Zacinajici cyklista 63let Axel nebo Suntor

56 nepřečtených
  • dodydody

    Co doporucite pro zacinajiciho 63 leteho 80kg cyklictu kolo ho vzalo za srdce jezdi pohodu do kopce mu to uz moc nejezdi z kopce prepadava pres riditka zatim ale v pohode vyborne kaskaderske cislo uz to ma nauceny chtel usetrit tak si koupil Author Basic ted rupla hlavova trubka tak jsem mu doporucil si priplatit a bude mit ram Modus nebu Vision ta vidle RST co tam byla je des jde mi o to aby byla citliva nebude na tom divocet je to muj Tato dik za pripominky v hystorii je to dost neprehledne

    0 0
    • kycis  

      Hm,ale zrovna ram Moduse praska taky…

      0 0
    • jaski  

      tak to jedost blbej vyber.axel na 80 kilo urcite ne a suntour jejak pevna vidle :) tak si vyber.leda by si sehnal tvrdsi pruziny do axela.

      0 0
      • gobike  

        jj, suntour je docela predrazena pevna vidla:)

        0 0
        • Pekáček  

          Je škoda že jsou jinak dobré vidle tak nedotažené a trochu, no, předražené. Myslím že za ty peníze je nejlevnější Manitou lepší a že bude chodit i bez (drahého) tunningu.

          0 0
    • RapMan  

      33 lety nebo 63 lety cyklista?

      0 0
      • Vojtas  

        dyt pise ze je to pro jeho tatu

        0 0
      • dodydody  

        63let je to muj tato zacal jezdit loni a desne ho to vzalo

        0 0
    • jecnak  

      Venoval bych pozornost tomuhle threadu www.bike-forum.cz/…7/forum.html#…

      0 0
      • dodydody  

        Take bych vzal neco podobneho ale je to moc korunek sem si rikal tak kolem 3500kc

        0 0
        • cabbage  

          nekdo tady na foru prodava blacka za 2300kc…

          0 0
        • Darkson  

          za ty prachy bych asi koukal po vidlicích z druhý ruky, nějaká MX Comp nebo Black by se za to sehnat určitě dala

          0 0
          • dodydody  

            No take koukam po bazaru ale zatim sem nic navidel nejvic bych bral Marzocchi Z3 100mm pruzinovou mam ji na druhem biku a je v pohode,rikam si ze by mu to trochu pomohlo od tech kaskaderskych kousku v letu pres riditka

            0 0
            • Darkson  

              NAPŘ: Prodám odpruženou vidlici Manitou BLACK COMP, olej-pružina, tlumení FFD, zdvih 100 mm, barva černá, model 2005, délka krku 180 mm, pouze na kotoučovou brzdu, jetá jednu sezónu.

              cena: 2 300 Kč kontakt: 608 540624 e-mail: Lukyno77@centrum.cz

              Prodám vidli Marzochi Bomber Z5, rok výroby 2000, po repasi, nové těsnění i olej. Krk 17cm (vyměnitelný), barva černá. Cena 2800,– Kč. Kontakt mhudlicky@centrum.cz

              PRODÁM:

              Vidli Marzocchi bomber MX AIR 105mm, olej/vzduch. Foto zaslu na mail. Cena 3000kč,– kontakt: tel:776067648 e-mail:fifa80@sez­nam.cz icq:320849051

              …chce to nebejt línej a trochu hledat:-)

              0 0
              • dodydody  

                Diky ma jen V ale ta MX vypada zajimave jdu kontaktovat

                0 0
    • goofy  

      Asi mne tu vsichni ukrizuji, ale kontaktoval bych Milana1. Za rozumnou cenu by mu mohl vytunit a prodat Suntoura. Pokud mu nebude vadit, ze to je slunecni turista… Majitele si ji pochvalujou.

      0 0
      • BorisFR  

        Toto můžu jenom podpořit.

        0 0
        • dodydody  

          Mas link?Milan 1 diky: bude pruzit?-zehlit()

          0 0
          • BorisFR  

            Link na jeho stránky je: www.tuning-test.cz Jinak kámoška má od něj vidlici, a co jsem ji zkoušel, tak to je prostě paráda. Chodí krásně, a má na ní lockout, kterým se dá hodně poštelovat útlum, takže to chodí buď hodně rychle, nebo skoro vůbec a vidlice je v podstatě zamčená.

            0 0
      • 7LK  

        NO… viz CROSSKLUB – já si u Milana nyní objednávám novou vidli a sountour (NRX-6000, 63 mm) starší (1700 Km) mi zůstane ladem, je mi sice o 20 méně, ale nemyslím si, že by táta jezdil o tolik pomaleji a mě tahle vidle svojí službu dělala – kdybys jo chtěl ušetřit tak víc než 1500 za ní nechci a ještě se dá malinko pošolíchat u Milana na větší komfort.

        0 0
        • goofy  

          To je jako na mne? No momentalne resim, jestli mi bude 130 stacit, jestli nejit do 150. Takze pokud mi Milan tu vidlu zvedne na 150 a primontuje tam pevnou osu, tak klidne… ;o)

          0 0
          • BorisFR  

            To bys chtěl zvednout tu starou, byť asi nejlépe fungující Z1, co máš v profilu? Na té bych to nedoporučoval. Na 150mm to chce pevnou osu.

            0 0
            • goofy  

              Tu ne… To jenom bylo pro 7LK, ze reagoval na muj prispevek a nabizel mi vidli… ;o) Jinak ja ji vozim momentalne na 100, ale chtel bych neco aspon na 130 a pokud mozno s 32mm nohama. Asi to bude nakonec prece jenom Z1 Sport, ale ta cena… :o/ to bych se totalne zadluzil a na ram by nevyslo… :o(

              0 0
          • 7LK  

            Tak to je ta moje samozřejmě zcela mimo – promiň, že jsem nabízel.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pekáček  

      Moc se tu nepíše o nových velice levných vidlicích Manitou TRACE Elite FFD, které mi připomínají první verze Axelu s Alu nohama (dnes magnezium). progresscycle­.cz/r2006/40/de­tail/trace.jpg //Naší novou nejekonomičtější řadou jsou vidlice Trace, které konstrukčně vycházejí z modelu Axel. Nejzásadnější odlišností je použití hliníku na odlitek vnějších nohou, díky němuž jsme se dostali na opravdu skvělou cenu. Přitom jsme do vidlic Trace dokázali dostat spoustu předností: 28,6 mm silné vnitřní nohy s nitridovaným povrchem, vnější ovládání nastavení vratného tlumiče nebo uzavírání LockOut s výkonným tlumením TPC.

      Zdvih/použití: 80 mm/XC Pružení: pružina Tlumení: FFD Regulace: tvrdost výměnou pružiny, vratný tlumič Mazání: vazelína Vnitřní nohy: ocel 28,6 mm Vnější nohy: Alu RA Sloupek: ocel Váha: 2 222 g Barva: černá

      cena: 1990 Kč//

      Tento má jen FFD tlumení.

      0 0
      • cabbage  

        to vypada celkem rozume…

        0 0
      • jecnak  

        Mazání: vazelína

        0 0
        • McBlacky  

          na letni pouziti ok… a navic pokud je to dobre udelany neni problem, jen se divim ze tam nedavaj všude evila, je to jen dva krouzky a trocha oleje. asi aby pak prodali drazsi modely

          0 0
          • cabbage  

            nejsem si jistej, ale trace maze stejne jako stance a kdesi na webu byl navod jak z kingpina vyrobit olejem mazanou vidli, tusim jen vykydanim vazeliny a nalitim trochy oleje…

            ted si me odbornik1 podá..;)

            0 0
          • Pekáček  

            Je to prostě starý Axel se vším všudy včetně vazelíny. Ale za tu cenu – co chtít víc. Znáte jinou vidli od jiné firmy co je funkční bez úprav a stojí dva litry vč. DPH? (a nemá pouzdra a la XCP 75 LO).

            0 0
            • McBlacky  

              si myslim ze otunit to na oil nebude nic tezkyho.. cena dobra uvidime az ji nekdo pojezdi, pripadne zlomi :) tuhost 28.6 alu nebude zadnej zazrak, takze bych bejt manitou gramaril a nedaval navarku na kotvu :)

              0 0
          • jecnak  

            Jezdil jsem v lete 2 mesice starou Stance. Citlivosti si mohla podat ruku s tovarnima Suntourama.

            0 0
            • McBlacky  

              :)

              0 0
            • Pekáček  

              To snad byla otázka vadného kusu? Stejně jako vidle co jezdí Martinkaa – ta netlumila vůbec a někdy se z ní ozývaly ostré kovové zvuky při vyjetí nohou. Příčina byla v záklopce ventilu, tenký plech pohybující se po plastovém povrchu. Pomohlo nahradit jí obyčejnou podložkou a celý pístek trochu vypodložit aby se záklopka mohla pohybovat ve stejném rozsahu. A vidle vidlá perfektně, odskok se nechá krásně regulovat dole na noze. Jinak FFD je v podstatě to samé co použivá Suntour (XCP-E, Duro-E), ale ten má moc silnou pružinku co drží záklopku. Axel používá jemnou vinutou a Suntour plochou pofilovanou podložku. Takový detail a Suntoury to odsoudí do role totálních outsiderů. Tu pružinku ve svém Suntouru jsem oslabil a vidle chodí perfektně. Axel – www.bike-forum.cz/…big/1629.jpg

              0 0
              • jecnak  

                Ne, po dvou mesicich letniho jezdeni byla solidne zadrena.

                0 0
                • Martyss  

                  Ono je nutné se o vidlici taky trošku starat.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Jasne, kazdy mesic rozebrat vzcistit dat novou vazelinu, presne takhle si to predstavuju.

                    Chci tim jen naznacit, ze bych se poohledl po necem s otevrenou olejovou lazni.

                    0 0
                    • Martyss  

                      Kupuješ levnou vidlici. Bohužel je to asi i záměr výrobců. Navíc přeci jde vidle mazaná vazelínou předělat na olej. Viz třeba milan1

                      0 0
                      • jecnak  

                        Casy DODO jsem nechal tam kde skoncili. Podle meho je lepsi si priplatit a koupit rovnou neco v cem se nemusim kazdou chvili vrtat aby to fungovalo.

                        Jeste ze jsem mel tu vidli jen na pujcenym kole.

                        0 0
                        • Martyss  

                          To jistě, ale ne každý má třeba 10 kkč na vidli.

                          0 0
                        • milan1  

                          Rád bych vás uvedl do toho strachu z dodo a hledání levné opravdu funkční vidle. Zarazilo už někoho z vás, jak se asi liší kus od kusu levné vidlice. Zapřemýšlel si někdo o rozptylu vůlí a různém provedení konkrétního kousku? Čas od řasu tady prosákne informace o tom, že měl někdo nadměrnou vůli už u nové vidlice a někdo zase ne. Jiný si stěžuje na to, že přidrhává a podobně, na to se většinou odpovídá, že se to zajede. Tak jestli chcete slyšet můj názor, tak vidlice, stejný typ od stejného výrobce a především ty levné kategorie se liší právě a hodně v tomhle, není kus jako kus. Tady se hodí samozřejmě doladění a pro porovnání, všechny mé vidlice, které ode mne odcházejí se zasouvají volně vlastní vahou i se stíráky.Zkuste to někdo se svojí několikanásobně dražší tovární vidlicí a uvidíte. Stejně, jako mě ani nenapadne montovat třeba takové náby, jako Deore v továrním seřízení, tak je to u levných vidlic. Kdo se tímhle nechce zabývat ať tomu neříká dodo ale je to nustnost pro každého, kdo chce maximum, protože maximum za minimum peněz nijak jinak nepořídí. Drahé vidlice mají mimojiné, jistě daleko lepší dodržení parametrů dané i výstupní kontrolu. Tohle jsou všechno věci za které platíte. Když si tohle dokážete ale nějak jinak nahradit, tak za přispění vlastní práce, nebo tím laděním získáte daleko víc, než pouhým továrním kouskem z krabice.

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Ony se někdy liší i ty drahé…

                            0 0
                            • milan1  

                              Já vím, že se to stává i u kousků nad 10 000,– Ale u kousků, které správně označil Martys jako do 10 000,– je to skoro pravidlem. Do těch 10 000,– bych to viděl všechno jeko jednu skupinu a v ní vše víceméně mírně problematické.Teda podle přísného pohledu precizního chodu. Ještě bych se rád zastavil u toho přidrhávajícího chodu, který se má jako časem zajet. zajede se po delší době jistě ale zase podle zkušeností se jedná většinou o jedno jediné pouzdro, které samozřejmě časem povolí. Ale do té doby než povolí vyvozuje nerovnoměrný tlak a vidli opotřebováná nerovnoměrným zatížením. Vyvaklá jí ve větším rozsahu, než slícovaný díl. Je to logické.

                              0 0
                              • Pekáček  

                                Správné usazení pouzder je důležité. Mírná vůle jak jsem se tu dočetl i v praxi viděl se vyskytuje hojně u Blacků, někdo tu psal že problém vyřešil dovozce v rámci reklamace. V cenách do 10 000 kč a nad tuto hranici se ale pohybuje mnoho modelů podle výbavy, třeba Marzocchi řady MX a také nová R7 (rozdíl mezi základní verzí a top modelem je dvojnásobný) a ty vidle mají stejné provedení.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Dobrý téma. Zkusil bych ho rozvést. Nevidím tolik do výrobních hal ani do jejich výstupních kontrol ale co třeba tohle. Třeba procesory do počítačů jsou vyráběny všechny se stejným vybavením , na konci se testují a přestože byl proces stejný, některé jsou teplotně horší, tak se u nich různě deaktivuje a máme tu low end. Netvrdím, že to tak musí být ale je to možné. Stejný základ, vidlic,jenom jiné vnitřnosti, proč by nemohly být montovány jen do lepších základů. Tohle ale nikdy nezjistíme. Každopádně zprávy o nechození R7 by mě zajímaly a u toho nejlevnějšího modelu, pokud to platí podle těch zpráv? Tak to nemůže být ničím jiným, než tím slícováním.

                                  0 0
                                  • Pekáček  

                                    Nemyslím si že by to mělo platit u vidlí. I audio-video technika byla tak stavěná, na stejném základu, jen nebyly do plošných spojů dávány součástky vázané na licenční poplatky, třeba VPS a teletext, ShowWiew a pod. Procesory jsou velmi specifický typ výrobku. Zmetky se vyráběly a vyrábět se budou, tu a tam na ně někdo natrefí. S tím nic neuděláme. Ale konstrukční nedostatky by měly být výrobcem odstraněny – jako třeba byly praskající oblouky vidlí Manitou, tlumení SR, apod.

                                    0 0
                                    • Martyss  

                                      Oblouk = podkova?

                                      0 0
                                    • milan1  

                                      Tohle nejsou přímo konstrukční nedostatky, to jsou hlavně tolerance ve výrobě, a důkazů je na to dost, tohle téma bylo hlavně o zbytečnosti dodo. Dodo, když se provede jednou a opravdu dobře, tak to není neustálá práce na vidlici ale cosi, co jí posune o řádný kus výš. Konstrukční nedostatky už jsou jiná věc.Některé řešit dodatečně jdou a některé nejdou.

                                      0 0
                          • jecnak  

                            Pokud ma nekdo cas se rypat ve vidlicich, prosim. Ja svuj cas umim travit lepe.

                            0 0
                            • Pekáček  

                              Upravit si tlumení u Suntoura a opravit Axela byla docela radost, věř mi ;o) (a nezabralo to ani tolik času).

                              0 0
                • Pekáček  

                  Starý Suntour s manžetama naběhal cca 10k km a byla v něm jen lehce přičmoudlá vazelína, pohoda. Asi by ty manžety měli zas dělat pro vidle s vazelínou? Nikdy jsem ho nepřidřel a mažu ho jednou za rok. www.bike-forum.cz/…15105852.jpg

                  0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce