• kralovek

    Zdar,

    vy co jste presli z 26 na 29 zustali jste u puvodniho zdvihu, nezbo jste sli do mensiho?

    Myslim si ze kdyz se diky vetsim kolum zlepsi prechod prez prekazky ze by mozna stacilo mirne snizit zdvih.

    Ted mam na 26 zdvih (talas 100,120,140/120).

    Tj kdybych nekdy oprqvdu sel do 29 tak si rikam ze by mozna stacilo 100/100.

    0 0
    • Polka  

      Presne tak a nekteri to dotahnou do extremu a maj vsechno pevny.

      0 0
    • nox159  

      v čem si pomužes kdyz snižis zdvih, jake to bude mit pozitova…? :)

      0 0
      • kralovek  

        hmotnost?

        min houpani?

        vrta mi to hlavou, vrta :o)

        0 0
        • nox159  

          jaky je vahovy rozdil mezi epikonem na 80 na 100 na 120 a 140mm? :o)

          chces lepsi vahu a pritom 29" :D ja v tom logiku nevidim…

          0 0
          • kralovek  

            jasne ze ten prechod znamena vetsi vahu.

            Tak snad prave proto by bylo dobry hledat kde ji pro zmenu snizit.

            Jaky jsou vahovy rozdily mezi podobnyma vidlicema ruznyho zdvyhu fakt nevim … treba zadny .. ale logicky mi prijde ze by meli byt.

            Jinak dalsi duvod me napada snizeni teziste?

            Nevim, cucam z prstu … proto me zajimaj nazory ostatnich.

            0 0
            • kubad  

              odhadem bych si troufl tvrdit že 29" na 80mm je +/- jak 26" na 100mm, takže 20mm ale možná ani to ne.

              jinak většina vidlic se dá 20–40mm zvednout nebo snížit takže váhově neušetříš nic :D

              0 0
            • Carloss  

              nabízí se otázka, jakej byl důvod jít do 29er?:)

              0 0
              • nox159  

                Jarda No.1

                0 0
                • kralovek  

                  taky jsem slysel ze na 29 geometrii se da sedet vic vzprimene pri zachovani jiznich vlastnosti … hlavne vyjetitelnosti kopcu … k tomu bych taky rad aby se nekdo z mistnich zkusenych vyjadril.

                  0 0
                  • Carloss  

                    vzpřímeně= kratší představec= větší ovladatelnost.. na 26 i 29.. 29 bude mít delší zadní stavbu takže do kopce se bude o kapku míň převracet..o tu kapku hůř zase bude ovladatelná

                    0 0
                  • šlapatko  

                    Kopce které jsem dříve nedal, nebo s optížema si momentálně dávám s prstem v nose.Samozřejmě jsem podlehl masírce :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U celopevňáku dám na 29tce některé výjezdy co na 26 celopevňáku ne, ovšem v některých je to opačně (pokud je to pasáž, kde je třeba hodně kličkovat v malé rychlosti mezi šutry nebo jinými překážkami, tak tam ta větší kola se hůře vejdou a snáze se zaseknu).

                      U fullů díky snižování vidlice mi ani trošku nelimituje krátká zadní stavba 26tky, takže delší stavba 29tky tady nic nepřináší (možná pro hodně vysoké postavy ano, ale pro střední a menší ne). U fullu mi z 95% ve výjezdech limituje fyzička a to je pak snažší na lehčí 26tce (kde 29 srovnatelný full jde váhově hodně nahoru).

                      0 0
                      • Polka  
                        • prvni pripad mezi sutry je jen nevyuziti vyhody 29. Pokud udrzis rychlost,staci nemit vahu tolik na prednim kole a nechat ho „proplout“ a ses zcelauplne jinde nez s 26.
                        • „možná pro hodně vysoké postavy ano, ale pro střední a menšíne“ – konecne ses dobral alespon nejakeho posunu u te zadni stavby
                        0 0
                        •  

                          Já myslím že v prvním případě jde o ty okamžiky, kdy jseš rád za 4 km/h a rveš to do nějaký stojky přilepenej na představec na hranici adheze a ještě se snažíš někde kličkovat.

                          0 0
                          • Polka  

                            Tak v takove situaci by pak tezko pomohla nejaka 26. Ale zde se jiz fest pohybujeme v rovine spekulaci a subjektivity. Idealni je vzdy test primo v terenu, coz od klavesnice neudelame.

                            Moje nedavna zkusenost z ceskyho raje…spousta prudkych kamenitych vyjezdu, kde se do toho clovek musi silou slapani oprit, zachovat hlavne frekvenci a jet a jet a jde to daleko lip jak na 26. Teda aspon v mym pripade.

                            0 0
                            • šlapatko  

                              Pár takových úseků jsem našel, ale je to minymum.I druhé kolo chci časem přeskládat na 29 :-)

                              0 0
                              • Polka  

                                Me prave stve, ze nemam zimaka 29. Na tech malych kolech je to nezvyk a vubec se mi na tom nechce jezdit :) Ale holt to budu muset jeste nejakej cas vydrzet.

                                0 0
                                • šlapatko  

                                  Přesně, na 26ce mě to nějak nebaví:-) Levně se dá pořídit rám Force, nebo Apache.Výplety poskládám do 2000kč.Vidlici mám na zimáku pevnou pellsku.Takhle se dá přestavit za 5000kč.Momentálně nemám ani to:-(

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Koho by to taky na 26 celopevňáku bavilo :-)

                                    Tam i přes to o něco horší chování v malé rychlosti u 29tky bych na 26tce jezdit nechtěl v žádném případě.

                                    U fullu je to ale o hodně jiné.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      Koho by to taky na 26 celopevňáku bavilo :-) – to jeste nikdo nevi co stavim za zimaka to jeste bude stroj :D

                                      0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Tak to se ti nedivím, jsem o dost menší než ty (184cm), když sednu zpět na 26 tak mám pocit, že přepadnu přes přední kolo, u tvojí výšky je podle mě tenhle efekt daleko víc znát. Člověk je za těma velkýma kolama tak pěkně schovanej :-)

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          To je jen o tom čemu kdo říkáme šutry. Já tedy myslím takové, které rozhodně přejíždět (že bys prostě jel rovně překážka/nepře­kážka) nebudeš ani na 29tce.

                          Ono se tohle netýká jen výjezdů, tohle je nevýhoda 29tek vždy a všude. I přesto, že mám 29 celopevňáka hodně točivého, tak s tím oproti 26tce mívám problém v pasážích, kde se krokem kličkuje (prostě má tendenci se při točení snáze zasekávat o překážky, jak kola zaberou více místa).

                          A ta výhoda větších kol pro překonávání překážek zase tak velká není, u celopevňáku se projevuje mnohem více než u fullu.

                          Třeba odpružení mi ve výjezdu pomůže více než větší kola. Tedy metodou držet rychlost a jet rovně projedu na 26 fullu o hodně více než na 29 celopevňáku i ve výjezdu.

                          0 0
                          • Polka  

                            Hele, mne tady kdosi kdysi vytykal, ze jsem neco popisoval a chapal subjektivne. To stejny ctu ale v tom co popisujes, proste kazdej mysli jinak velky sutry, ale buhvi jak je to doopravdy, kazdej mysli, ze ten druhej to neprejede nebo ze by to nejel naprimo…ale takhle to nejde brat, kazdej muze mit tu techniku + chovani kola uplne jiny. Metoda drzet rychlost a naprimo to napalit se mne teda na 29tce z 99% osvedcila.

                            0 0
                            • Carloss  

                              třeba takovýhle? http://www.bike-forum.cz/…l-32874.html :D

                              0 0
                              • Polka  

                                Tohle ma zrovna takovou najezdovou hranu, ze by se to dalo prejet :)

                                0 0
                                • Carloss  

                                  sem to přejížděl z druhé strany.. tam byla ta hrana opačně..:p

                                  0 0
                                  • Polka  

                                    Gratuluju!

                                    0 0
                                    • Carloss  

                                      vidíš, jak to dopadlo..:D

                                      0 0
                                      • Polka  

                                        No ale to pis Mlokovi, vzdyt o tom sem psal. Navic on i ja jsme jiste meli na mysli trosku jine sutry ;-)

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          jak vy pevnáci řešíte volné šutry ( velikosti pesti a vice) to je bud na jizdu krokem nebo na urvani rukou ne ? myslim treba s lyse primo… tedka nevim co je to za zanacka…

                                          citace povidky uzivatele McBlacky:

                                          Jenže najednou je tu cesta smrčkama, volný kameny velký jak sviň a nikde stopa, jedině šutrama. Chvíli vlaju pak se začínám bát. Pořád to nekončí naopak i sklon už je „rakef friendly“ mám takovej strach o kolo a defekt, že už nemám čas se bát, že se vyndám. 470gr racing ralf není ten pravej na tohle. Teda tohle byl hnus pro závodní HT

                                          cela povidka stoji za to popisuje to fakt pekne… :)

                                          0 0
                                          • Polka  

                                            No na Lyse jsem byl jednou, tehdy na 26tce jeste s odpruzenym bomberem. To jsou prave ty chvile, kdy bud nastoupi nebo nenastoupi technika jizdy + vypne mozek a jedes. S pevnou je to hodne jiny, drzeni, nekdy pevne, nekdy vule v rukach, ale da se to vydrzet. Obcas mi spis prijdou horsi korenovy pasaze, kdyz jich je hodne za sebou a je to v rychlym sjezdu. Pokud jde do tuhyho, tak se do ta resit prenesenim vahy co nejvic dozadu a odlehcenim predku a clovek to ustoji + neni to strasny na ruce, ale to je jen v extremech tohle.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              a jeste takove dopady z vysky… 50cm az metr to uz jsou celkem prdy… a pokud nemas teleskop a dost prostoru nad ramem tak to neutlumis…

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Skoky na celopevňáku téměř neskáču. V podstatě jen vynucené přeskočení na rychle jedoucí jinak pěkné cestě (tedy věci typu odvodňovací strouhy, apod.). A to je vše buď jen díra nebo jen pár centimetrů nad povrch.

                                                S vysunutou sedlovkou neumím utlumit na celopevňáku vyšší dopady (ono to půjde i dost blbě, ale kdo umí, tak by zvládnul určitě více než já).

                                                0 0
                                              • Polka  

                                                To uz je jaksi mimo. Pokud chce nekdo skakat 50–100cm skoky, tak si tezko bude nesmyslne porizovat 29 HT. Ale jinak neni problem s tim do tech 50cm cokoliv dat, tady je to zase o nizsim tlaku v gumach zpusobenym pomoci NT. A ty vymluvy na vysunutou sedlovku uz me unavuji :) Samozrejme, ze s teleskopem nebo kolem na to presne urcenym to jde daleko lip, ale i tak se da.

                                                0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Jel jsem čistě náhodou podobný sjezd na Sardinii (byla tam taková asi 5km super terénní vložka během převážně silniční akce, kterou většina účastníků šla z velké části pěšky). Byl krátký, asi 2× 150m se 180st. točkou uprostřed.

                                            Ty šutry byly o chlup menší než na žluté z Lysé, ale přesně ten styl (plná cesta volných šutrů). Dal jsem to až na tu točku a jel jsem to celé spíše pomaleji, ale ne zcela krokem, aspoň trošku pustit to bylo nutné. Pustit to více, tak se brzo přizabiju.

                                            Na 26" fullu bych si to dovolil pustit o hodně více.

                                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Na konkrétní velikosti překážek vůbec nezáleží. Prostě tak velké, které konkrétní jezdec rovně neprojede. A je jedno jestli to je zrovna 20cm nebo třeba 17cm a že se to jezdec od jezdce bude o něco lišit.

                              Takových překážek tam ani nemusí být moc (kdyby ano, tak to nebude nejspíš jetelné vůbec). Pouze ty větší zabrání jet rovně.

                              A když to rovně jet jde, tak jak jsem psal, odpružení mi stejně pomůže více než větší kola (na 29tce celopevňáku si třeba mnohem dříve hrábnu zadním). Nejvíce by projel 29 full (pro případ, že to jde jet rovně), ale tady to zase může o dost dříve narážet na fyzičku (jak se přeci jen začíná hmotnostní rozdíl u fullů zvětšovat mezi 26 a 29).

                              Já to mám pro sebe jednoduché. V některém výjezdu jsou větší kola lepší, v některém horší. A nejen ve výjezdu.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Zbytečně jsem to popisoval na konkréní situaci.

                                Trošku jsem o tom přemýšlel a klidně bych to zcela zobecnil. 29tka je horší při hodně malých rychlostech (konkrétně 6–7km/h a méně) a je jedno jestli to je ve sjezdu kdy je limitem hlava jezdce, technika jezdce nebo sjezd samotný (pro rovinu platí to samé). Ve výjezdu se k tomu přidává ještě limit fyzičky jezdce.

                                Dříve jsem považoval tvrzení, že 29tka není pro méně výkonné, že ji neušlapou za blbost.

                                A to proto, že výkon potřebný u 29tky navíc za hmotnost kola navíc je velmi malý rozdíl (zvlášť u lehčích kol).

                                Pointa toho tvrzení je ale někde jinde. Nejde o ten výkon potřebný u 29tky navíc, ale o to, že pro 29tku je potřeba pro dobré chování větší rychlost a tedy je třeba stejné výjezdy jet rychleji.

                                Tedy i když prudší delší výjezd jedu na 29 celopevňáku o malinko rychleji než na 26 fullu (pokud zrovna více nevyužiju odpružení dle typu terénu), tak i přesto se to jede na 26tce lépe.

                                Tím myslím ty malé rychlosti, kdy na 26tce s 5km/h to bude lepší než na 29tce s 5,5km/h.

                                A když je limitime fyzička, tak tam vůbec nemusí být žádné velké překážky nutící nejet rovně. Při těch malých rychlostech nikdy nikdo nepojede zcela rovně a jede se na 29tce vždy hůře (samozřejmě na asfaltu a pěkných cestách to neplatí, tam je to fuk jak jsou velká kola).

                                A každý si tu pak může za sebe dle stylu jízdy, fyzičky a toho co jezdí doplnit jak moc jezdí v těch hodně malých rychlostech.

                                0 0
                                • Polka  

                                  Zasadni nesouhlas. Zobecnujes to podle sebe, coz je zavadejici. Ja mam napr. z tech situaci co popisujes 29 vs. 26 zcela opacnou zkusenost. A ted babo rad.

                                  0 0
                      • šlapatko  

                        Každý jezdíme jiný terén.Volné kameny v Beskydech mě nikdy nebavily.Více jsem toho najezdil v Hostýnkách.Kopců je tam mraky a terén je jezdivější.Dám si raději 100km po lesních cestičkách, než 30 km v kamení a kořenech.To kličkování mezi velkými kameny je pravda, tam 29 strácí.To samé mezi stromama na úzkém chodníčku.Na delší trasy např. Drásal je super.

                        0 0
                      • Peslezedirou  

                        Nevím co dělám špatně, ale…29 mi přijde super právě tam kde musím do kopce na lehký převod manévrovat, mám pocit, že dokážu udržet minimální rychlost, dokonce se na místě „zastavit“ a rozmyslet si kam to pošlu.

                        0 0
                        • maajkee  

                          no, to ti právě jen tak příjde :)

                          0 0
                        • Polka  

                          Presne. Mam s tim presne stejny zkusenosti. Ma to stabilitu, muzu si v klidu rozmyslet kudy to vezmu. Tady bych rekl ze uz roli budou hrat i delsi kliky. Napred jsem si myslel, ze to nebude mit takovy vliv, ale u tech prudsich prekazek a vyjezdu jsem se nakonec dobral nazoru, ze to pomaha taky dost.

                          0 0
                          • Peslezedirou  

                            Asi máš delší dobu bezduše, ale nechal jsem si zapléct kola ztr od Hnoje, obul jsem jsem na ně Scylly a musím říct, že to kolo konečně jede, fakt super, jsem netušil, jak tomu bezduše pomůžou.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak zastavit na místě nemám problém ani na 26tce, ani na 29tce (ve výjezdu je to nejlehčí, nejistý jsem si někdy jen ve sjezdu), pokud to tedy nějak významně nekomplikuje povrch (třeba neumožní vůbec natočit přední kolo do vhodné polohy).

                          Ale točit předním kolem v hodně malé rychlosti už v trošku rozbitém terénu mám na 29tce o hodně větší problém. A nejen to snažší zasekávání většího kola (to nemusí být vůbec o velkou překážku, třeba v menších volných šutrech větší kolo prostě drží lépe a točit se mu v malé rychlosti nechce), ale trošku přispívá i těžší převod, který se v hodně malé rychlosti hůře točí (na 26 i 29 mám nejlehčí 22/34). Přeci jen při 4km/h je to už pekelně nízká kadence na 29tce (ono nic moc už i na 26tce).

                          0 0
              • kralovek  

                Jsem docela velkej (postavou ;o)) … mam 183

                Technikou sjezdu jsem na tom dost blbe, a myslim ze 29 by mi v tom mozna mohlo pomoct …

                0 0
                • nox159  

                  dost velky teda moc ne a 29" te techniku nenauci… ( muj nazor)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Carloss  

                  mám taky 183cm.. ;) a velikost mojeho kola mi fakt divná nepřide..:) na techniku pomuže ježdění v terénu né velký kola.. ale samo to záleží na tobě.. ale já sem názoru, že na fullu větší kola nepřinesou větší výhodu.. to rasši vyšší zdvih.. ale to zas budou všichni ztvrzelí zastánci proti mě..:D

                  0 0
                  • kralovek  

                    beru to ciste pragmaticky

                    vyssi zdvih jednoznacne zlepsi pruchodnost … co sjedu na 140 vidli dnes jsem drive na pevny nesjel.

                    Stejne tak si myslim ze 29" kolo proste prejede prekazky lip, a diky tomu toho sjedu zase o neco vic.

                    Uzasne mi pomohla i sedlovka ovladana z riditek.

                    Jasne ze jen technika se zlepsi jezdenim a ne „technikou“ kola. Vsak se taky snazim :o)))

                    On trochu pomuze i adrenalin a pritomnost ostatnich. na zavodech sjedu to na co bych sam ani nepomyslel :o)))

                    0 0
                    • Carloss  

                      to, co sjedeš víc záleží na hlavě..:D ale zdvih určitě pomůže minimálně v rychlosti.. teleskop sedlovka je nej:) já zatím pracně používám upínák..:(

                      0 0
                      • kralovek  

                        jojo … sedlovka je super.

                        Ja blb si koupil s ovladanim packou pod sedlem. Nechtel jsem dalsi drat „do chalupy“ a zalitoval jsem velice brzy. Ale zakutil jsem a doinstaloval jsem.

                        S tou hlavou souhlasim. Je to o psychice. Rek bych ze do urcity hodnoty plati ze cim jedes rychlejc, tim jedes bezpecnejc, jenze teorie a pud sebezachovy si docela protirecej :o))

                        0 0
                        • Carloss  

                          chtělo by to vyzkoušet, ale nevím, jestli máš někde možnost, a uvidíš..já sem taky nechtěl nikdy vyzkoušet fulla, že bych ho hned taky chtěl, že to musí bejt super, a až sem byl donucen ho vyzkoušet,byl to někakej závodní specializéd:D i tak to zas takovej zázrak nebyl..pevňák mě prostě baví

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Větší kola nepomohou s tím co sjedeš. Někde to je mírně jednoduší díky větším kolům, jenže zase někde naopak obtížnější.

                      0 0
    • šlapatko  

      Nevím jaký je rozdíl ve zdvihu vidlic, ale rozdíl v celopevné 26ce a 29ce je značný.29ka je znatelně pohodlnější, ve sjezdu stabilnější a vyjedu na ní úseky co dříve na 26ce ne.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tady bych to charakterizoval jednoduše. Čím méně zdvihu, tím větší rozdíl v pohodlí. Tedy u celopevňáku je rozdíl opravdu velký, u vyšších zdvihů už ani ne.

        0 0
        • maajkee  

          No vida, já třeba polovinu Tajemnýho v rychlebkách projel se zamčenou vidlí na HT a ani mi to nepohodlný zas tak moc nepřišlo :)

          0 0
          • nox159  

            rychlebky jsou dost specificky teren… a nejezdi se tam rychle… teda jiste na celopevnaku tam rychle nepojedes nebo ti to urve ruky :D

            0 0
            • maajkee  

              No jo no, jen jsem chtěl říct, že 26" celopevňák s alespoň 2.4 pláštěma nebude zas tak strašně nepohodlnej, jen o chloupek co 29" celopevňák.

              To že jsou 29ky výrazně pohodlěnšjí je taková divná fáma, kterou prostě nepochopím, já jsem teda rozhodně nárůst pohodlí ani na jedné 29ce nepozoroval.

              0 0
              • nox159  

                tak jestli jsi foukal dost nizko… u 29" pokud das nejaky objemnejsi plast a dal bych tam cca 1,6" na 75kg tak to muze drzet paradne… tohle beru jako vyhodu ale na druhou stranu na zavodech mi staci jak drzi FF a na beznych vyjizdkach si stacim s NN :)

                0 0
                • maajkee  

                  To mělo být na mě? Přijde mi, že to naprosto nesouvísí s tím co jsem napsal já :) No jdu spát…

                  0 0
              • MlokCZ  

                Popisuješ jízdu v malé rychlosti (ty Rychlebky). V malé rychlosti a ze sedla takový rozdíl není.

                Nejvíce je to znát při sjezdech ve větší rychlosti, které nemusí být ani nijak moc rozbité (klidně stačí i některé Brdské kdysi asfaltky, kde je zbytek rozeskaného asfaltu a trochu štěrku).

                Tam na 29 celopevňáku dokážu jet jen o něco pomaleji než na 26 fullu. Na 26 celopevňáku jsem často musel skoro krokem nebo někdy i zastavit, protože mi začaly až brnět nesnesitelně ruce.

                A také na 29 celopevňáku lze jet o hodně déle ještě v sedle než na 26 celopevňáku.

                0 0
                • maajkee  

                  Myslím, že pedevším záleží taky na průměru sedlovky, na tvaru zadní stavby, na pláštích, co tak vidím, tak na 29ky většinou všichni cpou spíš užší pláště a to především kvůli hmotnosti, protože nějaký 2.4 pláště na 29ku už budou mít skoro k jednomu kilu jeden.

                  A je to prostě tvůj pocit VS můj pocit, oba mluvíme ze své zkušenosti. Ty říkáš, že je 29ka pohodlnější, já říkám, že to běžnej smrtelník nerozezná a spíš je to psychický placebo, páč se to říká.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já srovnávám vždy srovnatelné, tedy pláště totožné a i stejně nafoukané (konkrétně třeba RaR 2,25). Posed, osazení, vidlice, vše podobné nebo totožné. A to pro všechny srovnávané případy (tedy 26 i 29 celopevňák a i 26 full).

                    Pokud někdo dá třeba ty zcela odlišné pláště (jinak široké a ještě k tomu jinak nafoukané), tak nemůže pak vůbec srovnávat co dělá rozdíl 26×29.

                    0 0
                    • nox159  

                      timhle jsi vlastně řekl ze 99% lidi tady co obhajujou to nebo to a řikaji co se jak a kde chova melou zcestne protoze nemaji přime srovnaní :D

                      0 0
                    • maajkee  

                      Já měl na 29kách xr jonese 2.2 nebo crossmark 2.1, což jsou oboje celkem balóny a nepřišlo mi to pohodlnější než na 26ce na obyč kevlarových RK 2.2, který jsou oproti těm pláštím větší žížalky.

                      Zkrátka 29ka mi nepřinesla žádné citelné zpohodlnění jízdy, tak co s tím mám dělat, mám snad tvrdit něco co není pravda? :)

                      0 0
                  • Peslezedirou  

                    O něco větší pohodlí u 29 je podle mě zapříčiněno tím, že nerovnosti velká kola víc přejíždějí, než malá, která jakoby na překážky spíš narážejí, ale zase je to jen pohodlí v rámci HT, to je aby mě někdo nechtěl chytat za slovo, že dělám z 29 fulla :-)

                    0 0
              • DaSnail  

                aji ty si taková divná fáma… ;o)

                0 0
                • maajkee  

                  Ale třeba u tvého ocelového Smoka věřím tomu, že to kolo bude celkem pohodlný :)

                  0 0
    • MlokCZ  

      V některých situacích to snese mírně nižší zdvih než na 26tce. Ale je také spousta situací, kde vůbec na velikosti kol nezáleží a pro srovnatelné chování potřebuješ i na 29tce stejně zdvihu. Zejména dopady ze skoků, ale nejen ty.

      0 0
    • crom  

      to jsou vlakna 8-O.zdvihy nebrat:)

      0 0
    • šlapatko  

      Tvrzení že 29ka je horší v minimálních rychlostech je mimo.Naopak, tam má nahoru před 26kou.V beskydech jsem používal nejlehčí převod 22–36.

      29ka s pořádným vzorkem a převody dolehka, stoupá jak sviňa! Za tím si stojím.

      Nedávno jsem taky dělal malý testík.Jel jsem krátký okruh 5km.Celá trasa je porovině, jen s malými brdky:-).Velkou část tvoří louka, podmítané pole( hlína je měka a cestu si bořím sám) a dále jen polňačka.

      Použítá kola

      29ka co mám v profilu.Pár věcí je jinak, než v popisu.Kolo přibralo lehce nad 11kg.

      Druhým kolem celopevná 26ka, obutá do plášťů RR 2,25.Tedy širšími než na 29ce.Váha 11,5kg.

      Trasa slouží k venčení psa, tak proč to nějak nespojit k testování:-) Celý okruh jsem se snažil držet rychlost na 15 km/h.Zapnul jsem pulsmetr a posléze koukal na průměrnou tepovku.Samozřejmě s malých kopečků jsem kolo nechal rozjet více:-)

      Test dopadl lépe pro 29ku.Průměrné teby byly o 6 menší než na 26ce.

      Vykládám si to takto:

      Na louce jede 29ka znatelně lépe, kola lépe překonávají drny trávy.

      Na podmítaném poli jede 29ka zase lépe.Jede se o poznání hůř než na poli, ale cestičku si projedu.Na 26ce se dost dřu a více vrávorám.Párkrát dokonce balancuji a stoupnu si tak nohou.

      Na polňačce jedou obě kola pocitově stejně.

      Suma sumárum, test ukazuje že 29ka je vhodná i pro turistické tempo.Samozřejmě můžete namítnout, že trasa byla vybrána pro 29ku.

      0 0
      • maajkee  

        Už toho chlapi nechte :) Nic není lepší, ani 29 ani 26. Jde jen o to, co se člověku víc líbí :)

        0 0
      • nox159  

        des ji to na 29" celopevnaku a na 26" xc fulu a pak dej vedet ;-)

        0 0
        • šlapatko  

          Můj testík ukazuje, že celopevná 29ka je pohodlnější než celopevná 26ka.Nic víc nic míň:-) Fulla bych taky testnul, ale nemám ho.Navíc by se na poli bořil:-)

          0 0
          • nox159  

            ja chtel jen naznacit ze 26" xc ful by byl jeste pohodlnejsi a nejel by huře… :)

            0 0
            • šlapatko  

              Pohodlnější by byl, ale né na poli.Bo malé kola:-)

              0 0
              • nox159  

                nevim jak moc rozorane pole myslis :D

                ale dovolil bych si tvrdit ze na fulu budu na stejnych tepech na poli rychlejsi nez na 29" celopevnaku… a pohodli tam bude taky vyssi… ( ale to bych spis resil plastema nez velikosti kol…)

                pokud mas poradne pole tak ho na celopevnaku v sede nedas… :)

                0 0
                • maajkee  

                  Nech už je být. Stejně jim ty 29ky nevymluvíš :)

                  0 0
                  • nox159  

                    ja jim je vymluvit ale nechci :)

                    0 0
                  • šlapatko  

                    Jsou na hovno a proto budu skládat další:-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Tak jako na takový to lehký brouzdání krajinou to jsou dobrý kola :)

                      0 0
                      • šlapatko  

                        Brouzdání krajinou.Dyť to všude píšu.Brouzdám si tak v beskydech, jeseníkách a hostýnkách.Tady na hané taky.

                        0 0
                • šlapatko  

                  Pole nemyslím zorané, ale podmítané.Je to povrchová orba nakypřená půda do hloubky cca 10cm.Snad se ozve nějaký zemědělec.Na zorané bych nejel.

                  0 0
      • MlokCZ  

        Šlo o malé rychlosti v techničtějších pasážích, kde nemůžeš jež z jakéhokoliv důvodu rovně.

        Ty jsi do toho problému přidal dalších mnoho faktorů, na které si nejen že nestěžuju, ale u většiny souhlasím, že jsou lepší pro 29tky. Tím myslím:

        • stejný plášť při stejném tlaku má na 29tce lepší grip a lepšíoporu, což je i v tom výjezdu malou rychlostí plus (zadní odpružení toale stejně nenahradí, to je přínos větší)
        • pokud to je na celopevňáka, tak může pomoct i ta delší stavba, ženemusíš řešit těžiště (na fullech snížím vidlici a takéneřeším)
        • lepší přejíždění překážek

        Takže v dost situacích bude lepší 29tka i v malé rychlosti, hlavně když to lze projet rovně (což jde o něco více než s 26tkou když srovnám stejný typ kola, zejména u celopevňáků).

        Jakmile je to ale hodně točivé a současně je malá rychlost a techničtější pasáže, tak začnou (minimálně mě určitě) vadit ta větší kola. A nejde o točivost (tu mám u 29tky dobrou), ale jen o to, že ta větší kola se hůře vejdou a pak v rozbitém terénu nechtějí tolik zatočit (kvůli tomu, že se lépe delší kontaktnem zakousnou do terénu). A najednou je to v hravé pasáži nemotorné i když je geometrie s dobrou točivostí.

        Taky u celopevňáku jasně preferuju 29tky a ke 26tce se nikdy nevrátím. A tam kde považuju větší kola za horší, tak takové věci stejně jezdím převážně na 26 fullech.

        0 0
        • maajkee  

          Teďka ve velu byl jeden argument kterej se mi líbí a pocítil jsem ho na 29 i já. Při opravdu prudkých klesáních, kdy je potřeba jít až za sedlo se prdel snadno bude dotýkat pláště, protože to kolo je prostě velký :) A tohle bude znatělnější pro menší lidi.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tady souhlasím. Kromě velikosti a proporcí daného jedince to hodně ovlivní posed. Čím chrtější, tím méně to bude problém (stejně posed nepustí tolik za sedlo).

            Já jsem někde na hranici na svojí 29tce a při svojich proporcích. Už bych si dokázal o plášť šrtnout, ale takovou pozici opravu běžně nepoužívám a nijak mi to nelimituje. Stejně v takové pozici se sedlem nahoře je kolo zcela neovladatelné.

            0 0
          • Polka  

            :-DD Par prudkych klesani sem zkousel, ale ja mam nohy dlouhy jak pisnicka.

            0 0
            • maajkee  

              No jasný, říkám, že to bude spíš limitovat menší jezdce.

              0 0
              • Polka  

                V tom ja problem nevidim, protoze furt rikam, ze na tom nemaj co delat, jejich blbost a odrena prdel :)

                0 0
          • Polka  

            V souvislosti s tim prudkym klesanim si uvedomuju, ze pasaze kde se mi driv na 26ce svirala prdel a mel jsem obavy a nebyl jsem si jistej, tak na 29tce primo vyhledavam a proste si je uzivam.

            0 0
            • nox159  

              tak to zas tak prudke byt nemuze :D

              me dostal jeden mistni dirtař jsme ho potkali a on že jede s nama ze si dame jednu takovou tereni trat ( nechcu psat primo FR/DH ) prijedu tam sraz cca 5–7m pro me skoro kolmo a borec si do toho jeste naskakoval :D ( pro info jeste jsem to nedal…)

              0 0
              • Polka  

                Ale muze, prudsi nez kdykoliv driv :) Tady zas hodne hraje roli pevna vidla, ktera se „nebori“.

                0 0
                • nox159  

                  nebori ale zas posila pres riditka…

                  0 0
                  • Polka  

                    Na tos prisel jak proboha zase? :-DD Jsem prave premyslel, zda jeste nemam dopsat pro kompletnost, ze pres riditka se clovek malokdy dostane a to sem s tim mival driv docela hodne problemy.

                    0 0
                    • maajkee  

                      No přes rodla se letí raz dva i s odpruženou vidlicí, stačí někam blbě poslat přední kolo, nebo si někde trochu blbě přibrzdit a je to. V Rychlebách jsem takhle jednou zaril přední kolo pod čouhající přeřezanej kořen. Mimochodem ty uřezaný kořeny mi příjdou docela zlo na těch stezkách.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Na vyšším zdvihu zase budeš většinou mít o to výše řídítka (já mám), aby tam byla rezerva na to, aby šla vidlice do zdvihu a nebyla řídítka v tu chvíli přehnaně nízko. A také se na vyšším zdvihu vozí kratší představce. K tomu položenější vidlice. A k tomu ještě kratší zadní stavba, která je do sjezdu další plus. Všechno to u 26" fullu v tom prudkém sjezdu pomůže a čím více kolo směrem k DH, tím to bude výraznější a pomůže více.

                  V prudkých pasážíš dám na 26" fullu o třídu více než na 29tce celopevňáku. A nejde jen o tu geometrii, ale také mi hodně limituje to ubrzdit, tedy pokud je to rozbité, nejde to pustit a je to delší. A tady pomůže odpružení mnohem více než větší kola.

                  Oproti tomu větší kola lépe překonávají překážky a o něco hůře se o něco zapíchnou. Ve srovnání s 26" fullem s mírně vyšším zdvihem to ale zdaleka nestačí.

                  U celopevňák x celopevňák to mám stejně jako ty, tam také sjedu prudší na 29tce. Vozím ale na 29 celopevňáku hodně krátký představec (75mm).

                  0 0
                  • Polka  

                    Ja bych to neresil, kazdej to ma totiz uplne jinak jak to tak ctu. To co popisujes v prvnim odstavci (uz jsem chtel napsat predstavci jak su zblblej), tak sem mel driv na 26, vys rodla, polozenejsi vidla, ale borila se a celkove to bylo divny a casto sem mel na male pres rodla apod.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.