• khooca

    Na začátku příštího roku chci přejít na celopéro, resp. koupit rám a přestrojit do něj svého stávajícího oře. Vcelku se mi zamlouvají tyto rámy: Giant AC Giant Reigen3 Giant Trance 4 Schwinn rocket comp (pokud pujde sehnat)

    Jaký by jste mi doporučili k all mountain/enduro ježdění? Případně nějaký jiný návrh? S cenou bych se chtěl vejít do 20k, total max. 25 vč. použitelného tlumiče.

    0 0
    • rich  

      tipnem si, ze vacsina vratane mna Ti povie REIGN, ale dnes som toto objavil v inzercii: http://www.cyklobazar.cz/kontakt.php?… ak to nie je lopata, zaujimava ponuka :-)

      0 0
    • khooca  

      Ještě mě tak napadlo, jaké výhody skýtá jednočep? Napadají mě jen samé nevýhody, jako nižší torzní tuhost (obecná rovina), všechna váha jde do jednoho čepu, sand i vyšší namáhání tlumiče..?

      0 0
      • JMT  

        Vic cepu=vic problemu

        0 0
        • khooca  

          Více čepů = rozložení sil na víc míst.

          0 0
          • JMT  

            vic cepu=vic problemu (viz vyse)

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Jakych? Povidej, jednocepe :) Myslis vetsi tuhost nebo lepsi funkci. Pro nekoho to muze byt problem :)

              0 0
              • JMT  

                za problem povazuju treba divny zvuky nebo vuli…

                0 0
                • wroum  

                  ale na to nema vliv pocet cepu, spis jejich kvalita a kvalita lozisek.

                  0 0
                • Pá-dlista1  

                  Hmm. Zajimava zkusenost. Od toho je jednocep oprosten? Nerekl bych.

                  0 0
                  • JMT  

                    min cepu=min problemu (uz budu raci drzet hubu, zacina mi dochazet ze melu sracky-pokukuju po vpp-ale speedster je stejne super kolo…)

                    0 0
                    • Otto  

                      Starý Henry Ford řekl kdysi památnou větu: nÁHON NA VŠECHNA ČTYŘI KOLA POUZE DVAKRÁT ZVYŠUJE PRAVDĚPODOBNOST ZAVAŘENÍ TĚCH NEJMÉNĚ PŘÍSTUPNÝCH MÍST. Pitomý kapslock Takže vůle ve čtyřčepu se sčítají.

                      0 0
                      • enjoy  

                        kdyby stary pan Ford vedel,ze parou to vsechno neskoncilo,tak by asi radsi mlcel:-)

                        0 0
                      • kovar  

                        ono je to všechno trochu úplně jinak

                        0 0
                      • lubos  

                        hehe, no bud si jistej, ze vule jednocepu (jedno lozisko, treba scott) je o hodne vetsi nez vule prepakovaneho jednocepu (treba 3–4 loziska, napr. merida). Staci se zamyslet a je to jasny :)

                        0 0
                      • norman  

                        Nebyl to debil, jen neznal Subaru Impreza STI, protože Jules Verne tenhle směr vývoje techniky nepředpověděl.

                        0 0
                        • rock  

                          Oh, máš na mysli ten stroj, na kterém jsou díly jako spojka nebo převodovka spotřebákem, nové pneu jsou potřeba častěji než kapalina do ostřikovače a navíc je nutné bydlet v lokalitě s malými vzdálenostmi mezi benzinkami, protože při 25l/100km ten dojezd není bůhvíjaký ? Samozřejmě míněno při použití takovým způsobem, o jakém Subaru tvrdí, že je pro něj to auto určeno … pokud to vztáhnu zpátky na kola, tak zlatej jednočep :-) …

                          0 0
                          • vlk  

                            tak mi ukaž jiné wrc které má v závodním nasazení jinou spotřebu dílů a pohonných hmot.Alespoň je spolehlivý a dojede do cíle.Ne jak škodovky. PS:civilní Subaru Impreza žere stejně jako každé jiné auto a životnost je také normální.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              15 litru? I muj nakladak jezdi za polovic.

                              0 0
                            • Pebe  

                              Třeba Citroen Xsara WRC? Ono ani tak nejde o spolehlivost auta jako o spolehlivost pilota, viz. poslední rally katalánska, do poslední RZ první 3 Citroen, Subaru jedno s ulomeným kolem, druhý shořelo :-)

                              0 0
                              • vlk  

                                no tak i u xsary když je čas tak se převodovka preventivně mění, pneumatiky -záleží na stylu jízdy a výběru a žere taky přes 20.Co byste chtěli od závodního auta. Nejde jen o spolehlivost pilota. Jen si vzpoměň kdo loni jezdil se škodovkou a letos u fordu, a jak se mu najednou daří.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Se vyjezdil asi.. ;) Btw. jsem mel predstavu, ze zerou 100L.

                                  0 0
                                  • lubos  

                                    100l asi ne, ale o moc min to nebude. Ja bych tipnul, ze pres 50 urcite.

                                    0 0
                                    • vlk  

                                      Taky tak tipuji.Pro zajímavost Tatra Dakar žere okolo 90 litrů na 100km.Taky dobrý ne.

                                      0 0
                                    • Manas  

                                      Toyota Corrola WRC rocnik 2002, jezdec Tomas Vojtech. Jeho slova: „Zere to zhruba 100 na 100“. Technicke papiry co mi pujcil Stepan Vojtech rikali naprosto same. Obsah 1.9l.

                                      0 0
                                    • Daf  

                                      Spotreba u WRC se nejcasteji uvadi asi 60l kdyz je motor v zavodnim rezimu na RZ samozrejme.

                                      0 0
                                  • wroum  

                                    kdysi (2000?) sem jel jako spolujezdec-navigator pri jedne RZ nad vapenkou v Radotine pri Prazskym rallysprintu se znamym v LANCIA delta integrale evo 2 a spotreba byla odhadnuta na cca 40 – 50 litru na sto km :-) ale narez nehoraznej. dejchat sem zacal zas a za cilem.

                                    WRC budou zrat klidne tech 60 :-)

                                    0 0
                              • Lister  

                                Z vlastní zkušenosti můžu říct že Subaru WRC není špatný autíčku, jen je trošku neposedný pod brzdama a jde do zatáčky dost přes zadek, ale Xsara, to je autu, které má prostě styl, je stabilní v každé situaci, má vysoký točivý moment a jeho velmi příznivý průběh, u ostatních je cítit z počátku díra ve výkonu, který narústá až ve vyšších otáčkách, Xsara vystřelí jak z praku.

                                :o))))))

                                0 0
                                • vojtechposmourny  

                                  Ty si s tím jezdil?

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    ještě Focuse, Fabii, Oktávku, 307…

                                    richardburnsra­lly.nejhry.cz)

                                    Já zdejší odborníky jen tak dráždím :o))))))))))))

                                    0 0
                                    • vlk  

                                      Jo tuto hru mám taky.A je fakt víc než dost s vibračním volantem realistická. Ještě by to chtělo nějakou pohybující se kabinu a 3d brýle.

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Pokud vibračním myslíš volant s FF tak souhlas, bez FF ja to jen kolo na tyči. Je to prostě best autíčková hra co znám :o)

                                        Myslím že kóča musí mít z téhle diskuse fakt radost :o)

                                        0 0
                                        • vlk  

                                          jo jo přesně tak, co jsem zkusil RBR tak žádnou jinou rally hru už nechci vidět :o) jo myslel jsem FF.

                                          0 0
                                • lubos  

                                  jak to ridis, tak to zatackou prochazi

                                  0 0
                                • vlk  

                                  no jezdil jsem v civilní verzi WRC a žádnou díru ve výkonu na začátku jsem nepoci?oval.Jinak ono se dá ta závodní verze nastavit, výška, tlumiče diferenciály apod.A pak si můžeš nastavit aby nešla „jde do zatáčky dost přes zadek“. Prostě jsou to mašinky co mají 1000 způsobů nastavení a každý z nich se projeví v jízdních vlastnostech, proto asi nemá moc smysl polemizovat nad jízdními vlastnostmi. mechanici by Ti téměř jakékoliv wrc přizpůsobili Tvým potřebám.

                                  0 0
                            • lubos  

                              :-)), hezkej pokus o vtip.

                              0 0
                            • rock  

                              Nebyla řeč o WRC, ale o papírově civilní Sti. Pro běžný provoz je naprosto v pohodě, ale který blázen by si koupil Sti za 1 1/4 mega na běžné ježdění. No a ve tvrdě sportovním režimu to auto sice jede jak vystřelené z praku, ale hoří tak, jak jsem napsal výš; tím se samozřejmě výrobce nechlubí, proto to moje rýpnutí.

                              0 0
                            • TomK  

                              STI má s WRC stejný jen znak na masce a kliky u dveří. A spotřeba WRC je v ostrém režimu kolem jednoho sta litříků stodvaoktanového moku. Ještě, že se do bicyklu nemusí níc lít.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Co jsem vyhral? :) Jo a ty kliky atd… myslis jen tvarove, ze?

                                0 0
                                • TomK  

                                  Kdepak, ten znak a kliky tam jsou ze sériáku :-)

                                  0 0
                              • lubos  

                                myslis civilni verzi WRX Sti vs. WRX ?

                                0 0
                                • Lister  

                                  WRX a WRC je taky rozdíl…

                                  0 0
                                • rock  

                                  http://www.subaru.cz/impreza.php

                                  Myslím, že pokud bychom brali ten seznam typů Imprez jako grafické znázornění nárůstu schopností a ceny jednotlivých kousků, byl by řádek s WRC někde půl metru nad monitorem …

                                  0 0
                                  • TomK  

                                    Nové WRC pořídíš bratru někde mezi 30 a 40 melouny. Řešením pro nemajetné je ojetá Octávka, nebo Corolla, která se dá, při troše štěstí, splašit v bazáru za 5 :-))

                                    0 0
                                    • lubos  

                                      5 melounu ? To je jako zadarmo :)

                                      0 0
                                    • rock  

                                      Jenže WRC už v evropských soutěžích odzvonilo, v národních to taky nebude dlouho trvat a do svě?áku jít s jetou Octavií nebo Corollou je ztráta času. Takže tyhle auta už jen pro muzea nebo nadšence, co se s tím svezou 2× za rok na nějakém srazu :-( …

                                      0 0
                                      • lubos  

                                        Proc WRC odzvonilo ?

                                        0 0
                                        • BoB  

                                          Protože FIA, právě tak jako UCI, zásadně zakazuje věci, které se osvědčily. Poté, co si všechny týmy v národních a evropských soutěžích sehnaly wrc a začlo být i u nás na co koukat, zrušili je a nechali jen pro MS

                                          0 0
                                          • lubos  

                                            Aha, FIA, no jasne. To uz znam z F1, slavny rok 1990, a pak rok 1994.

                                            0 0
                • cabbage  

                  znam 2 spídstry (tvuj a mojmiruv) a oba delaj divny zvuky…

                  0 0
                  • K2  

                    Když něco nebudeš udržovat a mazat, tak je celkem jedno kolik to bude mít čepů – vyluzovat zvuky umí i HT

                    0 0
                  • JMT  

                    muj spidstr nedela zadny divny zvuky, a myslim ze mojmiruv taky ne ( u nej jesli jo-je to klikama FUCK OFF GEBHADT)

                    0 0
              • Kozel  

                Vetsi tuhost? To je spis otazka konstrukce nez poctu cepu, nemyslis? Lepsi funkce? Vzhledem k perovani nebo slapani? Proc tedy v DH firmy ktere sbiraji prvestvi – Honda, Kona, Orange pouzivaji jednocepy. Protoze maji mensi tuhost a horsi vlastnosti?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  No tak Kona… Btw. jel si nekdy na kole, ktery je nastaveny tak, aby vyhralo SP ve sjezdu? To je normalni kostitras :) Treba Orange? Tam slapes jenom do tlumice. Peat musi skoro porad sedet. Jedine tak muze slapat aniz by se mu to houpalo. Je to asi jako ve 4X u vidlic. Vidlice tak, aby se pokud mozno chovala jako pevna.

                  0 0
                  • Kozel  

                    Kona – neco se ti nezda? Jednocep, s prepakovanim, to neokecas. A ty jsi na takovem kole jel? Kde beres tu jistotu, ze se jedna o kostitras.

                    0 0
                  • Toams  

                    Jo tak preto ma Stevo vysunutu sedlovku jak na XCcku, to ma nenapadlo, ze furt sedi:-)))

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Tak uz i Peat pres svuj patriotismus odesel za lepsim.

                    0 0
                    • Toams  

                      Ale cierno-zlteho bejka mu Santa asi pod stromcek nedonesie, co? Aspon ta Boxxera mu ostala:-)

                      0 0
                  • CZiko  

                    jo, taky jsem si říkal, že se na těch videích z SP Peat třepe jak osika. Jen se mi nezdá, že by nehoupavost toho kola přinesla víc, než když to hezky žehlí:-/No asi jo:-) Na Ht se z kopce stejně jede nejlíp:-)

                    0 0
                • lubos  

                  nebo proc ma motorka enduro jednocep.

                  0 0
                  • Kozel  

                    No to je jednoduche, protoze v motocyklovem prumyslu nemaji bohuzel k dispozici takove odborniky, penize, vyzkumne a vyvojove moznosti jako ma branze cyklisticka.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Nebo treba taky neslapou, nemaji prehazovacku, aby vyrovnala napinani retezu…

                      0 0
                      • cabbage  

                        ale to sjezdar s lanovkou taky:)

                        0 0
                      • Kozel  

                        Naprosty souhlas, to se tu opravdu nemusi resit, ale ona zminovana tuhost a citlivost jsou zde naproste priority, tudiz proc pouzivaji, onu malo tuhou a necitlivou jednocepovou konstrukci?

                        0 0
                        • hanz  

                          přestantě tahat motorky do kol už jednou pro vždy.....to co se v motorkách ujalo v mnoha případech se v kolech projevilo jako **********…v lepším případě jako nevhodné.

                          0 0
                          • cabbage  

                            upside down?

                            0 0
                            • hanz  

                              to je ten nejepší případ..tam je jen jedna nevýhoda…při zachování slušný hmotnosti vzhledem ke klasice špatná tuhost…nicméně to nemění že shiver bude u mě jedna z nejlepších vydlic vůbec kdy vyrobených patřící do síně slávy…ale na ježdění jsou už prostě lepší adepti.

                              0 0
                        • lubos  

                          no, tuhost u nekolikacen­timetru tlusteho oceloveho ramne je docela slusna, no a citlivost, nejaka pruzina na 30cm zdvihu je docela dobra :)

                          0 0
      • wroum  

        tak jednocep (klasika neprepakovanej – treba ten speedster) nema krome nizsi ceny (ne vzdy) vubec zadnou vyhodu, spis tam je hromada nevyhod.

        0 0
        • khooca  

          Jsem stejného názoru..(zatim :)

          0 0
        • Kozel  

          Hmmm, tak to by me zajimalo – povidej konkretne.

          0 0
          • wroum  

            horsi funkce odpruzeni pri bzdeni kopani do klik vetsi namahani v oblasti lozisek sofistikovanejsi systemy maj kultivovanejsi chod a mene slapes do tlumice vetsinou mensi tuhost

            0 0
            • Kozel  
              1. Souhlas, osobne s tim ovsem nemam zadny problem a nemyslim, ze jde o neco zasadniho.
              2. Zalezi na konstrukci, existuji jednocepy, ktere nekopou.
              3. Zajimave, ze jednocep i pres to vyssi namahani vyzaduje minimalni udrzbu a vicecepy maji furt vule a loziska se meni jak na bezicim pasu ( zkusenosti vlastni i z okoli )
              4. Jednocep s prepakovanim je z hlediska kultivovanosti zatim to nejlepsi – viz. motorky.
              5. Tuhost, opet je to o konstrukci a ne systemu.
              0 0
              • hanz  

                add 2, každej kope, některej neznatelně a nekterej pekelně…kopat ale umí aj čtyřčepy

                add 3, jednoduchá udržda je dána jedním párem ložisek jak kráva, u 4čepu většinou menší ložiska a tudíž nižší životnost…jestli říkáš 1× ročně jak na běžícím pásu tak bych nechtěl ve tvojí fabrice čekat na nějakej produkt :-)))

                add 4, myslím že motorkáře asi moc nesere že se jim motorka při šlapání houpe že:-))) takže s tou kultivovaností bych to zase viděl uplně jinak než ty.

                5, přesně tak ale 4čepy prostě všeobecně maj lepší tuhost než jednočepy. resp špičkovej jednočep nikdy nedosáhne na špičkovej 4 čep.

                0 0
                • Kozel  

                  add 2 – opet otazka konstrukce, takze se to neda povazovat za nevyhodu jednocepu. add 3 – Ok, sme dostal. Asi tak, kamos ma RB a 4 roky na to nemusel sahnout. Druhej ma zname S a 2× rocne meni futra v tlumici a 1× rocne vsechny loziska. Opet je to otazka konstrukce a nemuzes tvrdit, ze je to nedostatek jednocepu. add 4 – vicecepy jsou sofistikovanejsi v pomeru slapani/perovani, ale nikoli ciste ve vztahu k perovani. Vzdycky si musis vybrat co je prednejsi a dle toho system naladit. Genialni reseni zatim neexistuje. add 5 – Mas pro tuto teorii jakykoliv dukaz? Proto, ze jsou chyceny na vice nez jednom miste?

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    ad 4: Narozdil od jednocepu si muzes zvolit idealni trajektorii. ad 5: To je ti malo?

                    0 0
                    • cabbage  

                      ad 5: nebyls to ty, kdo mi to vymlouval?

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Nevzpominam si. Kazdopadne ted se mi hodi do kramu tenhle nazor :)))

                        0 0
                        • cabbage  

                          tkaze kdyz ho budu podporovat, zmenis nazor?:o)

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Ted jsi me asi spatne pochopil. Tim, ze mu je to malo jsem nemyslel jeden bod uchyceni, nybrz ten fakt samotny jako dukaz tuzsi konstrukce ctyrcepu.

                            0 0
                            • cabbage  

                              ja te pochopil dobre,ale ty me ne:) ptal sem se jestli, kdyz budu podporovat teorii ze je 4cep tuzsi, mi budes jako obvykle oponovat?

                              0 0
                    • Kozel  

                      add 5: Ano, je to malo a presne tudle odpoved jsem cekal. Vicecep je sice uchycen na dvou mistech, ale musis pocitat s ctyrma pohyblivymi body navic oproti jedocepu, ktere celkovou tuhost narusuji.

                      0 0
                  • rich  

                    ad 3 – mozno mam problem so sluchom, ale nedostava sa mi tak casto do usi, ze by po roku jazdenia XC/Enduro bikov od S bolo potrebne vymenit komplet loziska. Co s tym ma tlmic? Mal by byt prave menj namahany ako neprepakovany 1cep.

                    0 0
                    • Kozel  

                      ad 3: Mozna ze jen kamos nejezdi dle doporuceni vyrobce, ovsem ohledne toho tlumice jsem to slysel od vice lidi.

                      0 0
              • wroum  

                1 – ja taky ne, ale tento jev se dit nemusi 2 – neni mozny 3 – mam opacne zkusenosti 4 – poradne si precti prispevek na ktery si poprve reagoval (psal jsem klasickej NEPREPAKOVANEJ jednocep…) 5 – stejne jako u 4…

                0 0
                • Kozel  

                  ad 1: U jednocepu se to neda uplene odstranit ad 2: Mam jednocep a tento efekt proste nepocituji at se na nej soustredim jak chci. ad 3: Spise zalezitost chovani/pouzivani daneho systemu jezdcem ad 4: Ok, beru ad 5: Nesouhlasim

                  0 0
                  • wroum  

                    1: ja to nemyslim tak, ze se to da odstranit, ale muzes se tomu vyhnout tak, ze si obyc. jednocep nekoupis 2: mam 2 jednocepy (Merida a RB) a u obou to zaregistruju. U myho prepakovanyho jednocepu je to minimalni, ale presto patrne. 3: nesouhlasim. z vlastni zkusenosti 5: snazil bych se te presvedcit, ale kaslu na to. treba to nekdy prehodnotis (az budes mit nejakou praktickou zkusenost)

                    0 0
                • Vilém  

                  2 – jedine ze by osa cepu byla totozna s osou slapani,treba tak jak to melo stary kangaroo nebo nektery kola Cove.Pak se nemeni s pruzenim vzdalenost stred slapani-zadni osa a nema co tahat za retez.

                  0 0
                  • náčelník  

                    To je špatně – ne? Řetěz přece nevede do středu. Aby to netahalo za řetěz, musel by být čep na úrovni převodníku.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      To se ti zase pri pruzeni u jednocepu meni vzdalenost stred/osa kola ⇒ taha za retez.

                      0 0
                      • náčelník  

                        Řetěz přece nevede ze středu do osy. Vede od převodníku – tam by měla tedy být osa otáčení zadní stavby, aby to netahalo za řezěz.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Ale mas tri prevodniky a jen jeden bod otaceni. Navic retez vede k prevodniku tecne, takze se ten bod dotyku meni.

                          0 0
                          • náčelník  

                            To já si všechno uvědomuji. Jen jsem chtěl upozornit, že ten Vilémův příspěvek je chybný.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Neni. Vzdyt se poloha tech dvou bodu, kde se dotyka retez vzajemne nemeni ⇒ netaha za retez.

                              0 0
                              • náčelník  

                                „poloha tech dvou bodu, kde se dotyka retez vzajemne nemeni“ – řetěz se přece nedotýká středu – dotýká se obvodu převodníku. Vzdálenost „po řetězu“ se mění a tedy to kope. Namaluj si to.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Mozna si to moc maluju, ale porad te nechapu ;)

                                  0 0
                                  • náčelník  

                                    Právě že si to maluješ málo :)

                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      Poslal jsem ti mail, abys vedel, ze si to maluju dost ;)

                                      0 0
                                      • cabbage  

                                        tahle debata me zajima, posli mi ten tvuj „vytvor“ taky.;) zajimalo by me, jak usuzujes ze se pri propruzeni pohybuje kazeta a prevodnik.

                                        0 0
                                      • náčelník  

                                        Ale – i na tom tvém obrázku se bod, kde opouští řetěz převodník, po odlehčení kyvky vrací do původní polohy. Tzn. při šlapání mi odlehčení kyvky řetěz táhne kliky zpátky a tedy to kope. Domaluj si tam polohu klik.

                                        A ještě jinak: Je-li bod otáčení kyvky umístěn pod úrovní převodníku (tedy i ve středu), tah retězu tlačí kyvku do zdvihu. Je-li tento bod nad převodníkem, kyvka je tlačena proti zdvihu. Ten tah vzniká v řetězu a ne na ose střed-osa zadního kola. Ta vzdálenost „80“ je konstantní a nemá s tím nic společného. Tento tah nevzniká, je-li bod otáčení kyvky umístěn na úrovni převodníku.

                                        Snad jsem to popsal srozumitelně. Díky za obrázek :)

                                        0 0
                                        • Pá-dlista1  

                                          Ano. Ten bod se vraci do puvodni polohy, ale jen a pouze tim, ze retez doseda na jine zuby (kdybys prehnal ten zdvih), nikoliv tim, ze by tahal za kliky zpatky. Kdybych si domaloval polohu klik, zustala by konstantni (horizontalni).

                                          0 0
                                          • náčelník  

                                            Kliky ale nemohou zůstávat v konstatntní poloze – na kole se šlape :) I pokud by zůstaly kliky v konstantní poloze, tak by se řetěz při stlačení kyvky prověsil a při uvolnění zase napnul – on se tedy neprověsí, protože napínák přehazky pootočí pastorkem dozadu, řetěz se napne a při uvolnění kyvky táhne kliky dozadu.

                                            0 0
    • Darkson  

      ohledně AC kontaktuj Tinka

      0 0
      • khooca  

        Jo, viděl jsem. On ale nabízí 18" a to by mě bylo malé..:( (mám 185)

        0 0
    • Lister  

      doporučuju koupit celého bajka a pak udělat výměnu. Za stávajícího kola dát komponenty + vidli na celopéro a na starý rám zase přeházet nové horší komponenty. Budeš mít i zimáka a finančně to je nejlepší řešení, ceny samotných rámů jsou jen o něco málo menší než celých kol. A u Gianta jsou všechny rámy totožný a liší se jen výbava.

      Rozhodoval bych se mezi Trance a Reign podle toho jak moc to myslíš s terénem vážně.

      0 0
      • khooca  

        To by sice bylo fajn, ale pro mě jsou to zbytečné peníze navíc. Třeba ACčko – kolo cca 30k, rám 16k. A to už je docela znát..

        0 0
        • rich  

          a co ten Maverick hore? :-D Kua premyslat nad fullom s tymto zdvihom, nevaham. Rozdychal by som aj to tupe uchytenie presmyku.

          0 0
          • Toams  

            a ten tlmic je bezny standard? ja do fullov moc nevidim, ale asi to s nim nebude az tak jednoduche (ND, servis, atd.) … ale mozno sa „milym“ (sak som clofek, ne?:-)

            0 0
            • rich  

              mal (?) by to byt rovnaky tlmic aky pouziva Klein Palomino a servis by nemal byt problematicky…nech skusi poziadat o info ludi co maju Palomino.

              0 0
              • Toams  

                hmm, to je mozne, Klein odkupil tento system od Mavericku.

                0 0
    • fousac  

      Schwinn ma problemovej cep.. cely to drzi na jedny 8mm tycce, ktera to nevydrzi.. viz. user 100kg,

      z tech giantu bych volil mezi Reignem a AC, vzal bych to lehci.. btw: jestli Reign nema menitelnej zdvih, tak AC

      0 0
      • Dijck  

        Mam ACcko, a na 100kg by som to nevidel…asi by to nevydrzalo(nie najlepsie vyriesena sedlova trubka tzv. s bend). Ak Full na 100kg enduro -nejake banshee(chaparall) alebo to uz spominane rbcko..monster:)

        0 0
        • rich  

          alebo ten Maverick vyssie navrhnuty :-) i ked 100kg na vzduch je uz prilis…

          0 0
    • JMT  

      nemuzu nez doporucit speedstra, mozna monster fr http://www.racebike.cz/

      1. perfektni pristup k zakaznikum (racetool roztyly)
      2. pripadne reklamace naprosto bez problemu
      3. design na prani
      4. poradnej masivni ram, ktery mazi stejne jak tajvanska pofiderni konstrukce
      5. moznost testovaci jizdy
      6. spousta dalsich vyhod…
      0 0
      • khooca  

        Nojo vidiš, RB jsem zapomněl zmínit, díky :)

        Jak je to s torzní tuhostí?

        0 0
    • khooca  

      Ještě ce mi taky celkem zamlouvá Haro shift R5, ale nevím, jestli půjde sehnat. Jezdí ho někdo?

      0 0
      • Pá-dlista1  

        //Napadají mě jen samé nevýhody, jako nižší torzní tuhost (obecná rovina), všechna váha jde do jednoho čepu, sand i vyšší namáhání tlumiče..? // :)

        0 0
    • lubos  

      Trance na enduro ma asi moc malej zdvih. Reign ram ale koupis za tuhle cenu asi jenom kdyz si nechas dovezt kolo a domluvis se s prodejcem. Pokud jde o novej ram. Jinak normalni PC je myslim kolem 30k.

      0 0
      • Honzas  

        jj, kdyz jsem se po Reignu poptaval, tak byl samotny ram za cca 29 tisic.

        0 0
        • khooca  

          Jo, taktéž mi to bylo dnes potvrzeno..:(

          0 0
        • lubos  

          Jo, to cca sedi. U nas je cca 39t sk .. nastesti jsem ho sehnal levneji.

          0 0
    • K2  

      Zajímavá kola jsou canyon (.ch nebo .com nevím), nevím ale jestli se dá koupit samostatný rám

      0 0
      • Lister  

        otázkou spíš je, jestli se dá koupit samostatný rám Canyon za ta prachy. HT možná jo :o)

        0 0
        • khooca  

          Presně..

          0 0
        • PePu  

          Canyon.ch neni totez co .com (nebo .de). Samostatne ramy (.com) se delaji, ale zalezi na dovozci, zda nejake budou i v CR. V Nemecku by mely byt k dostani pouze v centrale v Koblenz nebo pres net (aspon dle emailu z letosniho cervna).

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • blue  

      proc vybiras z XC kol, kdyz chces enduro? chces ho tak zprznit, jak tu tassajaru? :-)))

      jinak za 25 s tlumicem je treba taky SC Heckler, abys nerekl

      0 0
      • rich  

        blue na Teba som cakal – nadchni sa pre toho Mavericka aspon ty. i ked velkost pre nas asi nadmieru, ale je to peknucke endurko…ma to doklady. 6 mesiacov jazdene…za tie prasule som cakal, ze sa strhne bitka :-))

        0 0
        • blue  

          budu te muset zklamat, me se maverick (a potazmo palomino) moc nelibi :-)

          0 0
          • rich  

            :-) ale kup je to mooooc dobryyyy, nem? :-D

            0 0
            • blue  

              asi to neni spatny… ale tebe nejak trapi ten tvuj s-works, ze mas takovy myslenky? :-)))

              0 0
              • rich  

                to zas nie – nemam dovod menit (najma po tom co tento rok vysli so STJ 130mm+Brain – to iste mam v hliniku :D – uvtrdili ma, ze to nebola slepa cesta), ale tak som sa nechal uniest predstavou ako by som to dal dohromady a chcel som s niekym pokecat:-) a kolecko je to pekne, naviac za tie prachy sa skutocne divim, ze to nebolo zhodnotene velkym „uuuuuaaaaa“ :-) n

                0 0
        • blue  

          ted sem drzel v ruce uplne novej samotnej ram, akorat privezenej z letiste, v zeleny anodizaci… je to teda paradni lahudka… jenze sem zaroven dneska mel v kompu cenik ramu a vidlic a muzu rict, ze mavericka si asi nikdy nekoupim :-)))

          0 0
      • khooca  

        ACčko že je XC? Heh, dobré

        0 0
        • blue  

          ne, trance a rocket… ale nedivim se, ze v tom mas hokej po tom, co si predvedl u ty tassajary ;-)

          0 0
          • khooca  

            No, já s 2cm vyšším zvihem problém.. A ikdyby, dá se snížit. Na ACčke se budou hodit. Asi tak.

            0 0
          • lubos  

            no, soude podle vahy, tak treba Trance je docela solidni enduro a Reign uz pomalu aspiruje na tezsi freeride :)

            0 0
            • cabbage  

              soude podle vahy jezdil lempl svoje prvni maratony na sjezdaku*;)

              *takovej lepsi tescofull…

              0 0
              • lubos  

                no jo, ale mel tam alespon 15cm zdvihu ? ;)

                0 0
                • cabbage  

                  15cm je leda suma vsech zdvihu vidle a tlumice kdyby na tom sjizdel schody ze stalina…

                  0 0
            • aku  

              Ja protestuji :). Trance neni tak tezky :). Pokud ten ram vydrzi tak ±3roky (s udrzbou a kdyz na nem nebudu jezdit v zime) to co snasi doted tak poslu Giantu dekovny dopis. Taky je to tim ze to je muj prvni full, ale myslim ze to bylo jedno z tech mojich lepsich rozhodnuti. Spokojenost vysoka. Kdyz tady bylo vlakno o problemech s lozisky reignem tak jsem si schvalne ram rozebral a zjistil jsem Giant na tenhle problem asi zareagoval. Ve vlaknu o tomhle problemu na mtbr byly i fotky zadni stavby a bylo tam videt kulicky v loziscich (nebyly zapouzdrene). Ja uz mam vsechny loziska zapouzdrene – SKS.

              0 0
              • lubos  

                Neni ? No, ja nevim ale 3300g je docela dost, tolik nevazi ani Spesl Enduro se zdvihem 150 :) Moje zavodni merida vazi vic nez o 1/4 kila min a je to dost tezke hovado :) .. no ale uznavam, ze 12kg full se solidni vidlici 12cm se da postavit i s kotoucenam na tomhle ramu do tech 12kg.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  To by me teda zajimalo. Jsem to zkousel.. o kilo lehci pevnej ram. Jedna z nejlehcich vidlic (daneho typu) na trhu a i za cenu jistych ustupku (lehke plaste) jsem se dostal s tezi pod 15kg… no to je asi jinej svet :)

                  0 0
                  • lubos  

                    no dobre, dobre … solidni vidlice na XC :)

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ono i to ostatni bude takovy chatrny proti tomu ramu, co? ;) Ale me ta vaha neprijde zase tak strasna. Muj prvni XC ram vazil uplne stejne… akorat to byl ocelovy pevnak a kdyz jsem ho opiskoval a hodil jinej lak, tak mel najednou 2,9 :)

                      0 0
        • cabbage  

          kdybych hodnotil biky podle jejich jezdcu tak bych rek ze AC je chrti bike;)

          0 0
        • K2  

          All Condition Xross Country – ono třeba Xross Beskydy nebo Krokonoše je celkem slšný FR :)

          0 0
    • MlokCZ  

      Já bych chtěl příští rok taky pořídit fulla (na XC použití), jestli bude tedy dost peněz. A zatím jasným favoritem je Canyon Nerve XC 7. Máte s ním někdo osobní zkušenosti (nemusí to být samo přím XC 7)? Nebo ještě lépe porovnání s dalšími, např. s Trancem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.