Nevíte někdo odkaz, kde by byl názorně vysvětlenej princip expanzní nádobky u hydraulik? To je tak nějaká membrána, která kapalinu při při určitém tlaku pustí do nádobky a při jeho poklesu jí vrátí zpátky do oběhu?
Nevíte někdo odkaz, kde by byl názorně vysvětlenej princip expanzní nádobky u hydraulik? To je tak nějaká membrána, která kapalinu při při určitém tlaku pustí do nádobky a při jeho poklesu jí vrátí zpátky do oběhu?
přesně tak
V ktorych typoch je membrana? Podla mojich skusenosti prietokovy otvor do expanznej nadrzky uzatvara samotny piest v packe pri jej stlaceni. Preto by sa malo brzdit prerusovane, aby sa brzdy prehriatim nekusli.
tvoje zkušenost je správná…membrána nic npřepouští ale v každý expanzce je membrána která se natahuje a smrštuje s přibívající/ubývající kapalinou…prostě plní funkci balonku. Kdyby tam nebyla tak je to skoro uzavřenej system.
a to vracení do oběhu funguje tak, že když kapalina v oběhu vychladne, tak tam vznikne podtlak a ten to nacucne z nádržky?
tepla kapalina se tlaci nahoru to vas neucili?
při každém povolení páčky spojíš okruh s expanzí takže nikde žádnej podltlak nevzniká…nebrzdíš tak se všechno spojí…brzdíš tak je okruh uzavřen.
Je tam tedy nějaká membrána, která to „automaticky“ reguluje podle tlaku, nebo to funguje na čistě mechanickém principu (podle zmáčknutí páky)?
vyrovnavacia nadrzka je nieco ako balonik. Meni objem podla toho aky je objem kvapaliny v nej.
Ked packa nie je stlacena, je cely hydraulicky system prepojeny (od prasiatka, cez hadicu, cez piestik v packe az po nadrzku).
Ak sa packa stlaci, piest zakryje dierku prepojenia s nadrzkou a tlaci cez hadicu na piest prasiatka.
Je to uz jasne?
Tenhle princip je mi jasnej.
Na začátku tu akorát proběhla diskuse o tom, že přepouštění kapaliny do nádržky je řízené membránou. Takže jsem akorát nevěděl, která z těch dvou možností je správnější ;)
Tenhle princip je mi jasnej.
Na začátku tu akorát proběhla diskuse o tom, že přepouštění kapaliny do nádržky je řízené membránou (což by mělo možná logiku ve chvíli, když by byla expanzka mimo páčku). Takže jsem akorát nevěděl, která z těch dvou možností je správnější ;)
Ta membrana je tam jen proto aby se brzda nezavzdusnila,pripadne aby nevytekla kapalina kdyz kolo polozis na bok nebo otocis vzhuru nohama.Proto se taky u aut nepouziva,ty se tak casto na bok nepokladaji.
Ja jich o vikendu videl…
Tak preto bolo dnes tolko aut v servise koli zavzdusnenym brzdam :)
Nerad by som trepol nejaku hlupost (kotuce jazdim iba kratko, aj to uzavrety system :), ale v podstate hej. Ide o rozdiely v teplote, pri com prebytocna- prehriata kvapalina prechadza do nadrzky a zamedzi sa tym priblizeniu dosticiek ku kotucu v pripade prehriatia sysemu.
A kdyz jsme u toho… Jde dat paka expanzkou hlavou dolu? Fungovalo by to? Treba klasicka deoracka
kdyz si to tak covek vezme tak proc ne. Hayes a Avid to tak delaji