Mate ji uz nekdo?
Mate ji uz nekdo?
Ma ji Jogador, tak se zeptej ho. ALe taky ji budu kupovat. Zkousel sem ji na sport lifu a super. Aji Jogador rikal ze je super. Prej kdyz prejel ten zpomalovaci retarder, tak to ani necitil.
Tenhle retarder? http://videa.rajsmichu.cz/…akladaku.wmv
No kdyby jel patricnou rychlosti, tak by uz asi fakt nic necitil. Nikdy… :o)
no nevim,to spis vypada crash test ty zdi:-).ale nechci to do toho moc kecat.
To je krása. Ani nevýš jak je mi teď blaze. Už sem myslel, že budu muset něco rozbít a už to někdo udělal za mě. :-)))
Zajímavý téma. Mne docela zaujal Relevation. Ti paňáci u žitnýho se moc bavit nechtěli. Tak jsem toho moc nevyzjistil. Nevíte, jakej je rozdíl mezi Dual air a U-turn. Tím se ty Relevationy liší. Omlouvám se, jsem Rock shokáckej nedouk :-).....
s U-turnem si muzes jednoduse menit zdvih.
a s dual air složitě? :-D
rozhodne ne za jizdy;)
a s u-turn za jizdy?:-).ja nejsem ani vzdycky jistej pri ovladani locku na korunce a ty uz takhle:-)
a levou rukou za levý grip řídit umíš? já už jo… přišel jsem na to, že fakt umím:-)
jo tak to prosim uz mam taky odzkouseny:-). ale v clenitejsim terenu to radsi moc nezkousim. jinak teda umim skoro vsechno..,krome toho teda,ze padlista je minimalne 2× lepsi:-).
Aha, tak uz chapu poznamku v jinym threadu, ze se lock nema pokazit po malym dropu…ty chces zamykat i v terenu :o)))
U-turn za jizdy taky moc nejde .. leda bez namahani na rovnym asfaltu
Ale jde to.Dolů to sešroubuješ v klidu a když vyjíždíš kopec tak nahoru, když začneš vyšroubovovávat těsně před vrcholem-kdy máš ještě váhu vzadu, tak taky.Ale je to docela vopruz.Další má vidle bude mít it či něco podobného v případě kunkurenční vidle.
herdek a proc si mi to nerekl dneska v kopci :D ;-) jinak supr vyjizdka .. my sme nakonec do VVP nejeli, jen Hlubocky-po zlute za Posluchov-Byndu-Olmik .. chrochtam blahem ikdyz jste jeli jak koni :D
Já byl rád, že dojel dom.Sem se ještě kousek musel nazačátku vracet hledat klíče.Duše si nakonec skulinku našla a jel jsem s takovou boulí, ale naštěstí dojel.Vyrazíme někdy na ta místa znovu.
ja sem nasel jenom todle:
Optional on all Reba models is our new U-Turn AIR spring system. U-Turn AIR offers the user all the benefits of our proven Dual Air spring system, with the added bonus of external travel adjustment. 6 turns of adjustment take the rider from 85 to 115mm of travel.
podle obrazku je to temer stejny az na takovej zmetek kterej se vysroubovava proti dorazu vidlice ostatne viz www.sram.cz v popiscich systemu vidlic
Mám ji, zeptej se mě na co chceš, ale už sem to tady někde psal, a za druhé se zeptej kolisty, ten už o ní ví víc než já:) Krom toho, on si ji nekupuje:)
Taky jsem si ji včera vyfiltroval jako zajímavý dárek k vánocům..Díval jsem se na ní na koloshopu za necelých 7000,–S U-turnem a poplockem. Jen mne trochu mrzí ta váha, ale zase za ty peníze je výborně „vybavená“ Jak se chová za jízdy: pevnost, možnosti nastavení?
Za jízdy se chová slušně, poslouchá a nikam mi neutíká, většinou se drží u mě:) Mám na ní kotouč 185 s hydrama a nekroutí se vůbec. Nastavení, dole máš kolečko pro tlumení odskoku, zdvih, a pak ji můžeš pomalu uzamykat a odemykat, a nechávaj ji třeba v prostřední poloze. Nejde zamknout uplně, vždy tak 2 až 3 cm chodí…
nekroutí se vůbec to mas asi kotouc uprostred vypletu ;)
ty si zase videl neco na obrazku vid?:-)
kdyby jen na obrázku… on to jezdil, ale spokojený nebyl:-D
malo se to kroutilo a nemel na co nadavat ze jo:-))
neni to moc tech 130 zdvih??? me se libi tez ta vidla, v Brne sem se na ni zhoupl.
Je to malo.
No ted ne, ale urcite budu. Tak do pul roku ji mam.
Já to tedy zkusím:Prosím tě nemáš zdání jestli ta vidle zvládne 90kg a 160kotouč?žádné moc řádění,jen lesní cesty,kořeny,občas schody.Dík.
No tak kdyz si vezmes, ze ma 32mm vnitrni nohy, ktery sou ocelovy, tak by to snad nejakou tu dobu vydrzelo. Kdybych vyzil tolik, tak bych to mozna koupil ale radsi bych tam ten kotouc nedaval. Ja mam jenom 60kg a hodlam na to strcit 180mm kotouc. Ale 30kg rozdil je dost. Asi by hodne trpela…
No snad to chudinka vydrží.Bude na kole co si chci koupit a nejsem si jistý zdali by šla od dovozce vyměnit.Je to Ghost ASX 5100
To kupujes pres net nebo v normalni prodejne? Jestli v prodejne, tak si tam urcite muzes vidlu nechat vymenit. A jestli pres net, tak se jich zeptej. Za optani nic nedas. Fakt bych tu Toru tak netyral. Radsi vem nejakou marusku, ty sou pevnejsi.
Nejbližší prodejny kde to vedou jsou tak 90km od Prahy:o( takže přez net.Jednu Marušku mám EXR 03 air a je docela gumová,už 6000km a citlivá až po úpravě ale jinak v pořádku.Mě se tam právě líbily ty 32mm nohy.Zkusím uvidím.
No reknu ti , ze Tora vydrzi vic , nez vetsina Marzosek. Ma dost robustni konstrukci a daleko lepsi futra oprati Marzoskam v kazdy noze dve asi 3cm dlouhy. Marzosky jsou s tema jejich kratkyma futrama tragicky.
Na 90 kg budeš ma 100 procent potřebovat vyměnit pružinu, mám 70 a už mi přijde, že jsem na houpačce:)
Sem si to myslel.Zkusím dovozce jestli je nevimění,případně doufám že půjdou sehnat.
Je realna sance ze se da ta tvrdsi pruzina sehnat ? Aby clovek pak rok nejezdil na ty mekky..
Mimochodem kdyz si objednam rekneme vzduchovou 100mm Toru slo by ji pak predelat na 130mm(v servisu) ?
Nevím, zda je nutné shánět tvrdší pružinu. Mám Toru solo air a při svých 92 kg nemám problém. Vidli dofoukneš podle své váhy a můžeš jezdit až běda…
no ja prave resim jestli pruzinovou(nabizi zmenu zdvihu) nebo 100mm vzduchovou ktera zase nabizi zmenu tvrdosti
Pak bych řešil otázku, k jakému ježdění bude využívána?
zhruba 50% silnice, lesni cesty apod a zbytek agresivnejsi XC. Mam 85 kilo, ram 17ku Jamise Durango(premyslel sem o te vzduchove 130mm ale to by asi bylo moc.). Mozna casem pridou i male skoky protoze soucasne mam Manitou Six a s tim se musim drzet u zeme :(
318ka ti plně postačí, za ty peníze… kupkolo.cz/product_info.php?products_id=1280
zdvih 130 nebo 100 ? Kdyz bych mel 130 slo by to pak v servisu dat na 100 ?
318ka má stavitelný zdvih 80/100/130mm záleží jak ji nastavíš.
ja sem se docet ze vzduchova nejde prave nastavovat. Pouze pruzinova pomoci U-Turnu :/
Tora 318 air (nemyslím U – turn springs) má proměnný zdvih a to tak, že při 80 mm foukáš vyšší hodnoty v poměru ke své váze a 100 – 130 foukáš nižší hodnoty) To je alespoň můj názor, mám to odzkoušené. A podle servisního manuálu, to tak je. Pokud se pletu, pak tedy neznám výšku zdvihu na své vidli… www.sram.com/…ce/index.php
Předělat to jde, ale ne jak u u-turn jen otáčením kolečka, ale v každým lepšim servisu ti to udělaj, nebo až ji budeš kupovat, rovnou si řekni,jakou chceš… Co vim, tak mě Recon solo air předělali na 85…
Tak v tom případě navštívím servis a nechám si tam kopnout 100ku. Vůbec jsem nevěděl, že změna zdvihu se provádí na žádost v servisu :o a nad tvým příspěvkem plácám nesmysli. Tak to se upřímně omlouvám.
Ale potřebuješ ktomu takový válečky, který jsem dostal k tomu… plastový… Je to i v návodu…
Tak k tomu jsem nic nedostal?! Ty válečky jsem našel v manuálu , ale rozhodně ne jako přídavek k vidli. Kupoval jsem to jako komplet s kolem TREK 6700, tak nevím, zda si to v servisu nenechali. Asi si na ně posvítím!
Jo, tak to je možný, já kupoval vidli zvlášť… Ale je mi docela jasný,že když koupím kolo s vidlí, tak todle nedodaj…
ty válečky to jsou spacery a jsou potřeba ke změně zdvihu. tvoje vidle je vnitřne stavitelná a pokud nejsi extra sikovnej, tak bych to nechal na servisu (já jsem dost levej, takže bych se ve vidli rozhodně nehrabal :-)). Ty spacery se dávají pouze pokud kupuješ vidli samostatně, u vidle montované na kolo nejsou.
Este dotaz k Tore, nebude ji moc vadit 130mm zdvihu, kotouc(pouze 160) a 90 kilo ? Nebo by bylo mene destruktivni mit ji na 100mm ?
to nemá vliv…
Chodis casto na doraz nebo proste jenom funguje jako odpruzena?;)
To je otázka na tělo:) Na doraz asto nechodim, ale stále se pohybuju v polovině zvdihu:) Už si začínám zvykat, a věřim jí víc než skarebovi, skáču i schody, který jsem se na skarebovi bál sjet:)
32 nohy masivní konstrukce a váha, proč by neměla vydržet 90kg a pouhých 160mm kotouč??? Navíc RS má jedny z nejdelších pouzder:-)))
Ha,zas mám lepší náladu:o)
Má ju moj kolega.Myslím bez prehánania je to za tie prachy najlepšia vidla na trhu,ale v základnom prevedení má fakt mekkú pružinu.Dával som doraz už pri pohupovaní na biku/tiež 90kg/.
Jak ro bude s pohupováním na 73 kg? Bude taky měkká? Jinak vidle se dá trochu přitvrdit, ne? Stačí otočit kolečkem napravo MC.
.. neni to nahodou regulace kompresniho utlumu?
To pohupovanie u mna znamená silová skúška:celá váha+sila rúk na pred.kolo,takže až taká tragedia to nebude.Spomínaný kolega/76kg/akurát hovorí,že doraz dáva len pri skokoch.Tou komresiou/pravá noha/spomalíš stláčanie,ale tvrdos? zostane podobná.
Já mám už Toru taky, ale vzduchovou verzi a tam je úplně jedno kolik vážíš, prostě si to nafoukneš na svou váhu. Je to za ty prachy bezpochyby nejlepší vidle na trhu, jen furt nechápu co máte všichni s tou pružinou, dyk vzdochovka je přeci to pravý.
Jaka je na ni potreba pumpa? Staci obycejna autopumpa nebo je tam nejaky specialni ventil?
Taky už sem na to myslel.Je tam autoventil, ale bude potřeba speciální kvůli manometru. Jinak ostatním by se tam nevešla hlava, snad krom starých šroubovacích šlahounků. Nejlevnější speciální pumpa stojí asi kolem tří kil.
Šlahounek bys rozpučel dřív, než bys profoukl ventil a s tou pumpou na vidlice za tři stovky bych se také rád potkal :-)
FAKT TO EXISTUJE. UŽ SI NEPAMATUJU KDE SEM JÍ VIDĚL… MOŽNÁ BIKEZONE.CZ
Já ji doma mám za 1000,– a vidli na vzduch už nemám, tak pokud by ji někdo chtěl…
NO MOŽNÁ SE TI VOZVU NA MAILA. KOLIK BYS ZA NÍ CHTĚL ?
Tak si hlavně s tou vzduchovkou neubliž:)
nejsem si teď přesně jist, ale mám ten pocit, že je tam i vzduchová negativní komora která se automaticky nastavuje podle pozitní.Toto je systém, kterého se dost bojím.Jak to zestárne, aby se mi vzduch nepřepouštěl z pozitivní do negativní.Pokud to není pravda s tím solo AIR, tak mě kdyžtak někdo opravte.To je to čeho bych se bál u tohoto konkrétního vzduchového systému.Dual air bych klidně bral.Ale pružina je prostě pružina, nikdy neunikbne a podle mých zkušeností je většinou citlivější.
Pružina je citlivější…:-)
Zajimalo by me, jaka je celkova delka teto vidle (od vrchu korunky po uchyt osy kola). Mohl by jsi mi to prosim zmerit? O teto vidli vazne uvazuji, ale zmineny udaj jsem nikde nenasel. Dale by me jeste zajimalo, jak to je se zmenou zdvihu. Nekde jsem slysel, ze se to da pomoci nejakych podlozek. Dik za odpoved.
Změna zdvihu: Vzduch – interně Pružina – externě …:-)
Možná blbej dotaz, ale: Znamená to, že při snížení zdvihu dojde i k celkovému zkrácení vidlice? Protože totiž neznám výšku týhe vidlice, mám obavu, co provede s geometrii.
jo geometrie se meni .. proste se ta vidlice protahuje o ± 5cm … a nevim jak ostatnim ale najit nejaky optimalni kompromis je trosku orisek (osobne to mam spis ready kolem poloviny, rozsah pod 1/2 nepouzivam a nad tu pulku si to dam az v terenu kde uz zadek obcas stejne zvednu)
Já ti nepomůžu, protože mám vzduchovou "29 verzi u který neni nijak možný změnit zdvih a je tak trochu delší ;-)
By to mělo jít přeskládáním, ne?
U 29" Tory nejde menit zdvih? Si si isty? Som sa tesil, ze si ho zmenim…
Vidíte, jak ji tady všichni chválí? A kdo si ji pořídil jako první? No, kdo?:) Nebudu vás napínat, no přeci já:D
a kdo te natlacil do toho, abys ji koupil, no, kdo?:-))))
Je fakt, že bych si ji bez Tebe asi nekoupil, no:) Přišla mi těžká:)
Zdar, jak často foukáte tuto vidlu ?
Já měl Toru pružinovou, ale Recona jsem foukal dvakrát, jednou sem si ji nastavoval a pak jen kontroloval, přijde mi, že zatim neutiká… Foukám, když mi přijde měkká, takže zatim v poho…
2× za jak dlouho asi :o) měsíc nebo dva :o) díky
No, asi 2 měsíce, ale foukat jsme ji nemusel, jen se mse koukal, kolik tam zůstalo… Prostě mi neutiká, až mi přijde měkká, tak ji nafouknu…
taky sem to tak delal kdyz sem mel vzduchovou vidli, vzdy kdyz mi prisla mekka tak sem ji prifouk, delal sem to cca 1×za mesic, ale bohuzel to nebylo tim ze by nedrzela tlak…
tak som na tyzdnovej Tora318 praskol ciapocku UTurn. co to je za robotu? nemohli aspon do tej drazky dat kovovy prstenec? bieda,bieda.
tak to teda vyzerame… inac mi tym zazrakom slo od zaciatku tocit relativne tazko(jasne ze ked na biku NEsedim), je to normalne?
nemate predstavu o dostupnosti / cene nahrady?
tohle praskalo už na psylech a nějaká firma dělala to kolečko z hliníku…
Vlk kdysi říkal, že stálo dost peněz, dost přes tisíc ne-li dva.
Jo, jo kdysi jsem narazil na kovový, ale chtěli za něj asi 2200,–.Já u duka tam nemám tu drážku.Zkuste do ní zalepit nějaký kovový kroužek.Jinak ono by se to dalo vyrobit i v domácích podmínkách.Stačí do nějakého kovu vyvrtat dy dírky na kuličky a ve středu vyvrtat a vybrousit pilníkem ten šestihran.Až praskne jednou mě, tak si ho udělám z kovu.
ještě byczh dodal, že to nebyl originál od RS, ale od třetí strany.Vyráběli takové posdle svého označení"šperky na kola". Měli karbonové páky ke všem možným modelům brzd, kovové hejbátka snad ke všemu, kde jsou standartně umělohmotné a vše měli dost drahé.Nevylučuji ,že by se to někde dalo sehnat levněji.
tak som to aspon na vikend osetril, jazdit predsa treba.
ten prstenec je prestrihnuty kruzok od klucov, zapajkovany cinom … aj tak sa to rozchadza najviac hore, tak som to musel cele zakryt tou krytkou, inac mi to srubka roztahovala ako klin.
to bude nejaky patent RST cely ten design toho kolecka.
me to kolecko taky prasklo. Kolecko me stalo snad kolem 400 Kč od Zitnyho pokud si vzpominam. No, spis sem vyhodil penize, pze U-turn vubec nepouzivam.
no po mne pytaju 900,– Sk za hlinikove…
mozna by pomohlo na ten prstenec nalit trochu dentacrylu, mozna i misto nej, je to pevna pryskyrice na odlivani ruznych kravin. dost jsem to pouzival. je to fakt odolne.
sakra ja myslel ze je to U-turn a ne U-trh :( doufam ze me to nepotka
Jak je to s tou pruzinou? Bude pro 95kg cloveka moc mekka? Chci aby to bylo citlivy, ale zase v rozumny mire :-) Kolik stoji tvrdsi pruzina? Dik
tak mi dneska prila… Vazi to snad 3 kila! 8–0 Snad aspon neco vydrzi… Pruzina se zda bejt OK, naopak se mi nelibi ten „plastovej“ design. Musim prostudovat navod, abych z toho moch slohnout ten Poplock :-)
Poreferuj, chci nahradit svojí Maruš MX Comp a vážím taky něco k 95 kg. Vracej se mi problémy s loktem (nějakej zánět už měsíc nejezdím) a chci co největší žehličku. V manuálu je nejtvrdší pružina nad 80 kg, ale nenašel jsem nikde cenu, ani jestli je jí možný koupit.
Nevíte někdo, kde bych zjitil nějaký rozměry týhle vidlice. Teda hlavně výšku. Zajímá mě, jak by hla s geometrii mýho kola.
ved sa spytaj, ci chces technicke vykresy?
mám Toru 318 solo air a mám problém s cvakáním ve vidli. Je úplně nová byla na novém kole co jsem kupoval a od prvního okamžiku v ní cvaká. Takové kovové lupnutí už při malé zátěži … mám pocit že to je z pravé nohy. Na funkci vidle to nemá vliv (pracuje i při mý váze super)ale ten zvuk mi prostě vadí . Co by to mohlo být
Mrkni do historie, bylo to řešeno snad 1 000 000X.Používej vyhledávání.
A sorry- přehlíd jsem, že máš solo air.Předpokládám, že to cvaká jak se uzavírá negativní komora u solo air.Řešil to tu pekáček-ten chod naprázdno.Tak právě toto uzavírání asi cvaká.
Je to z levé nohy a je to prokluz pístu, už při malé zátěži dochází k uzamčení přechodu mezi pozitivní a negativní komorou krátkým posunem hlavy pístu. To je princip činnosti SoloAir vidlic RS a nic s tím neuděláš. Na druhou stranu se ti negativní komora automaticky tlakuje jako pozitivní a díky tomu je to vždy vyladěné na jakýkoliv tlak (hmotnost jezdce) což s ocelovou negativní pružinou neuděláš. Na obrázku je ta posuvná hlava pístku.
takže lépe řečeno mi asi nezbyde nic jiného než se s tím smířit :(
Dělají to všechny SoloAir vidle, jen si toho někdo všimne a někdo ne.
díky za info , mám ale další problém a to je ztráta tlaku ve vidli. Večer nahustím na svých 95kg a ráno je o polovinu měkčí. Čepičku na korunce mám utaženou na fest takže tudy vzduch utíkat nemůže . Nechce se mi před každou vyjížďkou foukat. Kde by ještě mohla být chyba ? Druhá otázka zní je-li bajk nějakou dobu nepoužívaný je lepší mít vidli zamčenou či odemčenou ?
2. otazka: podle mne je to jedno. rs se zamyka nestlacena, uzavira se tim prutok oleje v kompresim tlumici.
Pokud ti dobře těsní ventilek nahoře a zátka, vidle ti určitě uchází do vnější nohy. Jsou tam dva možné způsoby:
Mohlo by ti pomoct nalití cca 5ml RedRumu do vzduchové patrony, ale pokud máš vidlici v záruce, reklamuj jí.
Trvalé zamčení vidlice není vhodné u typů s dálkovým ovládáním, zbytečně se namáhá vratná pružinka v patroně.
Slysim poprve ze by Tora 318 soloair nekomu utikala. Sel bych to reklamovat a nesnazil bych se to resit sam. Mam kolem sebe ctyri tyto vidlice a kazdy vetsinou tlak jenom kontroluje.
No vidíš, někomu se Soloair při jízdě zanořuje, o tom už se tady několikrát psalo.
OK v pádek jdu stejně na garančku takže to vyreklamuju při jednom