Kde se dají koupit reflexy místo odrazek a kam se pak přesně na kolo lepí? Díky
Kde se dají koupit reflexy místo odrazek a kam se pak přesně na kolo lepí? Díky
lepit si to muzes kam chces, ale je dobry to lepit na takovy mista, na ktery dopada svetlo a osvetli to tu samolepku ;-) Delaj to ruzny firmy napr. Exu a nebo zajdi nekam do reklamky a treba tam budou mit nejaky odrezky.
Lepi se to vsude mozne, treba si jednu muzes dat na celo;-) Ty vod Exu sou hrozne drahy, za par nalepek das 50kc, ale svuj ucel to plni vic nez bravurne.
se zeptej Beedy, je na to expert:)
Je, tak ty mas jeden rok, jo?;-) Se mas, kojenecky obdobi je nejlepsi, vsichni te vobskakujou… Ale pockej za par let ve skole, si uzijes:-))
za 55 se daj pořídit od HI-Conu(fa,co dělá dopravní značení) na rozdíl od exu tam máš červenou,bílou a žlutou,navíc s roskresem co kam podle vyhlášky…stačí 2000mm čtverečních=50×40mm předek zadek+nějaký žlutý na bok
To je super ! Hoď link. Jinak já mám od Shamana a sou vidět na vidli mýho kola.
V reklamce nejmensi velikost 10*100cm za 70kc, maji asi 6 barev.
kde v praze je naka reklamka?
to by me taky zajimalo, teda az po tom co je to „reklamka“?;)
reklamka je mala reklama :-)
Reklamka je reklamka:-) www.info-brno.cz/…ni-agentury/
rááádijóóóh jednááááá, reklamkáá, reklamka, reklamka, reklamka! :-D
byla tu reklamka a uz neni.....
jasne a tohle distibuje reflexni samoleky:o)))
To fakt nevim, ale v Brne sem je kupoval v reklamce na rohu Fenderlikove a Brafove.
Tady to je presneji www.farao-reklama.cz/
Exu nálepky fungujou a neodlepujou se ( jako jiný, co jsem zkoušel třeba z papírnictví ). Já si beru ještě na nohy pod kolena reflexní pásky se sucháčema a s gumou – ty jsou ještě lepší. V zimě na sebe ještě přešitou reflexní vestu ( zúženou )- ta je nejlepší.
Mno tak to mi povidej… Sem ji mel na biku a potreboval ji sundat a tolik prace mi to dalo… Proste des.
kdybyste nekdo potreboval bilou tak mam dost na rozdavani – sem vysomroval zadara v jedny reklamce:-) a drzi tak ze uz z ramu nejde sundat:-) (je videt na mym biku:-)
neco jsem videla za par kacek v tescu, asi kolem 40kc za metr, ale nevim jaky budou
Fólie, které používají reklamní agentury, jsou na nic. Jsou hodně silné a odlepují se, pokud je přilepíš na trubku s malým průměrem. Lepší je opravdu koupit nálepky někde v cykloobchodě – ty jsou tenké a na kole drží jak „židovská víra“. Jo a ještě není od věci toto – koupit třeba v pracovních oděvech reflexní pásky, které se našívají na ty pracovní oděvy (dají se koupit na metry) a udělat si pásky (se zapínáním na suchý zip) třeba na zápěstí, kotníky, kolem pasu (na čelo, na prdel – dle libosti) a při snížené viditelnosti si je nahodit. Zvlášť ty pásky na kotnících jsou super už i proto, že jsou v pohybu a navíc pásky jsou vidět ze všech stran a mají poměrně velkou plochu. V noci jste pak jako Las Vegas.
Jo a ty pásky mají ještě jednu výhodu – nemusíte si hyzdit kolo nálepkama či odrazkama (někomu se to holt nelíbí), protože dle vyhlášky je možno odrazky na kole nahradit odraznými plochami na oděvu, botech apod.
A proc nekoupit rovnou folii ktera se lepi na auta a garantuji zivotnost lepidla 5,7 a 10let? … mam tu nejtrvanlivejsi a drzi velmi slusne nalepena na dratech…
ahoj, jen par „rad“ pred nalepenim nalepek poradne ocisti misto umisteni :-) kam lepit a kolik lepit ti napovi vyhlaska 341/2002 Sb § 32 (2002) (snad se to nemenilo :) v bode 1.e az h kdyztak velka nalepka exu je 4×4 cm tj 1600 mm na kvadrat Povinná výbava vozidel při provozu na pozemních komunikacích je nově upravena od 1. srpna 2002 vyhláškou 341/2002 Sb. Právní úprava stanoví povinnosti podle § 32 vyhlášky takto:
1. Jízdní kola musí být vybavena: a. dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou, b. volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami, rukojeťmi apod.), c. zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm, d. matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené, e. zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 – 900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci ±15°. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí ± 5°.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty, f. přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí ±15° a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí ±5°; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty, g. odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti, h. na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty. 2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení: a. světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem, b. zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy, c. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení. 3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb. 4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy. 5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy. 6. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola. 7. Jízdní kola uváděná na trh po 1. 1. 2003, pokud nejsou vybavena podle čl. 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k silničnímu provozu za snížené viditelnosti. 8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže a. bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle čl. 1, 2), b. pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona, c. jeho výkon nepřesáhne 1 kW, d. v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3, e. maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1, f. montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech. Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo. 9. Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola (např. tandemy) a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako např. koloběžky.
Jeste jsem nevidel policajta, keterej by tu vyhlasku nejak dukladneji znal (mozna Jakub tady z fora;-) ), takze koukejte spis na vlastni bezpecnost nez na to, abyste dostali vyhlasce.
jo jasne, co kokam na fotky tak kdo ma reflexky tak s nima nesetri (vetsinou
ti co se maji jeste radi) :o) dal jsem to spis na to aby kdyz uz nahradit
odrazky tak kde a cim to suplovat,
myslim ze by mohl byt nejaky odkaz na urovni desatera o povinne vybave
kol :-)
Oživím toto téma.
Vloni jsem trochu na kole upadl a musela mě odvézt sanitka :-) Tím pádem u toho byla PČR a jako bonus se můj pád řešil na přestupkové komisi. Vyčítali mi nepřizpůsobení rychlosti a to, že kolo nemělo výbavu dle vyhlášky. Podal jsem odpor, kde jsem se mimo jiné odvolal na reflexní prvky oblečení a nakonec to odložili.
Nicméně, ne vždy moje oblečení reflexni prvky má, tak uvažuji, že na kolo nalepím nějaké samolepky. Ale červená a bílá se mi na jedno kolo vůbec nehodí a vypadám jak od kolotočů. Rád bych tedy použil jiné barvy. Je to možné?
Ve vyhlášce je tato formulace: „.. nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností …“. Tak nějak podvědomě myslím, že obdobná vlastnost je i barva, ale může tím být myšlena jen funkčnost.
Je tu někdo, kdo opravdu ví, jestli mohu nahradit přední bílou odrazku černou reflexní samolepkou nalepenou třeba na řídítkách a obdobně zadní červenou zase černou (případně zelenou, modrou) nalepenou na zadní stavbě?
A jak si upadl? Mělo na to vliv snad to, že si nemusel být úplně dobře osvětlený? Zajímá mě to, kdyby se mi snad něco podobného někdy někde stalo. Vozím většinou jen zadní červené a přední bílé světlo. Sem tam reflexní prvky, podle toho, co si vezmu na sebe nebo jaké sedlám kolo. O
Pokud bych jel sám a rozbil si někde hubu, tak bych se pokoušel podobným nařčením ze strany buzerantů a mlátičů odporovat, přes nějaké naplnění skutkové podstaty přestupku nebo tak něco. Horší by to bylo, kdybych někomu přelítl přes haupnu, měl přední a zadní světlo a přesto by mi tvrdili, že jsme nebyl dostatečně osvětlený.
Nedával jsem pozor a nečekaně přede mnou zastavil autobus, tak jsem zazmatkoval a přelétl řídítka. Jinak prázdná ulice, autobusu jsem se ani nedotkl, potkal jsem jen asfalt.
Měl jsem také světla, která upadla, dokonce mi je policajti pomáhali najít. Ale stejně mi to tam pak napálili.
Proto bych chtěl splinit zákonnou povinnost, ale nějak elegantně.
Barva v tomto případě rozhodně není vlastnost materiálu :)
Vepředu bílá, vzadu červená, ze strany oranžová.
Reflexy jsou do jistý míry vrozený, ale určitě je můžeš trénováním trochu zlepšit.