Může mi někdo poradit, jestli je starší vidlice(se závitem) kompatibilní s novějšími rámy a naopak nová vidlice (bez závitu) se starším rámem? Nebo alespoň jaké jsou rozdíly? díky moc za odpověď
Může mi někdo poradit, jestli je starší vidlice(se závitem) kompatibilní s novějšími rámy a naopak nová vidlice (bez závitu) se starším rámem? Nebo alespoň jaké jsou rozdíly? díky moc za odpověď
Hmm… Jak bych ti to rekl… Hlavni rozdil je v tloushtve (prumeru) krku. Zavit 1" ted hlavne ahead 1 a 1/8"… Pro prishte vyhledavani…
Spis v knihovne ze jo? Proto jsi tak chytrej. Mam rad chytraky co neustale odakzuji na vyhledavani.
to neni moc dobre polozena otazka. Starsi vidlice (chapano ve smyslu rok vyroby x let zpet)muze byt vhodna pro novejsi ram( vyroben napr. letos) ale take nemusi. Kompatibilita je dana pouze prumerem vidlice a hlavove trubky a vyskou sloupku vidlice ve vzathu k vysce hlavove trubky nikoli rokem vyroby techto dilu.nejpouzivanerjsi prumery jsou 1" a nebo 1 1/8" . Ovsem aby to nebylo tak jednoduche je dulezite zda se hovori o vnejsim prumeru vidlice anebo vnitrnim (vidlice 1" ma vnejsi prumer 25,4 mm, ale vnitrni 22,2 mm.vidlice 1 1/8" (oeversize)ma vnejsi prumer 28,6, ale vnitrni 25,4 mm.pak jsou anomalie jako kola JOKO maji vnitrni prumer vidlic tusim 22,0 mm a pak jsou jeste prumery jako superoversize , kde je vnitrni prumer vidlice kolem 29 mm (pouzival to drive RB bike ) a pod.
A ještě přidám, jsou vidlice s vnějším průměrem 1" a vnitřním 19 mm.
Do hlavový trubky pro neintegrovanou hlavu o rozměru 1 1/8" jde dát hlavový složení pro montáž vidlice s 1" krkem.
Vnitrni prumer sloupku s tim nema nic spolecnyho. To prece zalezi na tloustce steny a resit to bude az jestli bude chtit davat dovnitr prestavec.
pochopitelne.Obcas vsak dochazi k mateni pojmu,tak jsem se snazil dat komlexni informace k danemu tematu.
Proto treba ve zpravodajstvi neexistuji specialiste… protoze s narustajicimi znalostmi ztraci schopnost vec jednoduse vysvetlit :)
nemylsim si, ze jsem to tak zamotal.
Ja taky ne, ale vypravej to ad::.. :)
No pokud sezenes do ramu odpovidajici zavitove hlavove slozeni, tak by nemel byt problem. Akorat ram musi mit klasickou hlavovou trubku bez upravy na IHS a tak. Jeste dedy predpokladam ze prumer krku vidlice je standatdnich 1 1/8". Na drive pouzivany 1" sloupek asi novej ram jen tak nesezenes.
Problém je to i s geometrií. Starší rámy jsou dělaný ma pevnou vidli, 40, maximálně 80mm zdvihu. Když tam dáš větší zdvih než na jakej jsou stavěný, nejen ovlivníš geometrii – bude to nedotáčivý, ale změní se ti konstrukční zatížení. Riskujež prasknutí rámu u hlavové trubky. Když dáš starou vidli s nižším zdvihem, potažmo pevnou vidli na novej tám, konstruovanej dnes zpravidla na zdvih 100 a více mm, změníš hlavovej úhel bude to přetáčivý a budeš dějme tomu mlátit klikama o zem. Svůj k svému…