Jak moc utahovat rychloupínáky?

122 nepřečtených
  • darthrevan

    Hojda, měl jsem nedávno kolo ve spolehlivém servisu na vycentrování. Doma mě dost zarazilo, rychloupínáky na kolech byly celkem volné. Tedy né, že by nedržely, ale zároveň nebyly přitažené nafest. Proto mě zajímá jak moc se mají dotahovat? Mám prostě v palici blok, že když to není dotažené pořádně, může mi vypadnout kolo :)

    0 0
    • Tomcat  

      Jo pokud to není dotažené pořádně, tak to vypadne, ale pokud to je dotažené pořádně tak se povolí taky. Rychlo upínák je kompromis mezi hmotností, pevností uchycení a složitostí montáže. Na 20mm osu tuhostí nic nemá, teda až na 25mm XC Maveric, nebo 30mm Foes. Ohledně pevnosti úchytu není nad závitovou osu, A montáž? No rychloupínák. Takže pokud to budeš dotahovat na krev jen, tak to nevypadne, ale posunování osy díky kotouči to nezabrání a při nějaký krizový situaci hrozí že rychloupínák praskne nebo se jen povolí.

      0 0
    • orca  

      skušenost mám obdobnou a ptal jsem se na to profíků a koukal se jim pod ruce . A opravdu nemá smysl to dotahovat na krev , ono totiž to kolo nikdy samo od sebe nevypadne . A rychloupínák je od toho aby se rychle měnilo kolo a o tom to je . technicky vzato rychloupínák by měl zabírat tak asi kolmo na osu kola spíše možná o 10°méně . A technická finta přední rychloupínák mírně za přední vidlu a zadní mezi trubky rámu (důvod – při jízdě ti to žádnej klacek neotočí!!!)

      0 0
      • Daf  

        U zadniho kola pokud nejsou patky kolno k zemi, bych rychloupinak zatahnul o neco vic. Totiz pokud by byl dotazenej malo muze se podarit pri zaberu vyrvat zadni kolo z patky. Rozhodne by ale rychloupinak nemel byt dotazen na krev.

        0 0
      • Vrci  

        Další důvod – věštší bezpečnost při jízdě ve skupině. Pokud někdo nedobrzdí, tak to odnáší výplet.

        Když má někdo předemnou zadní rychloupínák do prostodu, tak jedu za jeho kolem v pravo radši zničim jeho šaltr než svuj výplet.

        0 0
      • MARIN  

        technická finta přední rychloupínák mírně za přední vidlu – TAK TOHLE NEPUJDE U VSECH VIDLIC :)

        0 0
      • lenochod  

        :o))))) viděl jsem již sebevrahy (blbce) s utaženým rychloupínákem směrem dolů (rovnoběžně s vidlicí) tak, že krásně trčel a přímo si říkal o povolení o cokoliv.

        0 0
        • Vrci  

          Jeden příklad špatného natočení rychloupínáků

          http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?…

          0 0
          • cabbage  

            ten u vidle je v pohode, nejak takhle to vozim, netusim kam jinam bych ho mel sklopit…

            0 0
          • blue  

            rad bych slysel nejakej duvod, proc to je takhle spatne

            0 0
            • Vrci  

              Trčí do prostoru – nebezpečný pro ostatní jak pro lidi tak pro výplety.

              0 0
              • blue  

                a cim to je nebezpecny pro vyplety a dalsi lidi? to me zajima

                0 0
                • Gatier  

                  Jedine co sa moze stat je, ze sa o ten zadny nieco zachyti a ten sa nasledne otvori. Hlave na ceste v tesnom haku moze nastat tento problem. Inak si nemyslim, ze by to bolo az tak nebezpecne. I ked niektori by sa boli schopni nan napichnut pri pade :)

                  0 0
                  • blue  

                    to bych teda jizdu v tak tesnym haku chtel videt, ze by bylo riziko otevreni upinaku jinym kolem… ani si neumim predstavit, jak by se k tomu upinaku dostalo neco, co by bylo schopny ho otevrit… uz prestante vymejslet tyhle sileny teorie :-)))

                    0 0
                    • vlk  

                      „ostalo neco, co by bylo schopny ho otevrit.“-třeba špatně nastaven rychloupínák na předním kole útočníka :o)

                      0 0
                      • blue  

                        nejak mi porad neni jasny, jak by se pres trubky vidlic ty upinaky dostaly a k sobe… a to jeste za predpokladu, ze by oba mely ty upinaky na ty spravny strane :-)

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Musis mit na vidlici vpravo bojovne pootevreny upinak ;)

                          0 0
                        • Gatier  

                          Ak chces, mozme sa ist niekedy previezt a ja ti mojim prednym kolesom otvorim takto nastaveny rychloupinak. Alebo ti vysucham priehlbinu do zadnej stavby :)

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Nechci nijak snizovat tve shopnosti, ale i kdybych tam nakrasne mel upinak a jeste takhle blbe otocenej, tak bys trikrat spadnul, nez by ses ho tou svou galuskou (plastem se tam nedostanes;) jen dotknul. Natoz aby se ti ho podarilo otevrit. Mozna jestli to nekdo utahuje opravdu slabe, tak by mu to mohla otevrit treba prejeta vetev… ale to jsou dost teorie.

                            0 0
                            • Gatier  

                              Otvoril by som to na prvy raz. Spadol by som len ja, alebo obaja. Zalezi, ako by to mal dotiahnute :)

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Ty mozna nechapes, ze se nemas o co zaprit. Ja treba k povoleni upinaku pouzivam montpaku, kterou ho vypacim o vidlici. To si nedokazu predstavit, ze si tak jedes kolem a najednou me predjizdi moje zadni kolo.

                                0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Jsem myslel, že jsem jedinej kdo používá na rychloupínák montpáku :o)

                                  0 0
                                • Gatier  

                                  Ked ty to rves na krv…

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Urcite by to slo jeste vic :)

                                    0 0
                                    • Gatier  

                                      Tak to nemam sancu :)

                                      0 0
                                    • wroum  

                                      to sem si taky rikal a tak sem to utah jeste o neco vic nez obvykle a pretrh sem ho v pulce.

                                      0 0
                                      • Gatier  

                                        100 :) To oni skor zrychtuju pri inych prilezitostiach…

                                        0 0
                                        • wroum  

                                          gratuluju :-)

                                          pri jakych jinych prilezitostech?

                                          0 0
                                          • Gatier  

                                            Dakujem… No pri tych blbostiach, co robia v lese na bikoch.

                                            0 0
                                            • wroum  

                                              ale to ja delam taky :-) a nikdy sem pri tom nemel problem s upinakem (akorat na RB se mi pri velky rane posune upinak v horizontalnich patkach a sila utazeni na to nema vliv)

                                              0 0
                    • orca  

                      No pokud jezdíš sám a pomalu tak to asi nevadí… což bude tvůj případ ale jinak se optej těch co jezdí v balíku jak natěsno vedle sebe.. Jakejkoliv výčnělek a nebo cokoliv o co je možné zavadit a jde to by mělo být obráceno tak aby se minimalizovala možnost o něco štrejchnout či zavadit . V pádu pozdě bycha honit…

                      0 0
                      • Vrci  

                        líp bych to nenapsal

                        0 0
                      • blue  

                        vy me dneska bavite :-))))))

                        0 0
                        • Vrci  

                          Jel si někdy v balíku žiletek?

                          0 0
                        • orca  

                          Víš co nám amatérům nevěř – zajdi si na nějakej silniční profi závod a tam nejprve skoukni kola a pak se osměl a optej se mechaniků proč to dělají tak… třeba ti řeknou že jen tak aby jsi se měl na co optat a nečučel jsi tam :)))

                          0 0
                    • Lance  

                      no ale vem si to,ze treba v tom nejvetsim silenem sprintu ze vsech sprintu nejsprintovatejsich si nekdo zacne protahovat nohu treba po kreci a kdyz ji vykopne a natahne tak kufrem zavadi o ten blbe nastaveny upinak,protoze si daval sileny pozor ze vsech pozoru nejpozorovatejsich aby mu neprisla noda do spic a tesne pred nima cukne rka:to mam ale stesti malem jsem byl ve spicach a zaroven zavadi o ten upinak kdyz dava nohu dolu a fcil mudruj pad celeho baliku

                      0 0
          • vlk  

            to má na silničce kvůli aerodynamice :o)

            0 0
        • enjoy  

          pro nektere lidi jsou zase blbci ti,kdo maji upinak na strane kotouce:-).ale sam ho tak mam a nemam ho smerem dolu:-).ikdyz bych s tim nemel zadny problem,jako ty:-)

          0 0
          • lenochod  

            Nechám se rád poučit, proč jsou blbci ti kteří mají rychloupínák na straně kotouče? Nevidím v tom žádnej problém, možná horší manipulaci ale né funkčnost a bezpečnost.

            0 0
            • enjoy  

              sam nevim,nejsem toho tvrdy zastance:-).ale videl bych to na tu bezpecnost:-). pro me je zase upinak dolu vysoce funkcni(rikam nemam to tak:-)) a ze tim o neco zavadim je z bezpecnostniho hlediska zanedbatelny:-)

              0 0
              • Gatier  

                Prave tie viacdielne bolo lepsie davat na pravu stranu, koli prenosu tepla od kotuca, naslednemu rozleptaniu plastu a jeho povoleniu.

                0 0
    • jecnak  

      Podle Shimana: http://www.bajk.cz/…Image002.jpg Tady mas i povidani: http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

      0 0
    • grafik  

      s citem ;)

      0 0
    • vlk  

      já dotahuji na krev -už asi 10 let.A nikdy mi osa nepraskla.Jen jednou jsem dotáhl v předu normálně, no a jak to dostávalo zabrat od kotoučovky, tak se to povolilo.

      0 0
    • duk  

      Musíš je utáhnout tak akorát. Já je utahuju tak, aby se mi dobře povolovaly

      0 0
      • orca  

        to je taky relativní – teda pokud jsi lamželezo :-)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To jsem si vzpomnel na roztrzenou dlan a dalsi prihody s prasklym upinakem :)

          0 0
    • JIRA  

      Taky jsem dotahoval na krev když jsem měl Včka. Rychle se to ale člověk odnaučí, když ma Crossmax kola – tam je upínák z plastu. :)

      0 0
      • blue  

        na to neni ani potreba upinak z plastu, staci jedna „nehoda“ a nutnost vracet se 30 km bez osy a upinaku na prednim kole :-)

        0 0
        • JIRA  

          No já to zatím zazil jen u Katzen po sjezdu k Sázave kdy ji „expolodovala“ zadni osa po dlouhodobem utahovani na krev.

          0 0
    • Bohus  

      Na prednom kolese mám náboj DT Swiss Onyx (s priemyselnými ložiskami) aj s rychloupinákom DT Swiss. Keď rýchloupinák nedotiahnem nafest, tak má koleso miernu voľu, ktorá sa prejavuje pri silovom šlapaní občasným trením ráfika o brzdové špalky. Výplet makký nie je a ani vo vodlici problém nebude. Je to podľa Vás normálne? Dá sa odstráni? voľa v náboji s priemyselným ložiskom, prípadne ako?

      Ináč kónusové náboje do?ahujem s citom, prípadne keď majú voľu, tak silnejším pritiahnutím odstránim voľu tak, aby sa náboj točil čo najľahšie. Jeden maratón som omylom odjazdil s úplne povoleným zadným rýchloupinákom. Zistil som to až pri skladaní bicykla do auta.

      0 0
      • orca  

        Dle mého : ložiska v nábě a upnutí kola rychloupínákem jsou dvě věci které rozhodně nelze navzájem suplovat. Takže dobře seřídit nábu a normálně upnout. Pokud upnutím kola zároveň utahuješ ještě nábu tak je něco velmi špatně

        0 0
        • Lišák  

          Dle mého kamoše-závodí hodně let na silnici-je lepší u konusových nábojů nechat malou vůli na konusech, protože utažením rychloupínáku se konusy nepatrně přiblíží a vyjede se v nich drážka. To ale asi neplatí u strojních ložisek.

          0 0
          • grafik  

            todle uz vickrat nerikej, protoze zadelas na poradnej mazec ;)

            0 0
          • Lister  

            Tohle jsem nidky nepochopil – vysvětlete mi někdo jek se můžou k sobě přiblížit tlakem dvě věci, kteté se můžou vůči sobě pohybovat pouze otáčením po ose :o?

            Nic podobného jsem nikdy nepozoroval

            0 0
            • Pá-dlista1  

              A co jim brani v pohybu k sobe?

              0 0
            • grafik  

              to daf a lister: pouziju Meesh-ovo oblibene: **Jedeeeem … ** :)

              0 0
              • Lister  

                Já se nechci hádat, jen mě fakt zajímá teoretické vysvětlení – rychloupínák přece s těma konusama netočí, jen na ně působí tlakem, takže pokud se k sobě přiblíží, tak jedině tím, že by někdo dokázal stlačit osu náboje – blbost – nebo tím že závit na konusu a na ose mají proti sobě vůli a to zase beru jako vadu daného výrobku a ne jako obecnou vlastnost konusových nábojů. Jiné vysvětlení mě fakt nenapadá :o?

                0 0
                • Daf  

                  Kazdej material ma nejakou pruznost a treba pouhych 0.05mm muze byt v pripade konusu znat.

                  0 0
                  • jizby  

                    Souhlas, ty konusy se k sobě utažením napínáku opravdu přiblížej. Vysvětlení pro Listra: Je to tím, že ta osa se (při vůli v konusech, aby to nešlo přes nábu) stlačuje stejnou silou, jako napínák táhne. (akce = reakce) Materiály mají stejný modul pružnosti. Že se napínák protáhne, to plyne z toho, jak pracuje ten napínací excentr. Takže velikost stlačení osy ve srovnání s prodloužením napínáku bude daná HLAVNĚ poměrem průřezů napínáku a osy. A ten není nijak velký, pokud nemáš masívní osu. Z toho je vidět, že tento problém u silnějších os není.
                    Pak ještě hraje roli poměr délek, které podléhají deformaci.

                    0 0
                • grafik  

                  ja uz riskovat nebudu, najdi si to v historii, je tam toho megahafo ;)

                  0 0
                  • Lister  

                    tož neriskuj :o), hledat se mi nechce, protože mě to zase tak moc netrápí. Mám nafest utáhnutou matku a kontramatku a nikdy jsem si žádného utažení nevšiml, tak proč to řešit :o)

                    Jinak k tématu a? nejsem pořád off topic. Ve předu utahuju s citem vzadu víc – tak abych měl pocit, že kolo drží a přitom neměl problémy to příště povolit. Zatím se mi ani jedno kolo nehlo. Zadní upínák směřuju do zadní stavby mezi vidlici a vzpěru, tak jak to mám na fotce svého bajku.

                    0 0
                    • grafik  

                      … muj zaver byl stejny, ja to taky neresim a to ti musi stacit ;)

                      0 0
                • MARIN  

                  Jak pise Daf, kazdy zavit je s nejakou vuli a prave diky vuli pritahnes rychloupinakem i konusy.

                  Jak vyrobis zavit osy a konusu bez vule a pak ten konus nasroubujes?

                  0 0
                  • wbiker  

                    Tak tady podle mě trošku přeceňuješ lidské schopnosti. Stroj vyrobí matku a závit s nejmenší možnou vůlí, tak aby šel našroubovat a někdo tu vůli pak pozná v ruce? Nevěřím, že někdo takhle pozná 0,05 mm.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Někdo ne, konus jo.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A on snad někdo při vymezování vůle konusů dokáže nastavovat vůli v těch řádech kolem 0,05mm? Těžko, takže pak zmenšení vůle dotažením rychloupínáků v těchto řádech je zanedbatelný.

                        0 0
                        • Vrci  

                          navíc po dotažení kontramatek na krev – taky jsem si toho nikdy nevšimnul

                          0 0
                          • Lišák  

                            Ten kamoš zlikvidoval dvě Ultegry-každou tak po 5 000 km. U třetí nechal malou vůli a jezdí ji už 16 000 km a pořád dobrý.

                            0 0
                            • náčelník  

                              Sice to nebyla Ultegra, ale mám obdobnou zkušenost.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Ale to nemusí být vůbec s rychloupínákem souviset, ale prostě ten konus byl prostě víc utažený než by potřeboval a prostě nepatrnou vůli asi potřebuje.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak ještě jednou lépe: Ale to nemusí vůbec s rychloupínákem souviset, ale prostě ten konus byl více utažený než by potřeboval a nepatrnou vůli asi potřebuje.

                                0 0
                    • MARIN  

                      V ruce tu vuli samozrejme nepoznas.

                      No nic nikomu to nevnucuju, driv jsem taky nastavil konusy tak aby se kolo v ruce lehce otacelo a nebyla citit vule na ose. Ted uz par let to delam tak, ze v konusech necham mensi vuli a i pri hodne dotazenych kontramatkach ta vule po dotazeni upinaku zmizi.

                      0 0
                      • náčelník  

                        Přesně tak – „driv jsem taky nastavil konusy tak aby se kolo v ruce lehce otacelo a nebyla citit vule na ose“ – a když jsem dotáhl rychloupínák(nijak silně), náboj přidrhával.

                        0 0
                      • wbiker  

                        Nemyslel jsem to tak, že vám nevěřím.:-) Jenom mi přijde divný, že poznáš, že vůle v řádech setin milimetru zmizí.

                        0 0
                        • kovar  

                          když seřizuju konusy stejným postupem jako MARIN, jak je mi ze srdce jedno, v jakých řádech se vůle pohybuje. A potřebnost mírné (nevím řádově kolik) vůle před dotažením už tu byla probrána a důvody, proč zmizí po dotažení rychloupínáku taky.

                          0 0
                        • kovar  

                          jo a když je někde vůle, tak tam je vakl a ten snad poznat jde, ne? :-)

                          0 0
                          • wbiker  

                            No, když seto vezme do důsledku, tak vakl je tam vždycky.:-) Nechci to zase rozvádět, předešlé diskuze jsem si poctivě přečetl a stejně se nic nevyřešilo.

                            0 0
                            • kovar  

                              to bych neřekl. Vakl jde poznat ručně a vůle poznat být nemusí:-)

                              0 0
                              • wbiker  

                                Sám jsi psal, když je někde vůle, je tam vakl.:-) Ale když se někdo opírá o to, že kontramatky mají vůli 0,05 mm, proto musí při utahování nechat právě takovouhle vůli, aby po utažení rychloupínáku zmizela, tak mi to přijde přitažený za vlasy. Prostě si myslím, že taková vůle, která jde poznat na náboji rukou, nejde odstranit utažením rychloupínáku. Jedině, že ho někdo utahuje fakt „na krev“.:-)

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Tu vuli poznas na rafku… tam uz je krapek paka.

                                  0 0
                                  • wbiker  

                                    No ale při té montáži to nepoznáš, protože když utahuje matky, tak to kolo na kole nemáš.:-) Už to nehme být, stejně to nevyřešíme.

                                    0 0
                                • kovar  

                                  sakra, to že jsem řekl? budu muset požádat admina, a? smaže všechny moje příspěvky:-) Jinak opravdu – taková vůle, která jde poznat na náboji ručně, přitažením rychloupínáku se eliminuje v jistých většinových případech(pružně se něco zdeformuje a dosedne to těsněji – vakl zmizí. A když tam před tím není ta potžebná vůle, tak náboj začne drhnout)

                                  0 0
                                • samotar  

                                  tak nevím o jaké vůli se bavíte, ale 0,05mm vůle v ložisku o poloměru 5 mm bude ne průměru 500 mm mít vakl 5 mm to je přímá úměra. Takže ložisko musí být vymezeno s mnohem menší vůlí. Přetažením upínáku pouze neefektivně zatížím ložisko a zvyším možnost jeho poškození. Zajímalo by mně komu už za jízdy na MTB vypadlo kolo, pokud má někdo věčka, tak je to skoro technicky nemožné

                                  0 0
                        • Volf  

                          Hele ve strojírenství jsou setiny poměrně hodně. U rychloupínáků dochází ke stahování kola tím, že se nohy vidlive přitahují k sobě a tím stlačují kónusy. Dřív dokud se používaly matice, tak kolo drželo tak, že matice a kontramatice byly utaženy do patky nohy vidlice a tím nedocházelo ke stahování kónusů. Jinak taky nechávám vůli na kónusech a vepředu větší a upínáky utahuju s citem.

                          0 0
                          • wbiker  

                            Já neříkám, že 0,05 mm je zanedbatelných, ale podle mě člověk takovouhle odchylku prostě vymezit nedokáže, i kdyby měl fakt „zlatý český ručičky“. Já třeba vůli nenechávám, prostě dotáhnu matky tak, aby se oska volně točila a když to potom dám na kolo a utáhnu rychloupínákem, žádné přidrhávání necítím. Nechci se hádat, stejně to nevyřešíme.

                            0 0
                            • kovar  

                              hele, jak můžeš vědět, že tam vůli nenecháváš, když nedokážeš poznat, zda tam vůle je nebo není a jaká? :-)

                              0 0
                              • wbiker  

                                Přesně to já říkám od začátku. Že vlastně tam úmyslnou vůli nenecháš, protože ji nepoznáš. A když tam necháš vůli takovou, kterou jde v ruce poznat, tak to zase neodstraníš upínákem. To je úlet taková debata.:-)

                                0 0
                                • kovar  

                                  snad se mi nebudeš snažit Milanovsky1 podsouvat své vlastní omyly? Prostě nechám,poznám, odstraním, a nejen já, ale většina ostatních cyklo-urob-si-sámů

                                  0 0
                                  • wbiker  

                                    Nechci ti nic podsouvat, beru to jen jako debatu, kde máme každej jinej názor. Podle mě prostě rychloupínákem nejde „zdeformovat“ osa tak, aby se odstranila vůle, která jde nastavit rukama. Nejsem odborník, třeba se pletu, jen mi to přijde divný. A Milan1 by asi nebyl rád, kdyby věděl, že mě k němu přirovnáváš.:-)

                                    0 0
                                    • náčelník  

                                      Nevím, co se tam deformuje, ale mně to jde :)

                                      0 0
                                      • wbiker  

                                        Někde nahoře je vysvětlení, že osa je pružná a o kolik se „protáhne“ rychloupínák, o to s „zkrátí“ osa. Už se v tom nějak ztrácím. No je vás přesila, nó.:-)

                                        0 0
                                    • vlk  

                                      hele ono asi jak s kterýmí nábojmi.Mé zkušenosti u stx nábojů, se to neutahovalo, a? jsem to dorval na fest jak jsem chtěl u deore se mírné přitažení vyskytlo, tak asi tak.

                                      0 0
                                      • kovar  

                                        u jakéhosi konusového zadního no name low end náboje se mi to také kdysi ani nehlo, u XT zas u každého

                                        0 0
                            • la-da  

                              Kdyz je kolo nasazeny ve vidlici tak to ze jsou konusy pretazeny nepoznas,protoze se to projevuje drobnym zadrhavanim ktery eliminuje moment setrvacnosti plaste,rafku a dratu.Proto je potreba nechavat malou vuli ktera se dotazenim upinaku vymezi jak uz tady lidi psali.Perfekci­onisti nebo neverici Tomasove si to muzou vyzkouset tak,ze upinak dotahnou mimo vidlici pres podlozky kteryma nahradi patky vidlice,tim padem je pak mozno otacet osickou a ucitit to pridrhavani.

                              0 0
                              • wbiker  

                                Tak nevím, jestli jsem perfekcionista, nebo ten Tomáš, ale uritě to zkusím.

                                0 0
            • pepek  

              Protože nic není dokonale rovný a kolmý, osa může být trochu, nebo taky dost prohnutá, plochy matky nejsou uplně kolmý na závit, závity nejsou souosý a stažením osu trochu prohnou a jeto -vůle se vymezí, konus se ojebe.

              0 0
              • jizby  

                máš pravdu, že takhle to může bajt taky a navíc asi v tomhle smyslu bude nejvíc působit nedokonalá kolmost patek. Nicméně stlačení osy silou ef upínáku a tím přiblížení konusů je reálný fakt. Když mi odcházely konusy, trochu jsem si s tím hrál, takže jsem to poznal nejdřiv v praxi.

                0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Tolik autorita k tematu: http://sheldonbrown.com/…ustment.html Ve zkratce- utahovat rychloupinak spise vice neb tlak pomaha chranit osu pred prasknutim, a serizeni konusu zkouset v ramu po stazeni rychloupinakem.

            0 0
    • goofy  

      Co vleze… :o) Ale treba lepshi shimana (od Deore) staci dotahovat celkem lehce a drzi fest…

      0 0
    • Petr 1  

      Já na předku,tak i na zadku utahuju rychloupínák tak,že maticí si tak našteluju,abych při zavírání rychloupínáku do poloviny jeho polohy nešel do tlaku.Má to výhodu,že utahuju stále stéjně,není to na „krev“,ani málo.

      0 0
      • Gatier  

        Zalezi od rycholupinaku. Tie z viacerych casti na strane paky sa zvyknu povolovat. Hlavne pri kotucoch.

        0 0
    • Honza z H  

      Všechno utahuju s ohledem na to, co to vydrží. Když vidím ten závit na ose rychloupínáku, je jasné, že nebudu rvát páčku rychloupínáku jako matici na disku u své škodovky. Při málo utaženém upínáku Ti kolo ještě nevypadne, jsou tam takový zarážky, ale závit na ose náboje Ti trošku ohlodá vidlici, jak se kolo vrtí. Dražší náboje už nemají tam, kde se nába dotýká vidlice závit, ale mají to hladký, tak toliko nehlodají. Takže utahnout, ale s rozumem. A jestli máš kónusovou nábu, tak to utažení má vliv i na tu vůli v kónusech, mám to taky volněji, a upínákem doladím, když doladit nelze, přitahnu malinko konusy, ale dycky s vůlí, která se po dotažení upínáku ztratí.

      0 0
    • jihra  

      Kdysi jsem koupil nějaký rychloupínák a byl k tomu český návod. Ten pravil, že když se rychloupínák zavírá, tak má začít „zabírat“ (tedy jinými slovy má páčka začít „klást odpor“) v polední třetině dráhy pohybu páčky rychloupínáku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.