část dezénu – třeba u hrubého mokrého kamení by to mohlo být znát. Dále tvrdý pláš? bude mít větší sklony zařezávat se a zahrabávat do písku nebo bahna, měkký projeví alespoň nějakou snahu zůstat na povrchu. Ale stále bych se raději pohyboval ve výrobcem doporučeném rozmezí a slovo „pohuštěný“ ze svého slovníku vyjmul …

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No ja pouzivam spis ten listeruv styl. Na minimalni doporucenej je to hrozne tvrdy :) Jsem jel treba sjezd a mel jsem vpredu 0,75atm. Taky zalezi na pneu… s takovym RR bych si to netrouf.

              0 0
              • samotar  

                Určitě nezpochybňuji, že jízda na menším tlaku je pohodlnější, taky si myslím, že pokud je kolo přehuštěné odskakuje jako balon a hůř se ovládá. Nicméně podhuštění si lze dovolit asi opravdu až od 2,25¡výše. Zase na druhou stranu podhuštěné kolo tak trochu plave, a podhuštěním nezlepším záběrové vlastnosti pláště. No trochu Vám závidím, že necvakáte, ja vždy nejaký ten šutr přehlídnu a lepím, Jinak foukám na 50 PSi Continental to na svých stránkách uvádí jako optimum

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Vsechno se to odviji od plastu, dusi, rafku… pak si teprve muzes dovolit nizsi tlaky aniz by si za to platil nejakym plavanim, prorazenim atd. Ale vesmes to vsechno zaplatis vyssi hmotnosti.

                  0 0
                • fousac  

                  podhusteni si muzes dovolit od plastu 1200g a vic..

                  0 0
                  • cabbage  

                    to je soucet? jinak bys mel zdvojnasobit pocet psu na marinovi…

                    0 0
                    • fousac  

                      myslim, ze 140 psu v marinovy je az moc.. stejne jich o vikendu par pustim na svobodu..

                      0 0
                  • Lister  

                    RR 2,25 jeden váží kolem 500gr a hustím je na 20–25 psíků – ideální víc bych tam nedal ani na silnici :-)

                    Sem si mylsel, že mi jde špatně manometr, ale každý kdo šáhne na moje gumy hned řekne, že to mám děsně měkký, takže asi měří správně :-)

                    0 0
              • rock  

                Já mám dost tragickou techniku, takže jsem měl každou chvíli cvaklou duši. Od té doby, co jsem si koupil pumpu s tlakoměrem -a následně přitvrdil- je po problémech :-) …

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.