• Mofo

    Zdravím, dnes sem montoval a seřizoval novou přehazovačku (poprvé v životě :-)) a vyskytl se malý problém. Přehazovačka přehazuje docela dobře, jenom nemůžu nastavit chod u prvních a posledních dvou pastorků, nahoře to vždycky skočí rovnou ze sedmičky na devítku a naopak, no a dole když je rětěz na nejmenším pastorku, musím zařadit dvakrát, aby to přehodilo na dvojku. Na ostatních pastorcích to jde, jak má. Pak se chci se zeptat, jestli dorazový šroubek, kterým se seřizuje doraz na nejmenším pastorku, může ovlivnit, jestli se řetěz dostane až na největší pastorek, nebo jestli ovlivňuje pouze to, aby řetěz nespadl z nejmenšího pastorku, podobně tak u druhého dorazového šroubku. Mám inverzní LX 05…

    0 0
    • JJ  

      Tohle delaji obcas treba spatne dany koncovky na bowdenech. Zkontroluj, jestli vsechny sedi pevne jak maji

      0 0
    • Lišák  

      Máš čistý a namazaný lanka a bowdeny? Taky je dobrý, když dojedeš na doraz, tak ještě trochu zmáčknout páčku-bovdeny si pak rychlej „sednou“.

      0 0
    • Daf  

      Nedavno jsem s necim podobnym zapasil razeni LX a prehazka XT. Zavadu jsem odstranil. Bylo to spatne uchycene lanko na prehazce. Totiz nebylo presne v te drazce co tam je pod sroubkem. Pak to cele chodi sejdrem a nejde to uspokojive seridit.

      0 0
      • jecnak  

        Jo presne to jsem si jednou provedl taky :-)

        0 0
    • Mofo  

      a s temi dorazovymi sroubky je to jak? kazdy ovlivnuje chod retezu pouze na jedne strane, nebo ma kazdy z nich vliv na obe strany kazety?

      0 0
      • Andrzej  

        kazdy ovlivni jenom jednu stranu. tzn. jeden na nejvetsim pastorku, druhy na nejmensim pastorku. kdyz se podivas dovnitr prehazovacky, tak uvidis, jak se ty sroubky opiraji primo o takove vystupky…

        0 0
    • Mofo  

      tak prehazovacku uz sem dal do kupy, bylo to od kazdeho neco, pomhlo mi dat lanko presne do toho zarezu, fakt dik za rady, ale dnes „vyvstal“ dalsi problem – PRESMYK!!!! Bojoval sem s nim hodne dlouho, ale nakonec sem to vzdal. Postupoval sem podle navodu z bajk.cz, ale nepovedlo se. Presmykac sice radil, ale vzdycky z prostredni placky na velku se tomu vubec nechtelo a slo to dost ztezka, docela to drhlo, hral sem si s polohou objimky, ale neprisel sem na to. Poradte, co s tim, uz fakt nevim a do servisu se mne nechce, chtel bych to seridit sam, kdyz uz se mi povedla ta prehazka… :-)

      0 0
      • JSt  

        muzes mit moc zasroubovany horni doraz. zkus to doladit sroubem na pakach (predpokladam, ze by chtel trochu vysroubovat).

        0 0
        • Mofo  

          dorazy sem upravoval nekolkrat, tak nevim…

          0 0
      • grafik  

        zkus ten presmyk posunout rucne s vyhozenym retezem a podivej se jestli to nekde drhne jak rikas – a dolu to de v poho ?

        0 0
        • Mofo  

          nemyslim, ze by ten presmyk drhnul sam o sobe, ale kdyz de retez z prostredni placky na nejvetsi, tak se retez obsac zasekne, dolu to de hladce, ale nahoru se trochu kouse…

          0 0
      • Daf  

        Serid to tak aby to trochu drhlo pri kasparkovi. Pak by to melo dobre hazet i na velkou pilu. Jestli mas Shimano tak se proste nekdy nepovede aby to chodilo uplne bez skrtani. Jeste me napadlo jestli treba nemas ohlej presmyk. Topswingy se docela rady ohybaj jestli ho mas. Poznas to podle toho ze horni cast voditka neni rovnobezne se zemi. Pak prijdou na radu kombinacky :)

        0 0
        • Mofo  

          topswing nemam, mam LX 05 downswing a presmyk je novy, takze by ohnuty snad byt nemel P.S. Co je to kasparek?

          0 0
          • Daf  

            Nejlehci prevod :)

            0 0
      • tjuren  

        Zkus přišroubovat přesmyk, ještě než tam budeš mít lanko, tak rukou zkus přitáhnout vodicí lišty do nejzevnější polohy. Mělo by to jít až skoro tak, že vnitřní lišta bude nad velkým knedlíkem. V první fázi vyšroubuj horní stavěcí šroub úplně. Až to uděláš a půjde to tak potom teprve můžeš něco seřizovat. Jo a pokud se ti kouše řetěz tak asi budeš mít umístěnej přesmykač moc nízko. Taky je ještě důležitej úhel vodicích lišt vůči řetězu. Nedávno jsem si s tím hrál, takže to mám v živé paměti;-)

        0 0
    • Mofo  

      nemate nekdo nejake osvedcene figle, nebo nejaky napad, co delam spatne? dik

      0 0
      • Vrci  

        Jestli rozumíš anglicky: http://www.parktool.com/…/bikemap.asp stačí kliknout na tu část kola, kterou chceš opravit/seřídit

        0 0
      • BH  

        asi tech navodu najdes vsude neurekom. jen par poznamek. 1. nastav poradne vysku presmyku nas nejvetsim talirem (podle samolepky co je nalepena na presmyku)a rovnobeznost presmyku s prevodniky.2­. zarad nejlehci prevod a spodni dorazovy srobek nastav tak aby stena voditka byla tesne u retezu. V teto poloze vypni lanko presmyku. 3.Pak jen sesteluj horni doraz, aby retez nepadal a sel dobre nahazovat. melo byto fungovat, za predpokladu ze mas: a) spravnou delku osy, b) spravny typ presmyku (napr. nedavas uzsi devitkovy presmyk na osmickovy retez c)mas spravne vedene a promazane lanko a pokud mozno novy radici bowden (uz jsem videl na razeni i brzdovy)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Taky jsem leta k plne spokojenosti pouzival brzdovy bovden na vsechno. A zrovna u presmykace je to uplne burt.

          0 0
          • Volf  

            Jo zlatý vinutý no name bowdeny.

            0 0
          • Daf  

            Ja taky :)

            0 0
          • BH  

            napisto to panu shimanovi a dalsim vyrobcum,nechapu proc se stebou neporadili, nez zacali s vyrobou radicich bowdenu.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ty taky fungujou. V nejhorsim tam muze pouzit i radici… nektery. :) Ja vim, ze na tebe jen Shimano a jen doporucene kombinace. Jen si myslim, ze to pokazdy nemusi byt tak horky a zrovna tady neni pouziti obyc. bovdenu zadna tragedie, kvuli ktery by to nemelo fungovat.

              0 0
          • wroum  

            ja taky pouzival, pouzivam a pouzivat budu. nejlepsi je noname za par korun.

            0 0
      • Mofo  

        takze sem to spachal, radi to v pohode nahoru i dolu, jenom mne sere, že nemůžu vychytat jemné škrtání řetězu o vodítko, když mám zařazenou velkou a vzadu nejmenší dva pastorky, dorazem to nebude, to sem kontroloval, možná by chtělo víc napnout lanko, ale pak se bojím, že bude stejný problém u malé a největších pastorků… Nějaký nápad? Druhý dotaz je ohledně přehazky, ta řadí taky v pohodě, jenom se mi zdá, že řazení není nic moc rychlé na to, že mám novou přehazku. Může to být tím, že mám starou kazetu a fungl nový řetěz?

        0 0
        • milhaus  

          hele, porid si kompletni kolo trba z Kauflandu. Stojí okolo 2500,– a seridi ti ho zadarmo, pokud nebude fungovat, treba za půl roku nebo za dva, daji ti nove a tak furt dokola. Odpadne ti i starost s nakupem nahradnich dilu a tak. A da se i priplatit cca 800 a koupis celopero:-)

          0 0
        • náčelník  

          Někdy to škrtání přesmykače prostě odstranit nejde: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… Snad to nebude tvůj případ.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ja jsem ho odstranil i s presmykacem a vychutnavam si pavidelne uklidnujici vrceni voditek ;)

            0 0
        • mara53  

          hele, na jemné doladění – resp. předepnutí lanka je na řadící páčce – tam kde začíná bowden – štelovací objímka, tu když vyšroubuješ o pár „přeskočení zubů“ třeba se škrtání ztratí – zkus to, lehce po několika skocích, a uvidíš

          0 0
    • Mofo  

      Ku… Já tu přehazovačku asi už rozšlapu!!! Dnes se s ní zase seru a furt si nedá říct… :-) Mám inverzní přehazku LX (skoro novou, taky sem měnil lanko i bovdeny), ale furt řeším jeden problém – při řazení směrem dolů, kdy napínám pružinu, to de jako po másle, ale v opačném směru je to hnus, řazení je zdlouhavé a někdy ani nepřeřadí!!! Dostal sem radu, že je to vytahanou pružinou v přehazovačce, ale to se mi u nové přehazovačky zdá trochu divné… Poraďte please, už si fakt nevím rady…

      0 0
      • kovar  

        narovnej hák

        0 0
        • Mofo  

          je nějaká šance, že koupím novou přehazovačku s ohnutým hákem? moc se na ní ještě nenajel a pád neutrpěla už vůbec žádný…

          0 0
          • kovar  

            myslím tím patku

            0 0
            • Mofo  

              ach tak, že by ohnutá patka?!? zkusím se podívat…

              0 0
        • vili  

          souhlas, muze byt ohla patka, kamos mel stejny problemy i kdyz to mel serizeny a nakonec to byla ta patka

          0 0
          • Mofo  

            a jak to poznám, pokud nebude nějak moc??? :-)

            0 0
        • Mofo  

          tak patkou to není, je v pohodě… :-(

          0 0
          • kovar  

            jak jsi to tak rychle zjistil? Máš měřák?

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Tak to sroubujes a meris hodne rychle… navic ty mas pripravek?

            0 0
            • Mofo  

              přípravek nemám, měřil sem pouhým okem :-) Jak málo stačí, aby byla ohnutá, aby to mělo vliv na mnou uváděné problémy???

              0 0
              • Vrci  

                maličko. sundat a položit na skleněnou tabuli neměla by se houpat.

                0 0
                • Mofo  

                  tak sem to zkoušel a patka byla opravdu zohnutá, trochu sem ji vyrovnal a řazení se zlepšilo, i když do ideálu to má daleko… De to nějak spolehlivě srovnat nebo koupit novou?

                  0 0
                  • Vrci  

                    jde, ale je to práce, ke které je třeba speciální nářadí (luk, který se do ní našroubuje a porovnává se s upnutým ráfkem – ten musí být vycentrován) a pak se s tim opatrně hejbe. Buď se to povede a patka je rovná, ale měkčí – dle počtu pokusů nebo rovnou praskne. Moje rada je, kup jinou, s touhle si pohraj a nech si ji jako rezervu.

                    0 0
                    • Mofo  

                      ještě něco, když si budu kupovat novou patku, je potřeba přinét starou nebo je to jedno?

                      0 0
                      • Vrci  

                        Je to lepší, ale když pujdeš k prodejci fort tak ten by měl podle modelu a ročníku vědět, která tam patří.

                        0 0
      • smallbrother  

        jestli je přehazovačka nová…to budou zasviněný bovdeny, pružina přehazovačky je neutáhne. Při jízdě si hraj s napínací mazicí co je na řazení, dokud to neřadí jak má.

        0 0
        • Mofo  

          s tou matkou si hraju už půl hodiny a furt nic… ty bovdeny sem měmil včetně lanka

          0 0
          • smallbrother  

            …běž s tím do servisu ať se stím moří někdo jinej. :)

            0 0
          • wenarim  

            nebylo by nejlepsi to dat seridit do nejakyho shopu???kdys se s tim tak dlouho seres…usetris cas.

            0 0
            • Mofo  

              do servisu to můžu dát vždycky, ale rád bych se to naučil, o to mi de…

              0 0
              • Mamut  

                Odnes to do servisu len kvoli narovnaniu haku (pripadne overeniu, ze rovno). Zvysok sa pohras sam. V servise s tym budu mat urcite mensiu trpezlivost ako ty.

                0 0
      • vlk  

        pokud není křivá patka na rámu a pokud nejsou zaneseny bowdeny či rozbité řadící páčky tak je to seřízením.je potřeba to trochu povolit.Na páčce kroutit tím čudle u bovdenu do prava-seřízení je velmi citlivé doporučuji zkoušet do 1/4 či 1/2 otáčky.Nevím jak lx, ale já mám inverzní xt a bez problémů.Když má člověk poprvé inverzní přehazku je docela náročné ji seřídit, bo stále kvůli zvyku to při seřizování kroutí na opačnou stranu.

        0 0
    • Mofo  

      co s tou patkou? zjistil sem, že trochu zohnutá byla, snažil sem se ji vyrovnat, řazení se trochu zlepšilo, ale není to uplně ono…

      0 0
      • kovar  

        snažil se vyrovnat – to jako že jsi :

        1. ji opravdu vyrovnal
        2. se domníváš, že jsi ji vyrovnal
        3. nebo jsi ji vyrovnal částečně
        4. nevyrovnal vůbec
        5. pokřivil ještě víc
        0 0
        • Mofo  

          c je správně, prostě sem ju dal do svěráku a opatrně ji vyklepal, ale úplně rovná není, to se mně nepovedlo…

          0 0
      • Pá-dlista1  

        Nechal bych ji narovnat v servisu, kdyz na to nemas doma nacini.

        0 0
        • Mofo  

          a co je na to potřeba?

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ja to delam timhle: www.parktool.com/…s/detail.asp?…

            0 0
            • Mofo  

              to bohužel nevlastním… kolik zhruba stojí nějaká nová obyč patka? jestli to má cenu nechat vyrovnávat…

              0 0
              • Vrci  

                neni obyč patka, musíš mít patku pro svoji značku, model a ročník

                0 0
                • Mofo  

                  takže úplně stejnou jako mám teď, jiná možnost není?

                  0 0
                  • fousek  

                    no jeste si muzes koupit uplne jinou a zkusit ji pilnikem, kladivem, pilkou nebo cimkoliv jinym zkusit upravit do tvaru jako ma ta puvodni

                    0 0
                  • Vrci  

                    ne. Liší se tvarem, délkou, umístěním díry pro šroub, počtem šroubů atd. Jiná by tam nešla, musel bys přibrušovat nebo by se naopak vyklala.

                    0 0
                    • Mofo  

                      ještě se chci zeptat na to zjišťování křivosti, přiložil sem ji na rovnou plochu a patka rozhodně rovinu netvořila, jeden její konec byl min 2 mm nad rovinou, měla by být po celé ploše tvořit rovinu?

                      0 0
          • jakub  

            ja jsem svoji patku taky trosku pokroutil, no sundal jsem ji a narval do sveraku… parkrat jsem na urcitych mistech poradne utahl a bylo srovnano, bak tedkom radi uplne normalne.. akorat je v prdeli retez jsem zjistil…

            0 0
          • tomaasz  

            kladivo, kovadlina, svěrák a nesmíš mít obě ruce levý

            0 0
    • Mofo  

      tak sem byl v servisu, kde mmi pokroucenou patku narovnali, myslel sem, že problém je odstraněn, ale tak úplně pravda to není… Při seřizování mám následující problém, při řazení dolů, kdy natahuju pružinu (mám inverzní), u některých pastorků po přehození není úplně hladký chod, řetěz jemně přeskakuje, musím proto páčku trochu zmáčknout, jako bych chtěl řadit další pastorek (jenom trochu, aby to necvaklo) a přeskakování zmizí. Když sem to chtěl odstranit a seřizovací šroub na řídítkách povoloval, zlepšovalo se to, ale úměrně tomu se horšilo řazení v druhém směru, kdy přehazka vždy přeřadí, ale je tam zpoždění, při kterém řetěz zachrčí a až pak přeskočí. Čím to múže být? Může na to mít vliv třeba vychozené řazení???

      0 0
      • Mofo  

        nic Vás nenapadá?

        0 0
        • Daf  

          Nejdriv bych dal novy bowden k prehazce, pak zkusil vymenit kazetu s retezem, a kdyz nepomuze ani tohle, tak bych zkusil nejakou normalni prehazovacku s normalnim chodem ;)

          0 0
      • kovar  

        no však jo – řaď tak, že při mačkání páčky po cvaknutí ještě trochu pokračuj dál abys to dobře shodil na nižší pastorek a abys nepřehodil na další,

        0 0
        • Mofo  

          a to je jako normální? to se mi moc nezdá…

          0 0
          • kovar  

            jo, ještě, jakou koncovku bowdenu máš u přehazovačky? Pokud plastovou, tak do prčic s ní.

            0 0
        • Mofo  

          zajímalo by mě jestli je to běžné, takový způsob řazení, moc tomu nevěřím…

          0 0
          • kovar  

            já nevím, jezdím osmičku a nemám inverz. Ale když to jinak nejde, tak to dělej tak :-)

            0 0
      • jaski  

        mam saltr LX inverzni a RF LX a kdyz radim dolu to je proti tahu tak u me nestaci jenom cvaknout packou ale jeste ji tam asi 1s jakoby pridrzet a teprve potom prehodi.spis to ale bude tim ze retez i kazeta je uz daaaaaavno po smrti…

        0 0
      • tomaasz  

        používáš řadící bovdeny? Jestli tam máš měkký bovdeny z hypermarketu tak to nikdy neseřídíš.

        0 0
    • enrico  

      mal som podobný problém 2 krát, prvý raz to bola ohnutá patka a druhy krát som vymenil bovdeny a už to išlo všetko OK

      0 0
    • Lister  

      Tam jsem si to tady celý přečetl a mám podobný problém. Nejde seřídit přehazka – na malých pastorcích je vodítko evidentně víc ke straně než by mělo, takže nehoru to skáče blbě, uprostřed kazety pohoda a na velkých pastorcích to má zase tendenci schazovat řetěz doprostřed – při pohledu na vodítko přehazky je vidět, že je víc ve středu než by mělo být. Tedy to vypadá, že přehazka se pohybuje ve větším rozsabhu něž je rozsah kazety. Dělalo to už se starou přehazkou, ale tam jsem to přičítal vůli v čepech. Vedením to nebude, dneska jsem dával nový a ani to nepomohlo, koncovky bovdenů až na jednu jsou soustružený aligátory, ale to by problém být něměl, protože kdyby si to sedalo tak tam by se to projevovalo přesně naopak – dole by to blbě řadilo dolů a nahoře blbě nahoru. Takže jediný co mě napadlo je křivý hák přehazky. Je mi ale divný, že je to na novým rámu, který není bouraný. Tak by mě jen zajímalo jestli so to takhle může projevovat – no asi jo, ona křivá pakta se asi může projevovat všelijak co :o) Napadá někoho ještě něco co bych mohl vyzkoušet?? Jinak momentálně mám Sram X-7, předtím tam bylo Deore a dělalo to to samý. Ještě jsem měnil kazetu Deore za Sram a u obou stejný problém.

      0 0
      • Lister  

        no tak jsem zkusil srovnat to lanko přímo do toho žlábku, povolit a znovu přitáhnout upínák zadního kola a od té doby je to mnohem lepší, ne ideální, ale rozhodně lepší :)

        0 0
    • Mofo  

      dnes sem na kole vyměnil kompletně bovdeny aj lanka, všechno seřídil a furt to není stoprocentní, mám dotaz, můžou mít na drobné nepřesnosti při řazení vliv i :

      1. řadící páčky
      2. vytahaný řetěz, resp. sjetá kazeta (ale asi nebudou nějak moc, protože žádný převod nestřílí)
      0 0
      • Lister  

        ad 1 – no teoreticky jo, ale to by musly být asi hodně sjetý ad 2 – to každopádně – nejen opotřebení, ale i špatná délka řetezu.

        0 0
      • kubad  

        Největší vliv má ohlá patka. To si zkontroluj. Je to pár dní co se to ve foru probíralo. A k ohnutí někdy stačí když ti kolo lehce spadne přehazkou na zem.

        0 0
      • kafac  

        Vytahanej retez a sjeta kazeta ma dost velkej vliv. Ja vzdycky pri vymene retezu na kazete pilnikem srazim ten „grot“ co se dela na zubech a pak to radi zas jak novy…

        0 0
    • Mofo  

      ono je to asi tak, přehazovačka řadí všechny převody nahoru i dolů bez problémů, jediná závada je to, že když řadím proti pružině, musím páčku zmáčknout (rapid fire) trochu víc, pokud přeřadím jenom lehce, retěz sice přeskočí, ale ozývá se takový pazvuk, jako kdyby neseděl úplně přesně. Pokuk však páčku při řazení zmáčknu víc (viz. výš), problém odpadá. Zkoušel sem to řešit šroubkem na přehazce, resp. na řídítkách, ale potom to blbě řadí v opačném směru…

      0 0
      • kubad  

        Jemně doladit šroubkem na řídítkách, nebo přehazce. Ale tohle bude asi ta patka sice trochu ale bude pohlá. Pokud dals nové lanka a bovdeny musí si taky trochu sednout

        0 0
        • Mofo  

          těma šroubkama to doladit nejde, sral sem se s tím skoro hodinu a nic, ******* je v tom, že to dělalo i se starýma bovdenama a lankama…

          0 0
          • kubad  

            Ne v páčkách to není.Jen pro jistotu jaké máš? Zkus tu patku. Ta metoda rovnání je jednoduchhá.

            0 0
            • Mofo  

              no patku mi rovnal v obchodě, nemusí být vyrovnaná stopro… Doma to asi nevyrovnám…

              0 0
              • kubad  

                Právě že jo a luxusně – cituji:

                takze v rychlosti moja metoda, kedze sa najst neda.

                Zavit na prehadzovac je rovnaky ako na oske zadneho kolesa. Vezmes nahradne zadne koleso, natocis ho do patky namiesto prehadzovaca a mas rovnako luxusny a presny vercajg ako je ten od parktoolu na meranie rovnobeznosti patky. Pokial to koleso nie je nejaka cestna citlivka, tak pomocou neho mozes aj velmi presne tu patku narovnat

                0 0
                • kubad  

                  Kola musí být samozřejmě rovnoběžná, když nejsou – dorovnáš

                  0 0
                  • Mofo  

                    jasně, ale nevím přesně, jak se to měří, nikdy sem to neviděl…

                    0 0
                  • Mofo  

                    zkus polopaticky vysvětlit, jak to pomocí toho návodu s náhradním kolem vyrovnám… dík

                    0 0
                    • martt  

                      tie dva rafy (raf kolesa biku a raf kolesa v diere prehadzovaca) musia byt vo vertikalnom aj horizontalnom smere rovnobezne (skratka planparalelne).

                      Je to dokonca lepsie ako original vercajk, lebo ak je to koleso scentrovane, je istota, ze rovina ramu je kolma na osku. U toho nastroja ak sa ohne (poskodi), tak mas smolu.

                      0 0
                      • martt  

                        oprava: ma byt „rovina rafu“

                        0 0
                      • Lister  

                        doporučuju, taky jsem zkoušel a funguje ještě jednou diky za tuhle radu Marttovi, zachránil mi přehazku, kdyby tak blbě ředila dál, tak bych ji asi ukopl. Jinak řešily jsme to tady : www.bike-forum.cz/…1/forum.html#…

                        0 0
                        • Lister  

                          no jo, je ráno, už zase píšu jak ilegální přistěhovalec :o))))

                          0 0
                      • Mofo  

                        tak sem to zkoušel podle tvojí metody, našrouboval sem do patky náhradní kolo, zjistil sem, že je patka opravdu dost vyhnutá, ale když sem se to snažil pomocí toho kola srovnat, nejen že se nepovedlo, ale navíc se mi podařilo docela škaredě poničit závit naštěstí jenom v patce (snad už je na cestě nová, ale stejně to nasere). Tak buď su totálně levý nebo na to máte asi nějaký fígl, jak to rovnat…

                        0 0
                        • martt  

                          sorry, ale si asi lavy alebo ma ta Tvoja patka alebo koleso iny zavit. Ja uz som tak rovnal patku velakrat a bez problemov.

                          0 0
                        • Lister  

                          ono je fakt dobrý na to použít starý kolo, který nepotřebuješ a trošku si pohrát s pozicí kunusů na ose, tak aby na té straně, kterou tam budeš šroubovat čouhala víc než na druhé – čím dělší závit tím lepší, no a pak to navíc pořádně dotáhnout – opět za konusy té osy, protože jinak hrozí to co si popsal :o(. Jak jsem psal v té druhé diskusy, tak jsem použil zadní kolo a rovnal to za ořech, protože za ráfek mi to taky něšlo.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Ta metoda je docela dobrá, ale oproti tomu Parktool nástroji má jednu nevýhodu. Ten nástroj dosedá na patku větší plochou a proto je menší šance při ohýbání patku poškodit (jako se to stalo Mofovi. Tím ovšem nechci říct, že to tím kolem nejde.

                        0 0
                        • vlk  

                          no a co na tu osu u toho druhého kola namontovat ještě matku co se používá na osy tak aby byla tou styčnou plochou u patky.

                          0 0
                        • martt  

                          To moje koleso co na to pouzivam ma normalnu pevnu osku a je z nejakeho tesco bicykla. Nakrutim ju do haku prehadzovaca bez problemov rukou, teda zavity pasuju perfektne. Ak by to tam slo nejak pochybne, tak uz v tomto bode by som sa zamyslel, ci zavity sedia. Dlzka zavitu na oske je vacsia ako dlzka diery v haku, takze je vnutri po celej dlzke zavitu a drzi vsetky zavity. Ak by tam vosli iba dva tri zavity, tak by som to s tym asi tiez nevyrovnaval. Na konci osky je normalna podlozka co sa pouziva na kolesach lacnych bikov, vonkajsi priemer je tak 20–25mm a ta tvori opornu plochu. Za nou je normalna matka, ktora je na konci lacnych osiek, rozmer 17 mm. Na druhom konci osky je rovnaka matka 17, za tu osku do haku pritiahnem. Nie silou ako za kona, ale s rozumom a vedomim, ze to tocim do hlinika so sirkou necely centimeter. Myslim si, ze takto to tam uz perfektne drzi. Prinajhorsom by sa este dala dat rovnaka matka 17 aj z druhej strany haku na vycnievajucu cast osky, potom by bola patka stiahnuta ako v zveraku (mozno by bolo treba zhodit kazetu).

                          Pred tym nez zacnem patku ohybat si vsetko riadne premeriam v horizontale aj zvislici aby som ju zbytocne neohybal najprv jednym smerom a potom zase naspat. Jednoducho dvakrat meraj a raz ohybaj!

                          Takze toto je opis celej technologie ako to robim ja.

                          0 0
                          • martt  

                            este dolezita vec – oska musi byt zo ZADNEHO kolesa. Oska predneho kolesa ma iny (mensi) zavit a neda sa na ten ucel pouzit!

                            0 0
                          • Mofo  

                            dík za vyčerpávající popis, stará je na odpis, ale až mně dojde nová a zase se mi ju podaří ohnout, tak už snad budu chytřejší… :-)

                            0 0
                          • martt  

                            tu pridavam este obrazok

                            Matka 17 je cislo 16 a podlozka je cislo 2.

                            0 0
    • cejny  

      lanko ma byl chyceny na vnejsi strane, je tam na to i drazka, sem to tak jednou sam sprasil :-))) skakala z 3 nemensiho na nejmensi a usetril sem polohu na razeni

      0 0
    • nobody  

      Zničil jsem přehazku (stará 8mi LX) a z finančních důvodů jsem musel koupit novou Altus. Jde to vůbec seřídit? Přehazuje perfektně, ale pořád je slyšet lehké cvrlikání. S tou starou to bylo potichu.

      0 0
      • Lister  

        co jsem jezdil, tak to „cvrlikalo“ :o) – acera, alivio, deore, X-7, je mi to fuk, dokud to řadí, tak proč to řešit :o)

        0 0
        • nobody  

          takže se na to vykašlat a neřešit? Nesedře mi to řetěz?

          0 0
    • Splinter  

      Napíšu to sem… Nějak mi ztuhl ten hlavní čep za kterej je přehazka přichycená k patce. Takže mi vlastně pracuje jen ramínko. Neví někdo jak to „rozpohybovat“? Dí­ky

      0 0
      • vlk  

        no vidíš a máš z toho srama :o).Jde to rozebrat vyčistit a zase složit.přehazka se musí odmontovat.Šroub co drží přehazku v rámu je zajistěň takovou jakoby podložkou.Ta když se oddělá tak to rozebereš až k té pružině.Problém někdy bývá to složit.Pružina je dost silná.Ale když si to uchytíš do svěráku, tak za pomocí kombinaček se to dá zase složit.

        0 0
        • kafac  

          V pohode a bez sveraku, delal jsem to v praci v kanclu na stole a v kravate :-)

          0 0
      • Splinter  

        Tak sem to rozdělal, vypadla na mě rez. Namazal vazelínou složil. Po půl hodině tam narval zpátky tu závlačku a zas to k**** nefakčí :/

        0 0
        • vlk  

          Tak to fakt už nevím, ještě, jedině, že by tam byla nějaká „blbá“ patka v rámu a když se ta přehazka moc dotáhla, že by se k tomu moc přitiskla a nešla tak pootáčet-zkus mírně povolit zda to pak bude ok.Jinak fakt už nevím.Jo a ještě by tam měl být zvenku takový šroubek, kterým se dá nastavovat předpětí té pružiny.

          0 0
          • Splinter  

            Patka je nová a o šroubku vím. Chová se to, jako by tam ta pružina vůbec nebyla, i když oba konce zapadly kam mají. čep se točí hladce (po namazání). Ale prostě to nefakčí :( Asi servis, ale kdovíjak dlouho jim to zabere :/

            0 0
          • Splinter  

            Tak už sem to spravil… Chtělo to větší sílu než hrubou:o)

            0 0
    • enrico  

      prečital som si vsetkych doteraz 121 prispevkov a čudujem sa, že si svoj problém stále neodstránil, pri pohlade na tvoju fotku bajku ma napadla ešte jedna vec, či by nepomohlo o kúsok predåžiť dåžku zadného bovdenu, zdá sa mi byť prikrátky a v mieste kde vstupuje lanko do prehadzovačky je dosť ohnuté, možno sa v tomto mieste (viz.foto) jemne zadrháva lanko v koncovke bovdenu a to moze teoreticky sposobovať nepresné radenie.

      0 0
    • Mofo  

      Takže sem tady zase!!! Nechal sem si poslat novou originál patku na můj rám, namontoval a posléze seřídil přehazku a problém k mému obrovskému rozčarování (lepší výraz je asi nasrání) problém nezmizel. Pro oživení cituji jeden z mých předchozích příspěvků: „Ono je to asi tak, přehazovačka řadí všechny převody nahoru i dolů bez problémů, jediná závada je to, že když řadím proti pružině, musím páčku zmáčknout (rapid fire) trochu víc, pokud přeřadím jenom lehce, retěz sice přeskočí, ale ozývá se takový pazvuk, jako kdyby neseděl úplně přesně. Pokuk však páčku při řazení zmáčknu víc (viz. výš), problém odpadá. Zkoušel sem to řešit šroubkem na přehazce, resp. na řídítkách, ale potom to blbě řadí v opačném směru…“ Ještě přidám, že patka, bovdeny i lanka jsou nové.

      0 0
      • enjoy  

        jo ja mam to samy na druhym kole.razeni deore,saltr XT(2003).na prvnim mam XT/XT a to je neporovnatelny. to deorko proste radi blbe,nevim jak to jinak rict:-).taky to musim nahoru tahat.zkusim to jeste dat nekam seridit,asi nejakymu kouzelnikovi.

        0 0
        • Mofo  

          a kde ho najdu, toho kouzelníka???

          0 0
      • Lister  

        to, že patka je nová, ještě neznamená, že je rovná, viz moje příspěvky výše, zkusil bych přeměřit......

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně nebo třeba je rovná a to je právě ten problém. Často je třeba, aby byla správně křivá (často není rovnoběžně místo uchycení patky se zadním kolem).

          0 0
    • George25  

      Zdravim, potreboval bych poradit prosim. V podstate jde o to, ze pri zaberu mi retaz dost nepekne preskakuje, takze co udelat pro to, abych mel plynuly chod? Dal jsem to do tohoto threadu, protoze si myslim, ze je to prehaz.:)(XT) Predem diky, ze me nazatratite a za odpovedi.

      0 0
    • Mofo  

      Takže jsem tady zase!!! Nějakou dobu jsem to toleroval, ale dnes jsem se do toho opět pustil a opět s nulovým výsledkem… :-( Už opravdu netuším, co pro to udělat, do servisu se mi to už mc vést nechce, minulá návštěva servisu a ujištění mechanika, že je to v pohodě, mně fakt stačila, v pohodě to rozhodně nebylo, řekl bych, že úplně stejné jako předtím. Takže mám pár otázek:

      1. Může řazení ovlivňovat sjetá kazeta?
      2. Může řazení ovlivňovat vytahaný řetěz?
      3. Co délka řetězu? Mám ho zhruba podle rady, že při nejtěžším převodu by měly být kladky přehazovačky kolmo k zemi. Je lepší spíš o článek kratší nebo delší?

      Ještě uvedu, že patka, lanka a bovdeny jsou nové. Ještě jsem zkoušel přehodit zadní kolo (na druhém kole mám úplně novou kazetu) a dát nový řetěz, bohužel to moc nepomohlo.

      0 0
      • rarášek1  

        Jen tak náhodou, není navalená přehazovačka. Občas dostane ramínko ránu a docela hezky se posune mimo osu. Zkus si kolo chytit ve stojanu a podívej se, jak ti jde řetěz na kazetu. Při každém stupni by měly kladky být v rovině se zuby. Jinak je mi tě líto, znám to ze servisu a vím jaký je to pakec. Občas by to chtělo hned šamana, kouzelník je málo :-).

        0 0
      • morlo  

        Na vsechny tvy dotazy se da odpoved „ano“ :). Ale podle popisu vys si spis myslim, ze je to nejaka vada primo v radicim mechanizmu. Pokud bys mu veril, tak zkus vylucovaci metodu – pujc si od nekoho zadni kolo a tak zjistis, jestli neni problem v orechu a pastorku, pokud by nepomohlo, zkus jinej retez a pokud taky ne, tak eventuelne prevodniky na klikach (ale podle toho, co popisujes jsem je zminil jen z hlediska vsech potencialnich problemu), pokud ani to nepomuze, muzes zkusit jinou prehazku (patku uz jsi menil, pokud neni vylozene videt, ze je ohnuta, IMHO to razeni neovlivni, muzes to zkusit zkontrolovat olovnici). A pokud nic z toho nepomuze, pokracuj bowdenama (vsude musi bejt mezi dorazama dostatecne dlouhej bowden) a nakonec si muzes nechat samotny razeni, ale ja bych nejspis zacal tema bowdenama a pak razenim, zbytek bych si nechal na potom :).

        0 0
        • Mofo  

          Jak jsem psal, mám dva páry kol, na tom zadním z druhého páru je fungl nová kazeta, tot kolo + nový řetěz jsem zkusil, ovšem moc to nepomohlo… A bovdeny a lanka jsou taky nové, mám dojem, že Jagwire.

          0 0
          • multib  
            1. Máš bowden SP (řadící), nebo vinutý, tj. brzdový? Jestli brzdový, zkontroluj, jestli všechny jeho konce jsou začištěné, tj. konec pružiny netrčí dovnitř a nebrání chodu lanka.
              1. Zkontroluj, jestli lanko není v některém místě zalomené. To taky brání jeho chodu.

              Myslím, že zde je zakopaný pes.

              Jinak přetažení páčky při řazení o trochu víc je normální, je to vlastnost SH řazení. U hodně napnutého lanka stačí trochu, u volnějšího je třeba přetáhnout víc, ale je to OK. Má to tzv. předstih. Přetáhneš, šaltr přehodí, pustíš a páčka se trochu vrátí.

            0 0
          • multib  

            Jo a to rovnání háku pomocí kola není špatný nápad, ale (téměř) nepoužitelný!! Závity jsou rozdílné!!! Bodejť by osa kola nešla do háku dobře, když má menší průměr! V háku je závit 10 × 1 a na plné ose (zadní i před. u obyč kol jsou identické) 9,6 × 20 chodů na 1", což je podobné stoupání, ale ne stejné. A není stejné ani u RU os! Osa se stejným závitem je jen u některých starých typů SH náb s plnou osou a Sachsú, ale na tyto už těžko natrefíte, proto to nezkoušejte. Mofo, Ty jsi asi, při této činnosti, jen lehce kolo našrouboval a nedotáhl, takže se závit zničil, že jo?
            NEROVNEJTE HÁK ŠALTRU POMOCÍ KOLA!!! ZNIČÍTE ZÁVIT!!!

            0 0
      • JirkaT  

        Všechno musí být v ose. Já měl podobné problémy když jsem přelítl řidítka. Vzadu na rámu to bylo mírně hnuté. Dobrý mechanik má pomocné přípravky, umí si rám proměřit + to vrátit zpátky. Bohužel v servisech je občas jen lacinej brigádník, který umít tak akorát měnit za nové věci.

        0 0
        • multib  

          A často o přípravcích ani páru a udělá to hůř, než ty sám doma: s kladivem, majzlíkem a kleštěmi.

          0 0
    • Mofo  

      Mám další dotaz, v poslední době jsem to vcelku seřídil, jenomže teď mně pro změnu docela sere nepříjemné skřípání vycházející od přehazky a kazety při jízdě, vypral jsem řetěz v petce (jako vždy), vyčistil kazetu a převodníky a poté řádně promazal a skřípání nezmizelo, čím to je? Máte potuchu?

      0 0
      • lidumil  

        zkus rozebrat přehazku – rolničky dolů, vyčistit a promazat.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce