• jennadsenec

    jaky mate nazor na vymenu kola.. Kdy si myslite , ze je cas ma koupi noveho kola… Za jak dlouho kolo starne a je cas ho vymenit. Treba kdyz si koupite jeden z lepsich modelu.. nemyslim vymenu retezu a kazet atd tech veci co odchazeji.. ptam se proto, ze si chci koupit drazsi model kola a nevim jak dlouho mi vydrzi..

    0 0
    • lempl  

      podle toho jak jezdis, jak se o to starash, jestli na nem zavodis… obece bych rekl ze jezdci vydrzi cca 3roky, jezdkyni:) treba 5…

      0 0
    • madcat  

      mně vydržel schwinn mesa gs asi 6 let celkem dost intenzivního týrání.. pak už přestal stačit a koupil sem si coilera… nutno dodat, že na tom schwinnu zůstal původní jenom rám, pravá klika a převodníky, brzdy, páčky, přehazka a náby :-)

      0 0
      • madcat  

        a sedlovka a upínák :-)

        0 0
        • CZiko  

          takže vlastně skoro vše:-)

          0 0
          • jennadsenec  

            no mam na mysli rocne kolem 6 tisic a udrzba klasicka snazeni se ho drzet v cistote a promazani.. za vcasu meneni plasti retezu atd..3 roky je dost malo pokud clovek utrati treba 50 000 za kolo.. a je rozdil ve vydrzi mezi silnicnim a MTB

            0 0
            • Pá-dlista1  

              To kolo stejne zastara moralne daleko driv. Jasne, ze po vymene nejakych komponent se na tom bude dat dojet do hospody, ale na prijemnou vyjizdku uz budou existovat lepsi kola ;) Silnicni starne pomaleji v obou ohledech, jelikoz se UCI snazi, aby to kolo vypadalo porad jako pred padesati lety. Ja mam silnicku starou deset let a devet z deseti doktoru nepozna, ze neni letosni :)

              0 0
            • MartinXC  

              U MTB velice záleži na tom, co strefíš, kolik klacků namotáš, jestli ti šutry urazí zuby na plackách a tak. Teoretická životnost komponentů je jinak obdobná jako stejná třída na silnici.

              0 0
    • McBlacky  

      rok v klidu, druhej rok už občas něco pozlobí, třetí rok tě začně dost věcí pekelně *****… :)

      0 0
      • enjoy  

        kdyz dojedes z radotina do centra hodne pod vlivem:-),tak neni problem ne?:-))

        0 0
        • McBlacky  

          ? nevím jak přesně to souvisí s životností, ale zase tohle není úplně „klasická“ trasa za standartních podmínek :)

          0 0
    • BH  

      na to existuje cela rada skutecne vedeckych metod radu z nich muzes najit na http://www.answerson/…ojerevan.com, kao priklad muzu uvestmetodu vypoctu ,kde si zivotnost kola muzes vyjadrit jako hodnotu kola v Kč, jakou bude mit za urcite obdobi, k tomu si zjistis zakladni amortizaceZA=ZAD+ZAP/2 (%),kde je ZAD srazka za dobu provozu a ZAP srazka za pocet ujetych km, pak si vypocitas redukovanou technickou hodnotu kola (THKR)a dale vypocitas casovou cenu kola (CČK) jako THKRx CR (vychozi cena redukovana) / 100 + CČPK (cena casova pneu)+ CČVM(cena časova mimoradne vybavy kola. tak jsi schopen velmi jednoduse spocitat hodnotu kola jakou bude mit za urcite obdobi. Existuji i dalsi metody napr. statisticka analyza daneho jevu, tedy starnuti kola. Zavery jsou vsak neprukazne, nebot rozptyl hodnot zjistenych dat se nachazi v pasmu nad i pod korelacni krivkou a vysledek, tedy zivotnost kola vyjadreny tzv.parabolickym pravidlem je pak od O do nekonecna . Toz tak je to s zivotnosti kola

      0 0
    • Daf  

      Tak tohle resim prubeznym upgradovanim biku. Proste neustale menim v prubehu zivotnosti komponenty a po ctyrech letech mi krome prehazky a razeni nezbylo nic z puvodniho biku :) Vyhoda je v tom ze ma clovek neustale bika ve vybornem stavu a nemusi resit dylema jakeho koupit po ctyrech letech noveho bika, protoze ten stavajici je vypiplanej k dokonalosti :)

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Kdyz vydrzi, tak po roce. Nekdy driv, kdyz mam zalusk na neco novejsiho. Nekdy zase deel, kdyz treba nejsou penize nebo neni na dohled nic lepsiho :)

      0 0
    • fousac  

      kolo beres jako celek nebo jako shluk samostatnych soucastek??

      kazdopadne se kolo/ram meni kdyz praskne ten predchozi, takze tak cca 2× rocne.. ;o)

      0 0
      • jennadsenec  

        je mi jasne ze komponenty, ktere odejdou se vymeni myslim prave ram… moralne kolo zestarne ano.. a silnicka deset let jo to uz zni lepe :)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Zase pravoverny silnicar by se k te me silnicce ani nepriblizil. Leda by mel zajem o historicky kousek. Jinak tvoje kalkulace, ze kdyz si misto dvacet let stare favoritky co stala 2000,– a uz doslouzila, koupis kolo za padesat, tak vydrzi 500let je mylna. Prednosti noveho kola budou uplne nekde jinde. Jestli chces dlouho vydrz, tak si kup kolo z Tesca. Je tam spousta oceli co jen tak neprorezne naskrz a vzhledem k jizdnim vlastnostem se ani nebudou opotrebovavat soucastky (nikdo na tom nebude chtit jezdit). Ta investice se ti bohate vyplati a kolo za 900,– ti vydrzi leta (i zajemcu o koupi bude malo). A pak dostanes jeste ve sbernych surovinach majland za tunu zeleza. Tahle debata je dobra tak na pobaveni ;)

          0 0
    • martt  

      ja si spokojne jazdim na Marin Bear Valley model 1993. Este mam Schwinn Moab 2003 ale na tom Marine sa mi jazdi lepsie a Schwinn skoro vobec nepouzivam.

      Silnicku mam tiez superstaru a este jednu trocha novsiu (asi model 2000, uz ma STI) a kupodivu sa mi tiez lepsie jazdi na tej starej.

      0 0
    • ddd - andy  

      To zalezi na tom jak ti sedne, ne? Neco bych menil po prvni vyjizdce, neco bych nakoupil do zasoby a jezdil do konce zivota.. :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.